Stránka 1 z 2

Napsal: stř 16.11.2011 16:59
od Paty
Ahoj, potřebuju poradit celej půlrok laboruju nad tím proč mě při sešlápnutí pedálu lítá ekonoměr a netáhne motor, ze začátku kvalty 1,2,3 táhnou ale až se dostanu přes 160km/h tak to leze strašně pomale nahoru a už to nemá takovej tah :(
Vyměněný díly: Lambda sonda norvá, relátko funkční, váha vzduchu dobrá čistá, palivový čerpadlo nový, pal filtr před půl rokem novej, Diagnostika nic nenašla! Vanos repasovanej, svíčky skoro nový, čidlo polohy škrtící klapky přeměřený(podle tabulek v manuálu hodnoty sedí) výfuk před lambdou prasklý není takže to vzduch nepřisává,špatný vstřiky?(přeměřoval jsem jejich odpor a shodoval se s tabulkama, neprotíkají, a rostřik byl do kužele)
Už nevím co dál :(
je to BMW e36 325i vanos r.v.93.
Prosim vás komu se toto dělo tak at sem napíše jak to vyřešil...
Už mě jenom napadá:
Ucpanej výfuk (je tam ještě originál i s katalizátrama(katalizátory nechřestí že by byly vysypaný.

Špatný čidlo chladící kapaliny pro ecu(je to to první blíž k rozvodům)ale myslím si že diagnostika by toto čidlo odhalila, koukal jsem na toplotu přes diagnostiku a ukazvala normální hodnoty.

Toto jsem našel na youtube a dělá mě to podobně jenom pro přectavu sledujte ekonoměr a v tu dobu to netáhne tak jak by mělo
http://www.youtube.com/watch?v=0icQmP_z ... re=related

Kdyžtak mi napište co s tím dál. Díky Dám na každou vaši radu. Hodlám vyskoušet všechno a dát to dohromady.
Protože není možný aby to jela ve větších rychlostech tak málo :( to se mi nezdá 141kw by mělo je víc než 160km/h a pak se to sotva vyšplhalo k vyžší rychlosti. Co myslíte?
Nebo je tu někdo kdo by měl tak dobrou diagnostiku že by mě to mohl napíchnout a zjístil by úplně všechno co tomu může být? Jsem z Třebíče.
Napište, už jsem fakt zoufalej díky

Už to není žádná sranda mám v tom hromadu peněz a furt nic...

Napsal: stř 16.11.2011 18:35
od KKKuba
omrkni ten výfuk, může být sesypaný i nějaký tlumič, ne jen KAT, je to už asi poslední věc co ti zbyde...

Napsal: čtv 17.11.2011 08:53
od libovka
Jak si zkoušel tu váhu? Co snímač otáček kliky.Co diagnostika?

Napsal: čtv 17.11.2011 11:25
od Paty
váha je funkční když ju vypojim auto nejede a volnoběh litá nahoru a dolu, dignostika neukázala nic

Napsal: čtv 17.11.2011 11:49
od libovka
Zkus ten snímač kliky.Jednou jsem to řešil a byl nějakej divnej.Auto nejelo víc jak 160.

Napsal: čtv 17.11.2011 22:14
od Paty
váha se měřila na diagnostice jestli měří vzduch a fungovala, zkusím teda vyměnit snímač kliky, a pak mě napadá už jenom výfuk, ale to se mě moc nechce kvůli dobrýmu zvuku jak je org :(

Napsal: pát 25.11.2011 21:18
od Paty
Tak snímačem polohy klikovky to není přehodil jsem ho za novej, dělá to pořád to stejný :(

Napsal: pát 25.11.2011 22:58
od KKKuba
zkus aspoň poklepat na ty tlumiče jestli to nebude zvonit.... :wink:

Napsal: sob 26.11.2011 13:30
od Foldas
zkus odpojit lambdu

Napsal: sob 26.11.2011 14:15
od Kami1
jaká je spotřeba?

zkus odpojit čidlo plynu, jestli to bude taky tak kolísat

Napsal: sob 26.11.2011 14:35
od johnyfly1
mne sa rosypal kat a polka katu sa vyparila a ostala tam len gulicka ktora upchala potrubie a s autom som nemohol ist viac ako 100 a neskor viac ako 60 :cry:

Napsal: sob 26.11.2011 17:11
od Paty
zkoušel jsem poklepat katalizátory, nic slyšet nejde...
když odpojím lambdu tak de cejtit benzín a je tam ted dávaná nová
kami1: myslíš jak je na škrticí klapce, (čidlo polohy klapky)? jak mám vyzkoušet jestli je dobrý? zkoušel jsem to podle chytrý knížky měřit ohmetrem a hodnoty byly v pořádku když jsem s tím hýbal. moc to nežere, ale taky nejede, jednou to od 4tis. otáček táhne jednou zase ne jak se tomu chce...

