Stránka 1 z 1

Napsal: sob 12.11.2011 12:55
od matiz
Mam pomerne dost opryskanou kapotu od sutru, naraznik jakbysmet. Barvu mam Sparkling Graphite Metallic, klasicka sedivka. Autu nic neni, zadne kytovani, jen ty kaminky. Z ceho ale mam velke obavy, to je jestli to bude poznat. Naraznik uz nyni ma jiny odstin oproti blatnikum, taktez zadni naraznik, kridlo, na plastovych dilech je ta barva malinko jina. Desi mne ale ze bych mel mit i kapotu jinou nez blatniky. Respektive jinak poskladanou perlet v laku a jiny odstin. Zbyvajici lak je ve velmi dobrem stavu a nepotrebuje nic. Kdyz jsem vzal ty diry od sutru lakovou tuzkou, je to nyni jeste horsi a mam kapotu jak berušku s triceti teckama... Sere mne to...

Muze tady napsat nekdo sve zkusenosti s lakovanim dilu bez dostriku jak dalece to slo nebo neslo poznat? Videl jsem par praci kde to poznat proste neslo, naposledy jedna modra e36, kde to bylo proste dokonale. Vcera jsem videl u kolegy A4 a slzy mi tekly z oci, protoze to bylo jak zaprasene ze stodoly. Pomeranc, potecene, tuna laku, zastrikany bordel v metle i v laku, jiny odstin, no ultrafialovy hnus. Predat mne takovy dil, asi bych se neudrzel, ale neznam podrobnosti, je mozne ze to delal Franta fakt ve stodole za flasku...

Napsal: sob 12.11.2011 17:13
od starML
Tohle jsem udělal letos na jaře :
Nafotil auto a detaily, na fotkách červeně označil problémy a zajel za lakýrníkem, aby na to kouknul a zavolal, až bude mít chuť (na peníze) a čas (na práci). To proto, že různé rychlovky ve stodole dopadnou, jak popisuješ - a to já nechtěl.

Volal asi za 14 dní, že můžeme. Kapotu a nárazník si sundal sám, oděrky na dveřích a prazích šli do rozstřiku, za 4 dni hotovo. Barvu pochopitelně trefil, protože si její kód přečetl a stupeň vyšisování a stáří dobře odhadnul. Ty fotky jsem si schoval, protože když přijde nějaký vykuk s měřičem tlouštky laku, tak mu dokážu, proč se auto na těchto místech stříkalo. Když tak SZ. :D

Napsal: sob 12.11.2011 17:25
od zlatas
já taky nechával lakovat předek kvůli kamenům,kapotu,nárazník,a oba přední blatníky do rozstřiku..zrovna z toho důvodu jako starML jsem si to nafotil a fotky nechal vyvolat pro případný budoucí prodej.. mám černou lakovanou barvu a sedlo to naprosto famozně,nedá se to poznat a auto vypadá jak nový( zbytek auta jsem nechal komplet rozleštit) stálo to tam též 14 dní a dělai mi to ve značkovym servisu renault,kde mám známýho.. můj názor-pokud to dělá odborník,tak to musí vypadat skvěle..

Napsal: sob 12.11.2011 22:53
od starML
Tak co - máš další otázky, Mates?

Napsal: ned 13.11.2011 00:31
od matiz
Otazky jak otazky, spis mam strach -))) Protoze kdyz to posere, bude z toho opice a preci jen mam zachovaly a nevybydleny kus... Nafoceni pred lakovanim je jasne, jen se obavam aby sedla stejne perlet co mam a aby byl stejny vrchni kryci lak. Zvazuju jeste moznost cele kapoty ktera neni prskana a naraznik se snad nejak dopadne.

