Stránka 1 z 2
Napsal: úte 20.03.2012 10:03
od onlybimmers
zajimalo by me, co je to cvakani / klepani, ktery je slyset snad z vetsiny 6valcovych e36tek (delalo mi jak na M50, tak i na M52)... je to slyset zpod auta nejvice jako by od svodu, kdyz si drepnu ke spolujezdcovym dverim...
VANOS by byl slyset spise "od boule" vepredu, ne?
laicky to tipuju na hydrostely > je mozne, ze jsou takhle slyset jak jsem popsal?
jinak momentalne mam v M52B25 (rv96) plnou synth 5W40.. motor najeto 218xxx km.. mam tam dat pri pristi vymene polo nebo nechat?
Napsal: úte 20.03.2012 11:01
od Totic
nevim jaký cvakání myslíš, kdyžtak to nahraj na mobil, nebo porovnej s Youtube. Mě ten motor ještě vedle ševelení spíš taknějak kňučí

No a ve 218.000 už tam dávno lij 10w40..
Napsal: úte 20.03.2012 12:05
od j3ykobim
Taky mi tam něco cvaká a vanos to nebude, už se na to pár lidí koukalo a prej tam nemá co cvakat
323i M52 223xxxkm oil 5W-40
Napsal: úte 20.03.2012 12:06
od Dabler
dela mi to to same jak rikas, jde to slyset jakoby od dveri. rv93, 175 000km olej 10w40
Napsal: úte 20.03.2012 12:29
od icecold
mě to dělá také a začlo to cvakat +- s vanosem takže myslím, že za to může on.. Navíc za studena to nedělá, jen za tepla, když se zahřeje olej a začne cvakat vanos...mám M50b20TU, najeto 235tis a liju 10w40
Napsal: úte 20.03.2012 12:46
od fizzer
Mě to dělá taky, '91 M50b20 bezvanos, 220 tis (dle odometru, realita tak x2

), 5w40.
..ale přijde mi že to jde spíš odspodu, jakoby zpod auta, a je to patrný jen na volnoběh.
Napsal: úte 20.03.2012 12:53
od Totic
Dabler píše:dela mi to to same jak rikas, jde to slyset jakoby od dveri. rv93, 175 000km olej 10w40
hele, už jsem tady podobný přízpěvky čet, ale nespletl sis náhodou jedničku v tom svým km nájezdu ? Olej je správně, ale na 19letý auto spíš 375

To už pak cvaká..

Napsal: úte 20.03.2012 13:59
od xSAFA
Dělá mi to taky jestli myslíme to samé, jde to zespod auta takový poklepávání a co jsem kdesi četl, mohlo by to dělat nějaké ložisko v převodovce ale už nevím které, v tomhle se moc nevyznám...

Napsal: úte 20.03.2012 14:29
od TM
Totic píše: No a ve 218.000 už tam dávno lij 10w40..
Proč nutně 10w40? já mám najeto přes 300k a dávám 5w40, je to tedy blbě? O olejích jsem tu něco pročítal, ale nějak mi není úplně jasný, proč při větším nájezdu rovnou přejít na 10w40, pokud motor olej nežere, tak to není vyloženě nutné, ne?
Napsal: úte 20.03.2012 14:36
od onlybimmers
..
Napsal: úte 20.03.2012 15:20
od fizzer
TM píše:Totic píše: No a ve 218.000 už tam dávno lij 10w40..
Proč nutně 10w40? já mám najeto přes 300k a dávám 5w40, je to tedy blbě? O olejích jsem tu něco pročítal, ale nějak mi není úplně jasný, proč při větším nájezdu rovnou přejít na 10w40, pokud motor olej nežere, tak to není vyloženě nutné, ne?
No a hlavně 5W40 vs 10W40 ve spotřebě toho oleje imho rozdíl neudělá - důležitá je ta viskozita za tepla (to je ta 40) a ta je v obou případech +- stejná

