Stránka 1 z 1
Napsal: sob 28.01.2012 16:44
od zbordaM
ahoj, vim že už se o tomhle hodne debatovalo, a je toho napsanyho hodně.....ale jeslti nějaká zkušená duše neví, v čem by mohl byt problem ať musim prolízat celý auto..
pátral jsem proč to auto furt tak sakramensky žere..koupena nová lambda atp..- výsledek.nakonec jsem na osciloskopu zjistili že do ní jde jen 0,1 V ..což je sakramensky málo-(tím asi neháže zpětnou reakci a RJ nemuže namíchat palivo) hádám teda, že to furt maká na nějakej nouzovej režim a nebo krmí jak....
neměl by někdo radu po čem konkrétně kuknout? jeslti kabely, nebo rovnou RJ ?
dik moc.... těch 10-12l/100 km lehka noha se fakt neda vydržet..
RJ m40 e36 1.8 1993
Napsal: sob 28.01.2012 17:14
od Kami1
do lambdy žádný napětí lézt nemá, ale z ní. na netu je o tom dost info
u stech. směsi má být signál 50/50 0 a 1,1V
chudá směs spíš k 0
sonda musí být zahřátá
při jakýchkoliv problémech nejdřív řešit těsnost sání
Napsal: sob 28.01.2012 17:45
od zbordaM
nehodil bys mi nejaký info někde na webu?...hledal jsem než jsem napsal sem.. (jinak bych neotravoval s takovou věcí.)
sání přetěsněný,sonda zahřátá..
Napsal: sob 28.01.2012 18:22
od vsemick
Dej si do vyhledávače "electrical troubleshooting manual" jen na ULOZTO.CZ jsou dvě strany odkazů.Stáhni si variantu pro svůj model a máš to(cca.15MB).Jestli ti do ní ale jde jen 0.1V (myšleno napětí výhřevu) tak nedřív klidně jen změř kde se těch 12V strácí.Nedal bych za to už ruku do ohně, ale snad to šlo od baterie nejdřív přez relé čerpadla, pak přez relé lambdy a až pak k lambdě.(Obě relé řízeny přímo z DME.)
Jinak jestli jste opravdu na lambdě naměřily nesmysly, tak by neškodilo věnovat pozornost i těsnosti výfuku, přinejmenším od motoru k sondě.
Napsal: pon 30.01.2012 16:02
od zbordaM
tak nakonec se zjistilo ze z řídící jednotky má jít kablem do lambdy nějakejch 450mA dle návodu a jde tam pouze 100mA DME vypadá jak nová i tišťák vše..možná někde zdrada v zenerkách a diodách uvnitř případně mikroprocesor špatný...přeměřeny vtupní napíjení do DME i vystupni a jedna kostra nějaká pochybná...nic nenaměřeno...(pravděpodobně chyba jednotky...)
takže sháním nějakou testovací jednotku pro motor m40 1.8 83kw nemá někdo echo ??
Napsal: úte 31.01.2012 10:12
od zbordaM
chlapi nevíte někdo co těch 450mV na té řídící jednotce má znamenat?...jestli kvuli otmu měnit řídící jednotku a nebo raději zkusit novou lambdu ??
Napsal: úte 31.01.2012 17:43
od vsemick
Mohu se zeptat z jakého zdroje máš tu hodnotu proudu? Neříkám že je to nutně nemysl, nechci to topírat jen proto, že jsem s takovým tvrzením nikdy nesetkal a nakonec proč se tedy nepoučit.
Ale z el.pohledu, je lambda zdroj signálu vyhodnoceného v ř.j. auta.Jaký teče signálovým vodičem proud není obvykle předmětem kontroly.Ale ať je hodnota toho proudu jakákoli, rozhodně nebude konstantní.Bude se lineárně měnit podle napětí zdroje a odporu zátěže podle ohmova zákona.Prostě stejně nemáš jistotu jestli je chyba v jednotce, sondě, směsi,snímači průtoku vzduchu, netěsnostech atd.
Než ale laborovat tak je snažší zajet na slušnou diagnostiku, smazat všechny chyby, pak najet pár desítek km a znovu s tím na diagnostiku a až podle výpisu aktuálních potíží začít něco řešit.
Dobrý začátek je vyměnit všechny pryžové hadice na sání a těsnění na výfuku.Jestli to s tím autem myslíš vážně tak je to lepší udělat najednou protože tě to tak jako tak potká.
Napsal: stř 01.02.2012 00:13
od zbordaM
zdar, tak toto mi poslal mechanik kterej se mi na to koukal..
