Stránka 1 z 1

Napsal: úte 03.04.2012 12:55
od Honzaak
Zdravím všechny znalé,

... moje dnešní otázka se týká geometrie podvozku výše zmíněného vozu, nechal jsem si ji seřídit ihned po koupi v neznačkovém servisu, podotýkám, že nemám problém, auto jede rovně, neplave, volant v pořádku a pneu se sjíždějí rovnoměrně.
Dočetl jsem se, že správně by se měla geometrie seřizovat s určitým zatížením vozu na nápravách.
Je to nutné, má to vliv na konečný výsledek geometrie? Když jsem mluvil s autorizovaným servisem více méně mi potvrdili že to také nezatěžují, ale ...

Proto se obracím na Vás.

Každému za přínosnou odpověď děkuji.

Napsal: úte 03.04.2012 13:31
od Vlasta
Záleží na typu laserové geometrie. U některých jsou hodnoty při předepsaném zatížení (je to dole v poznámkách k jednotlivému typu auta), v BMW dnes většinou používají upnutí hlav přímo do otvorů v disku (ne za okraj ráfku) a přepočtené hodnoty bez zatížení

Napsal: úte 03.04.2012 14:03
od Honzaak
Byla to geometrie s upnutím hlav za okraje disků kol.

Napsal: úte 03.04.2012 16:24
od Vlasta
V BMW stojí geometrie raketu. Ale pokud bych neměl možnost u garážníka sledovat co dělá a kecat mu do toho, tak bych se do toho vůbec nepouštěl

Napsal: čtv 05.04.2012 09:20
od Honzaak
Nikdo další neporadí?

Za každý názor budu rád.

Napsal: čtv 05.04.2012 09:44
od bmw335
já jezdím na geometrii do Pneu Mráček, mám 335 e92 a vždycky spokojenej za 800. když sem si jí nechal udělat u bmw stála 4500 a měl sem volat na křivo a ještě sem se s nima hádal, protože chtěli zaplatit za přeměření a vůbec mi o tom neřekli. Byl to Renocar v Praze....smetáci hrozný.

Napsal: čtv 26.11.2015 18:49
od Hanz
Dneska jsem nechal u Mráčka převážit disky, protože lempl v Lípě (Barum u kolejí) to podělal na všech kolech... Bylo to teď bezvadné a rychlé...
Nicméně 3D geo bude mít v provozu po Novém roce, dává novou... ale vyplatí se počkat, byl jsem tam vždy spokojenej a to můžu říct málokde :-)

Napsal: čtv 26.11.2015 19:05
od pavproch
Co sem byl (už mockrát a na různých místech, i v autorizáku) na geošce, (klasika, laser i 3D) s oběma svýma vrtulema (e89 a e91), tak všude vyžadovali auto s plnou nádrží a dovažovali 50 až 70 kg na každém sedadle )e89 - 2ks, e91 - 4ks 50 l sudy s vodou)

Tady u nás na dálném východě je asi největším specialistou na geošku BMW pan Plachý (Loukov mezi Bystřicí p.H. a ValMezem)

Napsal: pát 27.11.2015 09:25
od matiz
Nikdy jsem u nikoho jiného nez v bmw nevidel ze by mel uchyty primo na naboje disku. Ma to tu vyhodu ze to meri na naboji a ne na disku který muze byt koply, krivy atd. Pak se dela kompenzace hazivosti kola a s nejakou mirou uspechu ci neuspechu se promitne do mereni. Dále jsem taky nikde nevidel u lidi co delaji geometrie ze by měli data bez zatizeni na bramboru, alespoň co se E rady tyce. Pokud se nezatizi auto, je nutne zadat do mereni vysku mezi diskem a lemem blatniku. A samozrejme geo jen na kolech se spravnyma pneu a spravnym et. S geometrii jsem si uzil svoje a je tu nekde dost skaredych věci. Poslední geometrie po vymene zadnich hornich ramen delana v autorizaku a maximalni spokojenost. Pokud muzu posoudit, nejde to dost dobře zmerit, jsou to jen me pocity, ale mam pocit ze to auto po geo v autorizaku ma nejlepší jizdni vlastnosti jak při jizde v primce tak do zatáček. Bohuzel jsem to posral pneumatikama, koupil jsem non run flat goodyear a jsou pro mne nevhodne, ta pneu je strasne meka v bocnicich, bude velmi komfortni, ale nevhodna pro obcasne sportovnejsi svezeni. Ja tu pneu citim jak je meka a mne to dost vadi. Pujdou prodat pro pani co ma auto aby vozila deti do skolky budou idealni, pro starsi a neklidne to není uplne nejlepší volba -)

