Stránka 1 z 2

Napsal: ned 20.05.2012 13:41
od bomobn6
Zdravím,
sháním auto s LPG a narazil jsem na tohle:
http://autobazar.avizo.cz/bmw-rada-3-31 ... priceChart

Co mi můžete povědět o tom autu (hlavně motor - svižnost, spolehlivost, poruchovost)? Doteď jezdím s astrou 1,6 56kW a je strašně líná. Najezdím ročně kolem 50 tis., po dálnicích i okreskách a budu vozit pořád plný kufr.. Nepotřebuju nějaký super výkon, ale současná astra není na dálnici v mírném kopci schopna zrychlit, tak něčemu podobnému se chci vyhnout. Dál jsem z ostatních příspěvků pochopil, že to je zadokolka? Dík za info a rady :wink:

Napsal: ned 20.05.2012 14:04
od Fx
bomobn6 píše:Zdravím,
sháním auto s LPG a narazil jsem na tohle:
http://autobazar.avizo.cz/bmw-rada-3-31 ... priceChart

Co mi můžete povědět o tom autu (hlavně motor - svižnost, spolehlivost, poruchovost)? Doteď jezdím s astrou 1,6 56kW a je strašně líná. Najezdím ročně kolem 50 tis., po dálnicích i okreskách a budu vozit pořád plný kufr.. Nepotřebuju nějaký super výkon, ale současná astra není na dálnici v mírném kopci schopna zrychlit, tak něčemu podobnému se chci vyhnout. Dál jsem z ostatních příspěvků pochopil, že to je zadokolka? Dík za info a rady :wink:


Obecně: Motor je v pohodě, žádný trhač asfaltu, ale na běžné jezdění postačí. Rozvody řetězem, nízké povko, spotřeba v rámci osmnáctek s touhle hmotností tak nějak průměrná. Ano, je to zadokolka...

Poměr ceny a stavu podle fotek je vcelku slušný, jen si dovolím upozornit na airbag ve volantu, který je z nějakého důvodu měněný (pokud tam někdo nedolepoval barevné logo).

Při koupi bych si ohlídal věci pro tento model typické (soupis konkrétně pro model E36 je tu někde od člena Hanz, mám pocit, že dokonce na titulce webu), stav karoserie (koroze, havárie).

Auto je vyrobeno 5/1996 a je velice pravděpodobně dovezené z Itálie.

Číslo podvozku WBACE31090EU38031
Kód typu CE31
Typ 318I (EUR)
Série E E36 (3)
Série 3
Konstrukce TOUR
Řízení LL
Dveře 5
Motor M43
Obsah válců 1.80
Výkon 85
Pohon HECK
Převodovka MECH
Barva ARKTISSILBER METALLIC (309)
Čalounění STOFF KLEE/ANTHRAZIT (D6AT)
Výrobní datum 1996-05-10
Zvláštní vybavení
Kód
Název (rozhraní)
Název (ETK)
S242A FAHRERAIRBAG MIT SERIENKRANZ(PUR) Volant Airbag
S243A AIRBAG FUER BEIFAHRER Airbag spolujezdec
S386A DACHRELING Střešní lišta
S410A FENSTERHEBER, ELEKTRISCH VORN Spouštěč okna elektrický přední
S441A RAUCHERPAKET Kuřácký paket
S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Regulace sklonu světlometů
S534A KLIMAAUTOMATIK Automatická klimatizace
S570A STAERKERE STROMVERSORGUNG Silnější napájecí zdroj
S687A RADIOVORBEREITUNG Příprava na rádio
L814A ITALIEN-AUSFUEHRUNG Provedení Itálie
S818A BATTERIEHAUPTSCHALTER Hlavní vypínač akumulátoru
S855A SPRACHVERSION ITALIENISCH Jazyková verze italsky
S915A AUSSENHAUTSCHUTZ ENTFALL Odpadnutí konzervace vnějšího potahu
S928A REIFENSTEUERUNG Ovládání pneumatik

Napsal: ned 20.05.2012 15:52
od bomobn6
díky moc, vzhledem k zadokolce do toho asi nepůjdu, v zimě by mě to asi mrzelo..

Napsal: ned 20.05.2012 17:06
od BartakkMartinW
Fx píše:


Poměr ceny a stavu podle fotek je vcelku slušný, jen si dovolím upozornit na airbag ve volantu, který je z nějakého důvodu měněný (pokud tam někdo nedolepoval barevné logo).



Proc myslis ze je meneny? Barevne logo je tam original v tomhle rocniku... Cerne mely jen auta ze zacatku vyroby a i ten volant ma jiny tvar a myslim ze je i trosku vetsi...

Napsal: ned 20.05.2012 17:08
od BartakkMartinW
bomobn6 píše:díky moc, vzhledem k zadokolce do toho asi nepůjdu, v zimě by mě to asi mrzelo..


