Stránka 1 z 2
Napsal: ned 05.02.2012 13:18
od Tompo
Je tu někdo, kdo má zkušenosti s doděláním příhřevu motoru(vody) do TDSa?
Napsal: sob 25.02.2012 23:53
od Lucifer
Taky bych měl o tyto drahocené informace zájem

Napsal: ned 04.11.2012 13:19
od Lucifer
Neřešil jste někdo webasto v e36 kde původně má být umístěn bufík ? Kam výfuk jak zapojená voda ? Nikdo nevíte ? Lze použít webasto z e46 e39 e38 e34 atd ?
Zjistil jsem že to vypadá v autě zhruba takto. Ale sehnat ho asi nebude prdel navíc pokud by šlo použít z jinýho auta ?

Napsal: ned 04.11.2012 14:06
od Jamall
Kluci není problém o nezávislá topení se zajímám už pár let, několik jsem jich opravil a zapojil do různých vozů, včetně pár BMW . Teď nemám čas odepisuji jenom v rychlosti abych dal vědět, že večer napíšu něco, co by se popřípadě dalo hodit do FAQ.
Rozepíšu vám vše co kolem nezávislého topení znám...typy jaké se používají, zapojení, připojení atd....popřípadě poradím se zapojením a výběrem nějakého modelu. Hodím i nějaké schémata, když tak i foto z rozebraných modelů.
Není to nic složitého a parády to nadělá víc, než člověk očekává. Hlavně když napadne sníh a vy sedíte v tričku, bez škrábání, posloucháte hudbu, lidi kolem škrábou, krčí se v bundách u ledového volantu a vy máte vyhřátí motor který nehulí

