Stránka 1 z 2
Napsal: pon 02.04.2012 21:49
od Lukas23
Zdravím, u auta se vyměnil termostat, nebo tam spíše nebyl a od te doby hazí vodu z chladiče a hřeje se, byl děravý chladič, tak se vyměnil a žádná změna, s autem se trocha popojíždělo , nezdá se že by přibýval olej, ten jsem měnil a je tam pořád stejně... co by to mohlo dělat vodní čerpadlo, těsnění pod hlavou, hlava v háji ?
Napsal: pon 02.04.2012 22:17
od Lukas23
motor jinak šlape jak hodinky, táhne pěkně od spoda jak vźteklej, žádné vynechávání, žádné kolísání otáček, v uvozovkách ,,jen" blbne tohle...
Napsal: pon 02.04.2012 22:42
od Jamall
to znám osobně...před zimou jsem vyměnil destilku, neznal jsem způsob správného odvzdušnění, odvzdušnil jsem za tepla a odneslo to těsnění pod hlavou. Topí? Když sešlápneš plynoví pedál spadne teplota? Když necháš otevření odvzdušnovák na chladiči a zavřeš hrdlo, tak když vytočíš motor musí vylítnou gejzír...pokud tomu tak není, máš pravděpodobně v háji jenom vodní pumpu
nakonec to může bít jenom blbě odvzdušnění...jakým způsobem odvzdeušnuješ?
Napsal: pon 02.04.2012 23:56
od Lukas23
Jamall píše:to znám osobně...před zimou jsem vyměnil destilku, neznal jsem způsob správného odvzdušnění, odvzdušnil jsem za tepla a odneslo to těsnění pod hlavou. Topí? Když sešlápneš plynoví pedál spadne teplota? Když necháš otevření odvzdušnovák na chladiči a zavřeš hrdlo, tak když vytočíš motor musí vylítnou gejzír...pokud tomu tak není, máš pravděpodobně v háji jenom vodní pumpu
nakonec to může bít jenom blbě odvzdušnění...jakým způsobem odvzdeušnuješ?
hmmm, odvzdušňoval jsem to, jenom Já to zkoušel asi 10x, 4x kamarádi a teď je to v servise, tím to nebude

, hele, jednou jsem schopnej jezdit půl hodiny po městě a nic, pohoda, a najednou člověk jede a teplota hore

momentálně netopí a pokud sešlápnu pedál, tak mi chladič bublá jak fontánka, jako by čerpadlo tlačilo opačně nebo jak to říci

, jsem autoklempíř ne mehanik ... hele, ani to těsnění by mě tolik neštvalo, jen kdybych alespoň trochu věděl co by to mohlo být, ale pokud je v háji hlava, tak je to na provaz a pokud si spočítám práci, tak je levnější novej motor a to se mi moc nechce...

Napsal: úte 03.04.2012 06:06
od Jamall
neboj, prasklá hlava, když už bude dolu kvůli těsnění, zas tolik práce navíc není. Záleží kdo to bude dělat, ale cenově se nechá dostat i na poloviční cenu jiného motoru. Nejdražší na této opravě, je kvalitní těsnění, popřípadě števty a pak už jenom šroubuješ, šroubuješ, šroubuješ
Napsal: úte 03.04.2012 07:38
od Lukas23
Jamall píše:neboj, prasklá hlava, když už bude dolu kvůli těsnění, zas tolik práce navíc není. Záleží kdo to bude dělat, ale cenově se nechá dostat i na poloviční cenu jiného motoru. Nejdražší na této opravě, je kvalitní těsnění, popřípadě števty a pak už jenom šroubuješ, šroubuješ, šroubuješ
tesneni mi nedela problem, kdyz uz tak bych asi sahl po hlinikovem, i v auto kelly vychazi cca na 2tis.a sehnali by se i levněji, spise jde o to kdo to udělá, ted to stoji uz mesic v servise a mechanik mi tvrdi, ze bude lepsi vyměnit celej motor, tak ze se mu do toho proste asi nechce, a shánět a měnit celej motor se nechce zase mě, přijde mi to jako blbost...
Napsal: úte 03.04.2012 08:16
od Jamall
tak jelikož máš pravděpodobně M52 byla by ho škoda, mechanikovy jde spíš o to, že je to "čistější" práce a méně šroubováni, tam hodit jiný motor. Možná ani nemá nikoho, kdo by mu zavařil, zabrousil, otlakoval hlavu a možná se bojí vaček..nevím
zkus tu pohledat nějakého fandu s dílnou a těch 5000kč by jsi relativně mohl ušetřit oproti tomu, co by si řekl mechanik, ale ušetříš je na úrok času...
Napsal: úte 03.04.2012 08:35
od Lukas23
jop, to chapu ze to je mene náročné a mene sroubovani, ale i tak mi auto stoji mesic v servisu a ja chodím pěšky, jj, mam m52... Mno nic, tak se zkusím poptat na foru jestli nekdo o nekom nevi a uvidíme... Dikes
Napsal: úte 03.04.2012 09:49
od paca
Tak pokud se před výměnou termostatu nehřál, tak to bude mít asi souvislost s tím termostatem nebo to bude špatně odvzdušněné

