Stránka 1 z 4

Napsal: sob 14.01.2012 14:31
od Lucifer
Prosim vás máte někdo rozebraný světla kde jsou AE originál ? Např e39 a novější ? Chci si to dělat časem i na e36 a rád bych viděl jak to je v originále nebo jestli už to někdo viděl rozebraný a alespoň to mohl pro představu popsat velmi bych to ocenil, fotky jsem na netu našel pouze 2 a to jen z přední strany AE a nevím jak to vypadá světlovod u tý patice pro žárovku/diodu.

Budu rád za všechny informace :!:

BTW CCFL nechci na denní svícení nepoužitelný, ledky nemaj takovou svítivost, jedinný řešení je udělat zástavbu do vnitřku světel a pomocí světlovodů vyvést ven na AE a ty světlovody nasvítit 5W diodou. Je to sice dražší řešení, ale jedinný funkční řešení pro denní svícení pomocí angel eyes.

Napsal: ned 15.01.2012 17:42
od TeggyM3
proč jsou podle tebe CCFL na dení svícení nepoužitelné?

Napsal: ned 15.01.2012 19:58
od Lucifer
Podívej se na tohle. Za slunečna je minimální šance, že CCFL protijedoucí uvidí, jde spíš o policajty.

http://tomlucifer.rajce.idnes.cz/Rozdil_mezi_CCFL_a_LED

Na tý e39 jsou použitý 10W diody na tom pravym světle. Navíc ty dva kroužky osvětluje jen jedna dioda. Já chci na každej kroužek použít min 5W diodu. Na tý první fotce je e36 s CCFL. Je to trošku rozdíl ta e36 je focená víc za šera proto to jde vidět a ta e39 je focená docela za světla.

Napsal: pon 16.01.2012 09:00
od Lucifer
To nikdo neměl rozebraný AE originál ? 8O

Napsal: pon 16.01.2012 20:54
od Lucifer
Ani pán v BMW mi nebyl schopnej poradit, dnes jsem tam byl.

Napsal: úte 17.01.2012 11:43
od fanda1
Mám dotaz, jak docílím aby mi Angel eyes svítil jak na tom to obrázku? Přes den na mě všichni blikají, že nesvítím, už jsem měl i problém s policií...
Obrázek

mně to svící takto přes den
Obrázek

a mám tam tyto 6w žárovky
http://www.bmwstyle.cz/index.php?akce=d ... ozi_id=237

Napsal: úte 17.01.2012 14:18
od Lucifer
Mě nebyli schopný poradit ani v bmw. Jen mi řekl ať si koupím AE který jsou složený z diod, jedna vedle druhý a ať to nalepim dovnitř světel...Jinak mám kámoše v USA a v létě letí do čech budu si přes něj objednávat xenonový výbojky, který maj tuhle patici právě tak leda jestli by ti tohle nepomohlo.

Hlavně jsem viděl nejnovější báwko myslim že 5ka to byla a svítily ty AE uplně brutálně a on mi nebyl schopnej odpovědět jakym způsobem je to nasvětlený nebo co tam uvnitř svítí

Napsal: úte 17.01.2012 14:45
od fanda1
Jo ty nové řady to mají suprové. Ale tam mně připadá, ře kařdý kroužek má svůj zdroj.

Napsal: úte 17.01.2012 16:53
od Lucifer
No však na to jsem se ho ptal a jaksi nevěděl o co jde. Hlavně jsem mu řekl že chci vědět jak fungujou angel eyes a on mi říkal jestli to je něco novýho co se dělá u bmw 8O

Napsal: úte 17.01.2012 23:11
od pear
ahoj, já jsem je jednou rozebíral, teda jestli se tomu dá tak říct. U origo v e90 je taková malá parabolka s 10w zarovkou, mezi zarovkou a kroužkama je sklíčko které asi sdružuje paprsek do dvou bodů, který pak osvětlujou kroužky, každý jeden. Kroužky jsou z trubice ve které jsou jakoby malé zářezy na kterých se odráží světlo. To je asi vše co o tom vím. U led. je asi třeba aby svítila jedna silná dioda přímo na tu trubici, nebo nejaky jiný zdroj světla.

Napsal: stř 18.01.2012 08:59
od Lucifer
Dík moc :!: :!:

Já na netu našel jak vypadá ta parabola a jak se tam odráží světlo, jinak teda ty světlovody jsou svedený do jednoho konce na tu žárovku?

Napsal: stř 18.01.2012 21:25
od pear
jj. K té parabolce je svedený jeden konec od každého kroužku.

Napsal: stř 18.01.2012 22:03
od Lucifer
No jasně ale nějak mi nedochází jedna věc.

Takhle vypadá ten konec těch světlovodů. Na kterej svítí ta žárovka/ledka, Ale jak je to dál ? tam je to nějak rozdělený jakože napevno a z jednoho kusu ? 8O Protože jak je možný že tady je jeden konec a z toho jsou 4 vývody :D

Je to pro e39 ale to by mělo bejt obdobný u e9x e6x atd

Napsal: stř 18.01.2012 22:54
od hurvajs77
Světla jsem na své E65 rozebrané neměl, ikdyž jsem měnil a mám původní stále ve sklepě, ale myslím si a slyšel jsem, že ten světlovod je jeden díl.

