Stránka 1 z 4
Napsal: ned 15.01.2012 13:00
od jiriik
Ahoj klubáci,
Přemyšlím nad výměnou svého stávajícího vozu E60 530DA za E90 330i 190KW. Chtěl jsem se zeptat jestli má někdo zkušenosti s tímto modelem.
Hlavně mě zajímá motor, a jaký druh převodovky se k tomu motoru víc hodí.
Určitě beznín bude víc spolehlivější jak nafta... hlavně na provoz, ale i tak bych se chtěl zeptat na co si dát pozor a jaká je spolehlivost motoru a jaké má mouchy. Měl by někdo možnost sehnat servisní informace, co kdy se mění a jaké druhy olejů použít atd... Jezdíme s přitelkyní hlavně ve dvou a 5er nám přijde zbytečně velká a hlavně to chce něco novějšího, co bude mít míň km na tachometru. Najezdím ročně cca 30 - 40 000 km, ale aspoň polovina je ježdění na krátké trasy po městě. Ještě jsem neměl tu čest E90 330i řidit... řidil jsem jen 330i E46.
Moc díky za vaše rady.
Napsal: ned 15.01.2012 22:25
od DAVIDBREBRE
tak z toho co pises jasne benzin to sto pro diesela zkurvis tim kratkym popjizdenim nehlede ze servis potazmo dily vstriky budou raketka:)
na benzinu kor 330 neni co by se ti mohlo vy..rat klasika akorat vetsi spotreba i kdyz s 6 valem kdyz pojedes dlouhy trasy a nebudes mu slapat na vocas tak se spotreb necha krasne srazit(nemyslim jezdit na dalnici 90 ale klidne kolem 140-150 nemenit rychlost jenom sepot kvetin:):) od motoru)
osobne mam E 46 328i no mozna sem mel vzit 330 rozmejsell jsem se ale vzhledem k tomu ze tenhle je opravdu v netk. stavu tak sem vzal 2.8i
potazmo i kdyz to je e 90 tak urcite 330i myslim si ze tim nic nezkatis a ve finale mozna usetris oproti nafte muj realnej odhad na usetreni paliva na nafte vs servis potazmo opravy bys musel najezdit aspon 50000 aby to bylo znatelny kor pri dnesnich cenach:)
ani na kokttavce sem nechtel naftu mel sem 1.8 ve finale jezdilo to lip nez tdi ano krasa jezdit za 5.5l ale stim ze max 90 púopriade na dalnici drzet konstant. rychlost s benzinem sem jezdil 7-8 litru uplne jinej tah jezdilo to jako z praku u nizsich otacek klasika liny ale od 3000 tdi mohl delat co chce a eee)
benzin benzin benzin:)?:)
Napsal: pon 16.01.2012 08:21
od Totic
Tak nejlíp po městě proti té naftě ušetříš, když to hodíš ještě do LPG

Napsal: pon 16.01.2012 10:11
od Marda
190kW N52 je dobrej moderní motor. Ale píšeš, že většinou jezdíš krátké trasy po městě, proto bude důležité, který rok výroby budeš kupovat. Tento motor z prvních let výroby 2006,2007 je absolutně nevhodnej na krátké trasy. Více zde:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=105912
Napsal: pon 16.01.2012 13:17
od matiz
Absolutne nevhodnej ?? Neni to moc silne slovo ?? Zadny motor nemiluje kdyz jezdi studeny, ale ze je to motor tak spatny jsem necekal -)))) Muj dostava pravidelnou udrzbu, fajnovy olej co 10k a najel uz docela dost a vubec nevypada ze by mu neco vadilo. Ma sve mouchy, ale to ma kazdy motor. Spis bych rekl ze zasadni bude jak se k nemu kdo choval, jak velkou cocku dostaval za studena, jak dlouho jezdil na tu LL sracku atd. Ale nerekl bych ze to je motor na howno. Spis naopak. Novejsi motory s primym vstrikem jsou uspornejsi, ukaze cas jak dalece na tom budou s vydrzi vstrikovacu, vysokotlakeho cerpadla atd. A by je necekaly trable jako u CR po urcitych kilometrech.
Napsal: pon 16.01.2012 14:03
od jiriik
No přemyšlel jsem o ročníku 2006. spotřeba mi je jasná, že bude větší, ale jak řikáte nafta se to vyplatí, když najedu víc jak 50 000km. I když dnešní cena nafty je hrozna. Určitě časem bych si to nechal dát do LPG... No zacházení s motorem myslím u mě by problém nebyl, protože jsem zvykléj z nafty pěkně zahrát a po dojetí nechat vychladnout...Nejsem jen šofér, který by tomu nakládal za studena...Teďkom jezdím s automatem, hodí se k benzínu víc manuální převodovka nebo klidně můžu zůstat u automatu?
Díky.
Napsal: pon 16.01.2012 14:23
od jiriik
Třeba tento kousek se mi celkem libí... Co vy na to ?
http://bmw-rad-3.autobazar.eu/330i-id1446424.html
Napsal: pon 16.01.2012 14:33
od scooter_x
Kousek je to moc hezkej, ale ty kilometry, já ti nevím...Nechat prověřit vše co jde, zkontrolovat stav všeho, co jde. Klasika...

