Stránka 1 z 2
Napsal: čtv 08.03.2012 00:12
od Crixallis
Zdravím, mám krátky dotaz. z týdne na týden mi rapidně vyskočila spotřeba u e36 323 rok 96. jezdím stále stejně, občas to protáhnu ostřeji ale i tak jsem se dlouhodobě vešel do 9L. teď tankuju pomalu obden abych se z práce vůbec dostal domů.
aktualní spotřeba nespadne nikdy pod 10L i když jedu z kopce, a všiml jsem si že ručička akt. spotřeby "skáče" cca po 5litrových hodnotách, takže ikdyž o milimetr na plyn přitlačím nebo uberu tak tak to prostě poskočí o kus nahoru nebo dolu ale vůbec ne plynule jako dřív. to mě teda ale netrápí tolik jako kolik to teď žere benzínu.
prosím kdyby jste věděli na co se zaměřit, nebo jestli tu obdobé vlákno už je,tak bych byl vděčný.
předpokládám, že by to mohly být lambdy a potenciometr taky nebude už v ideální kondici takže v nízkých otáčkách na kvaltu 1 a 2 má co dělat.
předem díky za tipy
Napsal: čtv 08.03.2012 01:05
od sa-tan666
diagnistika ti napovy vice kdyz lambdy tak vdo nebo ntk s jinyma uni jsou problemy
Napsal: čtv 08.03.2012 01:24
od Crixallis
jj na komplet diagnostiku se chystam v sobotu, tak uvidim co se dozvim a podle toho se teda zařídím. bosh lambdy teda nic moc?
Napsal: čtv 08.03.2012 18:41
od sa-tan666
univerzali urcite jo ale mam takovej pocit ze bosch pro m52 lambdy dela ale v etk je psana siemens-vdo ale pokud si vyndas origo tak je nani napsanej siemens a ntk coz je vyrobce ngk japan jedinej kdo byl schopnej sehnat vdo tak byla autokelly sice az za tyden
Napsal: čtv 08.03.2012 19:20
od BMWIIIPower
Haspa má NTK za cca2800kč/ks.Tady na klubu je umí Nowic za 2150kč/ks včetně dph.
Napsal: čtv 08.03.2012 20:10
od Crixallis
uvidím co mi řeknou na diagnostice. každopádně po těchto dvou značkách jsem se díval a sehnat je na českým trhu nějak rozumně nebo sehnat je vůbec je dost umění

na autokelly jsem taky koukal ale to jsou levnější i ty co nabízí BMW
předpokládám, že NTK by měly sedět pod tímhle označením OTA7H-5A1
to BMWIIIPower: díky moc za doporučení
Napsal: čtv 08.03.2012 20:56
od BMWIIIPower
OTA7H-5A1 jsou od r.v. 10/95
Napsal: čtv 08.03.2012 22:55
od sedon
kontrolovals hadicky od sani? odvetravani atd...
Napsal: pát 09.03.2012 00:22
od xSAFA
Lambdy sem bral na rockauto.com, cena čtvrtinová jak tehdá u nás a do týdne byly doma... Volil jsem NTK
Napsal: pát 09.03.2012 11:18
od shade741
Teplotní čidlo v hájí dělá nechutnou spotřebu, delali sme to na m 50 spotřeba byla opravdu extrémní, přesně jak píšeš
Napsal: sob 10.03.2012 19:35
od Crixallis
tak jsem dnes strávil pěkné odpoledne s panem Hrdličkou ve Vysočanech, mohu říct, že je to vážně skvělej člověk co se znalostí a umění týče. Ale vrátil jsem se tak trochu rozpačitej. Motor ve skvělé kondici, teplotní čidlo, váha vzduchu taktéž, komprese bezvadná, cívky, svíčky, potenciometr ok.
Lambdy.... zlobí, ale nestandardním způsobem. Ony fungují a nefungují: po nastartování by měly jet více méně bez prodlevy, případně po zvýšení výkonu by se měly sepnout. To však nedělají. cca 5 minut jedou na celých 4,9 V takže ku*va hodně nechávají obohacovat směs(proto ta vysoká spotřeba) po nějakém tom čase se sepnou a jedou normálně tak jak mají. ale po přidání plynu a následném uvolnění, by mělo napětí spadnout na minimum, ale ony si jedou pořád tu svou amplitudu 4,9 V - 0,1 V jako by se nic nedělo.
takhle to je po každém nastartování, je jedno že jsou zahřáte, a že je zahřátý motor, pokud nastartuju znovu i po čtvrthodinové jízdě, kdy jsou teploty na normálu, tak zas 5 minut nejedou a až pak se sepnout...
takže teď lehce nevím co s tím... stálo by za to jednu vyměnit a jít to znovu otestovat, jestli to pomohlo, ale je to trochu na blind.
Napsal: sob 10.03.2012 20:43
od jigsaw
Jakou spotřebu ti ukazuje počítač? Já mám taky problém se spotřebou (na E36 325 TDS), počítač mi ukazuje do 9 litrů a ve skutečnosti jsem to napočítal na nějakejch 11 litrů.

