Stránka 1 z 2

Napsal: pon 14.05.2012 07:40
od ondrasetka
Dobrý den.

Vypozoroval jsem, když je venku horko 30 C a víc,tak motor nemá zdaleka takový výkon, jako při normální teplotě.
Čím by to mohlo být??? Jedná se o motor 2.5 tds

Napsal: pon 14.05.2012 07:52
od Lucifer
A co dělá teplota vody ? Máš funkční elektrickou vrtuli před chladičem ?

Napsal: pon 14.05.2012 08:14
od marecekoi
No tipnul bych to na visco spojku :D

Napsal: pon 14.05.2012 10:28
od ondrasetka
Teplota vody se nehne, ale tu el. vrtuli mám v háji. Ta na to může mít vliv?
Jinak jak poznám, že visco spojka je funkční?

Napsal: pon 14.05.2012 10:36
od ARMAN
při provozni teplotě motoru sroluj noviny a pokus se zastavit vrtuli spojky, pokud se zastavi je viska v haji, samozřejmě opatrně ať nezlomiš vtuli :)

ja jsem taky měl sniženy vykon za teplyho počasi a viska funěla furt dokola(byla ale zdrava) byl zaneseny chladič po vyměně chladiče ktery akorat vhod začal tect to zmizelo

tady borec použiva prsty to bych nedporučoval pokud je zdrava bude to bolet :D http://www.youtube.com/watch?v=YJXtYZeyED0

takhle je to spravně http://www.youtube.com/watch?v=qUN17UEUWmc

Napsal: pon 14.05.2012 11:04
od kourk
pokud visco spojka není sepnutá... to znamená že motor má třeba provozní teplotu... ale stačí se chladit normálně oběhem vody... tak vrtule by mela jít novinama zastavit normálně. pokud se motor začne zahřívat víc... tak visco spojka sepne a až teprv by nemela jít zastavit vrtule. visco spojka reaguje na teplotu vzduchu který jde od chladiče.

Napsal: pon 14.05.2012 11:42
od xSAFA
ARMAN: nepíšeš to úplně dobře... Při běžných provozních podmínkách je většinou za jízdy visca neseplá a vrtule se jen volně otáčí. Visca (zánovní) např u mě spíná především ve vedrech až po zastavení/popojíždění, kdy se ke chladiči nedostává nápor vzduchu.

Pokud chceš vyzkoušet tak v těch vedrech okolo 30st auto pořádně prožeň, pak zastav, otevři si kapotu (jde to poznat i bez toho) a vytáčej auto na místě v tomto případě by měla visca určitě sepnout, jde to poznat sluchem auto pak po přidání má zvuk trošku jak kamion. :) Jinak to jde taky tak, že u zahřátého motoru na místě si vrtuli zastavíš třeba těma novinama a budeš ji držet za lopatku zastavenou. Někdo ti pak bude přidávat a motor zahřívat, měl bys po chvíli cítit jak má vrtule snahu se začít chytat až ji jednoduše neudržíš. Hlavně opatrně na ty ruky. :)

Napsal: pon 14.05.2012 11:47
od ARMAN
mate pravdu nenapsal jsem to přesně, viska by měla byt v zaběru neboli funět :oops:

Napsal: pon 14.05.2012 12:29
od Beaver
Nevim jak u Brambor, ale me u Supry kdyz v horku a vetsinou taky pri stani na miste sepnula viskospojka vrtuli, tak to cloveku bylo schopny ufouknout cepici, stacilo se nad to naklonit. Ruku bych do toho urcite nestrkal. Ono to stejne za jizdy nema moc duvod spinat, chladi se to naporem, spojka se tedy zavira jen kdyz je skutecne velmi teplo a nebo kdyz auto stoji a nebo pripadne kdyz chladic uz stoji za pytel a teplota leze moc nahoru i za beznych podminek.

Napsal: pon 14.05.2012 15:47
od Lucifer
Ta elektrická vrtule pomáhá. Kolikrát když jsem svoje TDSo prohnal zastavil tak jsem slyšel vrtuli vepředu jak jela. Zkusit tu viscu a ještě zkusit dát dohromady tu elektrickou nebo ten chladič.

Napsal: pon 14.05.2012 15:58
od ondrasetka
Tak ta visco spojka se po naskočení motoru unáší a rukou ji nezastavim. Jedině přes hadr, aby to tak nebolelo :lol: A když ji pustim, tak se poměrně brzo zase roztoči.

Chladič mám rok starý, takže v něm asi takys problém nebude...

Zkusim se ještě podívat na tu elektro - vrtuli.

Napsal: pon 14.05.2012 17:24
od Lucifer
Ta elektrická má čidlo teploty na hlavě. Spíná až když se ručka teploměru dostává pár minut přes 12tou hodinu. Z hlavy teď vůbec nevím kolik to je ale stupňů :ja_nic:

Jinak ta elektro fakt jen spíná až když se auto nestíhá chladit jinak je v klidu

Napsal: úte 15.05.2012 11:08
od paca
tak ta elektro vrtule je tam snad hlavně kvůli klimě, ne?

Napsal: úte 15.05.2012 11:11
od Lucifer
Není tam kvůli klimě ale kvůli tomu aby pomohla když se nestíhá auto uchladit proudem vzduchu nebo když stojíš ve vedru v zácpě. Ta vrtule má čidlo na hlavě motoru a je spínaná tím. Jestli se zapne když běží klima tak je to kvůli tomu, že chladič klimy ohřeje vodu natolik, že sepne čidlo.

Napsal: úte 15.05.2012 12:37
od ondrasetka
Já jsem si taky myslel, že je tam kvuli klime. Každopádně ji mám zadřenou, ani s ní nehnu....
Díky za rady

Napsal: úte 15.05.2012 12:41
od ondrasetka
Jestě k tý elektro vtruli. Jak nejsnáze ji vyndat? horem nebo spodem? Má s tim někdo s Vás zkušenosti?

Napsal: úte 15.05.2012 12:43
od Figa
Jde to jen když sundáš nárazník, pak drží na 4 šroubech a tam je dobré si vycvaknout ledvinky je k nim pak lepší přístup. Dělal jsem to před 14ti dny :)

Napsal: úte 15.05.2012 13:05
od ondrasetka
nekecej, to fakt musí celej nárazník dolů? myslíš , že bych ho spodem nevyrval?

Napsal: úte 15.05.2012 13:10
od Lucifer
Tak nárazník je dole za pár chvil :)

Napsal: úte 15.05.2012 14:04
od Figa
Nevyrval prostě to nejde. Taky jsem se tomu bránil.