Stránka 1 z 2
Napsal: ned 11.03.2012 12:00
od PavelJandak
Ahoj lidi, prosim Vás, potřeboval bych menší radu.Chystám se na výměnu spojky a potřeboval bych radu ohledně velikosti těch torxů, které drží převodovku.Jedná se o Z3 1.8 (E36).
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=23&fg=10 .Píší šroub torx m10,12 a ASA šroub M8.Torxy ale písmeno M v označení velikosti nemají.Jaké mám tedy koupit?Díky moc
Napsal: ned 11.03.2012 12:26
od Lucifer
Prstýnkovým klíčem to jde uplně v pohodě nepotřebuješ nic spešl

Napsal: ned 11.03.2012 12:46
od Nero
Ty velky jsou 14. Male jsou 10 a starter drzi 12
Napsal: ned 11.03.2012 12:46
od Nero
Ty velky jsou 14. Male jsou 10 a starter drzi 12
Napsal: pon 19.03.2012 21:36
od PavelJandak
lidi chci se ještě zeptat, pokud dávám nový setrvák, přítlačák,lamelu, tak musím to vše složit do nějaké určité polohy nebo je to jedno?V balení u spojky byla nějaká hřídelová vazelína.Tím mám máznout hřídel na převodovce?Ložisko se musí ještě nějak máznout?Díky moc
Napsal: pát 23.03.2012 19:17
od PavelJandak
Ahoj lidi, dnes mi přišlo gufero na klikovku.Je to ze strany převodovky.Je nevlečené na plastovém kroužku a je toho nějaký návod a tak se chci zeptat, jaký je postup při nasazení nového?Díky moc
Napsal: ned 25.03.2012 09:09
od PavelJandak
ahoj lidi, tak zase menší problém.Jak mám vytáhnout to ložisko na klikovce, jak do něj jde hřídel z převodovky?Díky moc
Napsal: pon 26.03.2012 09:37
od Kalasnikov
setrvák má pod jedním šroubem středící pouzdro a tím je určena jeho poloha- aspoň u dvouhmoty.
Namazat je třeba vodící trubku pro ložisko, vnitří průměr ložiska, styčné body ložisko- vypínací páka a oba konce páky v místech pro opěrný čudlík a tyčku pracovního válce
to gufero je na plastovém kroužku proti poškození při přepravě. je třeba ho naklepat vhodným nástrojem např. nádstavcem na golu postupně po obvodu dovnitř. Dávat pozor na to aby nedošlo k poškození vnitřního břitu o kliku. Já jsem třeba nebyl schopný vytáhnout takže jsem sundával celou tu přírubu tam je pak třeba vyměnit těsnění nebo podlepit motorovým silikonem.
Vodící ložisko na klice vytáhnout nejlépe vnitřním vytáhovákem ložisek. Koupíš do 500 kč v železářství.
Napsal: pon 26.03.2012 12:37
od PavelJandak
Super,díky moc.Moc jsi mi pomohl
Napsal: pon 26.03.2012 18:17
od PavelJandak
Ahoj lidi, tak jsem dnes sháněl ložisko do klikovky, jak je setrvačník.Originál má rozměry 15x32x10 a všude jsem našel pouze 15x32x9 a co teď?Musím koupit origo?Díky moc.
Napsal: pon 26.03.2012 22:05
od oldaf
PavelJandak píše:Ahoj lidi, tak jsem dnes sháněl ložisko do klikovky, jak je setrvačník.Originál má rozměry 15x32x10 a všude jsem našel pouze 15x32x9 a co teď?Musím koupit origo?Díky moc.
Nemusíš dávat origo, dávám taky tenhle rozměr. Je jen o 1mm užší. A to starý vyndáš bez stahováku tak že pod něj natlačíš vazelínu a přesnou kulatinu s průměrem 15mm vrazíš do ložiska kladivem a ta vazelína to ložisko vytlačí ven.
Napsal: pon 26.03.2012 22:07
od oldaf
A to ložisko vem aby bylo oboustraně zapouzdřený.
Napsal: stř 28.03.2012 08:44
od PavelJandak
Ahoj lidi, stala se mi taková nepříjemná věc.Při snaze o vyjmutí toho gufera na klice(u setrváku), jsem zalomil kousek šroubováku a ten mi samozřejmě spadl dozadu a přímo do vany.Snažil jsem se ho magnetem najít, ale nic jsem nevylovil, tak se ptám, jak hodně je to závažný?Na sání oleje by mělo být sítko, ale přeci jenom z toho mám trochu strach a co jsem četl, tak sundavat vanu je pěkná pakárna.Ještě budu doufat, že to vyteče s olejem, ale moc v to nedoufám

Napsal: stř 28.03.2012 08:48
od MattyX
jednou me do vany taky padl sroubek ... saci kos ho nenasaje , je tam sitečko

pak sem menil vanu tak sem ho tam našel ... klikovka rotuje nad olejem takze tam jako neni nic co by ho nabralo , ja vím je to divnej pocit ale klidek

Napsal: stř 28.03.2012 09:35
od PavelJandak
právě, ten blbej pocit

.No budu doufat v jeho vytečení s olejem.Dá se třeba koupit výpustý šroub s magnetem?Mohl by se třeba po čase zachytit na něm, jako na staré škodovce

Napsal: stř 28.03.2012 13:23
od xSAFA
Na výpustný šroub s magnetem bych se vydlábl, pokud to nedostaneš ven s olejem tak magnetický šroub nepomůže... Pokud teda spadnul dozadu do vany, tak bude ležet v tom nejnižším místě což by mohla být šance, že vyteče, pokud ne asi bych to fakt neřešil, nemá se kam dostat, ale hodně by mě to ze začátku asi štvalo...

Otázkou jde zda ti nevlhne už třeba těsnění na vaně? Poku djo tak bych neváhal a vanu sundal, je to oser ale dá se, dělal sem to na M52...
Tady dávám pro lepší představu fota vnitřku vany jak je to u M52

Napsal: stř 28.03.2012 13:52
od PavelJandak
určitě ten kousek spadl hned jakoby ke stěně co nejblíže převodovky, tak budu tedy doufat, že se zadaří.Těsnění zatím nevlhne, jinak bych neváhal, ale díky moc za foto.
Napsal: čtv 29.03.2012 23:10
od PavelJandak
lidi na jaký moment se utahuje setrvák?Mám někde pujčit momenťák pro přesné utažení, nebo stačí utáhnout na "bejka" ?
Napsal: čtv 29.03.2012 23:53
od Kalasnikov
M42/M44 120 Nm
ostatní 105 Nm
říká bentley
S momenťákem je to bez rizika. Bez momentového klíče dotahuju na autě jenom blbosti co nic nedrží.
Napsal: pát 30.03.2012 19:26
od PavelJandak
ok, díky.Ještě se zeptám, jak nejlépe a co nejšetrněji zajistit setrvák proti otáčení?Když jsem ho sundaval, tak jsem prostě vzepřel kus trubky mezi zuby setrváku a zem, ale k novému bych se rád choval šetrněji.Díky