Stránka 1 z 1

Napsal: pon 10.10.2011 11:03
od icecold
Tak už to přišlo i na mě, nějakou chvilku už mi drncal vanos, nicméně bylo to potichu tak jsem si řikal že to nějaký ten pátek vydrží, ale po včerejším 500km výletu jsem zastavil na Ještědu, kde je pěkně tichoučko a co slyším..: kraval od motoru, zvuk něco mezí polomrtvým TDS a starým Zetorem...vzrustálo to i s otáčkama. takže jasné... VANOS... takže prosil bych vás o rady atd... chtěl bych tu schromaždit conejvíce info o tom..

Ano použil jsem tlačitko hledat, problematiku Vanosu jsem nastudoval, našel par odkazu (zejména beisansystems.com), zkrátka na foru je toho dost...

Nicméně pořád mám pár dotazu ohledně opravy Vanosu.

První krok bych viděl jako přetěsnění Vanosu
http://www.beisansystems.com/procedures ... cedure.htm


Druhý krok, což by měla byt samotná repase Vanosu,vypadá že musím celý ten Vanos sundat a vymezit axiální a radiální vůle pomoci toho kroužku co je na obrázku?

dál jsem se tu dočetl, že u vanosu můžou být opotřebované zuby.. což znamená že by se měl sehnat celej vanos z jiného motoru?

takže sečteno podtrženo: ke kroku č. jedna potřebuju díly: 9, 10, 11, 6, 12
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=25&hl=68

ke kroku č. dvě potřebuju to kolečko/podložku na vymezení vůle, kterou si mám vysoustružit nebo má taký nějaký číslo dle etk? Popřípadě budu potřebovat i ozubené kolo vanosu kdyby bylo opotřebované?

po všem těmto opravam by teoretický vanos měl ztíchnout nebo existuje ještě nějaký zádrhel?.

a co se tyče dílu. Co je vyhodnější a levnější? objednat si díly v BMW nebo od BeisanSystems. Popřípadě, má s nimi někdo nějakou zkušenost?

Za všechny rady, tipy a triky budu vděčnej :wink:

Napsal: pon 10.10.2011 11:51
od Dabler
když už budeš mít sundané víko, zkontroluj taky napínat řetězu, může kolem něj prosakovat olej, tudíž nenapíná tak jak by měl. může to způsobovat taky rachot. jinak ten vymezovací kroužek vůle je myslimže taky k dostání na beisansystems.
btw na youtube je návod jak na vanos. in ingliš ofkors

Napsal: pon 10.10.2011 19:16
od Paty
klidně se ptej psal jsem ti SZ

Napsal: ned 13.11.2011 23:56
od TeggyM3
Mě to zatím nedělá hluk na volnoběh, ale pouze v určitých otáčkách. Co to muže být? Nechat to zatím tak nebo tomu mohu ještě pomoci zavčasu než se to pokazí uplně? Zimu nejezdím tak bych to mohl nějak řešit, pokud to bude v mých možnostech.

Projevuje se to velmi podobně jako tady na tomhle videu: http://www.youtube.com/watch?v=7_4fxzUbu24

mám se už něčeho obávat?

Napsal: pon 14.11.2011 15:10
od assassin_tl
icecold: ad to pretesneni - to nema s kravalem v podstate nic spolecnyho.. to pak ten vanos jen nefunguje jak ma kdyz to netesni.
to rachtani delaj vule v celym tom systemu vanosu, tzn jak v tom spiralovym ozubeni tak v lozisku, s tim ozubenim nic neudelas, to bys musel sehnat novy - to stoji balik. takze se vymezuje axialni vule v tom axialnim lozisku, ten krouzek na kterej jsou roviny po kterejch bezi to axialni lozisko stazeny se da bud koupit o neco tensi u beisan, nebo muzes nechat na brusce prebrousit ten krouzek z tveho vanosu.. o ten kousek jakou tam mas vuli. to je cely. na beisean strankach je celej postup krok po kroku vcetne fotek. u nekterejch starsich motoru jeste nebyla ta treci spojka v tom vanosu, ta se tam dyztak pridava.. taky to zas o neco zmirni ten kraval...

Napsal: pát 18.11.2011 23:12
od BMWIIIPower
Pod pojmem přetěsnit vanos si představuju spíš výměnu těch gumových O kroužků-http://www.beisansystems.com/procedures/vanos_single_procedure.htm
Jinak tu vůli jsem si vymezoval taky sám-nový axiální ložisko SKF a zbroušení pouzdra ve kterým to celý sedí a vanos stichl....Ty O kroužky ovšem pouze u Beisan a zbylé části jsem neřešil,nepříjde mi,že by se na nich něco kazilo,nebo lépe řečeno,nepřišli mi opotřebovaný.

Napsal: sob 03.12.2011 20:28
od meris
Ahoj,
hledám někoho, kdo by se mi na ten vanos (M50B25 rv.93) podíval. Měl jsem to v jednom servise, ale posrali plno jinejch věcí a nakonec z nich vypadlo, že to přetěsnění nedělaj. Že to mění pouze celý a na to nemám teď rozpočet.