Stránka 1 z 2

Napsal: sob 07.01.2012 00:53
od mirdas
Ahoj, chtel bych se dozvědet jak správně vyměnit olej v aut. převodovce A5S310Z. E36 325i

1.Vyměním i filtr. Mám do nej asi nalejt olej jako do fitru v motoru že ano?
2.Naleju olej až mi bude přetíkat plnícím otvorem zpátky.
3.Zavřu zátku, nastartuju a stačí jí nechat protočit jen na P nebo je třeba jí projet aby se dostal olej všude?
4. Sundam zase zátku a doleju případnej chybějící olej. Ale přitom až bude olej zas studenej nebo teplej?

Nebo se dá dolejvat při otevřený zátce rovnou za běhu? Na automatech s měrkou by se měl kontrolovat při běžícím motoru, ale já si myslim, že mi bude tou zátkou chcát olej ven jak se bude čerpat při běhu.

Díky

Napsal: sob 07.01.2012 10:08
od libovka
Ty leješ při výměně olej do filtru na motoru?

Napsal: sob 07.01.2012 13:57
od Lukke
Já bych se do toho nehrabal. Nech si to udělat u někoho, kdo tomu rozumí.

Napsal: sob 07.01.2012 14:47
od icecold
ten olej by se měl správně rozstříkat po cele převodovce, sám bych do toho z vlastní zkušenosti nešel, nechál bych to na odbornicích :wink:

Napsal: sob 07.01.2012 15:12
od texxx
zase z toho nedělejte start raketoplánu.... :D jinak je to jak píšeš..nalít až to teče ven klidně i nastartovaný pak zařadit všechny polohy páky znovu se podívat na hladinu případně dolejt až to teče ven zavřít víčko a hotovo....olej by měl být vlažnej..teplota zhruba 40....

Napsal: sob 07.01.2012 18:34
od libovka
[quote="texxx"]zase z toho nedělejte start raketoplánu.... :D jinak je to jak píšeš..nalít až to teče ven klidně i nastartovaný pak zařadit všechny polohy páky znovu se podívat na hladinu případně dolejt až to teče ven zavřít víčko a hotovo....olej by měl být vlažnej..teplota zhruba 40....[/quot

Ty z toho sice neděláš start raketoplánu,ale radíš pěknou blbost.Než tam narve při nastartovaným motoru všechen ten olej tak poběží všechno jakou dobu pěkně na sucho.A hlavně olej pěkně zpění a pak ho tam bude třeba litr chybět.

Napsal: sob 07.01.2012 21:29
od texxx
sorry asi sem to napsal blbě..jasně že se suchou převodovku není dobrý startovat..to nastartování je nutný až při finálním doplnění hladiny...

Napsal: sob 07.01.2012 21:29
od mirdas
libovka píše:Ty leješ při výměně olej do filtru na motoru?


ja sem si neuvědomil že bmw má vložku, ale do aut, kde je filtr plechovej, tak ho tam leju, filt se mezitim nasákne olejem a rovnou pak protíká, navíc mi ho tolik neubyde po nastartování protože filtr je už skoro plnej. Když ho naleju po okraj poprvý tak ten papír všechno vypije, pak tam naleju tolik aby mi netek když ho šroubuju.


Jinak bych si to rád udělal sám, snad to nemůže bejt takovej problém ne? Když mi někdo poradí jak správně udělat hladinu, bez měrky

právě mi jde o to jestli to dolejt nastrtovaný nebo ne, nevim jestli ten olej hodně šplouchá, aby mi ho právě nevyteklo víc když to necham otevřený

Napsal: sob 07.01.2012 21:57
od libovka
Po výměně filtru a namontování vany.Naleješ olej dokud nevytéká,nastartuješ ,doleješ dokud opět nebude vytékat,prořadíš,doleješ dokud opět nebude vytékat,zavřeš,vypneš motor.

Stačí??? :D

Napsal: sob 07.01.2012 22:04
od mirdas
stačí, díky :lol:

Napsal: sob 07.01.2012 22:06
od mirdas
icecold píše:ten olej by se měl správně rozstříkat po cele převodovce, sám bych do toho z vlastní zkušenosti nešel, nechál bych to na odbornicích :wink:


tobě se neco zničilo?

Napsal: ned 08.01.2012 13:09
od icecold
naší maji mazdu v automatu, praskla jím trubka na chladiči oleje a začal uníkat olej, takže bylo ho tam málo a řadilo to jen za 1 a za 2, Dálo se to do servisu, kde "odborníci" neodborně vyměnili olej a přestalo to řadit vůbec (pozn. servis neprobíhal u místního Lojzy ale v autorizáku Mazda, Mistubishi a Toyota). Takže načatá převodovka se dorovnala úplně. Převodovka se musela repasovat za nekřesťánský prachy v zahraniči protože to tady nikdo neumí prý. Při repasi převodovky jsem trochu byl poučen od pána co to repasoval, takže jakekoli práci s aut. převodovkou se vyhýbam. Bylo mi řečeno že vyměna ATF není jen tak že vyleješ starej, naleješ novej a jedeš. Opravdu bych to nechál na někom kdo se v tom vyzná :wink:

Napsal: ned 08.01.2012 14:30
od mirdas
slušný s tou mazdou, takhle přesně můžu dopadnout i já, když to dam někomu kdo tomu " rozumí " , proto to zjištuju tady na foru, a pak eventuelně můžu bejt nasranej jenom na sebe.

