Stránka 1 z 2
Napsal: čtv 17.05.2012 10:32
od jj
Čau, mám tu jeden špek. Vím, že asi diagnostika odhalí více, ale jen se Vás chci zeptat, zda-li se s tímto problémem někdo z Vás nepotkal.
Situace se stává jen občas, nepravidelně, na volnoběh, kupříkladu na světlech.
Motor přede pravidelně, žádné kolísání otáček, žádné cukání, klepání... nic. Prostě mám vyřazeno, nohu na brzdě a motor si jen tak zhasne. Vypnu klíček, zapnu, motor naskočí a jedu dál v pohodě. Na palubce žádná kontrolka nesvítí.
Nějakej nápad co to může bejt?
Napsal: čtv 17.05.2012 19:28
od jj
Tak novinka.
Dnes jsem jel na nákup, cestou tam 10km vše ok. Chci odjet, a ejhle. Nešlo mi nastartovat. Startér točil, ale nenaskočil motor.

Asi po čtvrtém trápení startéru naskočil.
Má někdo nějaké tušení co se děje? Najeto cca 176 tis.
Napsal: čtv 17.05.2012 20:18
od jj
Nemůže bejt problém v tom, že jsem měl na dva dny venku baterku a prováděl jsem její reinkarnaci, údržbu po zimě, kompletní nabíjecí cyklus nabíječkou CTEK.
Nemohlo se něco vyresetovat a teď je potřeba to nějak seštelovat?
Napsal: pon 21.05.2012 07:18
od jj
Tak se k tomu ještě přidává cukání motoru, když jedu delší čas, tak cca minutu na stejné otáčky. Stalose mi to jak v záběru cca 80 km/h, tak i při lechtání plynu na 30 km/h.
Napsal: úte 22.05.2012 10:09
od jj
Tak po dnešní diagnostice u kluků z AutoPupik.cz se zjistilo, že byl problém s komunikací EWS jednotky s řídící jednotkou motoru.
Po pár testech a zásahů přes diagnostiku je prej už vše v pořádku. Zatím se mi problém neopakoval. Doufám, že je to tím vyřešeno.
Příčina?
Špatně jsem odpojil baterii, nejspíš příliš brzo po otevření auta a s otevřenýma dveřma.
Doporučení pro příště?
- otevřít auto
- otevřít dveře
- mechanicky zavřít zámky aby si auto myslelo, že je zavřené a dalo se do něj dostat
- po 20ti minutách odpojt baterii
Napsal: úte 22.05.2012 10:11
od jj
Info ze zákulisí...
Máte dva plnohodnotné klíčky? Používáte stále jen jeden? Tak to nedělejte!!! Klíčky střídejte, baterie v něm obsažená se dobíjí ze zapalování.
Napsal: sob 07.07.2012 13:31
od jj
Tak novinka, motor začal zhasínat při jízdě. Hned po zhasnutí a zastavení nejde nahodit. Musí se počkat pár minut a potom naskočí a jede. Opět nepozoruji během jízdy žádné jiné příznaky špatného chodu motoru. Žáné kolísání otáček, žádné vadnutí výkonu..... Nádrž mám plnou ze 3/4.
Napsal: stř 11.07.2012 22:00
od jj
Diagnostika u Pupíků ukázala rozpadající se spojení mezi EWS jednotkou a jednotkou motoru DDE. Jednotky opakovaně nastaveny. Uvidíme jestli se to zase rozpadne.
Napsal: stř 18.07.2012 09:12
od jj
Stává se mi to stále. Můžete někdo poradit? Nechce se mi jen tak namátkou měnit EWS nebo DDE?
Napsal: čtv 19.07.2012 18:17
od jj
Tak i další expert na diagnostiku nepřišel na to, proč mi motor zhasíná.
Hledal jsem na netu a dost lidí naříká na špatná relátka. Našel sjem že relátko od DDE jednotky je v tom černém boxu vedle brzdovky. Ten jsem odkrytoval, ale to relátko ídící jednotky jsem tam nenašel.
Otázka zní, kde najdu relátko od DDE jednotky u E46 320D 110kw, r. 2003, facelift.
Díky za pomoc.
Mělo to vypadat takto: - vyměnit se má to modré relé
Ale moje vypadá takto:

