bmwfan18 píše:Zdravim,
mám již dlouhou dobu E30 325i, rozhodl jsem se si pořídit i BMW na normální, každodenní ježdění po Praze. Hlavní problém je, že se nemohu rozhodnout jaký motor vybrat. Vybírám z 330i,335i a 330d,335d.
Řekl bych, že 80% najetých kilometrů ujedu po Praze, zbytek kolem Prahy (cca 50-80km okolí Prahy) a po dálnici. Žádný veliký cestovatel po Evropě nejsem, tak 2x do roka opustim s autem ČR.
V podstatě mě to táhne více k benzínu, kvůli zvuku motoru, vyšším otáčkám a údajně jsou benzínové motory při "popojíždění" po městě méně poruchové. Odrazuje mě jedině spotřeba, jezdím celkem svižně a nerad bych, aby mě třeba 335i sežrala.
Naftový motor bych volil kvůli spotřebě a akceleraci v nižších otáčkách. Bojím se však, že "popojíždění", neustálé startování a zhasínání motoru v Praze nebude naftě dělat dobře. Navíc se těžko shání ojetý naftový motor se slušným počtem najetých kilometrů.
Proto Vás prosím o radu a případně i zkušenosti. Rozpočet je do 700 000,-
Zdravíčko,
v podstatě můžu říct, že všechno jsou to výborné motory. Některé však více, některé méně.
Co se týče benzínů, tak hlavně si musíš říct, co pro tebe znamená vysoká spotřeba. Jestli je pro tebe 11 ve městě, 9 svižná dálnice a 7 okresky moc, tak bych o benzínu tolik neuvažoval. Počítej ale s tím, že výsledná spotřeba může být u těchto moderních benzínů nižší než u E30 325i.
Co se týče samotných motorů. Začnu mým oblíbencem:
1) 330i - atmosférický motor horčíkové konstrukce. Prvně se dodával ve verzích 190 kW (motor N52B30) - velice točivý díky svojí lehkosti, má Double VANOS a Valvetronic .. někdy po roce 2007 se však dávala nová generace motoru (N53B30), která na rozdíl od svého předchůdce postrádá Valvetronic, ale má už přímý vstřik paliva do válce. Úspora paliva je samozřejmě znát, ale z přímého vstřiku samozřejmě můžou pramenit další problémy. Výkon u N53 je už 200 kW a téměř plochý průběh krouťáku - je však taky z horčíku, velmi točivý a objem 2996 ccm.
Ikdyž jsou oba motory objektivně velmi rychlé, tak subjektivně se může zdát, že tak dobře nejedou narozdíl od oturbovaných kolegů. Pohled však na tachometr a na papírové zrychlení pak přesvědčí o opaku.
2) 335i - na první pohled by se mohlo zdát, že vychází z atmosférických třílitrů N52 a N53, ale není tomu tak. Tento motor má svůj základ z dnes už postaršího motoru M54 a jeho celé označení je N54B30. Jeho objem je 2979 ccm stejně jako dávný předchůdce M54 (používaný především v E46 a předfacelift E60).
Ikdyž blok motoru je staršího původu, tak technika na něm použitá je veskrze moderní: 2 turbodmychadla stejné velikosti (Twin Turbo) a přímý vstřik paliva do válce (HPI).
Průběh točivého momentu je trochu méně sportovní. Střední otáčky jsou bomba, ale výkonová špička prostě chybí.
Motor je to kurva rychlý, ale má trochu horší spolehlivost. Hodně problémů bylo s vysokotlakou palivovou pumpou a často se objevovaly problémy s přehřívaním oleje a výpadkem jednoho z turbodmychadel. Vstřiky se zdá že až tolik netrpí. Ve své podstatě je tento motor už hodně podobný turbodieselům, co se do techniky týče.
Spotřeba je moc fajn a při ustálené rychlosti žere stejně jak atmosféra. Jak mu ale dáš za krk, tak se napápne
Doporučuji si přečíst:
http://www.autorevue.cz/bmw-335ci-male- ... vni-test_1
3) 330d - V E90 se používala výkonová verze prvně 170 kW do roku 2008. Jeho označení je M57TU2D30 (TU2 pro technical update 2). Od svých předchůdců se moc nelišil (pouze typem common railu, který zvládá už vyšší tlaky). Nejvíc trpí samozřejmě vstřiky, turbo a hodně potrápí i filtr pevných částic.
Od roku 2007 v E90,E91 a E92 vládne motor N57D30 s výkonem 180 kW a další generaci common railu a piezoelektrickými vstřiky značky BOSCH.
Oproti benzínům o stejném počtu válců je samozřejmě o nějaké to desetikilo těžší a o sportovním projevu se tu moc bavit nemůžeme.
4) 335d - určitě výborný motor a na chrochtáka kurva rychlý.
Dodává se ale pouze s automatem. S fofrklackem tento motor prostě neseženeš. Důvodem je pravděpodobně vysoký krouťák (560 Nm a pak 580 Nm). V E90 je pouze verze s výkonem 210 kW (v E60/61 je 200 kW).
Má dvě turbodmychadla o nestejné velikosti. V nízkých otáčkách vládne malé turbo, ve vyšších se přidává velké turbo. Motor díky tomu zabírá už podstatně dříve (kolem 1300 rpm) a vytočíš ho bez subjektívního propadu výkonu až někam kolem 5000 rpm. Turboefekt tam ale pořád nějaký je a spolehlivostí tento motor taky zrovna nevyniká.
O spotřebě toho moc nepovím, protože každý mele něco jiného. Mám tady taky jeden test, ale vypadá to, že to psal spíše nějaký odpůrce dieselů:
http://www.autorevue.cz/test-bmw-335d-s ... cni-mura_1
Když ale tento dvouturbový dacan funguje, tak jede velmi dobře.
Ale podle mě je spotřeba jen nepatrně menší než u 330i se stejným výkonem. Proto u mě osobně trochu postrádá smysl. Subjektivně ale táhne lépe.
Můj faovrit je jasně 330i nebo případně 330d, kdybych chtěl dehtožrouta.
Teď už to záleží na tobě
