Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 22.09.2011 14:39
od ickx
Ahoj, chci poprosit o radu, při výměně ložiska bylo poškozeno čidlo ABS/DSC, teď je tam nové, ale kontrolky stále svítí. Musí to jít na diagnostiku a vymazat a nebo je problém jinde? Děkuji!

Napsal: čtv 22.09.2011 14:47
od shade741
a není na tom lozisku ten magnetický kroužek pro abs? ono někdo ho sem tam nalisuje obráceně a pak se diví že mu nefunguje absko :wink:

Napsal: čtv 22.09.2011 14:50
od ickx
shade741 píše:a není na tom lozisku ten magnetický kroužek pro abs? ono někdo ho sem tam nalisuje obráceně a pak se diví že mu nefunguje absko :wink:


Já jsem to ložisko neměnil, dělal to člověk, kterej auta opravuje, tak snad by to tam nedal špatně... Kde má být ten magnetický kroužek?

EDIT: tak jsem to zjišťoval, je tam ložisko, který má ten proužek po obou stranách, takže je jedno, jak se nasadí...

Napsal: čtv 22.09.2011 15:02
od shade741
pokud je opravdu ten kroužek umístěn na ložisku ( na bmw sem to ještě nedělal , bylo to na fordu) tak je to z jedné strany ložiska taková jakoby obruč okolo na tom lozisku. Jak se dá obráceně čidlo nemá z čeho brát signál a tak to nefunguje. Tet nák nevím nač by bylo z obou stran :?:

Napsal: čtv 22.09.2011 15:09
od ickx
shade741 píše:pokud je opravdu ten kroužek umístěn na ložisku ( na bmw sem to ještě nedělal , bylo to na fordu) tak je to z jedné strany ložiska taková jakoby obruč okolo na tom lozisku. Jak se dá obráceně čidlo nemá z čeho brát signál a tak to nefunguje. Tet nák nevím nač by bylo z obou stran :?:


No asi že je pak jedno, jak se nasadí, já nevím :-)

Napsal: čtv 22.09.2011 15:15
od shade741
ta diagnostika to asi nebude, me jednou haprovaly káble od čidla po opravě svítilo dokud sem nevyjel a pak to nějak shaslo- E36, nevím u čeho to řešíš ty, ale jestli s dobře pamatuju tak e 36 by to ukládat neměla ale ruku do ohně za to nedám

Napsal: čtv 22.09.2011 15:26
od ickx
shade741 píše:ta diagnostika to asi nebude, me jednou haprovaly káble od čidla po opravě svítilo dokud sem nevyjel a pak to nějak shaslo- E36, nevím u čeho to řešíš ty, ale jestli s dobře pamatuju tak e 36 by to ukládat neměla ale ruku do ohně za to nedám


Řeším to u e46 2002, to čidlo se vysralo, když mi měnili přední ložiska, nahlásila to diagnostika.. Údajně to souviselo s tou výměnou, nevím, jak k tomu došlo, ale zkrátka to čidlo při výměně ložisek poškodili.. Takže teď je tam nový, prej to zhaslo, když s tím poprvé vyjel, ale pak se hned rozsvítilo a teď svítí stále.. Dnes se mi zdálo, že to na chvilku zhaslo a pak se to se zvukovým doprovodem zase rozsvítilo, ale nevím to jistě, nesledoval jsem to.. Tak já nevím, zkusím tu diagnostiku, co nahlásí.. Odpojení baterky asi nic neřeší, co?

Napsal: čtv 22.09.2011 15:27
od ickx
shade741 píše:ta diagnostika to asi nebude, me jednou haprovaly káble od čidla po opravě svítilo dokud sem nevyjel a pak to nějak shaslo- E36, nevím u čeho to řešíš ty, ale jestli s dobře pamatuju tak e 36 by to ukládat neměla ale ruku do ohně za to nedám


Řeším to u e46 2002, to čidlo se vysralo, když mi měnili přední ložiska, nahlásila to diagnostika.. Údajně to souviselo s tou výměnou, nevím, jak k tomu došlo, ale zkrátka to čidlo při výměně ložisek poškodili.. Takže teď je tam nový, prej to zhaslo, když s tím poprvé vyjel, ale pak se hned rozsvítilo a teď svítí stále.. Dnes se mi zdálo, že to na chvilku zhaslo a pak se to se zvukovým doprovodem zase rozsvítilo, ale nevím to jistě, nesledoval jsem to.. Tak já nevím, zkusím tu diagnostiku, co nahlásí.. Odpojení baterky asi nic neřeší, co?

Napsal: čtv 22.09.2011 17:42
od _peper
Jestli ti někdo při výměně ložiska zničil snímač ABS tak to je pěknéj moula. Zkusil bych prostříkat konektor a zkontrolovat kabely od konektoru do auta.

Napsal: čtv 22.09.2011 21:17
od starML
Když měníš ložisko, tak musíš sundat brzdič a kotouč. Zkušený mechanik si brzdič, ve kterém je čidlo, položí nahoru na rameno tak, aby nezlomil kabel od čidla. Pokud je to tatar, tak ten brzdič nechá viset a zteřelý kabel se přeláme. Potom nutně následuje výměna čidla, ale protože to je výdaj navíc, dá se tam čidlo, které je k dispozici. Ale pokud to není čidlo určené pro Tvoje auto, tak kontrolka ABS nezhasne, ale svítí dál. Naopak při pokusu brzdit začne pedál kopat a někdy ASC i stáhne výkon motoru. Která čidla jsou pro typ auta určeny najdeš v ETK. Často dochází k omylu, že u všech dieselů nebo benzínů jsou stejná, ale není to pravda. Čidla z TDS nepasují na CR = hodně obecně řečeno.

Nic se diagnostikou nemusí aktivovat, kontrolka zhasne sama po několika metrech. V paměti závada sice zůstane zapsána, ale nic neomezuje ani nesvítí.

Napsal: čtv 22.09.2011 21:22
od ickx
starML píše:Když měníš ložisko, tak musíš sundat brzdič a kotouč. Zkušený mechanik si brzdič, ve kterém je čidlo, položí nahoru na rameno tak, aby nezlomil kabel od čidla. Pokud je to tatar, tak ten brzdič nechá viset a zteřelý kabel se přeláme. Potom nutně následuje výměna čidla, ale protože to je výdaj navíc, dá se tam čidlo, které je k dispozici. Ale pokud to není čidlo určené pro Tvoje auto, tak kontrolka ABS nezhasne, ale svítí dál. Naopak při pokusu brzdit začne pedál kopat a někdy ASC i stáhne výkon motoru. Která čidla jsou pro typ auta určeny najdeš v ETK. Často dochází k omylu, že u všech dieselů nebo benzínů jsou stejná, ale není to pravda. Čidla z TDS nepasují na CR = hodně obecně řečeno.

Nic se diagnostikou nemusí aktivovat, kontrolka zhasne sama po několika metrech. V paměti závada sice zůstane zapsána, ale nic neomezuje ani nesvítí.


Já nevím, jak to dělal nebo nedělal, prostě to čidlo bylo po tý opravě v pr*eli.. To už je myslím zbytečný řešit. Každopádně čidlo jsem si koupil sám originál, protože v náhražce neexistuje a on ho tam dal.. Krátce to zhaslo a pak se zase rozsvítilo (když s tím jel on), mně to svítilo pořád, dnes, když to celej den stálo, to pak po rozjezdu nesvítilo, ale kopal ten pedál, jako bych brzdil na sněhu.. Po chvíli jízdy to začalo zase svítit a auto brzdí normálně.. Tak nevím, co mám teď dělat:-(

Napsal: čtv 22.09.2011 22:37
od starML
S tím kopáním do pedálu jsem to napsal schválně, a vidíš, Tobě kope taky. Taky se mi to stalo, kdy nové čidlo způsobovalo kopání do pedálu. Nebylo totiž určeno pro moje auto, i když prodejce tvrdil, že ANO. To čidlo prostě nedostává impulsy od signálního kola, takže to systém vyhodnotí jako že kolo stojí a zapracuje ABS - to je to kopání. A přitom je září a po sněhu nebo ledu ani památky.

Napiš mi 7 znaků VIN a BMW číslo toho čidla, co jsi tam dal. Nebo udělej fotku toho obalu, kde jsou všechna možná čísla a BAR-kódy. Je dost možné, že tam bude číslo, pod kterým to prodává výrobce a někde najdeme číslo výrobku odpovídající číslu BMW.

Napsal: pát 23.09.2011 09:06
od ickx
starML píše:S tím kopáním do pedálu jsem to napsal schválně, a vidíš, Tobě kope taky. Taky se mi to stalo, kdy nové čidlo způsobovalo kopání do pedálu. Nebylo totiž určeno pro moje auto, i když prodejce tvrdil, že ANO. To čidlo prostě nedostává impulsy od signálního kola, takže to systém vyhodnotí jako že kolo stojí a zapracuje ABS - to je to kopání. A přitom je září a po sněhu nebo ledu ani památky.

Napiš mi 7 znaků VIN a BMW číslo toho čidla, co jsi tam dal. Nebo udělej fotku toho obalu, kde jsou všechna možná čísla a BAR-kódy. Je dost možné, že tam bude číslo, pod kterým to prodává výrobce a někde najdeme číslo výrobku odpovídající číslu BMW.