Mel jsi nekdy zadokolku v zime? Ja myslim ze ne protoze jinac bys tohle asi nenapsal... V zime je prave k nezaplaceni:-)

Napsal: pon 21.05.2012 16:56
od KKarlos111
BartakkMartinW píše:
bomobn6 píše:díky moc, vzhledem k zadokolce do toho asi nepůjdu, v zimě by mě to asi mrzelo..


Mel jsi nekdy zadokolku v zime? Ja myslim ze ne protoze jinac bys tohle asi nenapsal... V zime je prave k nezaplaceni:-)


přesně tak není stím žádný problém :lol:

Napsal: pon 21.05.2012 17:29
od fabledwarrior
KKarlos111 píše:
BartakkMartinW píše:
bomobn6 píše:díky moc, vzhledem k zadokolce do toho asi nepůjdu, v zimě by mě to asi mrzelo..


Mel jsi nekdy zadokolku v zime? Ja myslim ze ne protoze jinac bys tohle asi nenapsal... V zime je prave k nezaplaceni:-)


přesně tak není stím žádný problém :lol:


Opravdu?:D Já teda nevím, ještě jsem stím v zimě nejel, ale říká se, že jsou to na sněhu velmi hloupá auta:D:D

Napsal: pon 21.05.2012 17:50
od Tompo
"Hloupý" je nevhodný slovo :D . Nikdy jsem se zadkem neměl problém, ať už to byla 7ma nebo 3ka. Jasně je to o gumách, ale hlavně o článku mezi pedály a volantem :)

Napsal: pon 21.05.2012 20:27
od Beaver
BartakkMartinW píše:
bomobn6 píše:díky moc, vzhledem k zadokolce do toho asi nepůjdu, v zimě by mě to asi mrzelo..


Mel jsi nekdy zadokolku v zime? Ja myslim ze ne protoze jinac bys tohle asi nenapsal... V zime je prave k nezaplaceni:-)


V zimě je k nezaplacení čtyřkolka (mám taky, můžu srovnávat :wink:). S RWD se samozřejmě zima odjezdit dá taky, ideálním partnerem je u zadokolky rozhodně protiprokluz a funkční ABS podmínka. Jinak jak psal Tompo je pak zbytek o gumách a řidiči.

Napsal: pon 21.05.2012 20:44
od Jamall
s předokolkou se proste jezdí, ale se zadokolkou...když je čas, nálada a nikam se nespěchá si užiješ velkou prdel, navíc když je to bmw

Napsal: pon 21.05.2012 21:11
od Beaver
No s 318i si užiješ asi tolik zábavy jako s termoforem plným studené vody, ale dobře... :D

Napsal: pon 21.05.2012 21:59
od kourk
Beaver píše:No s 318i si užiješ asi tolik zábavy jako s termoforem plným studené vody, ale dobře... :D


na snehu je to uplně jedno.. :idea:

Napsal: pon 21.05.2012 22:04
od Cuky
na sněhu "driftuje" i škoda 100 :D :D

Napsal: pon 21.05.2012 22:14
od Beaver
Jo, on se bojí zadokolky na zimu a vy už ho vidíte jak jezdí profi zatáčky bokem a "užívá si srandy"... Někteří členové tohoto fóra jsou fakt komedianti :D

Já bych asi zůstal u toho, že by s tím autem neměl být na zimu nějaký větší problém, samozřejmě to chce jezdit s rozmyslem a mít dobré gumy, ale to obecně platí o většině aut.

Napsal: stř 23.05.2012 19:25
od Jamall
tady nikdo netvrdí, že bude jezdit dveřmi napřed i když na sněhu to umí i ta 120, ale sranda s těmi bmw je. Bezpodmínečně to víš taky, jinak by jsi s tím před okny neparkoval

Napsal: stř 23.05.2012 21:07
od Lucifer
Funkční musí být hlavně řidič. ABS a protihrab už jsou jen pomocníci. Když není řidič blbec co má nohu jak paleta s cihlama tak tu zadokolku uhlídá.

Za celou zimu jsem neměl se zadokolkou jedinej problém a to mám 2.5 v TDSu. Když jsem chtěl stačilo polechtat a prdel auta se mi kroutila jak jsem jen chtěl.

Jednou se mi stalo, že jsem nevyjel kopec, ale to jsem schválně zkoušel jestli to vyjedu nebo né, jelikož nemám samosvor a jedním kolem jsem byl na ledu a druhym na asfaltu a kopec byl v celku dost prudkej, tak dif všechnu sílu poslal na kolo co stálo na ledu a já se klouzal z kopce dolů. Pak jsem to zkoušel bez zabrždění a vyjel jsem to na pohodičku.