Ja prave ze videl jak spickovou praci, tak docela hnus. Neco malo mam s autama za sebou, chvili jsem se poflakoval po servisech nez jsem se vratil zpatky k elektonice a tak vim, ceho jsou lakosi schopni. Drtiva vetsina lidi to neresi, protoze to nevidi. Ale pri prvnim pohledu na nekterych autech bylo jasne viditelne lakovani a nekdy by clovek zaplakal. Jindy zase to bylo nepoznatelne ani pri velmi podrobnem ohledani. Snad se doba zmenila a technika nekam pokrocila. Ten lakos kam to chci dat ma spektrometr a micha barvy sam, cili nechodi je kupovat nekam a nespoleha co mu namichaji.

Kdyby to po te lakove tuzce nevypadalo tak hnusne, tak bych to snad ani neresil. Dalsi moznost je vykaslat se na to a mit karu neustale zahnojenou, pak to nejde videt. Ta seda metla je hodne dobra barva co se tyce spiny z cest, neni to tak videt ze to je zahnojene -)))

Znackove servisy jsou pro mne jak cerveny hadr pro byka, clovek by sem tam zaplakal. Mnohem lepsi, ba az dokonale zkusenosti mam s opravnama kde je konkretni clovek a ten si nedovoli neco ojebat. U tech znackovych anonymnich to je si myslim slozitejsi, takze pokud to budu resit, tak primo s lakovnou a ne pres servis.

starML: Kdybys nebyl z takove dalky tak bych i poprosil o kontakt na toho tveho lakose, ale mam to prilis daleko a neni to na jeden den takova operace.

Napsal: ned 13.11.2011 10:09
od libovka
Volal asi za 14 dní, že můžeme. Kapotu a nárazník si sundal sám, oděrky na dveřích a prazích šli do rozstřiku, za 4 dni hotovo. Barvu pochopitelně trefil, protože si její kód přečetl a stupeň vyšisování a stáří dobře odhadnul. Ty fotky jsem si schoval, protože když přijde nějaký vykuk s měřičem tlouštky laku, tak mu dokážu, proč se auto na těchto místech stříkalo. Když tak SZ. :D[/quote]

Jak mohl odhadnout stupen vyšisování??? Co je to za blbost.

Napsal: ned 13.11.2011 10:39
od mequi
Podle mne to myslel tak, že u každého odstínu laku dejme tomu 266 je ještě asi 6 pododstinů. A podle toho se to pak porovnává s autem, který nejlíp padne.

Napsal: ned 13.11.2011 13:14
od matiz
Urcite to tak je. Kdyz jsem byl delat tu podelanou lakovou tuzku, tak jsem nahlasil kod barvy, borec vysel ven asi s 6 kartickama a ani on a ani ja jsme nedokazali u trech karticek rozeznat rozdil. Byl tak maly ze pro porovnani vadil ten bily okraj te karticky a to ze to byla mala plocha. Tak jsem vybral jeden a na kapote je to videt moc.

Napsal: ned 13.11.2011 16:41
od starML
libovka píše:Jak mohl odhadnout stupen vyšisování??? Co je to za blbost.
Porovnáš odstín na který denní světlo jde a na který nejde. Například otevřeš krytku palivové nádrže, koukneš pod kapotu a do kufru. :D

Napsal: pon 14.11.2011 08:27
od paca
libovka píše:Jak mohl odhadnout stupen vyšisování??? Co je to za blbost.
Přesně jak píše mequi, barva u bmw má ještě za trojmístným číslem lomítko a za ním ještě jedno číslo, které určuje pododstín barvy. Ale stejně se pak určuje ten pododstín vzorníkem, který se přikládá k autu. Takže dost záleží na "míchárně laků" jak to dobře odhadnou a namíchají :wink:

Napsal: pon 14.11.2011 09:23
od libovka
V životě po mě lakýra nechtěl to číslo za tím lomítkem jelikož na vzorníkách to číslo ani není.To číslo je jen nějaké označení z fabriky.Co jsem to viděl tak to má snad jen BMW a Volvo.Prostě musí odhadnout barvu podle vzorníku.

Napsal: pon 14.11.2011 13:14
od paca
Co jezdím do autolaků, tak mají vzorníky s číslama i za lomítkem :wink: