Stránka 1 z 1
					
				
				Napsal: stř 22.02.2012 15:10
				od bboxxx
				Zdravím . Mám motor m 42. Z ničeho nic mi začal houpat volnoběh a to jen za tepla az skoro chcipne(zatim mi jeste uplne nechcipnul).Další věc která se děje zároveň ze pri jizde z kopce a uplne pustenem plynu ekonomer stale hlasi nejakou spotrebu asi kolem 5 ti litru . Jak by mohly spolu tyto dva problemy souviset ?? prosim o radu . v sani docela dost oleje .pŘI JIZDE NORMALNI STAV , NEJVICE VOLNOBEH HOUPE KDYZ STOJIM .
			 
			
					
				
				Napsal: stř 22.02.2012 15:46
				od fizzer
				možná TPS.
			 
			
					
				
				Napsal: stř 22.02.2012 16:58
				od beann
				muj nazor, bud nekde prisava vzduch nebo ho neumi zmerit (vaha) nebo lambda dava spatne udaje a motor moc krmi tzn je KO.
			 
			
					
				
				Napsal: stř 22.02.2012 17:53
				od fizzer
				To ale neřeší to, že když nemáš sešlápnutý pedál a máš víc jak cca 1800 otáček, měl by ekonoměr padnout na nulu. Mě přijde, že takhle ECU neví, že je plynovej pedál v poloze "0". A tudíž neví, že má motor běžet na volnoběh.
			 
			
					
				
				Napsal: stř 22.02.2012 18:40
				od beann
				a houpani volnobehu?  

 
			 
			
					
				
				Napsal: stř 22.02.2012 19:31
				od bboxxx
				Co je prosim TPS ?? kolisani otacek volnobehu jiz pri mirnem zahrati , zajimave ze to nedela hned za studena ...a s tim spojeny problem s tim palivem .. z mojich zkusenosti lambdy a vahy vzduchu jsou vzdy ok .. mohl by to delat olejovy separator ?? jinak souhlasim ze proste ř. jednotka nevi ze je plyn pusteny a dal sype palivo .. to by pak mohlo byt nejake cidlo . Zatim jsem to nerozebiral . ale pustim se do sani v co nejblizsi dobe
			 
			
					
				
				Napsal: stř 22.02.2012 20:29
				od paveld
				Nevim jestli to je i na M42, ale M40 měla spínač škrtící klapky, který sepnul když byl puštěnej plynovej pedál. Na starym autě jsem měl podobnej problém a klapka právě nedosedala na ten spínač a jednotka si tudíž myslela že je pořád pootevřená. Dalo se to tam nějak i naštelovat šroubem kam až má dosedat. Nevim ale jak to má M42...  

 
			 
			
					
				
				Napsal: stř 22.02.2012 20:52
				od bboxxx
				tak to vypada ze tam to cidlo je  odkaz : 
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15 PART č. 5 to bude prvni věc po ktere se budu pidit, dekuji za tip  

 
			 
			
					
				
				Napsal: stř 22.02.2012 21:45
				od Francis
				TPS = throttle position sensor = čidlo polohy škrtící klapky
			 
			
					
				
				Napsal: stř 22.02.2012 21:46
				od fizzer
				beann píše:a houpani volnobehu?  

 
odpoj TPS a houpání se dostaví 

 teda aspoň u mne tomu tak je.
 
			 
			
					
				
				Napsal: stř 22.02.2012 21:48
				od beann
				fizzer píše:beann píše:a houpani volnobehu?  

 
odpoj TPS a houpání se dostaví 

 teda aspoň u mne tomu tak je.
 
vyzkousime pokud ho najdu  

 
			 
			
					
				
				Napsal: stř 22.02.2012 21:54
				od Cuky
				najdeš je tam co vede lanko plynu k ovládání škrtící klapky jenom na druhé straně je to jediná vec do které v tom místě vede drát
			 
			
					
				
				Napsal: sob 10.03.2012 21:47
				od bboxxx
				Dnes jsem provedl vycisteni skrtici klapky ,odpojeni a znovuzapojeni baterie, vycisteni TPS Kontaktolem... po nastartovani to ani jednou nezhouplo a pri zkusebnich deseti km zatim zadny problem. Kámen spadl ze srdce.
			 
			
					
				
				Napsal: ned 11.03.2012 14:32
				od Poldav6
				Mno, nevim jak moc to s tim souvisi.. ale mne ukazuje ekonomer bez seslapnuteho plynu 0, ale jednotka napojena pres OBD ukazuje spotrebu min. 3l, i kdyz neni seslapnuty plyn. Pritom za jizdy ukazuji obe v podstate podobne, ale pri vypoctu spotrebovaneho paliva po tankovani vychazi jako presnejsi ta jednotka pres OBD.
Motor nehoupe, jen v nadrzi je ted smes benzinu a E85. cca 3:2. Nevim jestli to muze mit vliv, kazdopadne budeme testovat lambda sondu (y).
Zajimave je, ze u jineho auta, provozovaneho na cisty E85 to take neukaze nulu pri jizde bez plynu (kolem 2l), ale u dalsich (diesely) to nulu ukaze...