Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 15.09.2011 08:40
od Sedla89
Jak se projevuje,kdyz je spatny rozvodovy retez a co je potreba za dily na vymenu? predpokladam rozvody retez,retezove kolo, snimaci kolo toho retezu.Slysel jsem ze vetsinou kdyz se delaji rozvody tak je potreba vymenit i klikovou hridel. ptam se jenom ciste ze zajimavosti. predem dekuji za rady:) ok 1996/12

Napsal: čtv 15.09.2011 09:56
od Afri
4 valce maji myslim remen, ne retez. A jestli mas remen, tak se na nej staci podivat a poznas jestli je spatny nebo ne. S remenem se meni napinaky, jeste jsem nevidel nikoho, co by menili kliku.

Napsal: čtv 15.09.2011 10:51
od chip
Afri: Myslet znamená xxx vědět.

Sedla89: Mění se vše, co je opotřebené - nejčastěji řetěz, kola, vodící lišty. Tu kliku je blbost měnit.

Napsal: čtv 15.09.2011 10:54
od Sedla89
Prave ze nemaji. 318is do roku 1994/12 obsah 1796ccm maji remen. Od roku 1995/1 1895ccm maji uz retez. tak vlastne ten retez prenasi silu co vyvine na klikovku. Mozna jenom vymenit ozubene kolo na klikove hrideli.

Napsal: čtv 15.09.2011 11:33
od Kelvin
Vsechny is e30/36 maji rozvody retezem.A meni se veci co napsal chip.

Napsal: čtv 15.09.2011 12:43
od Sedla89
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=20

typ motoru M42 tedy 318is do roku 1994/12 pohon remenem tak nevim co je na tom pravdy. Mechanik me rikal ze vsechna iesa maji retez,ale kdyz se podivam do jakehokoliv e-shopu s dilama tak me vyhleda pohon remenem.
typ motou M44 me vyhleda rozvod retezem

Napsal: čtv 15.09.2011 12:46
od Sedla89
E30 318is 100kw ma rozvod retezem

Napsal: čtv 15.09.2011 13:03
od chip
Sedla89 píše:http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE51&mospid=47425&btnr=11_0334&hg=11&fg=20

typ motoru M42 tedy 318is do roku 1994/12 pohon remenem tak nevim co je na tom pravdy. Mechanik me rikal ze vsechna iesa maji retez,ale kdyz se podivam do jakehokoliv e-shopu s dilama tak me vyhleda pohon remenem.
typ motou M44 me vyhleda rozvod retezem
Ten klínák co je na obrázku je od příslušenství (altík, pumpa) a směrem blíž k motoru je hezky vidět ozubené kolo pro řetězový rozvod.

Napsal: čtv 15.09.2011 13:51
od icecold
řemen měly jen M40 všechny zbylé motory v e36 měly řetěz :wink:

Napsal: čtv 15.09.2011 14:07
od Sedla89
jj sorry chlapy ted uz to vim :D

Napsal: čtv 15.09.2011 19:36
od Huska
pokud ti to rachtá tak to chce rozdělat a většinou stačí vyměnit jen napínák (nicméně musí se zkontolovat i řetěz ) . Často jsou už vydřené drážky toho kompozitu. V případě že již chytají osky řetězu, tak je nutné vyměnit i řetěz včetně ozubených kol.
Je to stejný případ u TDS. Ostatní motory na to tolik netrpí.

Napsal: pát 16.09.2011 17:28
od Kami1
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25
1
2
4
6
14
7 - toto není nutné, ale po letech je to zkřehlý a snadno se zlomí
17 - pokud po naplnění olejem nejde zmáčknout, není třeba měnit

příznak opotřebených rozvodů je drnčení řetězu (u mě cca 3k rpm),
pokud nedrnčí, nekupoval bych 4 a 2

pozor, 20 je též křehké

Napsal: pát 16.09.2011 17:50
od Huska
Kami1 píše:http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BE51&mospid=47425&btnr=11_1191&hg=11&fg=25
1
2
4
6
14
7 - toto není nutné, ale po letech je to zkřehlý a snadno se zlomí
17 - pokud po naplnění olejem nejde zmáčknout, není třeba měnit

příznak opotřebených rozvodů je drnčení řetězu (u mě cca 3k rpm),
pokud nedrnčí, nekupoval bych 4 a 2

pozor, 20 je též křehké


téměř se vším souhlasím, jen když měníš řetěz tak je nutné i kola a naopak (jsou již natažené zuby dle řetězu). Jinak rachtání dělá napínák 6 a 14 .. a máš pravdu že 7 je taky většinou KO.

Napsal: pát 16.09.2011 18:41
od Kami1
nutné to není, je to doporučené, záleží v jakém stádiu řetěz je.
Na kole stačí taky vyměnit řetěz a je to v pohodě.
Když už je ale vyjetej, tak jsou problémy.
U kola je na to měrka, u motoru bohužel ne, proto se píše, že se to má měnit komplet.
Pokud chci ušetřit, tak to prostě risknu, že budu muset rozvody rozebírat podruhé.
Pokud chci auto ještě hodně dlouho používat, tak šetření nemá smysl.
Každej ať činí dle svýho rozumu a prostředků.

S tím zdrojem rachtání máš pravdu, ale u ISa ho způsobují i ty ko rozvody ,
takže výměna napínáku a lišt jej nemusí odstranit (vlastní zkušenost)

Napsal: sob 17.09.2011 08:36
od Foldas
vždycky jsem se setkal že byly ojeté kola i natažený řetěz

Napsal: ned 18.09.2011 19:32
od Huska
Kami1 píše:nutné to není, je to doporučené, záleží v jakém stádiu řetěz je.
Na kole stačí taky vyměnit řetěz a je to v pohodě.
Když už je ale vyjetej, tak jsou problémy.
U kola je na to měrka, u motoru bohužel ne, proto se píše, že se to má měnit komplet.
Pokud chci ušetřit, tak to prostě risknu, že budu muset rozvody rozebírat podruhé.
Pokud chci auto ještě hodně dlouho používat, tak šetření nemá smysl.
Každej ať činí dle svýho rozumu a prostředků.

S tím zdrojem rachtání máš pravdu, ale u ISa ho způsobují i ty ko rozvody ,
takže výměna napínáku a lišt jej nemusí odstranit (vlastní zkušenost)


otec už dělal několikatery rozvody (cca 5x) na iS (poprvé na bráchově e30tce) a jen jednou se měnil řetěz a kola. Na všech ostatních stačily napínáky a motor šel jak hodinky. Píši jen zkušenost, on každý motor je v jiném stavu, tak je těžko odhadovat dopředu.