Stránka 1 z 1

Napsal: stř 01.02.2012 23:30
od Lukas631
Ahojte,

mám menší problém s BMW E46 r.v 1999, 320D 100 KW. Dneska než jsem vyjel z práce tak jsem nechal auto nastartováné ze 3 minuty na volnoběh, pak jak jsem se rozjel a přidal jsem plyn, tak mi praskla naftová hadice od vývěvy k motoru (přívodová) a bohužel jsem samozřejmě dojel. Dneska jsem v té zimě vyměňoval hadici od vývěvy, všechno se mi podařilo po hnusném 2hodinovém zmrzání vyměnit a dat auto do původního stavu. Bohužel než jsem přišel u práce nato že mi rupla hadice od nafty, tak jsem několikrát zkoušel nastartovat a vybila se mi baterka.Baterku mám na nábíječce už ze 3 hodiny a šel jsem zkusit zda-li to nastartuje ( samozřejmě že nechám baterku na nabíječce celou noc ) a bohužel auto nedokázalo nastartovat motor točí ale nechce chytnout. Nevíte náhodou někdo co by to mohlo byt ??? Teď když jsem se díval pod auto, tak mi někde troško protéká nafta po motoru dolů na zem, takže nafta přimrzlá není, čerpadla v nádrži fungují když tlačí a nafta teče, v nádrži mám přez 30l nafty. Nevíte nahodou někdo co stím ??? Vždycky jsem měl benzíňáky, teď poprvé mám nafťáka a nevím co by to mohlo být. Zavzdušněná palivová soustava někde v motoru ? Nebo jak nejjednodušeji dostat naftu do motoru ? Děkuji moc za rady. :?: :?:

Napsal: stř 01.02.2012 23:39
od jarda
Já bych několikrát dal klíček na chvíli do druhé polohy a zase vypnul než se pokusím nastartovat, aby to tam ta čerpadla natlačila několikrát. Také mi tohle sedmička udělala, přesně jak popisuješ...

Napsal: stř 01.02.2012 23:44
od Lukas631
To jsou právě taky zkoušel a zapoměl jsem to napsat. Zítra to musím ještě rozdělat a pořádně dotáhnout tu hadicu aby neprotékala ta nafta. Mohlo by to být ještě něco jiného ? Děkuji ti.

Napsal: stř 01.02.2012 23:58
od jarda
No takhle... mně se vybila baterka do mrtva. Pak jsem asi hodinu nabíjel, zkusil dvakrát nastartovat, startér se normálně několik vteřin točil, ale nic. Baterka se zas vybila. Pak jsem zas hodinu nabíjel, pak jsem párkrát zapnul a vypnul klíček do druhé polohy, pak jsem to nabil pořádně, do rána, a pak už to nastartovalo napoprve. Tak nevím jestli pomohlo to čerpání nebo to nabití.

Napsal: čtv 02.02.2012 00:05
od Lukas631
Teoreticky i možná prakticky nejspíše obě věci naraz pomohly.Uvidím zítra jak dojdu z práce, budu zase muset zmrzat a vše to pořádně dotáhnout tak jak to má být. S baterkou se srat nebudu, nechám ju nabíjet do doby mého příchodu z práce, takže tak. No jsem zvědav zda-li to pak bude všechno ok, což by mělo být teoreticky, protože konec konců praskla jen ta slavná plastová hadice.

MOD jarda: prosím necituj bezprostředně předchozí příspěvky

Napsal: čtv 02.02.2012 00:10
od jarda
Uvidíš zítra... V každém případě pokud fungují čerpadla, tak tam tu naftu musí dostat i bez nějakých zásahů, odvzdušňovat by se to mělo pokud vím samo.

Napsal: čtv 02.02.2012 18:37
od ViktorDDD
niekde som to čítal že VP44 čerpadlo čo je aj v 320d 100kW je dosť háklivé na zavzdušnenie,
trochu OT: na jednom audi 2,5tdi (podobné čerpadlo) som riešil podobný problém, tam majiteľ vymenil palivový filter a zavzdušnilo sa to, tak som len trochu povolil prívod paliva pri vstrekoch, a točil som motorom kým mi tam nezačala tiecť nafta, dotiahol som a auto potom štartovalo bez problémov
(odvzdušní sa to samo ale takto sa tomu dá trochu pomôcť aby netrebalo točiť s motorom tak dlho - keď beží čerpadlo nasucho nerobí mu to moc dobre)

Napsal: sob 04.02.2012 13:12
od Lukas631
Tak, už jsem vyřešil ten problém. Hadicu jsem řádně dotáhl, takže nafta už nikde neprotéká.Jenže problém byl pořád stejný, auto nechtělo naskočit na startér, tak jsem použil hrubé násilí a problém byl vyřešen. Omlouvám se všem co toto nemaj rádi, zavolal jsem kamaráda, BAFA jsem uvázal za druhé auto a roztáhl jsem to, zhruba po 2Km rovině auto naskočilo a problém už je vyřešený. Bohužel čerpadlo to nedokázalo natáhnout a toto bylo jediné možné řešení které bylo k dispozici. Bafoň se chvílu tvářil že ani toto nepomůže ale naštěstí to opravdu pomohlo. Všem co mají nafty, hodně km bez problému.ahoj

Napsal: sob 04.02.2012 18:56
od shade741
jednodušší způsob je nahulváta napojit na podavačku 12 V nechat ji tlačit a až začne téct anfta zapojit a dotáhnout hadici co nejblíž čerpadlu, pořád enchat běžet podvačku a jít startovat, takhle to nahodite zachvilku

Napsal: sob 04.02.2012 22:01
od Lucifer
To bych si mohl udělat na to spínač někde tajnej :D