Napsal: pon 16.01.2012 14:37
od matiz
Vypada slusne a pokud mu nic nebude tak i cena neni neodpovadajici. Vybava na trojku bych rekl hodne nadprumerna. Kilometry podle prani CZ a asi i SK klientu. Vykaslal bych se na ne, proverit poradne auto, rekne vic nez stav na budiku. Mam karu o dva roky mladsi a ma najeto vic... Ne zasadne, ale vic -)) Mel jsem vic uz kdyz jsem ji ja kupoval a to bylo trilete auto... Ale trebas to je zrovna vyjimka

Sam za sebe radsi auto s vetsim najezdem a nalitano po dalnicich, nez auto s malo km, ale porad po meste.
Napsal: pon 16.01.2012 14:57
od jiriik
matiz píše:Vypada slusne a pokud mu nic nebude tak i cena neni neodpovadajici. Vybava na trojku bych rekl hodne nadprumerna. Kilometry podle prani CZ a asi i SK klientu. Vykaslal bych se na ne, proverit poradne auto, rekne vic nez stav na budiku. Mam karu o dva roky mladsi a ma najeto vic... Ne zasadne, ale vic -)) Mel jsem vic uz kdyz jsem ji ja kupoval a to bylo trilete auto... Ale trebas to je zrovna vyjimka

Sam za sebe radsi auto s vetsim najezdem a nalitano po dalnicich, nez auto s malo km, ale porad po meste.
Diky. určitě když bych se na to jel podívat, tak si ho nechám ověřit, ale kdyby byl stav km skutečný, tak na tento motor to asik moc není že ?:)
Napsal: pon 16.01.2012 16:25
od libovka
LPG

Akorát to auto zkurví.
Napsal: pon 16.01.2012 16:50
od Marda
matiz píše:Absolutne nevhodnej ?? Neni to moc silne slovo ?? Zadny motor nemiluje kdyz jezdi studeny, ale ze je to motor tak spatny jsem necekal -)))) Muj dostava pravidelnou udrzbu, fajnovy olej co 10k a najel uz docela dost a vubec nevypada ze by mu neco vadilo. Ma sve mouchy, ale to ma kazdy motor. Spis bych rekl ze zasadni bude jak se k nemu kdo choval, jak velkou cocku dostaval za studena, jak dlouho jezdil na tu LL sracku atd. Ale nerekl bych ze to je motor na howno. Spis naopak. Novejsi motory s primym vstrikem jsou uspornejsi, ukaze cas jak dalece na tom budou s vydrzi vstrikovacu, vysokotlakeho cerpadla atd. A by je necekaly trable jako u CR po urcitych kilometrech.
Není to vůbec silné slovo! Něco si o tom přečti na zahraničních fórech, zde to bohužel nikdo neví. A že je tento motor na howno jsi napsal ty, já si naopak myslím, že je to hodně slušnej motor, sám jsem si připlatil za 630i, než abych koupil 645i, kterých v tý době bylo mnohem víc na trhu. A vůbec u této výrobní vady nejdo o to, jak dlouho jezdíš na LL jak píšeš, nebo jak se k motoru kdo choval! Napřeď si o tom zjisti více informací, než vybliješ takovou hovadinu. Tato závada se projevila u nových aut s nájezdem v jednotkách tisíc mil

