Stránka 1 z 2

Napsal: pon 28.11.2011 14:35
od marecekoi
Čau chtěl bych se zeptat kde by se dal nejlépe sehnat dvouhmotnostní setrvačník 240mm na e36 328i za co nejlepší cenu?Vim, že mi všichni řeknete že je nic moc kupovat už jetej,ale co kdyby se sehnal třeba lepší kousek??Dalo by se??Prý se dá koupit i jednohmota s odpruženou lamelou??Máte s tim někdo zkušenosti???budu tedka nechávat měnit spojku a nevim jak na tom bude ta dvouhmota.díky moc Marek

Napsal: pon 28.11.2011 14:57
od Fx
http://www.haspa.cz - nejlepší cena, na jakou jsem narazil, navíc jsou z Prahy stejně jako ty.

Jetý moc cenu nemá. Záleží, jak dlouho si to chceš ještě nechat.

Napsal: pon 28.11.2011 16:05
od elgroso
Zkus poptat ještě tady: http://www.autodily-prostejov.cz/

Komunikace je teda tragická, ale pokud budou mít náladu Ti odpovídat na maily, dostaneš se ještě na lepší cenu než v Haspě. Pokud si v Prostějově vyhádáš lepší cenu, tak Haspa dokáže jít ještě pod tuto cenu. Mně se to tehdá nevyplatilo brát z Haspy, protože chtěli 2 stovky navíc za dopravu a cenový rozdíl se tak stíral. Tobě by se to v Praze vyplatilo.

Hodně štěstí!

Napsal: pon 28.11.2011 16:15
od MattyX
pokud premyslis nad jednohmotou tak predelat se da v pohode...jsou dve moznosti,bud sehnat setrvak na origo m50b25/b20 kterej ma nejakych 13kg ale ma prumer lamely ma 220mm...dalsi moznost je sehnat setrvak z m20b25/b20kterej vazi v serii 8.5kg a taky ma prumer 220mm a to uz to auto bude akcnejsi ale stratis kroutak v nizzsich tockach a musis pouzit starter z e30. Ale nejsem si jistej jestli nalitek na tomto setrvaku nedrhne o blok a neni potreba pouzit jen 6.3kg setrvak kterej ho nema... A nebo se placnout pres kapsu a koupit novej na b28 :)

Napsal: pon 28.11.2011 20:57
od paveld
MattyX píše: ...
...dalsi moznost je sehnat setrvak z m20b25/b20kterej vazi v serii 8.5kg a taky ma prumer 220mm a to uz to auto bude akcnejsi ale stratis kroutak v nizzsich tockach a musis pouzit starter z e30. Ale nejsem si jistej jestli nalitek na tomto setrvaku nedrhne o blok a neni potreba pouzit jen 6.3kg setrvak kterej ho nema... A nebo se placnout pres kapsu a koupit novej na b28 :)
Jo, bude drhnout o blok. Buď se musí nechat stočit, nebo použít ten lehčí 6,3kg což je z 323 m20 a z nejstarší 320tek. A starter se musí posunout o kousek výš nad setrvák, jinak nezajedou zuby do sebe.

Napsal: pon 28.11.2011 22:21
od marecekoi
Díky za názory,každopádně se mi nechce nic upravovat,takže mi nezbyde asi nic jiného než koupit novej setrvák za 12tis. :cry: což je fakt peklo když vim, že ta dvouhmota je tam podstě úplně zbytečná věc na tom autě

Napsal: pon 28.11.2011 23:21
od MattyX
marecekoi píše:Díky za názory,každopádně se mi nechce nic upravovat,takže mi nezbyde asi nic jiného než koupit novej setrvák za 12tis. :cry: což je fakt peklo když vim, že ta dvouhmota je tam podstě úplně zbytečná věc na tom autě
onehdá sem tu prodával jednohmotu na m50 a do týdne byla fuč , dá se sehnat a pak stačí koupit spojku s odpruženou lamelou ;) pokud se ti jedná čistě o peníze ;)
paveld píše:
MattyX píše: ...
...dalsi moznost je sehnat setrvak z m20b25/b20kterej vazi v serii 8.5kg a taky ma prumer 220mm a to uz to auto bude akcnejsi ale stratis kroutak v nizzsich tockach a musis pouzit starter z e30. Ale nejsem si jistej jestli nalitek na tomto setrvaku nedrhne o blok a neni potreba pouzit jen 6.3kg setrvak kterej ho nema... A nebo se placnout pres kapsu a koupit novej na b28 :)
Jo, bude drhnout o blok. Buď se musí nechat stočit, nebo použít ten lehčí 6,3kg což je z 323 m20 a z nejstarší 320tek. A starter se musí posunout o kousek výš nad setrvák, jinak nezajedou zuby do sebe.
no ten m20 setrvák sem bral čistě z Péééérforménc hlediska :) když už něco kutit :)

Napsal: pon 28.11.2011 23:37
od marecekoi
A nevíš kde bych mohl tu odpruženou lamelu sehnat???btw pak se to vymění kus za kus a nebo je potřeba nějakejch dalších úprav??? :?:

Napsal: úte 29.11.2011 00:08
od MattyX
v podstatě je to pak spojka jakoby z E30tky :) já na E30 mám spojku s odpruženou lamelou z M50tky... tzn že i naopak to pujde :) ale odpružená lamela se na m50 normálně dělá , vemeš jednohmotu pro M50 a daš na ni tu spojku , nasadíš převodovku + starter a jedeš ;)

Napsal: úte 29.11.2011 08:53
od cleman
No a jen pro mě info. Cenovej rozdíl dvouhmoty a origo spojky (co vím tak do 16 000 se dá vejít ) nebo jednohmoty a spojky z jinýho modelu?? Stačí tam 220mm lamela? Dát větší bych chápal ale menší??

