Stránka 1 z 2

Napsal: sob 12.05.2012 20:15
od Figa
Ahoj vím, že je tady toho mraky o čipování a že je to u atmošky zatracovaně, takže čistě informativně. Má někdo tento http://www.diesel-technik.cz/chiptuning ... 3-i-125-kw chip? Jaké jsou zkušenosti?

Napsal: sob 12.05.2012 20:33
od Danny
vyhozeny peníze

Napsal: sob 12.05.2012 20:43
od BMWIIIPower
To ti tam nahoděj 2.8 motor,ne :lol:

Napsal: sob 12.05.2012 21:10
od Beaver
Z principu nesmysl.

Napsal: sob 12.05.2012 22:09
od Figa
Pánové já vím, že to je hodně sporné, proto se ptám na zkušenosti. 24HP na chipu je blbost to víme asi všichni.

Napsal: sob 12.05.2012 22:27
od BMWIIIPower
Někomu tady čipovali na 134kw tuším a měřeno před i po...

Napsal: sob 12.05.2012 23:10
od MattyX
čip na atmosféře ano , ale taky za určitých podmínek , a snížení spotřeby do toho nespadá ale :lol: já jezdím na jednotce od bmwpower.cz , která ma značně posílenou palivovou mapu (kvůli Schrick 288"), že za jízdy z toho padají kostky briket ...ale tydle parametry co se tu uvádí bych nečekal , ve spojení s vačkama ostrýma asi ANO . Když to vemu že u 3.2 e36 která měla v serii odbrděných 309ps a podařilo se ji vyladit na 325ps (který to defakto má mít v serii) tak se cosi dá očekávat , ale ve výsledku to máš rozdíl jako když jedeš po větru a protivětru ... ;)

Napsal: ned 13.05.2012 00:50
od Beaver
No tak jinak. Motor vytváří výkon spalováním vzduchu a paliva. Kolik do motoru maximálně lze nasát vzduchu je dáno zdvihovým objemem a zároveň limitováno průměrem, zdvihem a dobou otevření ventilu. Zároveň to ještě omezuje poloha škrtící klapky. ECU podle množství vzduchu co projde následně dávkuje množství vstříknutého paliva a případně upraví dobu zápalu podle zatížení motoru (tj. předstih) a dalších podmínek (teplota, tlak vzduchu,...). Chip, resp. úprava ECU, dokáže posunout dobu zážehu nebo změnit dobu otevření vstřiků. V žádném případě nedokáže změnit množství vzduchu, které motor nasaje. A tady je kámen úrazu, protože aby motor podal vyšší výkon, musel by za stejný čas spálit víc směsi. To jde buď tak, že má vyšší otáčky za daný časový úsek a nebo dostat do motoru víc vzduchu zvětšením ventilů, prodloužením doby otevření nebo třeba taky instalací turba, které tam natlačí vzduchu víc než si ho zvládá sám nasát.

Z toho plyne, že použít úpravu (alias chip) má smysl když se upraví i mechanická část motoru, například při použití ostré vačky. To totiž ECU nijak není schopná poznat a bude dál dávkovat toho paliva míň, podle mapy, co jí zadal výrobce. U některých aut je teoretická šance, že výrobce si nechal nějakou bezpečnostní rezervu a v určitých režimech jede motor na bohatější směs než by musel a optimalizace mapy potom může skutečně výkon nepatrně zvednout, ale rozhodně to není pravidlo a často je to skoro neměřitelné. Navíc ta úprava zpravidla stojí tolik peněz, že výsledný poměr cena/výkon je skutečně absolutně nesmyslný.

Napsal: ned 13.05.2012 09:19
od jackson8800
Kdyby ten nárůst byl reálnej,tak ten čip tady má každej a neřešily by se tady úpravy/výměny sání atd..který přidají pár mizernejch koníků..navíc každá pořádná firma na chip ti to pak hodí na brzdu,tady o tom není ani zmínka.. :wink:

Napsal: čtv 30.05.2013 23:00
od Figa
Trošku tu otevřu nenáviděné téma. Zkoušel někdo tohle? http://www.dbilas-shop.com/Produkte/Chi ... :1108.html

Napsal: pát 31.05.2013 16:21
od pragdejf
za 7,5K muze bejt hezka vikendova kalba, hezkej vecer s prostitutkou, fakt je nutny je hodit do kanalu? neni to zlepseni ani o 10%, to je skoro placebo.

Napsal: sob 01.06.2013 16:43
od Michal_01
15 ps / 7 tkč. je moc? Kdyby to byla pravda zní to hodně dobře...

Napsal: sob 01.06.2013 17:28
od Totic
Já říkám jděte do toho.. když to tolik firem propaguje, tak to musí dodržet i ve smlouvě ! :twisted:
Jenom si v první řadě investujte 10% ceny do změření výkonu na některé osvědčené brzdě, pač pořád tady chcete navyšovat výkony a nemáte ponětí ani kolik má vaše auto současné hodnoty. :oops: :roll:

Napsal: úte 04.06.2013 09:57
od Figa
Nějaký tip na dobrou brzdu v Praze? Asi si udělám radost k narozkám :) Na eisenmanna a decat není a dlouho nebude :D

Napsal: úte 04.06.2013 11:36
od Totic
brzda Maho / Auto Jarov atd. ;) Tam jezdí na testy i redaktoři ze světa motorů, ale nevim cenu. Stačí si pogooglovat.

Napsal: úte 04.06.2013 16:41
od JaraX
pokud chceš zvednout vykon 323i, tak doporučuju sani z M50 2,5i, to aspon poznáš, pak můžeš řešit čip.
nebo tam hod rovnou šestiklapku, ale to pro tebe asi nemyslitelna investice.

Napsal: úte 04.06.2013 16:54
od Figa
Pokud budu dávat jiné sání tak pravé šestiklapku z M3. Chci hodit nerez svody výfuk bez katu a nerez konec. Jenže to je cca 50k. Ten čip by byl asi nejlepší až po tomhle všem, jenže je to nejlevnější investice zatím, tak to láká :) Počítám s tím, že až tenhle motor doslouží, tak hodím 328i a ty úpravy budou úplně stejné.

Napsal: úte 04.06.2013 16:58
od JaraX
nerez svody mam na své 323i a jede to fakt hezky, už jsem to s tím teda koupil a docela jsem čuměl, absence katů mě zase trochu sere.

Napsal: úte 04.06.2013 17:12
od Figa
A nevíš co tam máš? Je cekem dost typu a navíc dlouhé krátké a já furt nevím, které vybrat. Ano vzal bych Supersprint, ale to je půlka reálné hodnoty auta a to je i na mě moc :D Proč tě to sere?

Napsal: pon 10.06.2013 19:22
od TeggyM3
nejlepší je jak si někdo zjisti v tp že má 110kw, a koupí si čip na které se uvádí +20koní tak si hned myslí že má pod kapotou 170kobyl :D a pak to ještě napíše do inzerátu při prodeji :D