Stránka 1 z 2
					
				
				Napsal: pát 03.02.2012 18:33
				od fizzer
				Ahoj, tak jsem dnes přišel k autu, pod ním loužička. Zvednu haubnu, těsnění pod víkem ventilů vepředu trošku povylezlý, celej předek motoru oblitej olejem jako blázen a i všude okolo, jak to vrtule rozcákala po celým motorovým prostoru. Taky je louže oleje nahoře na motoru u nalévacího otvoru (M50). Na měrce oleje jsem našel trošku emulze, na víčku oleje se mi zdá že emulze není, stav chladící kapaliny +- v normě, auto nijak zvlášť nekouří (o nic víc než jindy). 
Mám se hned bát nejhoršího? 
 
 
S autem jezdím hlavně krátké štreky, můj prvotní tip byl že mi zamrzl odfuk kliky (mám ho vyvedený do atmosféry, tento model nemá separátor oleje), ale říkám si jestli by to udělalo takovej tlak aby to vytlačilo těsnění pod ventildeklem 

 
			
					
				
				Napsal: pát 03.02.2012 18:38
				od Carpadian
				netopí, hřeje se, olej ve vodě, natlakovaný hadice 

 těsnění, v horší variantě hlava.
 
			
					
				
				Napsal: pát 03.02.2012 18:40
				od libovka
				Pokud máš odvětrání motru vyvedené jen na volno tak ti to v pohovystřílí těsnění.
			 
			
					
				
				Napsal: pát 03.02.2012 18:47
				od fizzer
				Carpadian píše:netopí, hřeje se, olej ve vodě, natlakovaný hadice 

 těsnění, v horší variantě hlava.
 
netopí, dlouho se zahřívá (asi termostat, už je objednanej), olej ve vodě nevidět a hadice natlakovaný nejsou
 
			
					
				
				Napsal: pát 03.02.2012 18:48
				od Carpadian
				Tak to není těsnění ani hlava. To bys vařil a netopil, studenej chladič, navíc by to tlakovalo a vyhazovalo vodu expanzkou ven. Emulzi udělá x věcí. 

 
			
					
				
				Napsal: pát 03.02.2012 19:01
				od fizzer
				libovka píše:Pokud máš odvětrání motru vyvedené jen na volno tak ti to v pohovystřílí těsnění.
ok, zkusím tedy zaměřit svou pozornost tímhle směrem. ale přijde mi to stejně divný - je tam víc míst kudy by ten tlak mohl utýct, počínaje víčkem... a i tak, toho oleje zmizely tak dvě tři decky, to je jako kdyby se naplnil celej prostor nad ventilama olejem, jako by se nemohl vracet do vany - je to možný? neznám vnitřní uspořádání toho motoru...
prozatím jsem to u hlavy odpojil, za těch dvacet kiláků než dojedu domů se snad nic nestane.
 
			
					
				
				Napsal: pát 03.02.2012 20:09
				od libovka
				Pokud se ti ucpe to odvětrání tak v motoru vznikne dost velkej tlak na to aby to vystřílelo simeringy.Pokud jezdíš krátké trasy tak je u tohoto motoru emulze normální.
			 
			
					
				
				Napsal: sob 04.02.2012 09:54
				od LadenaM3
				fizzer píše:Ahoj, tak jsem dnes přišel k autu, pod ním loužička. Zvednu haubnu, těsnění pod víkem ventilů vepředu trošku povylezlý, celej předek motoru oblitej olejem jako blázen a i všude okolo, jak to vrtule rozcákala po celým motorovým prostoru. Taky je louže oleje nahoře na motoru u nalévacího otvoru (M50). Na měrce oleje jsem našel trošku emulze, na víčku oleje se mi zdá že emulze není, stav chladící kapaliny +- v normě, auto nijak zvlášť nekouří (o nic víc než jindy). 
Mám se hned bát nejhoršího? 
 
 
S autem jezdím hlavně krátké štreky, můj prvotní tip byl že mi zamrzl odfuk kliky (mám ho vyvedený do atmosféry, tento model nemá separátor oleje), ale říkám si jestli by to udělalo takovej tlak aby to vytlačilo těsnění pod ventildeklem 

 
Mám přesně stejné projevy, jako popisuješ Ty. Já na E46 318i, motor N42, rok 2002. Už jsi přišel na to, co je za problém? Já zatím auto odstavil a jezdím autobusem/vlakem. Čekám, až poleví mrazy a našetřím nějaké peníze na opravu. Na co se můžu připravit? A to jsem si říkal, že atmosferickej benzín bude bez problémů...
 
			
					
				
				Napsal: sob 04.02.2012 17:29
				od all
				dneska mě kontaktoval kamarád a to samé 

 má 525i  motor m54
jel nakoupit, z ničeho nic, kouř pod kapotou, vyběhl ven, z motoru se kouřilo, všude olej, postříkal to hasičákem a nechal to bejt.... v motoru chybí olej cca 2-5dcl  tak to budu asi také řešit 

opravdu ale netuším proč takto dobré motory tohle udělaj ? 
ps: vodu má všechnu.
 