Zrovna tak jsem neveděl jak přihlásit auto z německa, a výsledek je že mě to přihlásit stálo jako celý auto. Kdybych si to dělal sám tak mě to vyšlo o 3000 mín.

cim tě poučil ten mechanik, pokud to neni tajemství?

Napsal: ned 08.01.2012 20:32
od icecold
no jelikož ta převodovka byla demontovana, tak jsem byl poučen o tom to jak se má ta převodovka nandat, jak se má montovat hydroměnič na to, no a a potom že ten olej do převodovky by se měl uvnitř správně rozstříkat aby ty lamely zpočátku nejeli nasucho, pak že ty lamely po namočení do oleje by se neměly nechát vyschnout pač se potom nějak poškozují. Bylo toho hodně a už opravdu si nevzpomenu.

jo a co se tyče toho filtru tak na auto se nandala převodovka bez náplně a potom už se do ní nalilo ATFko, bez jakekoli demontáže filtru.

Napsal: ned 08.01.2012 21:25
od mirdas
no to ale asi platí, když děláš generálku, to je jasný že se lamela musí namočit pokud je nová,
právě proto leju olej i do filtrů když ho měnim v motoru. Vložku do BMW namočim taky pěkně v mističce. A naleju ho i do filtru do převodovky. určitě se do něj aspon 2dl vejdou.

Filtr je pod vanou, takže musim vypustit olej,sundat vanu, vyndat filtr, dát novej, zpátky vanu a nalejt. A hladinu udělam podle toho jak mi poradil - libovka

Napsal: ned 08.01.2012 21:26
od milius
:lol: zadna slozistost, vypustis sundas vanu, filtr, das novy filtr opet nasadis vanu a pri vypnutem motoru nalejes olej az zacne kapat, nemusis ani zavirat zatku auto nastartujes das tam N a doplnujes dal a az to zacne vytekat zase tak das zatku auto na heveru muzes proradit vsechny stupne pridat atd a pak zkontrolovat ale bude to uz ok, ale lepsi je to delat rychle protoze kolikrat se mi stalo ze treba naleju 7litru nic netece nemam olej tak pro nej du hledam atd zachvili se vratim a olej uz tece ven kdyz se to ohreje tak ho je tam vic :lol: :lol:

Napsal: ned 08.01.2012 22:43
od mirdas
jo, tomu rozumim, jak to všechno udělat, kromě tý hladiny, tim sem si nebyl jistej. Já to budu dělat na kolech, mám jámu, takže musim zvednout zadní kola ju? a jakoby projet všechny rychlosti ju? Taky mě napadá, že pokud to je na kolech tak předek je o dost níž než zadek, takže převodovka bude taky nakloněná a když bych to měl na zvedáku tak bude taky jinak, takže i hladina bude jiná!

Srovnam si to teda podle práhů, abych to měl jako na zvedáku.

Napsal: pon 09.01.2012 09:45
od libovka
Kola můžeš nechat na zemi.Stačí když to jen prořadíš.Např.dáš D počkáš 5vteřin pak dáš R počkáš zase 5 vteřin,....

Napsal: stř 11.01.2012 10:06
od raging

Napsal: stř 11.04.2012 20:43
od mirdas
zdravim, rád bych opět oživil toto téma. vylil a nalil jsem olej podle toho jak jste mi poradili, jel jsem pro díly a převodovka po 60 km, začla rachotit, dal jsem autu trošku napít. zastavil jsem a závadu nenašel. Jel jsem tedy domu a óbčas bylo slyšet jakoby tlačila olej a byl vní velkej tlak, chvilku to i skřípalo jako brzdy zazezlý. ka jsem začal zjištovat kde je chyba. Našel jsem že v příručce že tam mají být 3 litry oleje. já tam nalil 3,5 zhruba.( 3l jsem vypustil) V BMW mi řekli že 3 litry tam mají být( ovšem i prodavači se zdálo že 3 litry je málo). koupil jsem teda origo olej. pak sem nejezdil a udělal jsem 2 výměnu ted, včetně filtru, vypustil jsem, sundal vanu, ovšem ve vaně olej zustal pak jsem sundal filtr a olej byl i tam. Když jsem všechno slil tak jsem měl 4,6l. řikal jsem si že ho tam teda bylo moc, takže jsem dal filtr, nalil jsem tam 3 litry. Ovšem převodovka je ještě horší než byla, klouže při podřazování do kopce při prvnim rozjezdu kopne, a je slyšet jakoby přisávala vzduch. Takže čemu mam věřit? Nalejt po hrdlo dokud nepoteče nebo 3 litrum podle výrobce?