Napsal: pon 13.02.2012 13:08
kluci jsem nějak v koncích, nedokážu pochopit jak mi funguje chlazení na e46tce... je to motor m52 323i, rok 99
v prosinci jsem vyměnil termostat, vše šlapalo jak hodinky, ale min týden se ten termostat posral, zůstal zavřenej a mě tou teplotou rupla expanzka...
tak jsem vyměnil expanzku, dal rovnou novou vodní pumpu a koupil jsem origo termostat, vše se nahodilo na auto, dala se kapalina ted už s tím jezdím týden a furt to není ono, zdá se mi to nějaké divné...
nejprv to vůbec netopilo, ale to se povedlo po půl hodině odvzdušnit, ale nicméně to ted furt radši kontroluju a mám pár dotazů:
1) je možné že se motor v těchto mrazech ochlazuje sám natolik, že mi třeba termostat otevře až po 20km klídné jízdy? prostě okruh přes chladič je pořád ledovej..a přestože třeba jedu dál tak teplota je furt v pořádku, teda dle budíku
2) teplota chladící kapaliny dle budíku je v normálu, žádné výkyvy se nekonají, kde přesně je čidlo na teplotu chladící kapaliny? a čidlo na hladinu chladičky?
3) pořád mi trošku tlakují hadice, né že by byly tvrdé jako kamen, ale prostě jsou napjaté, nevím jestli to je furt trošku zavdušněné? když je motor zahřátý a lehce povolím víčko expanzky, tak slyším jak to zasyčí, hadice pěkně změkou, odvzdušnovákem nic nejde, tam z počátku stříkala kapalina asi i se vzduchem, ted kapalina valí ven, ale hezky teče, né že by lítala do všech stran, takže dle toho soudím, že už by to zavzdušněné být nemělo.
4)na termostatu k e46 je také jeden konektor, nevíte k čemu to slouží? zkoušel jsem ho za běhu odpojit a nic se nestalo
jsem z toho trošku jelen, jen se modlím aby to nebylo vyvalené těsnění pod hlavou nebo nedejbože prdlá hlava. doufám, že ne, protože kapaliny neubývá, olej není namixovaný s vodou, na víčku taky žádný šlem, auto nevaří...
budu rád za každý příspěvek který by mi mohl pomoci, předem všem děkuju
v prosinci jsem vyměnil termostat, vše šlapalo jak hodinky, ale min týden se ten termostat posral, zůstal zavřenej a mě tou teplotou rupla expanzka...
tak jsem vyměnil expanzku, dal rovnou novou vodní pumpu a koupil jsem origo termostat, vše se nahodilo na auto, dala se kapalina ted už s tím jezdím týden a furt to není ono, zdá se mi to nějaké divné...
nejprv to vůbec netopilo, ale to se povedlo po půl hodině odvzdušnit, ale nicméně to ted furt radši kontroluju a mám pár dotazů:
1) je možné že se motor v těchto mrazech ochlazuje sám natolik, že mi třeba termostat otevře až po 20km klídné jízdy? prostě okruh přes chladič je pořád ledovej..a přestože třeba jedu dál tak teplota je furt v pořádku, teda dle budíku
2) teplota chladící kapaliny dle budíku je v normálu, žádné výkyvy se nekonají, kde přesně je čidlo na teplotu chladící kapaliny? a čidlo na hladinu chladičky?
3) pořád mi trošku tlakují hadice, né že by byly tvrdé jako kamen, ale prostě jsou napjaté, nevím jestli to je furt trošku zavdušněné? když je motor zahřátý a lehce povolím víčko expanzky, tak slyším jak to zasyčí, hadice pěkně změkou, odvzdušnovákem nic nejde, tam z počátku stříkala kapalina asi i se vzduchem, ted kapalina valí ven, ale hezky teče, né že by lítala do všech stran, takže dle toho soudím, že už by to zavzdušněné být nemělo.
4)na termostatu k e46 je také jeden konektor, nevíte k čemu to slouží? zkoušel jsem ho za běhu odpojit a nic se nestalo
jsem z toho trošku jelen, jen se modlím aby to nebylo vyvalené těsnění pod hlavou nebo nedejbože prdlá hlava. doufám, že ne, protože kapaliny neubývá, olej není namixovaný s vodou, na víčku taky žádný šlem, auto nevaří...
budu rád za každý příspěvek který by mi mohl pomoci, předem všem děkuju