			
					
				
				Napsal: sob 04.02.2012 17:36
				od Carpadian
				Technická otázka. Možná úplná kravina, ale nemůže těsnení, který je brutálně podchlazený při nynějších mrazech a taky má nějaký pátek za sebou a tudíž nějaký póry, při prudkým ohřátí a rozpínání po nastartování motoru prostě prasknout? Se mi u Toyoty 2.4D stalo, že v zimě tlakem uletělo plastový víčko, jak se nalejvá olej. 

 Najednou rafika oleje spadla dolů, a objevila se olejnička. 

 
			
					
				
				Napsal: ned 05.02.2012 20:55
				od xSAFA
				No já bych to aji docela viděl na to zamrzlé odvětrání... Přece jen v těchto mrazech se celej motorovej prostor dokonale prohřeje až po XY km, kdy se rozpustí všechna emulze u odvětrání a pokud člověk jezdí jen nějaký cmrndačky tak to postupně zarůstá a zamrzá až se asi může stát, že to prostě neprotlačí... 
Ale pravdou je, že tento problém bych spíše čekal u M52, kde je separátor bez výhřevu. Jak je to řešeno u M50? V ETK vidím nějaký bazmek který se rozděluje do dvou hadic...
			 
			
					
				
				Napsal: ned 05.02.2012 22:02
				od fizzer
				Tak jsem se do toho ponořil, vyndal jsem ten filtr odvětrání a byl promočenej a plnej hnusu, takže asi máme jasno 

 Dal jsem ho do pryč a vyrobil jsem si jednoduchej catch tank, uvidíme co to provede.
Povolil jsem šrouby na ventildeklu, těsnění jsem opatrně zamáčknul zpátky a zase utáhl, zatím nic nechčije (najeto cca 100 km).
 
			
					
				
				Napsal: ned 05.02.2012 22:35
				od all
				jo u motoru M54 ten samej problém - zamrzlá hadice i samotnej separátor, vystřelilo to těsnění pod víkem ventilů.
			 
			
					
				
				Napsal: pon 06.02.2012 00:53
				od xSAFA
				Kurnik člověk aby se bál v tomto počasí jezdit pravidelně krátké trasy...  

  Teď záleží zda je tento problém vlivem dlouhodobě částečně zaneseného odvětrání nebo to dokáže zamrznout i u zcela čistého systému.   
 
  
 
			
					
				
				Napsal: pon 06.02.2012 14:13
				od all
				před zimou to bylo čisté, páč se měnil právě zminovaný separátor oleje.
ale je blbost s tím jezdit v zimě cca 800m do práce 

 a sem tam to pěkně neprohřát.... i když běžný uživatel to asi nemá možnost znát 

 
			
					
				
				Napsal: pon 06.02.2012 15:40
				od paca
				jj, to se mi taky stalo minulý týden ve čtvtek, prdlo těsnění pod víkem (m52)
			 
			
					
				
				Napsal: pon 06.02.2012 17:03
				od LadenaM3
				paca píše:jj, to se mi taky stalo minulý týden ve čtvtek, prdlo těsnění pod víkem (m52)
A taky jsi měl ucpanej ten odlučovač oleje?
Jinak všem díky za příspěvky. Dám novej odlučovač a asi i to těsnění pod víkem. Nepoškodilo Vám to ještě nějaká jiná těsnění? Doporučili byste i výměnu oleje, když je tam ta emulze? Mám asi 2500 km do výměny (N42B20)...
Díky.
 
			
					
				
				Napsal: pon 06.02.2012 17:24
				od Leveler
				Emulze se ti v zimě událá tak nebo tak pokud se jezdí krátký trasy.Mám olej měněnej před 2000-2500km a mám jí tam taky.Jezdím denně do práce jednu cestu 10-15 min a večer zpět.
Stejnej jev sem měl i u 2 předešlejch aut.Prostě při krátkých trasách se udělá celkem rychle.
Jakmile se oteplí tak emulze je fuč.
			 
			
					
				
				Napsal: pon 06.02.2012 19:25
				od xSAFA
				Tak se mi zdá, že inženýři z BMW někde udělali chybu...  

 Jako jasně dlouhodobé teploty okolo -15 nejsou zas tak časté, ale zase ne vyjímečné a co třeba teprve státy dál na sever, dyť tam ty auta snad nemůžou ani fungovat. Je jasné, že krátké trasy autu neprospívají a kor v takových mrazech, ale furt je to auto, které by v těchto teplotách mělo naprosto normálně fungovat.   

 
			
					
				
				Napsal: pon 06.02.2012 20:50
				od Carpadian
				Možná verze do Skandinavie či Kanady mají nějakou technologickou úpravu nebo bufík gratis. 
