Stránka 1 z 1
Napsal: úte 18.10.2011 10:12
od Mikrovlnka
Zdravím, přemýšlím o koupi vozidla BMW E36 328i v automatu a potřeboval bych poradit. Mám možnost koupit pěknou 328i, bohužel ale v automatu, jak komplikovaná by byla přestavba?
Moje představa o přestavbě je následující:
1) Výměna převodovky automat za manuál, držáky + kardan
2) Výměna automat setrvačníku, následně jiný přítlačák + lamela
3) Výměna pedálové konzole (chybý pedál spojky)
4) Natáhnout do interiéru pákování mech. převodovky, upravit interiér
Dotazy:
Co na to udělá řídící jednotka, je s převodovkou propojená?
Nezapoměl jsem na něco?
Má někdo zkušenosti s touto přestavbou?
Napsal: úte 18.10.2011 10:39
od libovka
Můj názor.Bud to nech tak jak to je pokud to funguje tak jak má a nebo si sežen jinou v manuálu.
Napsal: úte 18.10.2011 11:08
od MattyX
kamos todle delal u e46 s tim ze se mu podarilo vsechno sehnat za dobrej peniz , tak je to sranda za tricet litrů + ofico přestavba papírově (páč s manualem tezko udelas stk kdyz tam ma byt automat

) za tydle penize navic uz koupis pekny manualový auto a usetris hromadu casu i penez ve vysledku

Napsal: pon 26.08.2013 17:42
od Lucifer
Je to fakt tak opravdu nákladný ? Mám automata kterej funguje ale prostě manual k tý 328 taknějak patří

Napsal: pon 26.08.2013 18:58
od Joy
Nákladný je to dost. Hlavně časově. Díly se daj sehnat rozumně celkem, ale ta investice času a práce je masakr. Minimálně 20 tam zahučíš ale 100%. Já mám v 328 taky automat a jelikož teď jezdim po itálii, tak sem za něj kurevsky vděčnej

Pokud chceš manuál, vykašlal bych se na přestavbu a koupil manuál.
Napsal: pon 26.08.2013 19:36
od Lucifer
Jako mě osobně automat taky dost baví, jenže ta představa potenciálu 328 v manuálu kord na zimu je trochu hezčí než automat

S tím si moc neužiju, kdybych měl prodat tak budu prodávat hrozně dlouho protože nevím kdo by si jel koupit 328i v coupé v automatu

Navíc jestli bych měl překopat do manuálu a stálo to 20 tak jsem furt na směšný částce (když sečtu 20 a kupní cenu mýho coupé) oproti tomu co by stála 328 v manuálu. A když si u sebe opravím vanos, přetěsním motor udělám k tomu hydroštely napínáky rozvodů nechám zrenovovat kůži vyměním haupnu a koupím nový lemy blatníky který navařím a dám do rozstřiku tak teprve budu na ceně jinýho manuálovýho coupé
Čas mě nebolí jezdit čím mám a místo kde bych to udělal by se taky našlo

Napsal: pon 26.08.2013 19:39
od Joy
Tak coupé a cabrio je trochu rozdíl no. A jestli s tím jezdíš v zimě v těch sračkách tady, tak se s Tebou nebudu kamarádit

Napsal: pon 26.08.2013 19:45
od Lucifer
V zimě jezdíme s kamarádem nejlépe noční projížďky po nesolených klikatých opuštěných cestách

s automatem mi to moc nešlo. On má e34 530i V8 se špérou v manuálu a jako vodí se to i přes ty obrovský rozměry a šnekový řízení dost parádně

Vždycky jak napadne sníh mám náladu domluvit dílnu převodovku a jít okamžitě překopávat
Ale pravidelná údržba jako nástřik podvozku dutin nesmí před zimou ani po zimě chybět

Napsal: pon 26.08.2013 19:48
od Joy
Tak pětka má trošičku lepší rozložení váhy, takže..

Na slidy na sněhu nepotřebuješ rychlý řízení, naopak pomalejší je pro ten čistej plynulej slide lepší. Za předpokladu, že to teda umíš

Ale stejně. Na sníh bych to nevzal prostě

Když už něco na zimu, tak prostě něco vyloženě na zimu

Něco jako tu prodával Garbinus. Vykuchat a klouzat

Napsal: pon 26.08.2013 19:57
od Lucifer
No tak to já zase jsem toho názoru že když něco vykuchat tak na léto a na drifty na asfaltu. Na zimu právě se lze klouzat v pohodě ale ty si tu trasu neviděl na to by bylo nejlepší řízení z M3 3.0

Levá pravá dlouhá levá rovinka a zase pravá skoro o 180°

uzoučká lesní cesta do kopce kde se nesmí solit jen projetý to bývá ale tak 2x za zimu a to už musí ležet tak 40cm sněhu aby to projeli
Nejde mi jen o tu zimu ale taky o to že nepotřebuju vyloženě urgentně automat když jedu báwem do práce tak je to 18km což je i pro tu převodovku docela škoda že jí ženu takovej kousek a hned to chcípnu sotva se ohřeje olej jak v motoru tak v převodovce a já to chcípnu. Kdybych vyloženě jezdil dlouhý trasy tak to nechám v automatu. Navíc netuším v jakym stavu je olej. Ale rozhodně nebude vyměněnej od bývalého majitele (věděl o BMW max že to je německý auto)ani ten předešlý to rozhodně neudělal což je řešení kterým se dá vyhnout repasu. Navíc k budoucímu prodeji to je taky kuprospěchu
Jako automat je výborná věc 7er a 5er bych v manuálu určitě nechtěl, ale na tu 328 mi to prostě nějak sedne. Je to jen tím že jsem se s Mattyxem předběžně domluvil na převodovce z 328 což by byl jen začátek

Pak bych musel sehnat zbytek věcí. Nejvíc se bojím setrváku novej je kurva drahej ale jetej zase není jistota. Lze to řešit jednohmotou s odpruženou lamelou ? Nebo je lepší raději připlatit za tu dvouhmotu. Navíc by to nebylo řešitelný určitě letošní zimu ale spíš tu další

Napsal: pon 26.08.2013 20:23
od Joy
Trasu sem neviděl to je pravda.

Já do práce jezdím asi 4km a olej se stačí zahřát všude po třetině cesty.

Na to jsou ty 6ti hrnky skvělý. A říkám, kupátko v automatu bych asi taky nechtěl, to kábro je prostě něco jinýho. A zvyká se na to velmi rychle

Náplně i filtry jsem měnil všude před Itálií a převodovej byl ještě v pohodě. Sice je to ETLko drahý jako kráva, ale ta výměna se prostě vyplatí.

Ale ten Tvůj už jsme tu někde řešili, u Tvýho bych se na to vykašlal.

Jinak lze to řešit i jednohmotou, ale být Tebou, dal bych tam dvouhmotu, teda pokud si to auto chceš nechat. Tweety jednu na prodej měl, ale nevim jestli už jí neposlal do světa. Kdyžtak mu zkus napsat, ale spíš na E30 foru, nebo na mobil.