Napsal: ned 04.11.2012 19:22
od Jamall
Tak jsem se rozhodl to vzít za jiní roh. S psaním pro FAQ si budu hrát a rozepisovat, mnohem podrobněji. Vás zajímá Webasto teplovodní systém přímo do e36. To co se montovalo v sérií
V zásadě je jedno jaký model budete instalovat, všechny jsou obdobné, až na pár změn funguji stejně. Základ pro moderní stavbu je dodržet palivový systém, tedy pokud mám benzínový motor, potřebuji benzínové topení. Pokud mám dieselový motor, potřebujete dieselový topení. V opačném případě budete nucení k instalaci přídavné palivové nádrže a nastanou potíže u STK. Pokud dodržíte zásadu, nikdo nic neřeší, ve velkém TP se nic neuvádí
Topení jako takové je ve všech vozech stejné/obdobné. Tedy je úplně jedno z jakého vozu, nebo značky ho vymontujete, popřípadě koupíte. Základ je aby mělo alespoň budík/hodinky (krabička za pomoci které se ovládá topení). V pár dieslových vozech s větším obsahem je topná jednotka, avšak bez budíků běžně instalována jako "podpůrce" výhřevu motoru a interiéru. K těmto jednotkám lze zakoupit kabeláž, popřípadě udělat a snadno doinstalovat budík.
Hlavní rozdíl je v modelu pro menší auta, bez palivového čerpadílka a modely pro větší auta neboli s čerpadílkem. Čerpadlo se zapojuje sériově, nebo paralelně na palivovou soustavu. Čerpadlo přivádí palivo do zásobníku topení, které je součástí topení, aby mohlo topení pracovat hodinu, dvě a více. Tento systém se využívá zejména pro větší vozy, typu transportér, multivan, zkrátka aut s velkým interiérem. Slabší modely možnost zapojení čerpadílka nemají. Pracují se zásobníkem paliva. Množstvím paliva které nateklo do zásobníku během chodu motoru. Běžná spotřeba paliva je v průměru 0,8L/1Hod. Naším autům při vnější teplotě -5 °C stačí 15min. práce aby vyhřálo interier do + 20 °C. Což zásobníček plně vystačí, vejdou se tam 4dcl
Jak topení zapojit:
Firma Webasto prodává na každý typ vozu rozdílnou konzoli na uchycení topení. Vyrobit si ho doma není nic složitého.
Topení jako takové se zapojuje sériově, nebo paralelně do místa mezi motor a box topení. Aby mohla voda z motoru procházet skrz Webasto do topení, z topení zpátky do motoru. Vodu pohání čerpadlo topení, které je součástí webasta
Dále se ně něj zapojuje přívod a odvod paliva. Opět ho lze zapojit sériově, nebo paralelně. Na přívodovou hadici před motor, nebo přepad za motorem
Poté už zbývá zapojit jenom elektroniku. Ve zkratce jednou stálých + 12v a jednou kostra. Přebývat bude konektor pro budík na ovládání. Budík lze nahradit vypínačem, ale tím pádem přijdeme o možnost přijít do teplého auta. Ze stejného svazku jako budík vystupuje možnost zapojení čudlíku pro zimní/letní provoz. Letní odpojí Webasto a bude spínat pouze relátko pro box topení. Tuto volbu umí velké BC jako nezávislé odvětráváni
Dále se do Webasta zapojuje sání a výfuk. Sání u e36 drží na nosníku spolujezdce, směrem k přední částí vozu a nasává na konci vzduch. Výfuk vede stejným nosníkem takřka pod nohy spolujezdce. Na něj se musí dát pozor, protože topení odvádí více tepla, než by si uživatel mohl přát
Topení u e36 se usazuje výhradně do míst kde má 4válcová verze baterií. Hned u něj jsou i pojistky, aby byli po ruce, včetně relátka. Jednotka se nechá posadit i na stojáka, nebo ležáka. je to jenom o potřebách majitele.
Ve výsledku nic složitého...přivést benzín, vodu, a 12v
Na kabeláž budíku se nechá připojit jednotka telestartu, dálkového ovládání. Která je spolehlivá do vzdálenosti 1km bez příček, avšak zbytečně drahá. Lze ji "okopírovat" za pomoci starého telefonu, logického obvodu z prodejen slaboproudu. Ušetříte a zároveň máte neomezení dálkový start
Napsal: ned 04.11.2012 23:10
od Lucifer
Ty jsi můj člověk ! No chci to dodělat na TDS a hlavně bych to využíval právě v zimě pro to vyhřívání interiéru abych nemusel škrábat jen přišel a odjel
To dálkový ovládání bych řešil GSM bránou kterou už mám doma. Poslal bych jí sms a ona by sepla relátko který by pak seplo celý topení. Na tom panelu se dá nastavit čas jak dlouho teda bude topit ?
A ještě mě zajímá že pokud vytáhnu webasto např z e39 tak lze k tomu danému modelu koupit ty hodiny ? U e39 je to ovládaný přímo z displeje nad rádiem nebo tou obrazovkou.
Napsal: pon 05.11.2012 00:22
od Jamall
Jaké máš GSMko? Pokud to chceš ovládat přes GSM nepotřebuješ budík, stačí když ten modul podrží signál na potřebnou délku. Jinak áno, můžeš ho vzít z e39 a dát ho do svého. Budík stojí 1000kč a k danému modelu není problém sehnat schéma, na netu se toho válí mraky. I samotní výrobce poskytuje PDFka zapojení
Budík je jenom inteligentní obvod, který je schopen na potřebnou délku posílat signál pro relátko.
Napsal: pon 05.11.2012 00:44
od Lucifer
To GSM bude držet zaplý relé dokud mu zase nenapíšu povel "vypni" Tak v podstatě by šlo teda doprogramovat i jinej obvod jako časovač aby po zapnutí začal počítat třeba 20min a hlídal u toho nějaký členy.
Napsal: pon 05.11.2012 01:07
od Jamall
úplně tak snadné to není. To GSMko bude muset umět namodulovat signál pro ukončení topení, aby začalo Webasto chladit jednotku. Tedy pokud se nepoužije budík
Alespoň nové modely to tak mají, starší umí pouze on/off a vystačí si s ŘJ která je součástí topení. Obdobní princip vypínače
Napsal: pon 05.11.2012 01:13
od Lucifer
To gsm má jen relátko a vstupy. Podle toho co mu napíšu tak by to fungovalo. Jde o to že hodiny bych v autě chtěl mít jen bych chtěl dodělat telestart ale za ty peníze je to masakr
Napsal: pon 05.11.2012 12:01
od Jamall
to áno, ten telestart je opravdu hodně drahý. Není problém zapojit GSM a budík, je to nejlepší kombinace. GSM jenom vyšle signál a budík se postará o zbytek
Napsal: pon 05.11.2012 12:03
od Lucifer
Taky bych to tak viděl. Nebudu muset dokupovat nic v podstatě navíc. Jinak k těm budíkům chtěl bych ten budík schovat do kastlíku před spolujezdce.
ale co koukám tak jsou jen tyhle
http://www.eshop-rychle.cz/kalcev/eshop ... denni-12-V
Nebo ty oválný
Napsal: pon 05.11.2012 19:41
od Jamall
Do kastlíku bych ho moc nedával, je mimo ruku a navíc na samotném časovači je i čudlík který umí spustit topení bez časování
Jsou různé typy časovačů, v zásadě je rozdíl v tom, že umí časovat zvlášť čas na den, týden, nebo celí měsíc
Nejlevnější a nejčastější typ je tento:
http://www.peugeot-club.com/forum/viewt ... ?tid=65022
Napsal: pon 05.11.2012 19:46
od Lucifer
No já bych ho chtěl schovat do kastlíku aby nebyl vidět. Aby byl uvnitř na horní straně kastlíku. Proto bych nejraději nějaký jen malý hodiny. A navíc nejčastěji bych ho ovládal přes GSM. Časovač bych využil tak 2x za rok