No ty příznaky jsou přesně ty, co píšeš, nicméně to čidlo jsem kupoval přes Richarda Válku, kterej dřív delší dobu pracoval tady v brněnským Renocaru a teď dělá na sebe. Konzultoval jsem to s ním převelice a nevypadá to, že by byla jiná možnost. Ono se totiž jedná o 325xi, čidlo je na LP kolo a v náhražce se nedělá - tedy jsem ho koupil u něj podle ETK a podle čísla, který bylo na čidle, který mi ten mechanik z auta vymontoval.. :-(

VIN: WBAEP31040PE75563
ETK: 34 52 6 756 382
číslo na původním čidle: 34 52 6 756 382
odkaz:http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Touring/Europe/325xi-M54/LHD/N/2002/october/browse/front_axle/spring_strut_front_carrier_4_wheel/

Napsal: sob 24.09.2011 15:01
od starML
Kurva !
Vsadil bych 500,-, že tam dali čidlo určené pro jiné auto, ale Tobě to souhlasí naprosto přesně. Takže pokud je to čidlo OK a není důvod aby nebylo, zbývá zjistit, proč to čidlo "nevidí". Znova vyndat čidlo, vzít brčko, strčit do díry po čidle a točit kolem. Pokud brčko "cvrnká" tak je díra na signální kolo průchozí, pokud ne - vyndat zbytek starého čidla. Potom ješte tou dírou po čidle vyfoukat mezery v signálním kole => foukáš a točíš. A potom .... mne už nic nenapadá.

Napsal: sob 24.09.2011 16:11
od Kalasnikov
Pokud se s tím chceš dělat sám tak určitě zkontroluj to signální kolo jak radí starML. U e36 se dá normálně stčit hlavu do podběhu a posvítit si baterkou, kdyby to u e46 náhodou nešlo tak si pomož zrcátkem. Vzhledem k tomu že ti čidlo zničili úplně zbytečně tak bych se nedivil ani zničenému signálnímu kolu nebo možná spíš budou mezery v něm zaprané magnetem ze starého čidla. Kdo ví čeho všeho jsou schopní. A pokud opravdu nechali brzdič viset
tak překontroluj ještě brzdovou hadici.

Ideální by bylo tu opravu reklamovat ale to aby ses bál že ti po dalším servisním zásahu upadne kolo.

Napsal: ned 25.09.2011 10:06
od _peper
BTW náhrada je, kupoval jsem od Meyle za 850kč a fungovalo správně :idea:

Napsal: úte 27.09.2011 22:40
od ickx
_peper píše:BTW náhrada je, kupoval jsem od Meyle za 850kč a fungovalo správně :idea:


Nekecej.. A kde to sehnat, nevíš? Jsi si jistej?

Jinak chlapi vyřešeno (odhaleno), je v p*deli i pravý čidlo :-( Co ten chlap dělal, když ty ložiska měnil, fakt nevím :-(. Vím jen, že mě to celkem bude stát min. 5tis zbytečných... Ach jo

Napsal: stř 28.09.2011 12:44
od _peper
Jsem si jistý 100% http://peper.rajce.idnes.cz/Dily#P1290067.JPG
První číslo je tam origo od BMW a to druhé je číslo pod kterým prodává Meyle.
Přesnou cenu už ti ale neřeknu, měl jsem to se slevou, ale určitě to bude po 1000kč.

Napsal: čtv 29.09.2011 09:53
od Traviss
Já kupoval cca 2 měsíce zpět náhradu na polským Allegru za asi 300kč a funguje taky :-)

http://allegro.pl/czujnik-abs-bmw-3-e46 ... 76136.html

A s tím zhasnutím - mám vypozorováno, že to zhasne po překročení 20km/h..


ickx píše:
_peper píše:BTW náhrada je, kupoval jsem od Meyle za 850kč a fungovalo správně :idea:


Nekecej.. A kde to sehnat, nevíš? Jsi si jistej?

Jinak chlapi vyřešeno (odhaleno), je v p*deli i pravý čidlo :-( Co ten chlap dělal, když ty ložiska měnil, fakt nevím :-(. Vím jen, že mě to celkem bude stát min. 5tis zbytečných... Ach jo

Napsal: pát 30.09.2011 11:33
od Koovi
zeptal bych se na radu...mám v háji taky čidlo ABS na E36. Koupil jsem nové v náhradě a vypadá přesně jako je v tom odkazu výš (http://peper.rajce.idnes.cz/Dily#P1290067.JPG ), ale ve srovnání s původním ještě originálním čidlem má větší průměr válečku co se zasouvá do těhlice. V těhlici je zalisovaná trubička v které bylo zasunuté to originální čidlo a to nové do toho pouzdra nejde zasunout, protože obal nového čidla je větší.

Dotaz zní jestli se ta trubička má vymordovat ven nebo je nový snímač špatný a nové oginál čidlo by pasovalo bezproblémů?

díky