Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 08.09.2011 19:27
od Paty
čau, chci se zeptat k čemu to je a proč to tam je? Motor M50b25vanos Bmw e36
http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p?t=964398
Snažil jsem se to přeložit ale furt jsem se nedopídil k tomu, abych zjístil jestli se to dá nějak odpojit či obejít.
Otázky:1) k čemu to je?(něco ohledně teploty skrz klapku prej)
2) dá se nějak otestovat jestli to funguje? pokud ano, tak mi sem napište nějakej postup ověření správnosti fungování (třeba motor když je za tepla tak jakou má mít klapka teplotu to mě jenom napadlo) :/
3) co se stane když to odpojím a ty hadice budto ucpu(aby tam nekolovala voda a nebo spojím aby voda kolovala??? poseru tim něco?
Díky za odpovědi Jarda
Napsal: čtv 08.09.2011 20:16
od fizzer
to není čidlo, to je nějakej předehřev nasávanýho vzduchu. neucpávej to, pokud už to nutně potřebuješ odstranit, tak ty hadice propoj, pro sichr. nebo se koukni kam vedou dál, myslim že jedna z nich vede do bloku a druhá do tělesa škrtící klapky, tak možná by ta z bloku šla píchnout přímo do klapky a ta druhá zrušit uplně... ale z hlavy to nevim přesně, jestli to tak je.
Napsal: pát 09.09.2011 17:00
od Paty
já jsem si myslel že je to nějakej ventil kterej pouští podle teploty vzduchu teplou vodu do klapky???
Napsal: pát 09.09.2011 20:21
od fizzer
hele to nevim, takhle to bylo řečený mě, já původně myslel že je to čidlo teploty vzduchu a bylo mi divný, že z toho nevede drátek.
... ale to co říkáš by vysvětlovalo, proč je to v realoem popsaný jako termostat

Napsal: sob 10.09.2011 11:11
od Paty
a jak vyzkouším jestli funguje správně?
Napsal: ned 11.09.2011 09:36
od Paty
ví to někdo?
Napsal: ned 11.09.2011 11:29
od Kami1
při zahřátým motoru čidlo něčím ochlaď a musí se ten ventil otevřít (horké hadice).
Napsal: ned 11.09.2011 15:42
od Paty
v těchto teplech jsou ty hadice teplý

to asi není dobře ne?
díl č. 11
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35
Napsal: ned 11.09.2011 16:03
od Kami1
záleží co si představujem pod pojmem teplý a horký
dle mé definice:
teplý - ruka se dá na hadici držet delší dobu
- ventil v podstatě zavřený, ale voda třeba trošku protéká (možná je to tak naschvál)
horký - ruka se uržet nedá
- ventil otevřený, voda proudí
účelem výhřevu je to, aby klapka plynu nezamrzala,
takže pokud se tak neděje, tak bych v tom problémy nehledal.
Ohledně konkrétních teplot se zkus obrátit na někoho, kdo to v autě má, já to beru spíš teoreticky.
V M42 mám předehřev bez jakýhokoliv termostatu a funguje to taky.
Pokud ti vadí o nějakej stupeň teplejší vzduch v sání, tak tu hadici nějakou svorkou zaškrť a povoluj v případě zamrzání.
Napsal: ned 11.09.2011 17:13
od Paty
a co by jsi řekl na to že bych to úplně ucpal, aby se klapka nepředehřívala vůbec(aspon přes léto)
taky bych se o tom dozvěděl rád víc, ale sám vidíš že ti lidi tady o tom moc neví

a když ví tak to sem nenapíšou

jestli ti to nevadí můžeme zkusit laborovat s mým bmw:)
Napsal: ned 11.09.2011 17:40
od Kami1
právě když to stáhneš svorkou, tak to budeš mít ucpaný,
ale stále budeš mít možnost okamžité nápravy, pokud by to zamrzalo.
Když se ti to osvědčí, tak to můžeš demontovat a ucpat fyzicky.
No a pamatuj na to, že soudruzi z BMW to tam z nějakého důvodu dali.
Když nejsou problémy teď, tak můžou být v zimě nebo i za vlhkého počasí.
Zas je pravda, že když je motor zahřátej, tak je sání dostatečně horký samo o sobě.
Při studeným tomu sice zas tolik nedáváš, ale na klapce je velkej rozdíl tlaků, tak by to mohlo dělat bordel.
S čím můžou být problémy, tak při otevírání / dovírání klapky
a teoreticky by bylo možné i riziko, že vlítne kus námrazy do motoru.
Laborovat s tím můžeš jak chceš, když budu vědět, tak poradím.
Napsal: ned 11.09.2011 17:48
od Paty
ted jsem zjístil že když položím za tepla motoru v teplým počasí asi 25°C vzduchu tak na klapce neudržím ruku jak je horká, hadice jsou taky horký, napadlo mě že může být špatnej ten ventil(je pořád otevřenej (ASI))
zkusím to tou svorkou ucpat a uvidíme popřípade to oddělám. Pak dám vědět další poznatky.
Zatím díky
Napsal: pon 12.09.2011 21:53
od Paty
dneska jsem to byl projet venku asi 28°C a klapka byla tak horká že bych si o ni opařil ruku, tak jsem jednu hadici přiškrtil a po ujetí několik km byla vlažná (teplá aji jako sání).
Takže to vypadá že termostat nefunguje

zatím to nechám takhle a pak se uvidí kdyby to dělalo něco špatně
možná mě přijde že chod motoru jde líp (může to být jenom doměnka), volnoběh se zlepšil:)