Docela zajímavé srovnání, vždy jsem četl, že CCFL kroužky mají cca 10x vyšší svítivost.

V BMW Ti řeknou kulový, bohužel. Autorizovaný servis není schopen ani odpovědět na mail. Lidi, který zajímají jiné věci než koupě nového vozu, je nezajímají. Serou na ně, jsme v Čechách. Další důvod je i ten, že chceš dodělat AE do modelu, kde nejsou od výroby. Možná další důvod je i ten, že stejně ví hovno - otázkou je, jestli ví kde je vůbec motor... :-D

To fanda1: ono je totiž otázkou, jestli deklarovaných 6W je opravu 6W. Já pro sebe koupil také 6W, pak kámošovi také 6W a přišla krabička s nálepkou 3W. Tak jsem schválně poměroval svítivost okem a přišlo mi to stejné. Takže... Nicméně mám teď doma 3W a 5W LED čipy a svítivost je absolutně někde jinde... To co je v příloze, jsou 3W (při plném výkonu 380mA a čip je po 1min docela teplý)

Napsal: čtv 19.01.2012 00:08
od Lucifer
No oni tam jsou prodejci a né lidi který rozumí autům jako autům od toho maj přece kluky v servise. A celkově ani bmw v čr není schopný odpovědět na otázku jakým způsobem fungují AE které se používají v novejch modelech k dennímu svícení.

CCFL i za slunečna nejdou vidět.

Jinak by mě zajímala konstrukce toho světlovodu. Já to asi stejně budu dělat tak, že každej kroužek bude nasvicovat jedna 5W dioda nebo 10W dioda, to je určitě konstrukčně jednodušší než pro 4 vývody :)

Napsal: čtv 19.01.2012 00:18
od hurvajs77
Lucifer píše:No oni tam jsou prodejci a né lidi který rozumí autům jako autům od toho maj přece kluky v servise
Já právě myslel ty šašky, co dělají v servise... Moje osobní zkušenost a nejen moje s autorizavaným servisem je katastrofální. Mnohdy tomu rozumí zákazník více než "rádoby" servisák. Osobně bych v životě nedal auto do českého autorizovaného servisu - to bych snad jel do Německa. U nás bohužel dělají paka, který jsou schopní, tak akorát měnit díly, resp. je naúčtovat a nechat původní.

Jinak pro srovnání, LED 1,5W kterí se prodává jako super high power. Rozdíl ve svítivosti je viditelný... Zkoušel jsem i 2,5W high power a svítivost není ani třetinová oproti 3W LED čipu

Napsal: čtv 19.01.2012 15:36
od Lucifer
Tím jsem to z části myslel ironicky že mají na to kluky v servise :D Mě dolů k autu nechtěli pustit když jsem byl na zimní prohlídce takže nevim jaký tam maj lidi.

Ale možností je kotel http://shop.fkt.cz/optoelektronika-huey ... ce&SORT=Up

Zajímavá je ta 20Wdioda spíš budu muset nějak vymyslet chlazení

Napsal: čtv 19.01.2012 16:00
od hurvajs77
Přesně, také mně napadlo udělat si vlastní AE z 20W. Chlazení musí být, už i ta 3W a 5W co mám doma, se při delším svícení docela hřeje. Chladit se bude muset nejen LED, tak i zdroj, přeci jen cca 1,8A je vážně dost. Bohužel si nejsem jistý, jestli je reálné, aby se ta 20W LED vešla i s chladičem do světel. Zdroj by při nejhorším mohl být i mimo světlo.

Napsal: čtv 19.01.2012 17:43
od Lucifer
No reálný to určitě je a zdroj bych určitě chtěl mít mimo světla, protože i teď mám ve světlech AE na ledky jsou tam 4 LED napájený na 2 zdroje do AE a ve tmě svítí hezky ale za dne nepoužitelný ale i ten předřadnej odpor se hřeje jako blázen + do toho ještě teplo ze světel. Jinak by se to dalo řešit stejně jako to má e39 má tu žárovku na AE vyvedenou uplně za světlo a zdroj světla vůbec není uvnitř. Nebo mě pak napadlo zase to nasvítit xenonem viděl jsem to na netu jak si to nějakej týpek taky předělal do e39 a měl to nasvícený xenonama :) Jinak ale 2A ještě na dvou světlech to už je dost 4A jestli by to nechtělo měnit i vedení projistotu než cestou někde chytnout :roll:

http://www.youtube.com/watch?v=PGSKvj-v6Gs

To mi řekni co jemu tam tak svítí to musí jít vidět jak z*rd i na denním světle 8O

Napsal: čtv 19.01.2012 20:22
od hurvajs77
No, jestli jsem to pochopil, tak to jsou xenony udelane jako AE, proto ten jas. Nevim jak hodne tam mas watovy odpor, ale urcite by se dal dimenzovat vice, aby se tolik nehral. Ale bude vetsi. Samozrejme udelat to pujde, ale mam uplne nova svetla, tak se mi tam nechce moc vrtat...