Stránka 1 z 2

Napsal: sob 07.01.2012 21:45
od popy77
Ahoj, včera zničeho nic po svižné jízdě moje TDS začlo vařit. Voda se tlakuje jak blánivá, vrtule nesepla. nechal jsem ho vychladnout a jel sem dál, sotva se trochu rozjel, vařil zas, i na volnoběh. Ráno sem přišel k autu, celou noc bylo v geráži, cca 17 stupňu a ráno hned jak sem ho nastartoval začla se točit vrtule. Motor jde pravidelně, ale jeho zvuk doprovází pravidelný "vrzání" . Mohlo by to být vodní pumpou?

Napsal: sob 07.01.2012 21:50
od libovka
Mohlo.

Napsal: sob 07.01.2012 21:56
od popy77
a abych ji vyndal musim vyndat chladiče? popř. jak je pustim ven všechny najednou?

Napsal: sob 07.01.2012 22:27
od popy77
a nemohla by být chyba i jinde? na 90% mi odešlo podávací čerpadlo, když sem jel tak to občas škubalo a šlo tam málo nafty.

Napsal: ned 08.01.2012 00:07
od shade741
Zkontrolovat vodní pumpu, pokud tlakuje do trubek a ztrácí se voda, případně je v ní olej nebo naopak, mohlo odejít těsnění hlavy případně hlava mohla křápnout. Podavačka nemá s přehříváním nic společného. Pro vyndání pumpy sundáš chladič vody, pak odmotuješ viscu která je na pumpě, sundáš řemen a vndáš pumpu samotnou

Napsal: ned 08.01.2012 00:45
od demong60
a připrav se že jestli to dlooooouho nikdo nesundaval tak ti ta pumpa krásně k těm prsou ve kterejch je přiroste...já do ní řezal přes trubka nejmíň hodinu,než se mi povedlo jí dostat ven a byl to fakt hodně velkej voser :lol:

Napsal: ned 08.01.2012 13:18
od shade741
tak ta pumpa má v těle hlavně dva závity na šrouby který z ní předtím vyšroubuješ, do těch našroubuješ šrouby a ty ji odtlačí od motoru tak nevím proč dotoho řezat :?

Napsal: ned 08.01.2012 18:32
od popy77
jasně, ja děkuju, jen mi pořád nejde do hlavy, proč se nesepnul aspoň ten větrák, když to vařilo, tak se ani nehnul a kdyz sem nastartoval studenej motor, tak se okamžitě rozběhla(ne že se unášela, ale natvrdo, jak kdyz ji sepne elektrika)

Napsal: ned 08.01.2012 18:43
od libovka
shade741 píše:tak ta pumpa má v těle hlavně dva závity na šrouby který z ní předtím vyšroubuješ, do těch našroubuješ šrouby a ty ji odtlačí od motoru tak nevím proč dotoho řezat :?
To je tak když se někdo pouští do věcí kterejm nerozumí. :roll:

Napsal: ned 08.01.2012 18:44
od libovka
popy77 píše:jasně, ja děkuju, jen mi pořád nejde do hlavy, proč se nesepnul aspoň ten větrák, když to vařilo, tak se ani nehnul a kdyz sem nastartoval studenej motor, tak se okamžitě rozběhla(ne že se unášela, ale natvrdo, jak kdyz ji sepne elektrika)
Nemůže ti sepnout větrák když se voda v systému netočí.Když se voda netočí,nehřeje se chladič a tudíž se nesepne vrtule.

Napsal: ned 08.01.2012 19:04
od demong60
myslíš ty dva šroubky po straně??? moch sem tam šroubovat co sem chtěl a ani se to nehnulo :wink: byla tam prostě tak narostlá že bylo potřeba ji odrazit,pak už to ven šlo

Napsal: ned 08.01.2012 19:28
od libovka
demong60 píše:myslíš ty dva šroubky po straně??? moch sem tam šroubovat co sem chtěl a ani se to nehnulo :wink: byla tam prostě tak narostlá že bylo potřeba ji odrazit,pak už to ven šlo
Je pravda že někdy je fakt zarostlá.Už se mi to stalo taky a normálně jsem jí rozlomil.

Napsal: ned 08.01.2012 19:36
od popy77
libovka píše:
popy77 píše:jasně, ja děkuju, jen mi pořád nejde do hlavy, proč se nesepnul aspoň ten větrák, když to vařilo, tak se ani nehnul a kdyz sem nastartoval studenej motor, tak se okamžitě rozběhla(ne že se unášela, ale natvrdo, jak kdyz ji sepne elektrika)
Nemůže ti sepnout větrák když se voda v systému netočí.Když se voda netočí,nehřeje se chladič a tudíž se nesepne vrtule.
a jak je tedy možný že druhy den hned po nastartování se točila jak pitomá, to by přece ta lamelová spojka sepnout neměla ne?

Napsal: ned 08.01.2012 20:15
od libovka
Tam není lamelová spojka.Je tam viskozní kapalina která se při stojícím motoru usadí dole.To pak způsobí že se po startu roztočí naplno.Po nastartování chvíli trvá než se ta kapalina odstředí dokola a vrtule se uvolní.Dělá to většině aut s visko.

Napsal: pon 16.01.2012 00:39
od popy77
vyměnil jsem pumpu, jezdí v pohodě, akorát od tý doby v motoru něco "chrastí" co by to mohlo dělat?

Napsal: pon 16.01.2012 01:01
od shade741
byla stará pumpa rozpadlá :?: je možný že tam chrastí zbytek lopatky kterej dře o novou, to mě napadlo jako první. Jinak "chrastí" je hezký termín ale poznat z toho jde houby, odkud to aspon jde ? jde to nahrát?

Napsal: pon 16.01.2012 01:13
od popy77
shade741 píše:byla stará pumpa rozpadlá :?: je možný že tam chrastí zbytek lopatky kterej dře o novou, to mě napadlo jako první. Jinak "chrastí" je hezký termín ale poznat z toho jde houby, odkud to aspon jde ? jde to nahrát?
stará pumpa byla rozpadlá(ten plast co žene vodu upadl uplně), tohle mi příde jako kdyby chrastil řetěz, nahrát by to asi šlo, zkusim to ;)

Napsal: pon 16.01.2012 17:56
od ViktorDDD
skontroluj tlmič vibracií na napináku remeňa či sa nechveje, možno bol ten tlmič už pred smrťou a keď si s tým hýbal pri zhodení remeňa tak umrel

Napsal: stř 18.01.2012 01:01
od popy77
tlumič je v pořádku a chrastění přestalo, už mi chybí poslední věc, auto nemá výkon, když přidám plyn tak se pomalu vytáčí a když přidám hodně tak jakoby cukne(jako kdyby neměl naftu) a pak se pomalu rozjíždí. Myslel sem že si to bude někde přisávat vzduch, ale do čerpadla jde čistá nafta, je možnost že by to nebylo vstřikovacim čerpadlem?
dneska už se mi dokonce dvakrát rozsvítila kontrolka vstřikování :cry:

Napsal: stř 18.01.2012 10:53
od ViktorDDD
skontroluj hadičku zo spodu sania do snímača tlaku či je OK