Napsal: pon 16.01.2012 16:58
od jiriik
Marda píše:matiz píše:Absolutne nevhodnej ?? Neni to moc silne slovo ?? Zadny motor nemiluje kdyz jezdi studeny, ale ze je to motor tak spatny jsem necekal -)))) Muj dostava pravidelnou udrzbu, fajnovy olej co 10k a najel uz docela dost a vubec nevypada ze by mu neco vadilo. Ma sve mouchy, ale to ma kazdy motor. Spis bych rekl ze zasadni bude jak se k nemu kdo choval, jak velkou cocku dostaval za studena, jak dlouho jezdil na tu LL sracku atd. Ale nerekl bych ze to je motor na howno. Spis naopak. Novejsi motory s primym vstrikem jsou uspornejsi, ukaze cas jak dalece na tom budou s vydrzi vstrikovacu, vysokotlakeho cerpadla atd. A by je necekaly trable jako u CR po urcitych kilometrech.
Není to vůbec silné slovo! Něco si o tom přečti na zahraničních fórech, zde to bohužel nikdo neví. A že je tento motor na howno jsi napsal ty, já si naopak myslím, že je to hodně slušnej motor, sám jsem si připlatil za 630i, než abych koupil 645i, kterých v tý době bylo mnohem víc na trhu. A vůbec u této výrobní vady nejdo o to, jak dlouho jezdíš na LL jak píšeš, nebo jak se k motoru kdo choval! Napřeď si o tom zjisti více informací, než vybliješ takovou hovadinu. Tato závada se projevila u nových aut s nájezdem v jednotkách tisíc mil

Nebyl by odkaz na nějaké zahraniční forum, kde řeší tento motor ?
Napsal: pon 16.01.2012 17:14
od libovka
Je pravdou že ten motor není moc povedenej.Zase jako musím říct že osobně bych si radši koupil naftáka.
Celkově se totiž všechny nové modely benzínů BMW moc nepovedli.Atuž je to čtyřválec,šestiváled nebo osmiválec.
Napsal: pon 16.01.2012 17:53
od Figa
N53 to myslím celkem zachránila

Napsal: pon 16.01.2012 18:54
od matiz
Muzes dat odkazy kde se to resilo? Kolik procent nebo promile vyroby bylo postizeno? Je mozne ze se tady o tom nevi, nikdo nemuze vedet vsechno. Ale, pokud se zavada projevila behem par tisic mil, bylo auto v zaruce.
Napsal: pon 16.01.2012 22:46
od Marda
Jasný, zde prosím:
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=13504
je toho zatím 95 stran jednoho vlákna
spousta lidí (hlavně ve státech) to řešila během záruky.
Zde je takové shrnutí, včetně "řešení v BMW":
http://translate.google.com/translate?h ... unt%3D1310
Napsal: úte 17.01.2012 10:01
od jiriik
Tak teď přemyšlím jestli teda tento motor by byl správná volba

Napsal: úte 17.01.2012 10:58
od matiz
Ja to prolitnul jen zbezne, nastesti nic takoveho nepozoruju a to okolo auta chodim, startuju zpravidla driv nez jdu otevrit branu, kdyz prijedu tak taky nechcipam. Jezdim i kratsi trasy, cca 15km, do zahrati motor setrim, neprelezu vetsinou pres 3k rpm. Nemel jsem to cas cist na e90, ale jiste budes vedet kolika lidem se to zpravidla projevilo ? Stovce, dvema , peti stovkam ? Tyka se to povetsinou jen USA a evropy okrajove? Protoze tim ze se o tom tady nevi, tak se to asi moc neprojevuje.
Napsal: čtv 19.01.2012 00:35
od FrankDrebin
Podle fotek pekny, vybava taky.. Akorat se to prodava snad uz rok a pul
