Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 29.03.2012 19:45
od froggy
Zdravim, potřeboval bych poradit a to ohledně oživení motoru v mé E36. Je to 325i z 1992 takže bezvanos, nedávno jsem byl na brzdě a výsledek byl docela znepokující. Vim že brzda trochu zkresluje, ale o tolikhle to už asi jenom kvůli ní nebude...

No vyšlo prostě tohle: Maximální točivý moment 212,8Nm při 4851 ot/min, Max výkon 167,49PS při 6032 ot/min, vykon navyšen o 2,4% posle ISO. Ještě v motoru není žádný tuning všechno série.. Jako beru to že už je to dědek a pár koníků hold uteče, ale tolikhle to je docela dost no podle mého.
Tak bych se chtěl zeptat jestli by někdo neporadil co stim.. jestli by se vyplatilo koníky pochytat a narvat zpátky nebo rovnou jiný motor??
Napsal: čtv 29.03.2012 20:07
od kourk
udelej nový svíčky.. filtry.. olej. zkontroluj všechny hadice jestli nekde neco nenasává co nemá.. a napíchni na diagnostiku, at zjistíš stav elektronických věcí. Mechanické opravy jako srovnání hlavy, zabroušení ventilů.. překrouškování pístů a výbrus už budou finančně nářočnější.
Napsal: čtv 29.03.2012 20:07
od fizzer
myslím že je to normální... výkon co udává výrobce je zpravidla na klice bez příslušenství (tzn servo, alternátor, viska s vrtulí, snad i vodní pumpa)...

Napsal: čtv 29.03.2012 20:18
od noname
je to výkon na zadní kola ? to by tak odpovídalo, nebo ti připočetli ztráty a je to tedy výkon na motoru ? pokud je to na motoru udělej základní údržbu jak bylo výše zmíněno - filtry vzduch palivo, zásadní rozdíly, když na to někdo sral... samo diagnostika - elektronika, motoru nemusí být technicky vůbec nic

Napsal: čtv 29.03.2012 20:36
od froggy
Svíčky jsem dělal(tak tejden to startovalo nádherně, motor nebyl skoro ani cejtit že je nastartovanej a po tejdnu to začalo hůř startovat tak až po třech sekundách, pro srovnání když jsem je tam dal nový tak sem jenom otočil a motor naskočil okamžitě... jinak kdy jsem je měnil tak snad třetí a pátá svíčka byla ochcaná. Jinak filtry vyměněn jak vzduch tak i oleják(bohužel olej neměněn) jinak z motoru nic neteče nikde nic ani neprosakuje... jinak hadice to netušim no
Napsal: čtv 29.03.2012 21:05
od shade741
a co cívky na těch válcích na odchodu třeba?- to by se mi zdálo reálný, proč proboha vyměněn olejový filtr a olej ne?

ještě je tam i filtr palivový
Napsal: čtv 29.03.2012 21:12
od Fw190
a ukaze spatnou civku diagnostika?
Napsal: čtv 29.03.2012 21:23
od BMWIIIPower
Já taky naháním koně zpět pod kapotu (M52B25)...už mě to stálo cca 20tis kč...a ještě to asi není ideální.Pro představu,co jsem měnil:NOVÉ:váha 7tis kč,čidlo vačky,kliky,teploty cca 3.500kč,separátor oleje,koleno sání cca 2000kč,svíce,filtry ....POUŽITÉ:vstřiky,lambdy,motorová el.,potenciometr,ŘJ,výfuk+sání z M50B25...určitě jsem na něco zapomněl.Ještě budu kupovat nové lambdy a potenciometr,ať to mám komplet a pak na brzdu.A jestli tam ten výkon nebude,shodím to ze skály!Jinak mám rok a něco zpět komplet dělanou hlavu a čištěný celý motor..
Než se rozhodneš investovat,určitě nech změřit tlaky.A rozhodně nekupuj použitý díly,fakt se to nevyplatí.
Napsal: čtv 29.03.2012 21:53
od froggy
tak řekněme že filtr byl levnej tak sem si řek proč ho nevyměnit