Ale radši zadokolku který v zimě lítá prdel než předohrab kterej nezatáčí a nebrzdí :roll:

Napsal: stř 23.05.2012 21:08
od Beaver
Jamall píše:tady nikdo netvrdí, že bude jezdit dveřmi napřed i když na sněhu to umí i ta 120, ale sranda s těmi bmw je. Bezpodmínečně to víš taky, jinak by jsi s tím před okny neparkoval


Moje BMW je těžce spotřební vozidlo. Velmi zábavné je zatím pro kamarády když jim vyprávím, co nového se na tom posralo :lol: Pro zábavu mám Japonské RWD s třílitrovým turbem. Před oknama mi to parkuje z ryze praktických důvodů a to jako sekundární auto, abych měl nějaký transport z A do B když si žena vezme RAV4 :wink:

Lucifer píše:Ale radši zadokolku který v zimě lítá prdel než předohrab kterej nezatáčí a nebrzdí :roll:


Zajímavé, spoustu zim jsem absolvoval s FWD autama a vždycky to zatočilo i zabrzdilo, podle tvé teorie bych měl být dávno po smrti a miliony lidí taky :lol:

Napsal: stř 23.05.2012 21:12
od Lucifer
Tak většina lidí nadává že BMW vydrží hovno, je to jen o trhu. Protože BMW si kupujou mladý co se chtěj vyřádit tak těm autům dávaj pořádně na prdel. No a pak si to po nich kup když jim ani výměna oleje nic neříká. Opotřebujou podvozek a hned to jsou sráči. Všechny BMW.

Nedávno mi říkal kamarád že všichni kdo koupili e36 kupovali novej podvozek. Ale kdo by taky jen tak z ničeho nic před prodejem vyměňoval kompletní podvozek. Obrázek

Beaver píše:, spoustu zim jsem absolvoval s FWD autama a vždycky to zatočilo i zabrzdilo, podle tvé teorie bych měl být dávno po smrti a miliony lidí taky :lol:


Když to srovnáš se zadokolkou tak ta je v zimě víc ovladatelná než ten předohrab. Když předohrabu šlápneš na krk třeba na kruháči tak máš co dělat aby ses na něm vůbec udržel ještě k tomu z něj odbočit :roll:

Mluvim samozřejmě o autech bez protihrabu :!: :!:

Napsal: stř 23.05.2012 22:16
od Beaver
Měl jsem FWD auta převážně bez protiprokluzu. Jezdil jsem v zimě dokonce i se starým Favoritem co měl vepředu zimní gumy a vzadu letní protektory. Projel jsem s jiným FWD neprohrnutou cestu kde bylo 20 cm sněhu (ovšem to už se sadou nových Blizzaků) a nikdo přede mnou tamtudy ještě nevyjel ani nějakou stopu. A umím to i na kruháčích :wink: S RWD šlápnout na kruháči na plyn, tak budeš mít problém se udržet každopádně, vyjet asi už míň, protože z něj v piruetě vybruslíš tak nějak sám... V obou případech stačí za volantem rozumnej člověk a projedeš s FWD i RWD bez větších problémů. Uvědom si, že miliony a miliony vyprodukovaných aut před vynálezem protiprokluzu jezdily na suchu, na sněhu, na ledu i na mokru a to jak s koncepcí FWD tak s koncepcí RWD a nějak jsem si nevšimnul, že by FWD bylo tak hrozně špatný jak tvrdíš a automobilky masově přecházely na RWD :D

Napsal: stř 23.05.2012 22:41
od Lucifer
Zadohrab je mnohem lepší pokud ho umíš uhlídat. S předohrabem jsem se v zimě jednak nudil a musel jsem za volantem docela šaškovat zatimco u zadokoly stačilo přišlápnout 2ku na kruháči a jak si ho krásně vybral po dveřích. A rozhodně jsem neměl problém se na něm udržet, když jsem cítil, že už jsem u hranice možností auta stačilo zašlápnout spojku a auto se okamžitě srovnalo.

Navíc automobilky přecházely na přední náhon už jenom pro to, protože řidičák začalo dostávat čim dál tim víc lidí a ty lidi toho tolik za volantem neuměli a neměli tolik najeto. Proto neuměly ovládat zadokolku a tak automobilky vymyslely přední náhon u kterýho ti v zimě při přidání plynu prdel neustřelí. Jak krásnej marketingovej tah.

Kupujte auta s předním náhonem na zimu jsou lepší neustřelí Vám prdel.....

Existuje o tom milion článků milion diskuzí a milion spekulací. Každej hájí to svoje, ale z vlastní zkušenosti můžu říct že zima odježděná se zadokolkou byla mnohem jendodušší a přirozenější.

A v 70% článcích a názorech odborníků je jasně napsáno, že zadokolka je pro auto z pohledu fyziky lepší.