Stránka 1 z 2

Napsal: pon 14.05.2012 22:07
od Rico
Zdravim, začla mi klepat klika při 2500 ot., motor schánim a budu ho měnit, jen se chci ale zeptat jestli s timhle můžu naject ještě nějakej ten kilometr nebo vůbec nejezdit? Je jasný že bych ho nevytáčel, jen se potřebuju dostat na chatu a do autopůjčovny se mi nechce. Budu rád za Vaše názory, díky!

Napsal: pon 14.05.2012 22:15
od beny-maser
a co čekáš že ti kdo poradí?
nikdo z nás ten zvuk neslyšel.
můžeš s tím jezdit dokud se to nekousne, kup si lano a koukni se jestli máš oko na tahání.
Je rozdíl klepat a klepat :D na dvoře mám TDS a to nemělo ojniční ložiska na prvním válci a taky to jelo,jenom to klepalo :D ,ale do 2tis ot se to dalo :wink:

Napsal: pon 14.05.2012 22:57
od Rico
A ještě trochu OT, mám možnost sehnat motor ale má prasklý prsa motoru tak se chci zeptat co to vůbec je (i přes to že se učim autoelektrikářem tak netušim :lol: ) a jestli by ty "prsa" šli dát z toho mojeho motoru, dík.

Napsal: pon 14.05.2012 23:35
od fabledwarrior
OT nezkušeného: to tomu někdo musel dávat dobrej čoud ne? 8O

Napsal: pon 14.05.2012 23:40
od Rico
Ono stačí 5W-40 olej v motoru s víc jak 200.000km najeto :? a pak stačí málo, žádný přehnaný čoudy, ale že sem to nevytočil to taky neřikám.. taky že si za to teď zaplatim :?

Napsal: pon 14.05.2012 23:43
od fabledwarrior
Počkej, tos do toho nalil 5W40, pak jsi tomu párkrát trochu naložil a hned tohle? 8O Já mám taky ISo a za chvíli jdu měnit olej a chtěl jsem tam lejt 5W40

Napsal: pon 14.05.2012 23:45
od Rico
Tak to tam radši nelej.. jako já to nelechtal, ale zase vim jak se k motoru chovat a nejsem jedinej komu se tohle stalo zrovna na ISu.. ten hustčí olej je větší jistota :wink:

Napsal: pon 14.05.2012 23:56
od fabledwarrior
Tak to nejsem moc nadšený, to tady budu muset prokonzultovat s profíkama... to zas země budou mít radost:D

Jinak abych nebyl jen OT. Nebudou ta "prsa" motoru něco navrchu co vidíš hned když otevřeš kapotu?:D Ztoho označení, mi to přijde jako nejpravděpodobnější volba tedy:D

Napsal: úte 15.05.2012 11:24
od kourk
kliku nevydřeš tím že do motoru naleješ 5w40 ani tím že ho párkrát vytočíš!! Prsa jsou ten kryt co chrání rozvodovej retez zepředu na motoru. přehodit určitě pujdou.

Napsal: úte 15.05.2012 11:34
od Rico
supr díky, ještě když už sem píšu, až pojedu pro ten motor, na co se kouknout, na co si dát pozor? Motor už neni v autě tak abych nenalítnul, dík :wink:

Napsal: úte 15.05.2012 11:42
od Hanz
moje prvni iS taky pridrelo kliku po cca 5min zkouseni Vmax... motor hadam 2kila+km a tak 2 uvarenej, pricinou byl pricpanej kanal na klice (zadrelo se ojnicni lozisko), tezko rict proc (mozna spatnej olej v kombinaci s nejakym zazrakem na vylepseni oleje), klika do vajicka, menil jsem celej polomotor (tusim za bura)... urcite bych s tim nejezdil, jestli je to dal nez 10km (a i pak netocit vic nez 2tis), kliku odrovnas, jestli ji budes menit, muze ti to bejt asi jedno...

