Stránka 1 z 1

Napsal: stř 22.02.2012 15:10
od bboxxx
Zdravím . Mám motor m 42. Z ničeho nic mi začal houpat volnoběh a to jen za tepla az skoro chcipne(zatim mi jeste uplne nechcipnul).Další věc která se děje zároveň ze pri jizde z kopce a uplne pustenem plynu ekonomer stale hlasi nejakou spotrebu asi kolem 5 ti litru . Jak by mohly spolu tyto dva problemy souviset ?? prosim o radu . v sani docela dost oleje .pŘI JIZDE NORMALNI STAV , NEJVICE VOLNOBEH HOUPE KDYZ STOJIM .

Napsal: stř 22.02.2012 15:46
od fizzer
možná TPS.

Napsal: stř 22.02.2012 16:58
od beann
muj nazor, bud nekde prisava vzduch nebo ho neumi zmerit (vaha) nebo lambda dava spatne udaje a motor moc krmi tzn je KO.

Napsal: stř 22.02.2012 17:53
od fizzer
To ale neřeší to, že když nemáš sešlápnutý pedál a máš víc jak cca 1800 otáček, měl by ekonoměr padnout na nulu. Mě přijde, že takhle ECU neví, že je plynovej pedál v poloze "0". A tudíž neví, že má motor běžet na volnoběh.

Napsal: stř 22.02.2012 18:40
od beann
a houpani volnobehu? :wink:

Napsal: stř 22.02.2012 19:31
od bboxxx
Co je prosim TPS ?? kolisani otacek volnobehu jiz pri mirnem zahrati , zajimave ze to nedela hned za studena ...a s tim spojeny problem s tim palivem .. z mojich zkusenosti lambdy a vahy vzduchu jsou vzdy ok .. mohl by to delat olejovy separator ?? jinak souhlasim ze proste ř. jednotka nevi ze je plyn pusteny a dal sype palivo .. to by pak mohlo byt nejake cidlo . Zatim jsem to nerozebiral . ale pustim se do sani v co nejblizsi dobe

Napsal: stř 22.02.2012 20:29
od paveld
Nevim jestli to je i na M42, ale M40 měla spínač škrtící klapky, který sepnul když byl puštěnej plynovej pedál. Na starym autě jsem měl podobnej problém a klapka právě nedosedala na ten spínač a jednotka si tudíž myslela že je pořád pootevřená. Dalo se to tam nějak i naštelovat šroubem kam až má dosedat. Nevim ale jak to má M42... :?:

Napsal: stř 22.02.2012 20:52
od bboxxx
tak to vypada ze tam to cidlo je odkaz : http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=15 PART č. 5 to bude prvni věc po ktere se budu pidit, dekuji za tip :D

Napsal: stř 22.02.2012 21:45
od Francis
TPS = throttle position sensor = čidlo polohy škrtící klapky

Napsal: stř 22.02.2012 21:46
od fizzer
beann píše:a houpani volnobehu? :wink:


odpoj TPS a houpání se dostaví :) teda aspoň u mne tomu tak je.

Napsal: stř 22.02.2012 21:48
od beann
fizzer píše:
beann píše:a houpani volnobehu? :wink:


odpoj TPS a houpání se dostaví :) teda aspoň u mne tomu tak je.


vyzkousime pokud ho najdu :)

Napsal: stř 22.02.2012 21:54
od Cuky
najdeš je tam co vede lanko plynu k ovládání škrtící klapky jenom na druhé straně je to jediná vec do které v tom místě vede drát

Napsal: sob 10.03.2012 21:47
od bboxxx
Dnes jsem provedl vycisteni skrtici klapky ,odpojeni a znovuzapojeni baterie, vycisteni TPS Kontaktolem... po nastartovani to ani jednou nezhouplo a pri zkusebnich deseti km zatim zadny problem. Kámen spadl ze srdce.

Napsal: ned 11.03.2012 14:32
od Poldav6
Mno, nevim jak moc to s tim souvisi.. ale mne ukazuje ekonomer bez seslapnuteho plynu 0, ale jednotka napojena pres OBD ukazuje spotrebu min. 3l, i kdyz neni seslapnuty plyn. Pritom za jizdy ukazuji obe v podstate podobne, ale pri vypoctu spotrebovaneho paliva po tankovani vychazi jako presnejsi ta jednotka pres OBD.

Motor nehoupe, jen v nadrzi je ted smes benzinu a E85. cca 3:2. Nevim jestli to muze mit vliv, kazdopadne budeme testovat lambda sondu (y).
Zajimave je, ze u jineho auta, provozovaneho na cisty E85 to take neukaze nulu pri jizde bez plynu (kolem 2l), ale u dalsich (diesely) to nulu ukaze...