Ještě by to mohla dělat špatná viskospojka nebo vodní pumpa, ale ta většinou teče než aby odešla.
Napsal: úte 03.04.2012 10:45
od Fatal Design
Kdyby byla Visco v prdeli, tak by se to hřálo třeba při jízdě do kopce, nebo pomalu v koloně. V kombinaci s nefunkční přední elektrickou vrtulí by to mohl být velký zdroj problémů !
Udělat klasický "novinový test" visco ....
Napsal: úte 03.04.2012 16:08
od gs500e
nový termostat může být v háji, je zavřený a jde ti to furt na malý okruh a furt se ti to přehřívá...
já vyměnil termostat v prosinci a v lednu se vysral, zůstal zavřený a bum, rána, během vteřinky se mi auto dostalo k čevenému a rozlítla se expanzka.....
Napsal: úte 03.04.2012 18:40
od roman320
Tak vem si to od zacatku:
- pred montazi termostatu to ylo vpohode?
- sou natlakovany hadice?
- de voda z vyfuku? (para)
- je nakej rozdil kdyz ten termostat zas vytahnes?
- stav vodni pumpy - je mozny ze vrtulka se obcas protaci na hridel
- nemas ucpanej chladic, pripadne kanalky v motoru? co tam puvodne bylo za vodu kdyz menils termostat? byl tam fridex?
- vicko chladice je ok?
- viscospojku bych vyloucil, pred mesicem byla takova zima ze by to vpohode uchladilo aji bez ni
Jinak predpokladam zes to koupil nekdy v zime bez termostatu, tim se da praskly tesneni/hlava trochu "zamaskovat" dyl trva nez se to poradne natlakuje a projevi se netesnost.
Napsal: úte 03.04.2012 18:55
od balda88
co by případně znamenala pára z výfuku? přijde mi, že se mi právě ten motor rychle ohřeje na provozní teplotu. mám v plánu to nechat odvzdušnit a případně nic dalšího mě nenapadá
Napsal: úte 03.04.2012 18:57
od roman320
Kdyz je to studeny tak je to normalni, pokud to teda nehuli jak parni lokomotiva:D jinak to znamena unik chladici kapaliny do valce..
Napsal: úte 03.04.2012 19:01
od balda88
něco jinýho bys tam neměl?

půjdu to snad nastartovat a dám pár KM abych to ohřál a zjistit jestli to kouří nebo ne, ale mám pocit, že ne. případně co s tim kdyby to kouřilo i zahřáté?
Napsal: úte 03.04.2012 19:20
od roman320
No neco bych mel, vidim 323, takze separator oleje:) Kazdopadne jestli ti nemizi voda a netlakuje to tak bud vklidu;)
Napsal: úte 03.04.2012 19:31
od balda88
Díky za info

Já to spíš vidim ve to bude/bylo zavzdušněné, jednou voda po výměně motoru zmizela a potom nic, tak snad to bude ok, ale nechám to někdo "profesionálně" odvzdušnit.
Napsal: úte 03.04.2012 20:09
od beny-maser
těsnění pod hlavou případně hlava,ztrácí se ti voda?pokud ne tak to neřeš.
Napsal: úte 03.04.2012 20:40
od balda88
Tak jsem byl auto projet a po najetí cca 10km už to musí být určitě pořádně zahřáté a žádná pára z výfuku nejde. Otevřel jsem víčko chladiče a vody tam bylo víc než když je auto studené. Tedy je to normální nebo něco špatně? Pro klid to nechám ovzdušnit, protože mě přijde, že se to rychle ohřívá oproti starému motoru co jsem tam měl. Další věc je, že mě můžou klamat budíky, protože jsem měl vyndané ručičky a tu na teplotu jsem nasadil špatně a teď řešim blbost, nejlepší bude asi sehnat jiné budíky na zkoušku.
Napsal: úte 03.04.2012 23:05
od Brody
že máš víc vody v nádobce po zahřátí je ok. Jelikož se voda ohřeje a krapet nabyde.