450mv tam musi byt konstantne, kdyz je zaple zapalovani
je to napajeni se kterym pracuje lambda sonda a diky nemu se muze vystupni hodnota lambda regulace pohybovat v rozmezi 100-950mv
aby regulace fungovala a jednotka si dokazala podle vystupniho napeti z lambdy regulovat směs, musi se vystupni napeti (pri spustenem motoru a zahrate lambde) pohybovat rozmezi minimalne od 200 do 650mv
to vystupni napeti z lambdy ale uz zalezi na tom, v jakym stavu je lambada a jestli je smes takova, jaka ma byt... halvni problem ale zkratka je, ze ted tam nejde referencni napeti a lambda tak zkratka nemuze vubec fungovat
Napsal: stř 01.02.2012 02:03
od all
lambda "generuje" napětí na základě styku s kyslíkem (ten co zbyde v plynech po spálení) průběh generování tohoto signálu NENÍ lineární!
no, při hledání obrázku průběhu sem narazil na odkaz který mi ušetří čas vysvětlování
http://lambdasondy.wbs.cz/
dle toho co se tu již napsalo ti je jasné že ŘJ. motoru vadná není.
upřímně sem jich vadných z BMW ani neviděl (možná jednu)
takže vyměn, typickou věc co odchází = lambdu
a máš po starostech
ještě ti poradím, mám zkušenost s 1.8is po půl roce mu odcházeli lambdasondy a servisák mu je s radostí měnil

ale prvopočátek problému byl vadný snímač teploty motoru. ukazoval stále "studený" stav a lambdu po čase bohatá směs spálila
přitom diagnostika hlásila pouze vadnou lambdu a po výměně byla pamět závad čistá. čidlo bylo zvláštně poškozené že v analog. hodnotách bylo jako že je na čidle (ted již nevím přesně) cca -5 až +5 st. C
po výměně čidla již jezdí cca 1,5roku bez problému

a s normální spotřebou....
edit: řešíš tu i napájení lambdy, nemyslíš tím vyhřívání?
jak je v odkazu o lambdách správně napsáno, lambda pro správnou funkci musí být vyhřívaná.... (ten typ co máš na autě) vyhřívání je na bílých vodičích a jdou z ŘJ
Napsal: stř 01.02.2012 11:54
od zbordaM
lambdu řešíme jako sekundární problém (stejně se bude muset vyměnit...) Jinak z ŘJ jdou správné impulsy 12V pro vyhřívání takže, tam je to ok.
toto jsem našel já na webu.
-------------------------------------------------------------
Popis obvodu
Vyhřívané lambda sondy (HO2S) se používají pro řízení paliva a monitorování katalyzátoru. Každá HO2S srovnává obsah kyslíku v okolním vzduchu s obsahem kyslíku ve výfukovém proudu. Když se spustí motor, řídicí modul pracuje v režimu otevřené smyčky a při výpočtu směšovacího poměru ignoruje přitom signální napětí HO2S. Řídicí modul zásobuje HO2S referenčním napětím nebo mřížkovým předpětím asi 450 mV. Zatímco motor běží, HO2S se zahřívá a začíná vytvářet napětí v rozmezí 0-1 000 mV. Toto napětí bude kolísat nad a pod mřížkovým předpětím. Jakmile řídicí modul zjistí dostatečné kolísání napětí HO2S, vstoupí se do uzavřené smyčky. Řídicí modul používá napětí HO2S k určení směšovacího poměru. Napětí HO2S, které vzroste nad mřížkové předpětí směrem k 1 000 mV, znamená bohatou směs. Napětí HO2S, které klesne pod mřížkové předpětí směrem k 0 mV, znamená chudou směs.
Vyhřívací vložky uvnitř každé HO2S ohřívají čidlo, aby se dostalo do provozních podmínek rychleji. Díky tomu se systém dostane do uzavřeného obvodu dříve a řídicí modul vypočítá směšovací poměr dříve.
-------------------------------------------------------
dle mého názoru tedy k správné výsledné lambda regulaci je zapotřebí "správně funkční" část na té ŘJ která bude tu lambda regulaci upravovat- pokud z toho obvodu leze špatná hodnota..(měřeno na ŘJ) tak i při správně zapojené lambdě nemůže ten obvod na ŘJ míchat dobrou směs.... kecám? nebo by to tak mohlo byt??
Napsal: sob 18.02.2012 10:12
od zbordaM
chlapi zdar, tak problem vyřešen...po zakoupení jednotky ten stejný problem... tak jsme šli jinam..proměřili kostry znova..a pak motorovej svazek dratu...- tam se našla kdesi schovaná chyba- zhnilý dráty!!!
Pro ostatní co by řešili podobný problem..kouknětě a nechte si proměřit dráty!§ -taková blbost a pak to stojí tolik nervů!