Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 29.03.2012 10:05
od lukascahoun
zdravim mam dotsz mel jsem vytazenej airbox a je tam cosi co vypada jak nejaky cidlo ale vedou k tomu hadice tak to cidlo neni. v praci kolega rikal ze to muze bejt termostat nebo tak neco tak prosim o radu a k cemu to vubec slouzi diky

Napsal: čtv 29.03.2012 10:56
od fizzer
ovládací ventil vyhřívání škrtící klapky. podle teploty v airboxu to pouští teplou vodu z chladícího okruhu do tělesa škrtící klapky
...asi to mám rozbitý, protože mi to tam tu teplou vodu pouští i v létě
Napsal: čtv 29.03.2012 11:03
od paca
třeba to má vodou chlazený airbox

Napsal: čtv 29.03.2012 11:05
od xSAFA
A toto mají jaké e36ky?
Napsal: čtv 29.03.2012 13:55
od fizzer
Třeba ta moje
č. 10

Napsal: čtv 29.03.2012 14:11
od Jamall
tohle mají snad všechny e36
Napsal: čtv 29.03.2012 14:54
od lukascahoun
to je presne ono a diky za info

Napsal: pát 30.03.2012 09:16
od xSAFA
Jamall píše:tohle mají snad všechny e36
M52 nic takového nemá
Klapka je tam podle mě vyhřívaná stabilně, co se dívám měli to jen starší motory...
Napsal: pát 30.03.2012 09:49
od paca
Jamall píše:tohle mají snad všechny e36
a které například? motorizace?
Napsal: pát 30.03.2012 11:06
od Jamall
já to mám na M52b20, měla to i moje M50b25, ale předchozí majitel ji zaslepil (spojil bez toho dílu co má bít v airboxu) a u kamaráda na M50b25TU sem to taky našel. Konec koncům nejednou jsem tady četl dotaz zrovna na tento díl...je to tu ve fóru určitě několikrát. Proto sám vím o co se jedná
Má to sloužit k vyhříváni klapky přes zimní období, aby nasávaní vlhký, studený vzduch počas krátké jízdy, než se zahřeje motorový prostor spolu s klapkou nezpůsobil, že ty zamrzne klapka v "tunelu"
Že to mají snad všechny modely jsem hodil do placu, aby se ozvali lidi co to nemají. Protože jsem to tu četl už několikrát, že někdo likvidoval box a netušil co s tím
Napsal: pát 30.03.2012 13:24
od paca
nojo, jenže kluk píše něco o airboxu a ne o škrtící klapce, takže si tady kluci mysleli že se jedná o váhu vzduchu

Napsal: pát 30.03.2012 23:51
od Kalasnikov
No podle mně to ale ovládané teplotou vody v primárním okruhu. A pokud je tohle pravda tak asi slouží i jako malý radiátor v airboxu jinak by tam vůbec nemusel být vyvedený. Snad si to s ničím nepletu ale myslím že v tom termostatu je vcelku silná pružina.
Napsal: sob 31.03.2012 20:08
od Paty
Tak přesně toto tam mám taky.
To v tom airboxu je termostat a ovládá se podle teplýho a studenýho vzduchu nasávaného do motoru.
Je to vyhřívání klapky kvůli jak tu bylo zminováno zimním podmínkám aby nezamrzala škrtící klapka.
Jelikož jsem zjístil že i v letních vysokých teplotách při zahřátým motoru na provozní teplotu na klapce neudržím prst jak je horká, tak jsem od tohoto termostatu vzduchu odpojil hadice od klapky jsem taky odpojil hadice spojil ty hadice redukcí dohromady aby v těch hadicích kolovala aspon voda okolo motoru >tzv. spojil jsem hadici která jde zespodu chladiče s hadicí která jde pod sáním z hlavy váců. Když odděláte airbox tak to všechno uvidíte, takhle to popisovat je za trest.
Tím pádem mně zbyla jedna hadice kterou jsem vytáhl a obešel tím okruh škrtící klapky i toho termostatu. Na klapce jsem vývody zaslepil aby se tam neprášilo.
Nepotřebuju aby mi šel do sání teplej vzduch akorád to škodí a mín jede 4°C = 1% výkonu.
v zimě jsem nepocitoval žádný problémy.
Jinak udělejte si to jak chcete já to mám takto.
Jarda
Napsal: pon 02.04.2012 12:19
od paca
edit
Napsal: pon 02.04.2012 12:20
od paca
Jamall píše:já to mám na M52b20, měla to i moje M50b25
podle ETK tohle mají jenom m50, m52 už ne
Napsal: úte 03.04.2012 08:26
od Jamall
taky jsem koukal, asi někdo tunil