Stránka 1 z 9
Napsal: sob 22.10.2011 22:08
od MotoMoto
Zdravím přátelé,
obracím se k vám s prosbou o radu a pomoc. už delší dobu nemohu přijít na to, kde je problém, ale mé BMW od jisté doby začalo mít problém s plným rozsahem otáček a to max 5500. člověk auto nemusí vytáčet tak často,ale při předjetí jeho plný rozsah alespon do 6-6500 ocení. Měnil se palivový filtr, svíčky, filtr je ok, váha vzduchu taky, lambda, byl jsems tím i na diagnostice a prostě nic. zítra jedu opět na ještě lepší a snad uvidíme,ale... netuším. ještě mě napadá tlak čerpadla jestli je ok,ale.. nesetkal se s tím už někdo?. předem děkuji.
Napsal: sob 22.10.2011 22:20
od Huska
MotoMoto píše:Zdravím přátelé,
obracím se k vám s prosbou o radu a pomoc. už delší dobu nemohu přijít na to, kde je problém, ale mé BMW od jisté doby začalo mít problém s plným rozsahem otáček a to max 5500. člověk auto nemusí vytáčet tak často,ale při předjetí jeho plný rozsah alespon do 6-6500 ocení. Měnil se palivový filtr, svíčky, filtr je ok, váha vzduchu taky, lambda, byl jsems tím i na diagnostice a prostě nic. zítra jedu opět na ještě lepší a snad uvidíme,ale... netuším. ještě mě napadá tlak čerpadla jestli je ok,ale.. nesetkal se s tím už někdo?. předem děkuji.
záleží co myslíš tím "omezovačem" - jestli to že zasáhne brzo tak hledej chybu v řídící jednotce nebo snímači otáček
Pokud to že motro nejde víc vytočít tak to bude s největší praděpodobností projetými vačkami.
Napsal: sob 22.10.2011 22:26
od MotoMoto
To mě čoveče nenapadlo. Ten s nímač ještě taky,ale... že by chyba v řj, nebo snímač vačky..? tohle diagnostika neukáže?, to čidlo, nebo kdejaký snímač by měla ne? jde o to, že pokud motor vytočím na 5500 tak se to jko omezovač chová.. cuká a když bych to držel, což jsem taky zkusil tak pomalu lezou nahoru ale cuká to a to se nedá. prostě tatatatata...jinak jak to klesne tak no problém, i krásně táhne, vše..,ale jak to přesáhne 5500 tak tohle.
Napsal: sob 22.10.2011 22:35
od MotoMoto
nemůže to být třeba i teplotním čidlem?.. že by nepustilo motor tolik do otáček?. nebo to s tím nesouvusí...?? ...co mě udivuje je to, že nedávno se měnil termostat, a když byl v kelu, motor do otáček šel,ale jezdit s podchlazeným motorem je blbost,ale.. vím, že vytočit šel, tak se to za pár dní vyměnilo a od té chvíle netočí jak má..? je i tohle s tím nějak možné?. nebo schoda náhod?
Napsal: sob 22.10.2011 22:44
od MotoMoto
Huska píše:MotoMoto píše:Zdravím přátelé,
obracím se k vám s prosbou o radu a pomoc. už delší dobu nemohu přijít na to, kde je problém, ale mé BMW od jisté doby začalo mít problém s plným rozsahem otáček a to max 5500. člověk auto nemusí vytáčet tak často,ale při předjetí jeho plný rozsah alespon do 6-6500 ocení. Měnil se palivový filtr, svíčky, filtr je ok, váha vzduchu taky, lambda, byl jsems tím i na diagnostice a prostě nic. zítra jedu opět na ještě lepší a snad uvidíme,ale... netuším. ještě mě napadá tlak čerpadla jestli je ok,ale.. nesetkal se s tím už někdo?. předem děkuji.
záleží co myslíš tím "omezovačem" - jestli to že zasáhne brzo tak hledej chybu v řídící jednotce nebo snímači otáček
Pokud to že motro nejde víc vytočít tak to bude s největší praděpodobností projetými vačkami.
hlavně z počátku to jednou udělalo, jindy ne... a tak to trvalo až do ted, kdy už to nepustí vůbec.
Napsal: ned 23.10.2011 10:38
od MotoMoto
Jeste me napada jedna otazka, treba je to blbost, ale nemuze s tim souviset i olej? Pouzival jsem 5w-40 , ale motor uz ma malinko pres 200 000 a zacal malinko prosakovat. Kdyz sem loni menil olej, dal jsem 10w-40 a prosakovani ustalo. Je mi jasne, ze nema tak dokonale mazaci schopnosti jako 5w, ale to by melo vadit jen pred zahratim a startu ne? Kdyz se olej zahreje, melo by to byt ok.??
