Stránka 1 z 2
Napsal: sob 22.10.2011 23:13
od Kindl0sch
Koupil jsem 318ti 3/97 M44 s nabastlenym,nestartujícím motorem M42.Motor jsem vyškub a zastavěl motor z 323ti 11/97 (motor,DME,motorová elektrika).
Piny v konektoru X20 jsem přepinoval podle schémat,aby vše sedělo.
Jednotka EWS v autě je EWS II,TR modul,cívka kolem klíče a 2 klíče jsou původní.
Když jsem to dnes chtěl nastartovat,poprvé vyjel startér,ale netočil,byla slabá baterka,tak jsem připojil přes kabely další a teď už ani nevyjede pastorek - ani na jeden klíč.
Kontrolky svítí normálně,čerpadlo tlačí benzín do lišty.....Je možné že jsou oba klíče rozkódované?Zkusit sehnat jinou jednotku EWS II,TR modul a cívku?
Popř. jaké piny se mají přemostit na jednotce EWS,aby točil startér,ale nešlo palivo a zapalovaní (někde to tu bude určitě,ale já to nenašel) ?
Děkuji za každou radu
Napsal: sob 22.10.2011 23:23
od Kindl0sch
ještě jsem zapomněl napsat,že jsem tam dal startér z M42,který do poslední chvíle startoval.Podle ETK by M42 a M52 měla mít stejný startér. Tudíž i stejné ozubení na věnci setrvačníku..nebo je jiné?to jediné jsem zapomněl vyzkoušet,než jsem to složil,ale zapadl tam bez odporu
Napsal: ned 23.10.2011 08:55
od jurab
Kindl0sch píše:ještě jsem zapomněl napsat,že jsem tam dal startér z M42,který do poslední chvíle startoval.Podle ETK by M42 a M52 měla mít stejný startér. Tudíž i stejné ozubení na věnci setrvačníku..nebo je jiné?to jediné jsem zapomněl vyzkoušet,než jsem to složil,ale zapadl tam bez odporu
starter z ozubenim je stejný
Napsal: ned 23.10.2011 10:57
od icecold
Jak je na tom ukostření motoru?
Napsal: ned 23.10.2011 11:27
od Kindl0sch
kostra je v pořádku - kontrolky na budíkách svítí a pohasínají normálně,ale raději se ještě kouknu
Napsal: ned 23.10.2011 12:33
od MattyX
ten m42 motor byl z e30 ze jsi musel prepinovavat ? mas spravne zapojenej pin na starter ?
Napsal: ned 23.10.2011 13:29
od Kindl0sch
byla to M42 z roku 94/95 podle jednotky a i vzhledu motoru(odvětrání kliky vzadu)
piny mám na 100% správně,vypinoval jsem celej konektor a pozapojoval přesně podle schémat,pin po pinu jak to má být
Pin 7(zelená) pro EWS i Pin 18(černá,žlutá) co jde z jednotky EWS ke startéru sedí
Napsal: ned 23.10.2011 13:52
od Fx
Musí se překódovat ISN mezi EWS a DME, pokud nemáš z jednoho auta EWS, DME a čipy v klíčích. INPA to zvládne. To ale neřeší startér, ten má točit hned jak je rozpoznaný klíč EWS (relé pro startér je v jednotce EWS).
Pokud chceš přemostit relé v EWS, odpoj od jednotky EWS dráty z pinů 1 a 3 a propoj je mezi sebou.
Napsal: pon 24.10.2011 00:00
od Kindl0sch
Tak startér už točí,teda točil,než to chytlo,tak se odporoučel....v dlouhých intervalech jsme krátce zkoušeli startovat-skoro hodinu a přesto to nenastartovalo.
Zkoušeli jsme dávat benzín pod svíčky,vyndat palivový filtr jestli není ucpaný a nic
Zítra jde startér na repas,pak vyndám lištu se vstřiky a zkusím jestli vůbec dávají palivo.....
Jinak vyměnil jsem kostru,nabil pořádně 2 baterky a přes ty to startoval
Napsal: pon 24.10.2011 08:33
od MattyX
pokud jsi dal benzin dovnitr pres svicky a nechytlo to tak je ocividne problem v EWS , krouzek mas danej normalne u spinacky a cip v klicku ? a nebo zabaleny někde pod palubkou ? jednou se nám stalo že když byl cip zabalenej v kroužku izolepou tak to taky nechtelo chytnout

Napsal: pon 24.10.2011 08:51
od Fx
Mě by spíš zajímalo, co tam je zastavěné z jiného auta a co zůstalo původní. Z původního popisu to vypadá, že EWS a klíče jsou původní, zatímco ŘJ motoru je z jiného auta. Pak je logické, že pokud to nebylo překódované, nepustí palivo a zapalování.
Co spustilo ten startér? To přemostění relé? Potom mám obavu, že klíče s čipem nepatří k EWS (pokud neodešlo relé). Pak je i logické, že nemůže jít nastartovat.
Napsal: pon 24.10.2011 12:44
od Kindl0sch
EWS II,TR modul,kroužek a klíče s čipama původní z M44 - vše na svém místě a nevypadá to,že by se v tom někdy,někdo hrabal
Motor,mot.elektrika,řídící jednotka z M52
Startér netočil vlivem špatné(přerušené) kostry
Napsal: pon 24.10.2011 13:01
od Snejk
proste vem diagnostiku a znova sparuj motor a ews a pojede ti to... ews II si isnko podstrcit necha a jednotka ti ho i ochotne da

Napsal: pon 24.10.2011 13:29
od Maxiczech
Nešlo by tenhle topic přejmenovat na "Rád bastím".. "Co a jak dom.dat.." Bo tak něco?

Napsal: pon 24.10.2011 13:29
od Fx
Snejk píše:proste vem diagnostiku a znova sparuj motor a ews a pojede ti to... ews II si isnko podstrcit necha a jednotka ti ho i ochotne da

Tak tak, pokud to byla jen špatná kostra, tak to chce napárovat jednotky a je to.
^^^Nešlo by to zavřít někam do klece?
Napsal: pon 24.10.2011 15:24
od Kindl0sch
Maxiczech : pokud nemáš nějakou užitečnou radu,tak prosím nereaguj.Děkuji ti!
Snejk,Fx : Díky moc za radu,seženu si kabel a pokusím se rozchodit INPU co mám staženou v PC
Napsal: pon 24.10.2011 16:13
od Maxiczech
Na tohle těžko rozumnou radu obdržíš..
Zapojil jsem EWS, nešlo mi PDC, pak jsem natáhl kabel na ABS, tak mi to vyřadilo EWS, tak jsem přeprogramoval jednotku ASC a ono to shořelo, tak mám v záloze ještě MMS a tu všem rozešlu..
Opoměl jsem ASC, které možná ještě dejchá..
Tak poraďte..

Napsal: stř 02.11.2011 09:31
od Kindl0sch
Tak DME a EWS by měla být spárovaná - žádnou chybu EWS to už nehlásilo , ale pořád to nechce nastartovat.Svíčky nehází jiskru.
Hlásilo to chybu ohledně EGS,zapomněl jsem napsat,že motor a DME pochází z automatu.Je možné,že je to nějak bloklé,aby nebylo možné nastartovat při nezařazeném P,N ?
Napsal: stř 02.11.2011 10:55
od Miguel
Může být, chce to překodovat celé na manuál

Napsal: stř 02.11.2011 11:21
od libovka
Jenže automat blokuje točení startéru a né zapalování.Pokud ti to točí a nechytá tak to nebude tím že je to z automatu.Jedinej rozdíl je že DME z automatu má nižší volnoběh.