Napsal: úte 20.03.2012 17:52
od TM
fizzer píše:TM píše:Totic píše: No a ve 218.000 už tam dávno lij 10w40..
Proč nutně 10w40? já mám najeto přes 300k a dávám 5w40, je to tedy blbě? O olejích jsem tu něco pročítal, ale nějak mi není úplně jasný, proč při větším nájezdu rovnou přejít na 10w40, pokud motor olej nežere, tak to není vyloženě nutné, ne?
No a hlavně 5W40 vs 10W40 ve spotřebě toho oleje imho rozdíl neudělá - důležitá je ta viskozita za tepla (to je ta 40) a ta je v obou případech +- stejná

Sry, jsem se upsal, dávám 5w30 (klasika castrol). Nicméně stejně nerozumím tomu, proč automaticky u vyježděnějších motorů by člověk měl přejít na 10w40. Z toho, co jsem zatím pochytil, pokud by motor žral 5w30, bylo by lepší přejít na 10w40, protože je "hustší", zase ale "řidší" 5w30 lépe maže po startu a míň klepou hydroštely... tak mě zajímá, proč je lepší při větším nájezdu dávat 10w40

Napsal: úte 20.03.2012 19:50
od Totic
No tak ten viskoznější olej líp vytěsní všechny vůle a různý průsaky a právě hydroštely atd. klepou pak míň než s řidším. Je pravda, že se dýl ohřívá, což se do města hodí zase trochu míň. Ale je to názor mýho mechoše, jenž do všech aut nad 150.000km klidně dává OMV Bixxol 10W40. Ten motoru neuškodí právě naopak. Žere mě to taky jen 0,5l - 1l oilu na interval, ale tak M52 jsou na tohle zlatý..
fizzer píše:No a hlavně 5W40 vs 10W40 ve spotřebě toho oleje imho rozdíl neudělá - důležitá je ta viskozita za tepla (to je ta 40) a ta je v obou případech +- stejná

Jo to jsem si hodnoty v tom případě přehodil, tuším hustej závodní olej je až xW60. Ten tolik teplem neřídne, odolá hodně vysokým otáčkám.
Napsal: stř 21.03.2012 21:47
od BMWIIIPower
Tutově to budou hydra,což by i vysvětlovalo,že to dělá nejvíc na volnoběh=nejmenší tlak oleje.Je to takovej hnusnej dieselzvuk.Já mám hlavu komplet udělanou-ventily,vodítka,gufera....hydra ne a dělá mi to taky.
Napsal: stř 21.03.2012 22:11
od valda111
Taky si myslím že to budou dělat hydroštely delá mi to uplně to samé když se vic ohřeje tak začne cvakat akorát se to bude blbě zjištovat kterej to je. neví někdo co by stály nový ?
Napsal: čtv 22.03.2012 02:22
od shade741
nekde mi tot am taky cvakalo( naposled sem to řešil před vanosem) po tom co sem ho udělal jsem to nezkoumal, mohu se na to mrknout, hydra to nejsou 100%, de to tak nak slyset zespod od dveri na pravy strane nebo tak nejak motor m50b25
Napsal: čtv 22.03.2012 08:58
od BMWIIIPower
Proč by to nemohly být hydra?Prostě to je nejvíc slyšet tam kde je...třeba se ten zvuk šíří právě po paroží......a pak jde o to,jestli myslíme všichni ten samý zvuk.Podle mě to je nejvíc slyšet z pravého předního podběhu.
Napsal: čtv 22.03.2012 14:00
od shade741
U mne to hydra nejsou určitě, od podbehu neslyším skorem nic, spíš když dám hlavu k prahu u dveří spolujezdce slyším jakýsi "cvakot" ale ne takovy ten od hyder, prstě jiný, jinak je motor tichý i při otevřené kapotě, skusím to jeste odposlouchat
Napsal: čtv 22.03.2012 14:48
od Lucifer
Tak klidně by to mohly být hydroštely, jestli máš zavřenou kapotu a ten zvuk se od kapoty odráží směrem dolů a jestli hydroštely jsou blíž ke spolujezdci tak se ten zvuk bude projevovat tam.
Napsal: čtv 22.03.2012 16:33
od shade741
otevrena, zavrena kapota, hlava nalepená na motoru nic, jen na tom jendom místě, řešit to nebudu vím jak znejí hydra vpánu, tohle je prostě zvuk jiného kalibru