Napsal: čtv 19.07.2012 19:05
od Fx
Tenhle problém může způsobovat hlavní relé nebo kolísající napětí. Při provozu si jednotka DDE a EWS vyměňují plovoucí kód, na základě jehož správnosti je povoleno vstřikování paliva a zapalování. Pokud dojde k jeho rozpárování ("rozpadu"), je nutné zjistit příčinu, napravit a následně znovu spárovat jednotky (jednoduchý zásah diagnostikou).
Napsal: čtv 19.07.2012 19:09
od jj
Fx píše:Tenhle problém může způsobovat hlavní relé nebo kolísající napětí. Při provozu si jednotka DDE a EWS vyměňují plovoucí kód, na základě jehož správnosti je povoleno vstřikování paliva a zapalování. Pokud dojde k jeho rozpárování ("rozpadu"), je nutné zjistit příčinu, napravit a následně znovu spárovat jednotky (jednoduchý zásah diagnostikou).
Díky za reakci.
Kde najdu to hlavní relé?
Ano, přesně k tomuhle dochází, rozpadá se komunikace mezi EWS a DDE. Ale příčinu stále neznám. Už jsem byl i u nějakého profíka, kterýho mě doporučili Pupíci. Ten taky nic nenašel. Pupíci mi jen vždycky na diagnostice vymažou a opět spárujou jednotky. Chvilku je to ok, a pak se to zase vyskytne. Přece furt nebudu jezdit na spárování jednotek. Musím najít příčinu.
Kdo mi pomůže? Co mám hledat? Jak to vyřešit? Už jsem docela bezradnej.
Napsal: čtv 19.07.2012 19:16
od Fx
Napsal: čtv 19.07.2012 19:26
od jj
Dík, tak podle mojí aktuální fotky to vypadá na obrázek č.3
To je zvláštní relé. Nemůžu najít číslo dílu. Dneska jsem asi koupil špatný, to modrý.

Napsal: pát 20.07.2012 09:05
od jj
Až nyní jsem si všimnul, že to relé je schované zespod toho "černého čtverečku".
Pro další lidi, kteří by to řešili: Výměna relé spočívá v tom, že ten černej čtvereček se vytáhne nahoru a vymění relé.
Schema:
Skutečnost:
Relé vzhůru nohama:
Vytažené relé:

Napsal: pát 20.07.2012 09:07
od jj
Uvidím za pár dnů, týdnů, jeslti se problém opakovat.
Napsal: pát 20.07.2012 09:17
od Fx
Dej vědět

Někdy je ten problém i v tišťáku EWS... Ale to jsem viděl zatím jen asi dvakrát.
Napsal: pát 20.07.2012 10:12
od jj
Fx píše:Dej vědět

Někdy je ten problém i v tišťáku EWS... Ale to jsem viděl zatím jen asi dvakrát.
Určitě dám.
Ještě druhá část problému,... občasný problém se startem. Startér točí, a né a né motor naskočit. Podaří se až po cca 6. pokusu.
Z diagnostiky je pár záznamů o špatném žhavení na 1. a 3. válci. V tomhle počasí by to neměl bejt problém, ne?
Nemůže být další příčinou třeba:
1) Opravdu problém se žhavícíma svíčkama? - díl č.:1
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/T ... plug_unit/
2) Špatné relé žhavení - díl č.:2
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/T ... plug_unit/
3) Relé palivové pumpy - díl č.: 3
http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/T ... glove_box/
Ale třeba tento problém také zmizí tím, že bude fungovat relé řídící jednotky DDE a nebude se rozpadat spojení mezi EWS a DDE.
Napsal: pát 20.07.2012 10:15
od Fx
Problém může být všechno z toho... Nebo taky slabší/vyzkratovaná baterka (stačí jeden článek).
Napsal: pát 20.07.2012 10:37
od jj
Fx píše:Problém může být všechno z toho... Nebo taky slabší/vyzkratovaná baterka (stačí jeden článek).
Baterku mám rok starou Varta Silver Line, na jaře sem asi nechal svítit lampičku a vymlátila se. Nabíjel jsme ji doma nabíječkou C-TEK MXS 5.0
http://www.ctek.cz/product.php?id_product=39 , která by měla i stav baterie kontrolovat a byla v pohodě, žádnou chybu nehlásila, nabíjela se celej víkend.
Jak C-TEK nabíjí je popsáno zde
http://www.ctek.com/Archive/ProductManu ... 5.0_CS.pdf na straně 3.