Napsal: ned 23.10.2011 12:12
od libovka
Co palivový filtr nebo tlak paliva?Třeba to jen nemá benzín.
Napsal: ned 23.10.2011 17:52
od MotoMoto
Tak po dnesnim napichnuti na diagnostiku sme zjistili, ze je vadne cidlo vackove hridele. Sundali sme viko a vyloucili projete vacky. Motor vypada super, tak snad to bude opravdu jen tim snimacem. Vse tomu nasvedcuje. Ve ct. By mel byt namontovan novy, tak dam vedet;)
Napsal: ned 23.10.2011 22:18
od petelin
nechcu strasit,ale tak jak pises ze v 5,5 se to jakoby kousne.. todle delalo kamosovi na 1.8 a mel prasklou hlavu
Napsal: čtv 27.10.2011 19:14
od MotoMoto
tak čidlo snímání vačky je vyměnené a diagnostika nehlásí žádnou chybu,ale pořád to zlobí. podařilo se nám auto rozjet do otáček jak má s odpojenou váhou vzduchu, jestli ještě není vadná ta,ale. po chvíli to samé.., takže váha opět připojena a ... 5500max. není možné, že je třeba snímač vačky nějak posunout?.. pohrát sis ním ??.. už se mi to jeví jako spíš.. nějaká hovadina.... díky za pomoc.
Napsal: čtv 27.10.2011 19:28
od Kami1
čidlo toto, čidlo támto. prasklá hlava...
No nevím, školy na to nemám, ale já bych nejdřív ověřil, jestli ukazuje dobře otáčkoměr,
pak bych teprv něco začal řešit s motorem.
Napsal: čtv 27.10.2011 19:34
od MotoMoto
otáčky jsou v pohodě. zkoušeli jsme to podle diagnostikya ukazují přesně. to mě tenkrát napadlo jako první.
Napsal: čtv 27.10.2011 19:46
od MotoMoto
a prasklou hlavu vylučujem. motor má tlak a vše. chová se jak má.., jen tam po chvíli stejně naskočí ta samá chyba, ikdyž diagnostika ukazuje, že vše je v pořádku. jediná konstatní chyba kterou to píše je wheel speed sensor,ale to si spojujem s tím, že původně byl motor M42 a ted mám M44. záhadou je, že po přehození motor šlapal parádně a po čase začal takto zlobit. Proto to vidím nejspíš na nějaké čidlo, nebo něco s ním spojené.. poslední věc co se nám ještě nezdá je udal na čtvrtém válci, kde jeho hodnota je 276.. na ostatních 73...nevím už ale v čem a čeho se to týká.
Napsal: čtv 27.10.2011 19:46
od Kami1
nenapsals co je to za motor EDIT: už napsals
čidlo vačky můžeš odpojit na testy úplně, odpojil bych i čidlo plynu
omezení je stejné jak pro jízdu do kopce, tak neutrál?
problém se začal vyskytovat postupně nebo náhle?
Napsal: čtv 27.10.2011 19:52
od MotoMoto
postupně. jednou ano, jindy ne.. za studena většinou ok,ale po čase to cikalo častěji a momentálně pokaždé v 5300-5500..
Napsal: čtv 27.10.2011 19:55
od MotoMoto
je jedno jestli do kopce, nebo neutrál, na neutrál to nejspíš jde... protože ho v tom nedržím. mohu zítra zkusit, jestli i v neutrálu cuká. to jsem už nějakou chvíli nezkoušel a nepamatuji se..bohužel
Napsal: čtv 27.10.2011 20:00
od Kami1
tak to určitě zkus, protože tahle informace může vyloučit z problému celou pal. soustavu
jinak, jestli máš k dispozici jinou ř.j. tak ji taky můžeš zkusit
a to s tím 4. válcem může být taky podstatný
Napsal: čtv 27.10.2011 20:06
od MotoMoto
starou , respektive jinou řídící jednotku bych snad sehnal,ale..... nebude problém s ews?.. a jak říkáš.. to na ten neutrál zkusím.. a pokud bych ho tam udržel na 6500 tak paliv. soustava ok?
Napsal: čtv 27.10.2011 20:10
od Kami1
pokud se limitující rpm nebudou se zátěží měnit, tak bych problém v pal.s. nehledal
s ews patrně problém bude, nicméně v tom se pořádně nevyznám, tak ti snad poradí někdo jinej
Napsal: čtv 27.10.2011 20:16
od MotoMoto
uvidíme..každopádně nám ještě chvíli potrvá než na to přijdem. Někte tu na foru jsem četl podobnej problém.. že někomu cukal motor při 4000rpm a po výměně čidla vačky nic, tak ho oddálil, nebo naopak?.. netuším už a ok...,ale... nevím, jestli je to možné...každopádně to mohu taky zkusit.. dát pod něj třeba podložku a uvidím..