Stránka 1 z 2
Napsal: čtv 29.12.2011 19:54
od honzabiker1
Mate nekdo zkusenosti s vymenou hydrostelu v M43? Jde mi hlavne o to, jestli to jde udelat bez sundavani vacky (a tudiz i rozvodu)? Nekde jsem cetl navod, ze na M40 by to tak jit melo, na M43 jsem zadny navod nenasel, v "Jak na to?" pisou jenom, ze hydrostely jsou dozivotni a bezudrzbove..

Napsal: čtv 29.12.2011 20:04
od Rooster
honzabiker1 píše:Mate nekdo zkusenosti s vymenou hydrostelu v M43? Jde mi hlavne o to, jestli to jde udelat bez sundavani vacky (a tudiz i rozvodu)? Nekde jsem cetl navod, ze na M40 by to tak jit melo, na M43 jsem zadny navod nenasel, v "Jak na to?" pisou jenom, ze hydrostely jsou dozivotni a bezudrzbove..

Vačka dolů určitě musí

Napsal: čtv 29.12.2011 22:45
od libovka
Rooster píše:honzabiker1 píše:Mate nekdo zkusenosti s vymenou hydrostelu v M43? Jde mi hlavne o to, jestli to jde udelat bez sundavani vacky (a tudiz i rozvodu)? Nekde jsem cetl navod, ze na M40 by to tak jit melo, na M43 jsem zadny navod nenasel, v "Jak na to?" pisou jenom, ze hydrostely jsou dozivotni a bezudrzbove..

Vačka dolů určitě musí

Proč myslíš? Na M40 se to dá bez sundání a 43 je vesměs stejná takže by to mohlo jít taky.
Napsal: čtv 29.12.2011 23:27
od Rooster
libovka píše:Rooster píše:honzabiker1 píše:Mate nekdo zkusenosti s vymenou hydrostelu v M43? Jde mi hlavne o to, jestli to jde udelat bez sundavani vacky (a tudiz i rozvodu)? Nekde jsem cetl navod, ze na M40 by to tak jit melo, na M43 jsem zadny navod nenasel, v "Jak na to?" pisou jenom, ze hydrostely jsou dozivotni a bezudrzbove..

Vačka dolů určitě musí

Proč myslíš? Na M40 se to dá bez sundání a 43 je vesměs stejná takže by to mohlo jít taky.
Protože má jiný vahadla. M40 má obyč a M43 má vahadla s ložiskem

Napsal: čtv 29.12.2011 23:34
od honzabiker1
Jak slozite je pak vratit zpatky ty rozvody? Napinaji se nejak? Delal jsem rozvody jen na autech s remenem, tak nevim jak moc je to proti retezu rozdil..
Ty hydrostely jdou normalne vyndat po sundani vacky a vahadel?
Napsal: pát 30.12.2011 00:23
od Rooster
honzabiker1 píše:Jak slozite je pak vratit zpatky ty rozvody? Napinaji se nejak? Delal jsem rozvody jen na autech s remenem, tak nevim jak moc je to proti retezu rozdil..
Ty hydrostely jdou normalne vyndat po sundani vacky a vahadel?
Kdybys měl přípravek na zmáčknutí ventilu tak to jde i bez demontáže vačky, ale svépomocí mačkat ventilovou pružinu - to je na kokot. Jde o to otevřít ventil a uvolnit vahadlo tak aby šlo vytáhnout a potom hlavně vrátit. každopádně to můžeš zkusit, za to nic nedáš. Pokud se rozhodneš pro demontáž vačky: Zaaretuješ si motor kolíkem do setrváku, zděláš řemenici na klice, zděláš přední kryty motoru a dole uvidíš napínák, opatrně zmáčknout a zajistit kolíkem. Možná budeš muset povolit i šroub navrchu vodící lišty. Potom už stačí jen povolit ozubené kolo na vačce, a zdělat vačku. Sundáš vahadla a kleštěma vytaháš hydra. Montáž rozvodů je přesně pozpátku..zaaretuješ vačku, nasadíš kolo s řetězem, vytáhneš kolík z napínáku, dotáhneš kolo na vačce a rozvody jsou ok.
Na většině těhle motorů přes kryty rozvod. řetězu teče olej, zabiješ 2 mouchy jednou ranou a zkontroluješ stav vodících lišt. Asi by nebylo špatný vymněnit gufero na klice.
Napsal: pát 30.12.2011 11:58
od johnyfly1
a poculi ste uz o niecom takomto?

Napsal: pát 30.12.2011 12:03
od honzabiker1
To plati primo pro zdvihatka z M43? Podle fotek to nevypada, ze by se nova prodavala v nejake olejove lazni.. Myslel jsem, ze se odvdusni samy (mne take nejvic klepou kdyz je motor studeny - pak se ohreje olej, zdvihatka se naplni a zlepsi se to).
Napsal: pát 30.12.2011 12:23
od johnyfly1
v tej knihe to skor platilo ked zdvihatka demontujes a chces ich dat spat..som sa uz kedysi davnejsie pytal ci su niecim plnene alebo tak ale nikto nevedel povedat

Napsal: pát 30.12.2011 12:31
od Lada Zuzjak
johnyfly1 píše:v tej knihe to skor platilo ked zdvihatka demontujes a chces ich dat spat..som sa uz kedysi davnejsie pytal ci su niecim plnene alebo tak ale nikto nevedel povedat

