Stránka 1 z 1

Napsal: pon 02.01.2012 18:15
od TM
Mám problém s ruční brzdou. I když ji zatáhnu asi na desátý zub, tak mi pořádně auto neudrží na kopci, až opravdu na tom úplně posledním, kam to až opravdu slušnou silou zatáhnu, to jakžtakž drží.
Říkal jsem si tedy, že zkusím ručku seřídit. Přečetl jsem si, že na 4. zubu by nemělo jít kolem otočit rukou. Nemusel jsem ale ani nic seřizovat a na 4 zubu kolem už neotočím, tak jsem si říkal, že to vlastně vypadá OK. Zároveň ručka má odpor, takže se domnívám, že lanko povolené nebude. Zhruba od toho 4. zubu skutečně ručka trochu brzdí, ale fakt málo. Za jízdy bych to ještě chápal, přecijen jsou to jen dvě kola a ještě zadní (i když mám pocit, že i tak by to mělo brzdit víc), ale když to pořádně neudrží stojící auto na kopci, tak to v pohodě asi nebude.
Nevíte, v čem nude problém? Obložení? Podotýkám, že tohle začalo poté, co mi ještě původní majitel nechával opravit ABS, měnili tehdy některé čidlo. tak zřejmě tehdy něco museli rozhodit... Jinak je to E36 323i, vzadu kotouče.

Napsal: pon 02.01.2012 19:41
od libovka
Záleží jakej je stav zadních bubínků a paken.Ale pokud to před tím brzdilo tak je to špatně seřízené.

Napsal: pon 02.01.2012 20:15
od icecold
zadní pakny KO to je snad logický :roll:

Napsal: pon 02.01.2012 20:34
od Rooster
Doporučuju kontrolu zda chodí oba lanovody, jinak udělat demonáž a zkontrolovat pakny... Pokud jsou sjety nebo nekde odlepeny výměna za nový. Nekupovat žádný sračky-nefungujou a nevydrží. Doporučuju originál v BMW nebo ATE.

Ještě dotaz - jak těžko jde ta ručka zatáhnout? Kde začíná brát? Třeba postačí seřízení

Napsal: pon 02.01.2012 20:46
od Koto
Tak mě se přihodilo něco podobného.
Když jsem měl osazené původní staré obložení, tak bylo třeba vytáhnout páku pomalu až ke stropu aby se vůbec projevil nějaký brzdný účinek, páka šla relativně plynule a lehce.
Obložení už bylo úplně v háji.
Teď mam namontovaný nový a je to jak popisuje kolega, 4 zub už jde docela ztuha a kola začnou lehce brzdit, dál už musím za páku rvát jak ko..ot ale žádná extra brzda už se nekoná :evil: Dostanu se tak asi na 8 možná 9-tej zub, jenže a auto na svahu sotva že drží.

Napsal: pon 02.01.2012 21:01
od DWXak
Dělá mi to stejný, akorát že mě to teda pak aspoň brzdí :D Stejně tam radši nechám kvalt než ručku :)

Napsal: pon 02.01.2012 21:13
od Johnys
Já dávalk ompletně nový zadní brzdy i s ručkou a stejně to hovno brzdí :D ještě musím dotahnout lanka, protože si to už asi sedlo za tu dobu, no uvidím pak :)

Napsal: pon 02.01.2012 21:23
od Rooster
Johnys píše:Já dávalk ompletně nový zadní brzdy i s ručkou a stejně to hovno brzdí :D ještě musím dotahnout lanka, protože si to už asi sedlo za tu dobu, no uvidím pak :)
Nejřív bych seřídíl pakny v bubnech... potom bych volil dotahnutí lanovodů :wink:

Napsal: pon 02.01.2012 21:23
od Brody
icecold píše:zadní pakny KO to je snad logický :roll:


A na to si přišel jak? :lol:
Může to být jen blbě seřízený. Taky mi nebrzdilo jedno kolo, tak se to rozdělalo a pakničky byly nové, tak se jen doštelovalo na samostavu a při stk mě pochválil za ručku :wink:

Napsal: pon 02.01.2012 21:41
od libovka
Ona výměna paken kolikrát vůbec nic nevyřeší.Největší problém bývá ve vyrezlém bubnu.Pokud je na něm koroze třeba i jen malá tak to prostě ani s novejma paknama nikdy brzdit nebude.
Další věc je značka paken.Takový ty noname značky prostě nebrzděj.

Napsal: úte 03.01.2012 14:31
od icecold
Brody píše:
icecold píše:zadní pakny KO to je snad logický :roll:


A na to si přišel jak? :lol:
Může to být jen blbě seřízený. Taky mi nebrzdilo jedno kolo, tak se to rozdělalo a pakničky byly nové, tak se jen doštelovalo na samostavu a při stk mě pochválil za ručku :wink:

protože majitel neuváděl že měnil pakny, navíc je to častá závada u e36

Napsal: úte 03.01.2012 18:38
od TM
Rooster píše:Ještě dotaz - jak těžko jde ta ručka zatáhnout? Kde začíná brát? Třeba postačí seřízení

Ručka jde zatáhnout "normálně", tj. čím výš, tím hůř, právě proto mi přijde, že lanka by měly být OK. Jinak bych čekal, že by šla páka volně...
DWXak píše:Dělá mi to stejný, akorát že mě to teda pak aspoň brzdí :D Stejně tam radši nechám kvalt než ručku :)

To já taky, ale na velkym kopci bych se to na kvaltu neodvážil nechat... :)


Zkusím si tedy ještě někdy pohrát s tím seřízením, akorát jsem si říkal, že když to přitáhnu těma seřizovacíma matkama, tak to začne "brzdit" ještě dříve při zatažení ručky, ne? Teď to začíná tak na tom 4. zubu...

Napsal: úte 03.01.2012 19:00
od Kami1
musíš to seřídit nejdřív na paknách, pak na páce

Napsal: úte 03.01.2012 19:02
od TM
Kami1 píše:musíš to seřídit nejdřív na paknách, pak na páce

Jj, myslel jsem ty seřizovací matky na paknách... Takže zkusit přitáhnout pakny a pak případně povolit lanka?

Napsal: úte 03.01.2012 19:09
od Kami1
no nejdřív povolit lanka,
dotáhnout pakny na fest,
pak je trochu povolit, aby to nebrzdilo,
pak seřídit lanka na ten čtvrtej zub, aby zabíraly obě kola stejně

pokud musíš povolit pakny o víc než čtyři zuby, je tam asi něco špatný

Napsal: úte 03.01.2012 19:33
od paveld
Taky může bejt vyrezlá a rozpadlá pružinka nebo tyčka co drží pakny na místě nebo ochranej plech za kotoučem, v kterym je ta tyčka zasunutá a mohla vypadnout... podle mě pokud to nebylo dlouho rozebraný, je lepší než to naslepo dotahovat sundat kotouč a podivat se dovnitř.
Sjetý pakny, na to že to jsou jen pro ruční (parkovací) brzdu bych tipoval až na poslednim místě. Podle mě musí vydržet dost dlouho... Já je měnil na autě s kterym jsem najel 160tkm jednou a to potom co jsem je kdysi odrovnal několika smykama přes ručku :oops: .

Napsal: stř 04.01.2012 16:09
od TM
OK, díky všem za rady, zkusím na to někdy výhledově mrknout a dám případně vědět, v čem byl problém u mě...