Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 29.03.2012 19:45
od froggy
Zdravim, potřeboval bych poradit a to ohledně oživení motoru v mé E36. Je to 325i z 1992 takže bezvanos, nedávno jsem byl na brzdě a výsledek byl docela znepokující. Vim že brzda trochu zkresluje, ale o tolikhle to už asi jenom kvůli ní nebude... :D No vyšlo prostě tohle: Maximální točivý moment 212,8Nm při 4851 ot/min, Max výkon 167,49PS při 6032 ot/min, vykon navyšen o 2,4% posle ISO. Ještě v motoru není žádný tuning všechno série.. Jako beru to že už je to dědek a pár koníků hold uteče, ale tolikhle to je docela dost no podle mého.
Tak bych se chtěl zeptat jestli by někdo neporadil co stim.. jestli by se vyplatilo koníky pochytat a narvat zpátky nebo rovnou jiný motor??

Napsal: čtv 29.03.2012 20:07
od kourk
udelej nový svíčky.. filtry.. olej. zkontroluj všechny hadice jestli nekde neco nenasává co nemá.. a napíchni na diagnostiku, at zjistíš stav elektronických věcí. Mechanické opravy jako srovnání hlavy, zabroušení ventilů.. překrouškování pístů a výbrus už budou finančně nářočnější.

Napsal: čtv 29.03.2012 20:07
od fizzer
myslím že je to normální... výkon co udává výrobce je zpravidla na klice bez příslušenství (tzn servo, alternátor, viska s vrtulí, snad i vodní pumpa)... 8)

Napsal: čtv 29.03.2012 20:18
od noname
je to výkon na zadní kola ? to by tak odpovídalo, nebo ti připočetli ztráty a je to tedy výkon na motoru ? pokud je to na motoru udělej základní údržbu jak bylo výše zmíněno - filtry vzduch palivo, zásadní rozdíly, když na to někdo sral... samo diagnostika - elektronika, motoru nemusí být technicky vůbec nic :wink:

Napsal: čtv 29.03.2012 20:36
od froggy
Svíčky jsem dělal(tak tejden to startovalo nádherně, motor nebyl skoro ani cejtit že je nastartovanej a po tejdnu to začalo hůř startovat tak až po třech sekundách, pro srovnání když jsem je tam dal nový tak sem jenom otočil a motor naskočil okamžitě... jinak kdy jsem je měnil tak snad třetí a pátá svíčka byla ochcaná. Jinak filtry vyměněn jak vzduch tak i oleják(bohužel olej neměněn) jinak z motoru nic neteče nikde nic ani neprosakuje... jinak hadice to netušim no

Napsal: čtv 29.03.2012 21:05
od shade741
a co cívky na těch válcích na odchodu třeba?- to by se mi zdálo reálný, proč proboha vyměněn olejový filtr a olej ne? :roll: ještě je tam i filtr palivový

Napsal: čtv 29.03.2012 21:12
od Fw190
a ukaze spatnou civku diagnostika?

Napsal: čtv 29.03.2012 21:23
od BMWIIIPower
Já taky naháním koně zpět pod kapotu (M52B25)...už mě to stálo cca 20tis kč...a ještě to asi není ideální.Pro představu,co jsem měnil:NOVÉ:váha 7tis kč,čidlo vačky,kliky,teploty cca 3.500kč,separátor oleje,koleno sání cca 2000kč,svíce,filtry ....POUŽITÉ:vstřiky,lambdy,motorová el.,potenciometr,ŘJ,výfuk+sání z M50B25...určitě jsem na něco zapomněl.Ještě budu kupovat nové lambdy a potenciometr,ať to mám komplet a pak na brzdu.A jestli tam ten výkon nebude,shodím to ze skály!Jinak mám rok a něco zpět komplet dělanou hlavu a čištěný celý motor..
Než se rozhodneš investovat,určitě nech změřit tlaky.A rozhodně nekupuj použitý díly,fakt se to nevyplatí.