Pokud si pamatuji, tak na M40 jsem zdvihatka jsem vyndal, koupal pul dne v nafte, pak je rozhejbal pod lisem a naftou. Nakonec jsme je vykoupal v oleji a promackal. Pak je nahazel zpet a prestali cvakat vsechny

tak nevim, taky mi rikali ze to nebude fungovat a makali dobre.
Napsal: pát 30.12.2011 12:58
od Rooster
Hydra by se měli odvzdušnit samy. A jak na to? Po nastartování bude motor fest cvakat, nechat ho tak půl minuty na volnoběh a pak na 2-3 minuty zvýšit otáčky na 3000-3500to/min. Pokud bude ještě slyšet nějaké to cvaknutí tak to zopakovat a mělo by se to téměř uklidnit. Potom doporučuju delší trasu s hooodně lehkou nohou a nevýtáčet přes 4000ot/min, aby se prohřál olej... Tím by se měli odvzdušnit

Napsal: sob 31.12.2011 12:02
od honzabiker1
Mate nekdo zkusenosti s hydrostely od FEBI BILSTEIN? Na netu jsem na ne nasel celkem rozporuplne nazory, nekdo pise, ze je to stejny vyrobek jako origo, jenom s jinym znakem a nekdo zas, ze je to shit, ktery vydrzi sotva 10kkm. Tak co je pravda? Original se mi kupovat nechce - vyjde ta na vic nez 5k a za tu cenu bych radsi koupil jiny motor, ktery necvaka..
Napsal: sob 31.12.2011 12:39
od johnyfly1
som teraz nasiel hehe

dole je aj navod ked sa nahodia
http://art.rexbo.net/febi/pdf/ventilspiel-d.pdf
Napsal: pon 02.01.2012 14:52
od honzabiker1
Tak jsem nakonec objednal hydrostely od Febi tady
http://katalog.haspa.cz/index.php?main_page=product_info&cPath=9_33_429_26230&products_id=158982
Jsou o dost levnejsi, nez kdekoliv jinde, ale podle cisla by mely byt stejne, tak uvidim..
Jeste dotaz k te samotne vymene - po sundani rozvodu muzu normalne povolit a sundat vacku (podle "Jak na to" je potreba nejdriv vyndat vahadla pomoci secialniho nastroje BMW114130)? Bez vyndani tech vahadel predpokladam, ze budou porad nejake 2 ventily otevrene a tim budou tlacit na vacku (coz by potom byl problem i pri zpetne montazi)..
Napsal: pon 02.01.2012 14:59
od Rooster
honzabiker1 píše:Tak jsem nakonec objednal hydrostely od Febi tady
http://katalog.haspa.cz/index.php?main_page=product_info&cPath=9_33_429_26230&products_id=158982Jsou o dost levnejsi, nez kdekoliv jinde, ale podle cisla by mely byt stejne, tak uvidim..
Jeste dotaz k te samotne vymene - po sundani rozvodu muzu normalne povolit a sundat vacku (podle "Jak na to" je potreba nejdriv vyndat vahadla pomoci secialniho nastroje BMW114130)? Bez vyndani tech vahadel predpokladam, ze budou porad nejake 2 ventily otevrene a tim budou tlacit na vacku (coz by potom byl problem i pri zpetne montazi)..
Pokud vyndáš vahadla před demontáží vačky tak nemusíš rozvody rozdělávat, hydra pak budou volně přístupný. Když to budeš rozdělávat tak to povoluj jak hlavu postupně na přeskáčku. A úplně stejně to budeš skládat. závity by měli být dost dlouhý na to aby to šlo bez problému poskládat. Pozor na utahovací momenty!
Napsal: pon 02.01.2012 15:01
od honzabiker1
Ok, diky. Tak to jsem rad, ze tam neni zadna dalsi komplikace..

Bez sundavani vacky by to bylo jeste lepsi, ale ten nastroj na stlaceni ventilu se mi podle toho cisla nepodarilo nikde najit..
Napsal: pon 02.01.2012 19:10
od Lada Zuzjak
honzabiker1 píše:Ok, diky. Tak to jsem rad, ze tam neni zadna dalsi komplikace..

Bez sundavani vacky by to bylo jeste lepsi, ale ten nastroj na stlaceni ventilu se mi podle toho cisla nepodarilo nikde najit..
Kdyz se do toho poustis, tak to asi vis, ale pro jistotu, jsou tam z jedne strany vymezovaci podlozky, ktere umi spadnout do mazaciho kanalu. Takze dukladne zahadrovat kazdou diru v hlave (motoru ne tvoji

):)
Napsal: sob 07.01.2012 15:23
od honzabiker1
Tak hydrostely se mi podarilo uspesne vymenit, nebylo to nakonec nic sloziteho.. Horsi je, ze vymena nepomohla a motor je porad dost hlucny, tak nevim cim by to mohlo byt..

Napsal: sob 07.01.2012 15:40
od Figa
Zkus nahrát zvuk a dát ho sem. Třeba ti někdo fundovaný řekne. Kolik jsi dal za těch 16 válečků?

Napsal: sob 07.01.2012 15:47
od honzabiker1
Figa píše:Zkus nahrát zvuk a dát ho sem. Třeba ti někdo fundovaný řekne. Kolik jsi dal za těch 16 válečků?

Zkusim to nahrat.. Je to slyset nejvic na volnobeh z praveho podbehu. Hydrostelu jsem potreboval nastesti jen 8 (m43 je 8v) a vysli me na necele 2000..