Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 29.03.2012 09:03
od Danny13
včera jsem si po zimě zvednul auto na zvedáku a zjistil, že mi asi teče trošičku servo olej......chci o víkendu umýt motor a zjistit, odkud teče......teď mám otázky:
-je lepší dolít pouze servo olej (ATF - mám ho dost pod ryskou) nebo lepší rovnou vyměnit????
-který přesně od ATF použít???
-jak na mytí motoru??? stačí když vyndám baterku a zaslepím na chvíli dráty a vyhnu se při mytí altíku????
díky za odpovědi

Napsal: čtv 29.03.2012 09:16
od xSAFA
Pokud si olej nikdy neměnil a je v nádobce černej jak bota tak je samozřejmě lepší jej vyměnit, ale všechen z tama běžným vypuštěním za pomocí povolení hadic nedostaneš a je pak lepší to udělat na 2x. Koupit olej ATF specifikace Dexron III.
Olej většinou teče kolem spon gumových hadic spojujících nádobku - řízení a nádobku - pumpu. Na tohle ani není potřeba umývat motor ale pouze hadrem otřít maz a špínu ze všech hadic okolo řízení.
Já auto s baterkou v motoru vždy umýval bez demontáže baterie a pouze se vyhýbal baterii, altíku a jiným choulostivým místům (elektrika - dle auta). Případně altík přehodit igelitovým pytlíkem a baterku taktéž.
Napsal: čtv 29.03.2012 09:23
od Jamall
v servisech tu vodu perou úplně všude, ale taky pak na to mají kompresor, aby tu vodu vyfoukali ven. Jenom malá zkušenost, dej si bacha, aby ty nezůstala voda u cívek...umí to nadělat dost starostí a pokud nesundáš plasty, tak se tam s kompresorem ani nedostaneš
Napsal: čtv 29.03.2012 09:29
od Danny13
O.K. asi ho raději vyměním 2x, protože jsem ho nikdy neměnil a pochybuji, že předchozí majitel to udělal

........existuje nějaký přípravek na mytí motoru??? mám celou neděli volnou a když bude hezky, klidně to umyju kus od kusu + vezmu rovnou po zimě podvozek
EDIT: jo ještě bych zapomněl, kolik toho oleje tam cca je???? (abych věděl kolik ho koupit)
Napsal: čtv 29.03.2012 09:44
od Fatal Design
Pokud máš E36 (je to sice hovno vidět na tom tvém obrázku a nikde nic nepíšeš) ..... tak 1,2 litru ...
Jinak taky by mě zajímalo jestli existuje něco speciálního na motory, potažmo na zašlý hliník ...
Napsal: čtv 29.03.2012 09:50
od Danny13
jo sorry jedná se o E36 318is coupe (1993)

Napsal: čtv 29.03.2012 09:59
od Fatal Design
Danny13 píše:jo sorry jedná se o E36 318is coupe (1993)

Tak to je těch 1.2l ...
Jinak příště FAQ :
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=68243
Napsal: čtv 29.03.2012 10:07
od Danny13
moc dobrý odkaz.....díky

Napsal: čtv 29.03.2012 10:22
od Fatal Design
Jinak z vlastní zkušenosti to nikdy nevypustíš do 0 pokud to nebudeš komplet vytahovat ven ... měl jsem koupené 3l ... vypustil, napustil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, točil, vypustil, napustil a ještě mi litr zbyl ...

Napsal: čtv 29.03.2012 11:04
od xSAFA
Na mytí motoru je spousty přípravků ale né se všemi se dá dosáhnout kýženého výsledku, v podstatě co sem vyzkoušel od Arvy až po nějaké sračky od renomovaných výrobců tak nikdy nebyl výsledek při pouhém nechání působit a opláchnutí takový jaký bych chtěl. Ono je u více spinavých motorů stejně potřeba vzít smeták a postupně kam se dá dostat tam to omýt, pak už je výsledek lepší. Jak bude čas se chystám zkusit na motor přípravek od firmy Nacházel, který se jmenuje Cyklo Star a je určen na mytí jízdních kol. Meju s ním pravidelně horské kolo a dokáže perfektně odstranit všechny nečistoty od bláta, přes tér až po mastnotu, navíc není agresivní a příjemně voní. Už jsem četl několikrát, že s ním lidé myjí kdeco motory nevyjímaje.
Zde odkaz:
http://www.nachazel.cz/product/bike-pro ... lo-star/13
Pak je údajně ještě dobrý přípravek Carlan, ale odzkoušeno nemám.
Čím vyčistit hliník jsem někde měl poznačeno, byla to snad nějaká kyselina, ale nemůžu to najít a jaká to byla si nevzpomenu...

Napsal: čtv 29.03.2012 11:14
od Fatal Design
Díky. No motor mi vonět zrovna nemusí, ale pokud to pustí, tak i vůni přežiju
S tím hliníkem bych byl uzel, kdybys to našel ....
Napsal: čtv 29.03.2012 11:47
od xSAFA
Mrknu doma, někdo to 100pro mám.
Napsal: čtv 29.03.2012 14:25
od Jamall
co si pamatuji, tak otec motor čistil vždy jen acetonem. Vzal dlouhý zahnutí štětec a patlal, patlal, patlal... výsledek, jako by ho natřel stříbřenkou. Akorát to chce karton na zem, jinak se té sračky vsáknou do betonu a nejdou zaboha vydrhnout
Napsal: čtv 29.03.2012 16:32
od Lukino12
Kazdopadne novou,pokud to vypada takhle.Jen pro porovnani

Napsal: čtv 29.03.2012 21:23
od shade741
mě přijde že to tam je kolikrát ještě z továrny jelikož na to každej dlabe, stejný humus jsem vypustil ze svého mazla

tet je servo takové lehčí, ono se taky není čemu divit když má pracovat na takovou břečku

Napsal: pát 30.03.2012 12:17
od Kalasnikov
taky jsem měl v nádobce serva 2 cm kalu
Jinak Arva jedině pokud vytáhnete něco se starou recepturou, po změně to vůbec nečistí to i tím acetonem se dá lépe.
Silně zanesené liníkové karburátory se čistí koupáním v octu, ale je třeba vychytat dobu ponoření a teplotu octa, jinak je to schopný i rozežrat.
Napsal: sob 31.03.2012 08:57
od Lukino12
shade741-mnohdy to tak vypada ze by to tam mohlo byt uz od vyroby,ale na mojem jak jsem ho cca pred 5 lety koupil tak tam byla krasne ruda,je vsak lepsi merku otrit do nejakeho svetleho hadriku,treba do bileho,at poznas skutecnou barvu,protoze v te tmave,cerne nadobce se jevi i kdyz je nova,jako cerna.Proto jsem zastance toho,aby se nektere veci kontrolovaly casteji a to nejen servo olej.A mas pravdu,rizeni je s tim novym olejem takove zivejsi,akcnejsi...nepatrny rozdil,ale jde poznat,jak uz jsi taky rekl,jak by to taky mohlo fungovat na takovou spinavou brecku,ktera svou hustotou pripomina spise vodu nez-li olej