Napsal: úte 29.11.2011 09:08
od marecekoi
Tak to jsou vcelku velice dobré zprávy....Ještě bych se chtěl zeptat jak vypadá taková odpružená lamela?Vypadá tak, že kolem středu má 4 pružiny?cca takhle: http://ecat.elit.cz/ArticleDetails.aspx ... leTypeID=1

Díky moc

Napsal: úte 29.11.2011 09:16
od MattyX
marecekoi píše:Tak to jsou vcelku velice dobré zprávy....Ještě bych se chtěl zeptat jak vypadá taková odpružená lamela?Vypadá tak, že kolem středu má 4 pružiny?cca takhle: http://ecat.elit.cz/ArticleDetails.aspx ... leTypeID=1

Díky moc
jo todle je odpružená lamela ;)
cleman píše:No a jen pro mě info. Cenovej rozdíl dvouhmoty a origo spojky (co vím tak do 16 000 se dá vejít ) nebo jednohmoty a spojky z jinýho modelu?? Stačí tam 220mm lamela? Dát větší bych chápal ale menší??
cenovej rozdil je propastnej docela , jednohmotu použitou seženeš za 1500 + sada nové spojky (do 5000czk) tzn že desítku ušetříš cca řekněme ... co se týče průměru lamely , je to Downgrade , ale že by ti najednou měla klouzat spojka tak to se fakt nestane ;) v podstatě tento průměr lamely má 325i která ma identický výkon jen ma o 30nm míň ;) ta seriová spojka je trochu předimenzovaná že i když auto nakoňuješ tak to pořád pobere (hlavně u atmosféry) pro nějakou turboumbau to už zase není ;)

Napsal: úte 29.11.2011 19:31
od marecekoi
Promiň že se furt ptám,ale potřebuju mít jasno....musim sehnat jednohmotu,která má 13kg a průměr 220mm a k tomu spojkovou sadu s odpruženou lamelou která má průměr 228mm, která je jako ten jednohmoták z m50b25??? je to tak?? :D :D díky moc

Napsal: pát 06.01.2012 12:15
od Kalasnikov
Ahoj, přídám se do dotazu. Budu sundávat převodovku na 325i M50 a tak bych rád rovnou vyměnil spojku a vyměnil 2hmotu za klasický systém s odpruženou lamelou.

Našel jsem tedy sadu přítlačák ložisko odpružená lamela průměr 228 mm, ale i když se dívám na první 325i z 90tého roku tak ETK píše že tam je dvouhmota.

Takže jsem hledal dál a našel jsem že u 520,525i a 320i tam je cosi pod všeříkajícím názvem "Setrvačník".

není tohle on? 11221726833

http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=11221726833

Napsal: pát 06.01.2012 12:41
od fizzer
mám E36 s motorem M50B20, bez klimy, je to rok 91 (podle výpisu výbavy půlka ledna). Je nějaká možnost s určitostí zjistit, jestli tam mám jednohmotu nebo dvouhmotu, aniž bych to kuchal??

Napsal: pát 06.01.2012 13:55
od Dabler
VALEO dela komplet sadu pro m50(jednohmotny setrvak 11kg, odpruzena lamela, pritlacak, lozisko) cena nejakych 11-12k bez dph.
mam to na 325i pul roku a pohoda.

Napsal: pát 06.01.2012 15:23
od xSAFA
fizzer: Podle ETK je tenhle motor a ročník bez klimy s jednohmotou, ale zkus si ještě raději napsat do ETK 7 posledních čísel VINka a omrknout to. Je v sekci ENGINE.



Ta sada Valeo s jednohmotou a odpruženou lamelou stojí nebo alespoň stála v dobu kdy jsem to řešil víc jak kompletní LUK sada s dvouhmotou. Tím pádem alespoň já neměl co rozmýšlet a dal zase dvouhmotu... Ten setrvačník toho odpruží víc a pohltí víc torzních kmitů jak odpružená lamela, proto si myslím, že i pro výdrž dalších dílů za spojkou je lepší jít cestou origo řešení...

Napsal: pát 06.01.2012 15:38
od fizzer
xSAFA: no já se v tom právě nevyznám, podle toho tam mám ty setrvačníky tři :lol:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... 20&lang=en

rozumím tomu teda dobře, že do 7/92 mám bejt bez obav?

ale je to divný, páč moje auto má přesně příznaky odcházející dvouhmoty (vibrace kolem 1800 otáček, rozjezd s málo plynem jen ala karosa, cuknutí po přeřazení a permanentní pocit gumovýho kardanu), jen bez akustického doprovodu :lol: nebo jsem jenom levej? šáde 105 mi skákala stejně... :lol:

Napsal: pát 06.01.2012 16:24
od xSAFA
No já se spíš dívám vždy do toho ETK (2) kde mi to přijde srozumitelnější a tam je tvůj rok/měsíc/motorizace uvedeno že dvouhmota je jen s klimou, ale jak moc je to směrodatné nevím...

Hardy spojku na kardanu nemáš v háji?

Napsal: pát 06.01.2012 16:35
od fizzer
v mém případě to byla spíš hadrspojka, ale po výměně žádná změna (dával jsem meyle). silentbloky motoru i převodovky jsou OK, v zadních ramenech (vpředu, v prahu) jsou nový meyle HD, a ty na diferáku jsou na pohled OK a na lomcování diferákem nereagují.

akorát středový uložení kardanu mi přišlo vyměklý, myslim tu gumu okolo ložiska, ale roztrhaný to není a nevím jak moc tvrdá ta guma má být a ani nevím jestli to vůbec může mít takovéhle projevy (každopádně je na seznamu na jaro) :)