Napsal: ned 11.03.2012 12:32
od LiborM
Palubáky kecají....
Vyměn obě lambdy, mě po výměně M3 žrala tak o 3l mín. Doporučuju výměnu svíček, nejlépe tam dej ty, co tam podle etk patří. Jednou sem řešil na jendom autě řešil,že teplotní čidlo mělo být ok,ale auto žralo ale po výměně to taky kleslo,vyměn preventivně i tohle, stovková záležitost.
Napsal: ned 11.03.2012 14:36
od Crixallis
právě nevím, jestli výměna lambd pomůže, když jedou normal, jen s několikaminutovým zpožděním... plus mě napadá, jestli když jedou takhle blbě po nastartování, tak jestli třeba nemohou vynechávat i během jízdy.
jěště mi bylo doporučeno vyměnit palivový filtr a použít aditiva od toyoty, jednak kvůli pročištení trysky na vstřikování paliva, a jednak to může pomoct i těm lambdám.
výsledky testů:
vlevo při zvýšeném výkonu, vpravo volnoběh

Napsal: ned 11.03.2012 16:38
od noname
takto "nefungujicí" lambdy jsou horší, než by byly total KO a jednotka s něma nepočítala, vyměň je obě a uvidíš rozdíl jak ve spotřebě, tak ve výkonu.
Napsal: ned 11.03.2012 18:18
od Crixallis
přebírám to ze všech stran, a nakonec to bude asi jediný možný řešení...
abych to nepos*al:
mam 323i coupe s vanosem(12/95), takže podle
této tabulky by to měly být lamdy pod označením OTA7N-5D3, pokud se nepletu.
protože všude na českých shopech kde koukam tak se shoduje ETK 11 78 1 427 884 s tímhle kódem OTA7H-5A1, ale ve výsledku se tváří, že jsou obě označení totožná (jak 5A1 tak 5D3)
Napsal: čtv 15.03.2012 18:16
od BMWIIIPower
Patří tam OTA7H-5A1 a tím se řiď....
Napsal: čtv 15.03.2012 22:26
od Crixallis
Díky díky, lamdby už mám doma(od Nowice), a o víkendu se je chystám vyměnit spolu s dalšíma věcma určenýma k výměně
jenom jsou ty lambdy fakt debilně umístěny, to bude ještě sranda a doufam, že nebudou moc zapečený, aby šly sundat

Napsal: čtv 15.03.2012 23:08
od noname
nastříkej si je nějaký pořádným povolovačen den předem (nejezdit) a pak použij očkový klíč, který navlíkneš zhora od konektoru, tak máš trochu šance

Napsal: pát 16.03.2012 07:59
od j3ykobim
To sem zvědav jestli ti to pomůže, taky od listopadu jezdim s 323i po Praze za 12.5-13l, motor jinak vypadá že funguje skvěle. Chci dát sání z M50, tak se bojim aby to nešlo ještě nahoru