Stránka 1 z 1
Napsal: stř 08.02.2012 00:45
od 426kahemi
Čaues „vrtuláři“
Předem se omlouvám, pokud tu už někde podobné či stejné téma je, ale jsem teď opravdu dost pracovně vytížen a nemám čas prohledávat všechna témata a vyhledávač mi nic nenašel, pardon...
A teď k problému: S příchodem mrazů se začal objevovat problém, kdy si „íeSko“ při přidání více plynu (předjíždění, záběr do kopce...) a následném ubrání drží otáčky, někdy si ještě přidává, ekonoměr se drží kolem 8 litrů a při vyšlápnutí spojky nebo vyřazení na N jsou otáčky kolem 4000 tisíc. Navíc nyní začíná kolísat volnoběh, někdy je kolem 1000ot/min., někdy má tendenci naopak až chcípnout (už se taky stalo).
Viděl bych to na potenciometr škrtící klapky, nicméně bych rád uvítal Vaše nápady, rady nebo zkušenosti s podobným problémem.
Díky moc kluci (a eventuelně i holky

)
Napsal: stř 08.02.2012 00:55
od TeggyM3
Možná je to fakt jen tou zimou.
Radu asi nepřinesu ale mám poznatek. Mě na E36 320i (M50TU) na volnoběh samy otáčky vyskočí skoro ke 2tis a drží se (a občas kolísají). Přes léto mi to ikdy nedělalo. Zatím jsem to spozoroval jen na volnoběh, nezahřál jsem motor, jen jsem povyjel z garáže. Na druhou stranu je fakt, že mám fouklé těsnění na výfuku a to možná může ovlivnit lambdy.
Napsal: stř 08.02.2012 01:00
od mequi
Podívej se, jestli ti chodí volně lanko, co ovláda škrtící klapku. Taky můžeš sundat koleno a podívej se, jestli ti úplně zavírá škrtící klapka.
Napsal: stř 08.02.2012 01:03
od 426kahemi
mequi píše:Podívej se, jestli ti chodí volně lanko, co ovláda škrtící klapku.
Jj, to je pohodička, taky jsem původně myslel že jen mrazem zatuhlo, ať už klapka nebo lanko, ale je to krásně pohyblivý, nic se neseká, nedrhne, po puštění z krajní polohy (plném plynu) pružina ihned „mrskne“ klapkou zpět.
Napsal: stř 08.02.2012 01:06
od 426kahemi
TeggyM3 píše:Možná je to fakt jen tou zimou.
Radu asi nepřinesu ale mám poznatek. Mě na E36 320i (M50TU) na volnoběh samy otáčky vyskočí skoro ke 2tis a drží se (a občas kolísají). Přes léto mi to ikdy nedělalo. Zatím jsem to spozoroval jen na volnoběh, nezahřál jsem motor, jen jsem povyjel z garáže. Na druhou stranu je fakt, že mám fouklé těsnění na výfuku a to možná může ovlivnit lambdy.
Nětěstností ve výfukovém potrubí by to mohlo být (špatná reakce lambda sondy), nicméně zde mám vše cajk, a lambdu i váhu vzduchu jsem vyloučil z důvodu samovolného přidávání plynu, navíc nezávisle na teplotě či době jízdy. Stejně tak si myslím že by to nehrálo roli ani u volnoběžného ventilu, ale nevím no...
Napsal: stř 08.02.2012 12:07
od mequi
Tak to zkus napojit na diagnostiku a uvidíš, jestli ti to něco najde.
Napsal: stř 08.02.2012 22:14
od 426kahemi
Tak já bych to samozřejmě napíchnul, ale největší problém je teď opravdu čas, vůbec nic nestíhám. Nicméně dnes již nebyl takový mráz, a problém se ani jednou nevyskytl. Volnoběh držel stabilně (ráno za studena i potom s ohřátým motorem) a i plyn spadl okamžitě, jakmile pustím pedál, a to jsem zkoušel i ho trošku potrápit a zatím v pohodě. Uvidíme co bude dál, určitě dám vědět, zatím díky kluci

Napsal: úte 21.02.2012 20:31
od bboxxx
Zdravím . Mám podobný problém jako tady kolega a dokonce i stejný motor. Z ničeho nic mi začal houpat volnoběh a to jen za tepla az skoro chcipne(zatim mi jeste uplne nechcipnul).Další věc která se děje zároveň ze pri jizde z kopce a uplne pustenem plynu ekonomer stale hlasi nejakou spotrebu asi kolem 5 ti litru . Jak by mohly spolu tyto dva problemy souviset ?? prosim o radu .