Napsal: úte 15.05.2012 11:48
od Rico
Tak to si byl na tom podobně jak já teď, s autem sem jezdil a blbnul s nim v pohodě, pak sem měnil olej a nalil 5W-40. Tim to všechno začalo, tejden po výměně sem to hnal na letišti a začlo to klepat, na dílně sem rozebral spodek a zjistil že se ojniční ložisko protočilo a ojnice šišatá a na klice jen nepatrná rejha. Ještě sem to zachránil a sehnal jen ojnici a dal na všechny 4 nový ojniční ložiska. Teď asi po půl roku tohle znova a to už nemá cenu zachraňovat. Mám možnost sehnat ten motor asi za 4 co si myslim že ukecám s tim, že má ty prasklý prsa - vyndanej z bouračky. Tak doufám, že naleju 10W a už to bude v pohodě, každopádně už asi budu lechtat.. :roll: chatu mám tam a zpátky asi 80km, tak to asi nic :/

Napsal: úte 15.05.2012 17:48
od beny-maser
přehodit prsa není problém, hlavně na motoru který máš celej venku,5W-40 tomu rozhodně nemohlo ublížit,podle mě to do toho motoru patří ,ale memám manuál a hadát se nebudu,spíš to před tebou někdo honil na sračku olej a takhle to dopadlo,pokud jsi na tom měl již protočený ojniční ložisko a opravil jsi to pouze výměnou šál, tak se není čemu divit, že to zase odešlo když jsi tomu dal čoud. Tím nenarážím na tvoje opravářské schopnosti,já to takhle dělám taky, ale potom se k tomu motoru už musíš chovat trochu s citem.Na motoru co se válí někde pod ponkem poznáš prd,snad jen s ním zkus zatočit.

Napsal: úte 15.05.2012 20:09
od Cuky
Já mám najeto snad milion (usuzuju podle toho že se mi rozsipaly vodítka rozvodů asi na 6 dílů :D) a mám tam 5W30 a omezovače se nebojim a kolikrát už jsem pálil gumy a pořád hezky přede :D

Napsal: úte 15.05.2012 21:23
od Rico
A máš 318is? Co jsem se bavil se známym tak ty isa na to trpěj, protože to má přeci jen 140 koní na 4 válce, aspoň tak mi to odůvodnil :roll: no a nebo sehnat polomotor, to by bylo možná jednodušší než přehazovat motory + prsa ne?

Napsal: úte 15.05.2012 21:29
od Morte
140 koní na čtyři válce a ten objem není nijak extrémní výkon...
jedinej problém s 5w by mohl nastat při vyšším nájezdu v podobě žraní oleje ve větším množství... (pak se zapomene dolít, motor pojede na sucho a může se hvízdnout... :D )

Napsal: stř 16.05.2012 13:09
od fabledwarrior
No zase na druhou stranu bych řekl, že to možná tehdy, když ty motory vyráběly, bylo na hranici možností ne?:D Zatím jsem nepotkal jinou 1.8mičku se 140 koňmi v základu:D

Napsal: stř 16.05.2012 15:25
od Beaver
To te asi zklamu, ale Toyota to vyrabela i v mensim objemu a vetsim vykonu - motor 4A-GE 20v SilverTop. 160 koni a objem 1.6 :wink: A ty motory se jeste dal upravovaly na zavody. Takze ty hranice jsou trosku jinde nez si myslis :lol:

Napsal: stř 16.05.2012 15:40
od fabledwarrior
Ahááá:D Tak na tyhle auta jsem nikdy nekoukal:D

Napsal: stř 16.05.2012 15:52
od beny-maser
Rico píše:A máš 318is? Co jsem se bavil se známym tak ty isa na to trpěj, protože to má přeci jen 140 koní na 4 válce, aspoň tak mi to odůvodnil :roll: no a nebo sehnat polomotor, to by bylo možná jednodušší než přehazovat motory + prsa ne?
polomotor bych nekupoval,protože musíš ještě koupit nové těsnění pod hlavu a to bude taky něco stát, nastavit rozvody a ještě jsem určitě na něco zapomňel. Bacha ale kam šla ta rána už jsem viděl ohlou kliku,protože ta drba šla rovnou na řemenici kliky.