Napsal: čtv 29.03.2012 21:53
od froggy
tak řekněme že filtr byl levnej tak sem si řek proč ho nevyměnit :D jinak původní majitel mi při prodeji nejmín třikrát řek at ten volej neměnim že je tam novej od castrolu a snad mi ukázla i ůčtenku, ale ted už stejnak ho budu muset vyměnit.
Známej mi ještě poradil jestli jsou správně seštelované vačky...
Jinak ty cívky sem se pokoušel měřit podle knížky Jak na to.. a všechny ukazovali stejný hodnoty tak sem došel závěru že jsou snad dobrý, ale asi moc nevypadaj pač motor má občas dost cukavej chod no :( Než jsem vyměnil ty svíčky tak když ste seděli v autě tak jste cejtily jak se auto v intervalech chvěje.. po výměně to přestalo dělat tak razantně.
Jinak to vyčištění hlavy bych chtěl udělat taky a koukal jsem i kolik stojí sada na přetesnění motoru komplet, ale spíš se bojim že když to necham udělat tak narazim na nákýho curáka kterej ten motor akorát zesere a já mu vypláznu x tisíc a motor bude vpíče...
jinak tam mám konec vejfuku z 328 a ted budu dávat laděné svody

Napsal: čtv 29.03.2012 23:19
od shade741
olej měním i kdyby mi předchozí majitel ukázal archu umluvy a v ní účtenku :-D , pokud předpokládáme, že jsou cívky vpořádku, zaměřil bych se na to, co tankuješ. uplně stejný problémy mi to dělalo po natankování podezřele levného benzínu. :roll: jinak ty vačky by musely být hnuté na rozvodech- takže leda by se v tom někdo vrtal

Napsal: čtv 29.03.2012 23:34
od froggy
no většinou bud shelka nebo benzina... ty rozvody nevim jestli se vtom někdo strachal ale asi uz byly měněný.

Napsal: čtv 29.03.2012 23:37
od shade741
tak ono řetězovej rozvod vydrží sakra hodně, to by musela bejt dobře vylítaná mrcha aby se musely měnit rozvody, neřeknu napínací lišty, ale řetězovej rozvod je celkem tuhá věc :wink:

Napsal: čtv 29.03.2012 23:45
od froggy
na budíkách je 200000, ale kolik to má ve skutečnosti???? :D

Napsal: pát 30.03.2012 07:52
od MattyX
Ja tedka neco podobnyho resil u M20motoru sic starší ale princip stejnej rekneme ... primarne zacit diagnostikou , nasledne budes vedet co je spatne ... kdyz uz jsi byl na brzde tak tam je kurevsky poznat jestli ma auto spravnou smes ci ne , i kdyz tam je odvetravani tak z toho musi byt cejtit jako svina ze to je nakrmeny :) ja zacal primarne lambdou (origo bosch) a ejhle ono to celkem ozilo a zlepsila se reakce na plyn , vymeneny vsechny filtry , ono ten vzduchac se nezda ale to se zajebe hnedka. hlavu mam zabrosušenou , tlaky v motoru jakš takš ale nový písty s výbrusem jsou už další v pořadí :) každopádně u M50 koupit čidla kliky a hlavně vačky NOVÝ bosch nebo siemens , lambdy BOSCH , skontrolovat rozvody jestli jsou spravne nastaveny , svíčky vyměnit , pak regulátor tlaku paliva , palivový čerpadlo jestli vubec tlaci dost stavy , vstriky jestli tam jsou vubec ty co tam maji byt , a jestli maji prutok jakej maji mit ... je toho dost , auto mas stary pomale 20let a proste za tu dobu nevis co tam kdo zkurvil :)

Napsal: pát 30.03.2012 08:59
od froggy
Dobrá dobrá tak príští návšteva bude diagnostika... náka rada na dobrou diagnostiku v Praze?? teda krom inveltu...