Napsal: pon 05.11.2012 20:10
od Jamall
to už je čistě na tobě kam co schováš. Spoustu majitelů se budíkem chce "pochlubit" každopádně na stropě kastlíku bude dobře na "ráně" a na display neuvidíš
tady máte hezkou reklamu
http://www.youtube.com/watch?v=XKWBQ0Xn ... r_embedded#!
Napsal: pon 05.11.2012 20:25
od Lucifer
S klidem na něj uvidím

Nacpal bych ho co nejvíc dopředu

A jak říkám využil bych ho 2x za rok

navíc v e36 není skoro žádný místo kde by přímo netřískal do očí

Chci interiér zachovat opravdu origo a nic navíc tam mít nechci

Napsal: pon 05.11.2012 21:30
od Jamall
origo od výrobce z linky sjíždělo tak, že budík byl umístění na tom deklu co má řidič nad nohy. Přibližně místo pod ovládačem světel...cca 8cm od volantu

V jednom ho mám přímo od výrobce instalovaný a taky ho tam mám. Když koukneš do ETK, tak nezávislé topení typ termo top C s hratím budíkem bylo k mání přímo pro e36
Napsal: pon 05.11.2012 22:36
od Lucifer
Tak tam by mi ani moc nevadilo

A co se týče toho elektrickýho zapojení tak v podstatě ten telestart jen sepne nějaký relátko který sepne hlavní relé a rozjede se topení takže místo telestartu bych měl to gsm ?
Napsal: pon 05.11.2012 22:42
od Tompo
To se to hezky rozjelo... No jo, mrazy se blíží:-). Ale k věci. Mám pod rukou naftové webasto z E46ky, jen se musím podívat, jestli je tam budík nebo je to jen "příhřev" motoru pro zrychlení ohřátí... Jen orientačně, kdyby tam budík nebyl, co stojí ta nejlevnější verze? Díky
Napsal: pon 05.11.2012 22:43
od Lucifer
A ještě další otázka jak je to s proudovým odběrem ? Ventilátor asi nebude foukat okamžitě po zapnutí webasta ale až po zahřátí vody na určitou teplotu ?