Napsal: sob 28.11.2015 13:41
od rejdy
Ještě dotaz k tomu zatížení auta při geo - Vím, že u e36 se mají zatížit obě přední sedadla, zadní sedadla uprostřed, další závaží do kufru a k tomu plná nádrž. Co když ale pak v reálu jezdím v autě převážně sám, max. ve dvou, s prázdným kufrem a v průměru s cca 20-30 litry v nádrži?

Napsal: sob 28.11.2015 14:40
od MattyX
No, proto se ta zátěž řeší a neřeší... geometrie je ovlivněna tolika proměnnýma, že stoprocentní geometrie nikdy nedocílíš, to prostě ani nejde :) I když to uděláš sebe líp, tak auto postavíš na zem, vyjedeš z dílny a najedeš zase zpět, změříš geo znovu a vždycky tam budeš mít minimálně trochu jiné hodnoty už jen kvůli tomu, že nápravy jsou uloženy přes gumu, takže se to pořád hýbe... Lidi by to chtěli mít všechno TOP, ale do kola se opřeš nohou a lehce s ním pohybuješ :) Tak pak si tu můžem hrát na to kdo dělá víc pinktlich GEO :)

Napsal: sob 28.11.2015 16:32
od xhans
matiz píše:Nikdy jsem u nikoho jiného nez v bmw nevidel ze by mel uchyty primo na naboje disku. Ma to tu vyhodu ze to meri na naboji a ne na disku který muze byt koply, krivy atd. Pak se dela kompenzace hazivosti kola a s nejakou mirou uspechu ci neuspechu se promitne do mereni. Dále jsem taky nikde nevidel u lidi co delaji geometrie ze by měli data bez zatizeni na bramboru, alespoň co se E rady tyce. Pokud se nezatizi auto, je nutne zadat do mereni vysku mezi diskem a lemem blatniku. A samozrejme geo jen na kolech se spravnyma pneu a spravnym et. S geometrii jsem si uzil svoje a je tu nekde dost skaredych věci. Poslední geometrie po vymene zadnich hornich ramen delana v autorizaku a maximalni spokojenost. Pokud muzu posoudit, nejde to dost dobře zmerit, jsou to jen me pocity, ale mam pocit ze to auto po geo v autorizaku ma nejlepší jizdni vlastnosti jak při jizde v primce tak do zatáček. Bohuzel jsem to posral pneumatikama, koupil jsem non run flat goodyear a jsou pro mne nevhodne, ta pneu je strasne meka v bocnicich, bude velmi komfortni, ale nevhodna pro obcasne sportovnejsi svezeni. Ja tu pneu citim jak je meka a mne to dost vadi. Pujdou prodat pro pani co ma auto aby vozila deti do skolky budou idealni, pro starsi a neklidne to není uplne nejlepší volba -)
Taky sem odjel sadu Eagle F1 a bočnice mají vážně slabší/měkčí. Trochu se to zlepšilo přifouknutím pneu nad doporučený tlak. Myslím, že mnoho lídí kupuje pneumatiky podle "EU štítku", takže bude měkká bočnice (méně hlučná) v budoucnu asi dominovat... Jak Michelin Pilot Sport tak Vredestein Sessanta jsou tužší .