jinak původní majitel mi při prodeji nejmín třikrát řek at ten volej neměnim že je tam novej od castrolu a snad mi ukázla i ůčtenku, ale ted už stejnak ho budu muset vyměnit.
Známej mi ještě poradil jestli jsou správně seštelované vačky...
Jinak ty cívky sem se pokoušel měřit podle knížky Jak na to.. a všechny ukazovali stejný hodnoty tak sem došel závěru že jsou snad dobrý, ale asi moc nevypadaj pač motor má občas dost cukavej chod no

Než jsem vyměnil ty svíčky tak když ste seděli v autě tak jste cejtily jak se auto v intervalech chvěje.. po výměně to přestalo dělat tak razantně.
Jinak to vyčištění hlavy bych chtěl udělat taky a koukal jsem i kolik stojí sada na přetesnění motoru komplet, ale spíš se bojim že když to necham udělat tak narazim na nákýho curáka kterej ten motor akorát zesere a já mu vypláznu x tisíc a motor bude vpíče...
jinak tam mám konec vejfuku z 328 a ted budu dávat laděné svody
Napsal: čtv 29.03.2012 23:19
od shade741
olej měním i kdyby mi předchozí majitel ukázal archu umluvy a v ní účtenku

, pokud předpokládáme, že jsou cívky vpořádku, zaměřil bych se na to, co tankuješ. uplně stejný problémy mi to dělalo po natankování podezřele levného benzínu.

jinak ty vačky by musely být hnuté na rozvodech- takže leda by se v tom někdo vrtal
Napsal: čtv 29.03.2012 23:34
od froggy
no většinou bud shelka nebo benzina... ty rozvody nevim jestli se vtom někdo strachal ale asi uz byly měněný.
Napsal: čtv 29.03.2012 23:37
od shade741
tak ono řetězovej rozvod vydrží sakra hodně, to by musela bejt dobře vylítaná mrcha aby se musely měnit rozvody, neřeknu napínací lišty, ale řetězovej rozvod je celkem tuhá věc

Napsal: čtv 29.03.2012 23:45
od froggy
na budíkách je 200000, ale kolik to má ve skutečnosti????

Napsal: pát 30.03.2012 07:52
od MattyX
Ja tedka neco podobnyho resil u M20motoru sic starší ale princip stejnej rekneme ... primarne zacit diagnostikou , nasledne budes vedet co je spatne ... kdyz uz jsi byl na brzde tak tam je kurevsky poznat jestli ma auto spravnou smes ci ne , i kdyz tam je odvetravani tak z toho musi byt cejtit jako svina ze to je nakrmeny

ja zacal primarne lambdou (origo bosch) a ejhle ono to celkem ozilo a zlepsila se reakce na plyn , vymeneny vsechny filtry , ono ten vzduchac se nezda ale to se zajebe hnedka. hlavu mam zabrosušenou , tlaky v motoru jakš takš ale nový písty s výbrusem jsou už další v pořadí

každopádně u M50 koupit čidla kliky a hlavně vačky NOVÝ bosch nebo siemens , lambdy BOSCH , skontrolovat rozvody jestli jsou spravne nastaveny , svíčky vyměnit , pak regulátor tlaku paliva , palivový čerpadlo jestli vubec tlaci dost stavy , vstriky jestli tam jsou vubec ty co tam maji byt , a jestli maji prutok jakej maji mit ... je toho dost , auto mas stary pomale 20let a proste za tu dobu nevis co tam kdo zkurvil

Napsal: pát 30.03.2012 08:59
od froggy
Dobrá dobrá tak príští návšteva bude diagnostika... náka rada na dobrou diagnostiku v Praze?? teda krom inveltu...