Napsal: sob 26.11.2011 18:13
od Kami1
jo, to čidlo
špatný se pozná měřením nebo diag.

dobrý se chová tak, že při brždění motorem spotřeba=0
- TEST1: jedeš z kopečka, máš tam kvalt a RPM nad 2 tis., pustíš plyn a ekonoměr musí padnout na nulu

rovněž by to mělo při plným plynu obohatit směs
- TEST2: jedeš do kopečka, máš tam kvalt, plyn máš na 80% a došlápneš ho naplno. Ekonoměr by měl ukázat o cca 20% víc než před tím. Zároveň by mělo dojít k nepatrnému navýšení výkonu (akcelerace)

prostě to zkus odpojit a sleduj co to dělá

pak to zapoj, udělej test2
- výsledek a logický příčiny :
1/ k obohacení nedošlo
- nouzovej režim- třeba s odpojenou lambdou by to nemuselo fungovat
- špatný čidlo klapky či kabeláž k němu - ověřit testem1
2/ k obohacení došlo, výkon spíš poklesl
- bohatá směs - čidlo teploty, lambda, váha atd
3/ k obohacení došlo, výkon stoupnul
- směs akorát - chyba bude spíš v zapalování (vč. řízení), časování nebo případně i ten výfuk
- chudá směs (hodně znatelné zvýšení tahu) - díra v sání, lambda, váha, palivová soustava

rovněž nelze vyloučit vadnou ř.j.
osobně bych jako první věc zkusil půjčit funkční váhu
škoda, že u toho nejdou udělat live data
aditivem pro čištění vstřiků se taky nic nezkazí

Napsal: sob 26.11.2011 18:20
od Paty
zkusím to a dám vědět

Napsal: sob 26.11.2011 23:35
od Paty
tak jsem to čidlo polohy škrtící klapky odpojil, když jsem jel cca 2,5 RPM ekonoměr už nekolísal, ale a chovalo se to stejně jako když bylo zapojený jenom jsem si teda všiml že když jsem sešlápnul plyn na plno tak to nemělo takovou akceleraci.
Co je zajímavý tak když jsem jel z kopečka bez zapojednýho čidla nad daný otáčky 3 tis RPM bez plynu s kvaltem jak jsi psal, tak když jsem ten plyn pustil tak na sekundu se rafička pozastavila jako by na 5 litrech na ekonoměru a pak až spadla ALE když jsem je zapojil dělá úplně to stejný i když je to čidlo zapojený, to by asi dělat nemělo ne?

Napsal: ned 27.11.2011 00:10
od Kami1
zapomněl jsem napsat, že motor musí být zahřátej, jinak to stříká palivo i při brzdění motorem,
u zahřátýho motoru a funkčního čidla klapky by to mělo správně ukazovat nulu

zkoušel jsi to teda dle testu2 se zapojeným čidlem?

Napsal: ned 27.11.2011 00:19
od Paty
motor byl v provozní teplotě,
ono to ukazovalo nulu ale dívej pustím plynovej pedál jedu z kopečka a udělá to, to že rafička jde k nule ale přizastaví se tak na sekundu na asi 5 litrech ...
test dva jsem dělal pocukalo to a rozjelo se to a pocukávalo to takový postupný zrychlování a ekonoměr ukazoval víc, když to čidlo zapojený nebylo tak toto ekonoměr nedělal že by se zvedl po přidání plynu...

Napsal: ned 27.11.2011 01:02
od Kami1
čidlo klapky bych viděl jako v pohodě
to pozastavení na 5l nedokážu říct, ale myslím, že to není třeba dál řešit,
případně ať se k tomu vyjádří někdo, kdo má stejnej motor jako ty

dle mě to dopadlo jako trojka -
3/ k obohacení došlo, výkon stoupnul
- směs akorát - chyba bude spíš v zapalování (vč. řízení), časování nebo případně i ten výfuk
- chudá směs (hodně znatelné zvýšení tahu) - díra v sání, lambda, váha, palivová soustava
takže si vyber :)

když půjdem vyřazovací metodou dál, tak byt to chtělo ověřit funkčnost lambdy, abys rozlišil chudou/dobrou směs
ideální by bylo změřit emise, pokud možno za jízdy, což asi není jednoduchý.
pokud emise nechceš, lze usuzovat, že směs chudá není, jelikož spotřeba je v normálu

takže dál, čidlo kliky jsi vyloučil, takže teoreticky zbývá ř.j., vanos, rozvody, výfuk, možná i tlak paliva
vadnou cívku/svíčku v podstatě taky vylučuje ta normální spotřeba(mimochodem kolik to je?)

no a pokud to občas sem tam jede dobře, tak bys mohl vyloučit výfuk a rozvody (ale ne vanos)

těžko takhle od pc poradit něco lepšího, stejně to nakonec dle Márfyho bude něco jinýho,
rozhodně bych pro klid uvažoval o zapůjčení té váhy

Napsal: ned 27.11.2011 01:14
od Paty
ještě k tomu cukání když bylo čidlo zapojený tak to dělá ale když bylo odpojený tak to nedělalo necukalo při zátahu... už fakt nevím.
Ještě vyměním čidlo teploty chladící kapaliny pro ECU a udělám něco s tím výfukem pak můžeme pokračovat dál...
vanos byl dělanej repas a kdyby byl špatnej tak by to hlásilo chybu na diagnostice ne? právě že je divný že diagnostika neukázala nic jenom že je na volnoběh dost bohatá směs a to bylo se starou lambdou... ted je tam nová lambda.

Napsal: ned 27.11.2011 01:28
od Kami1
z vanosem nedokážu poradit, jelikož jej sám nemám, nemám dostatek zkušeností ani komplexních informací