Stránka 1 z 1

Napsal: pon 05.09.2011 13:29
od aigo
ahoj dnes sem si vsimnul ze mi auto nejak klape a zistil ze tam je malo oleje, a kdyz sem dolejval tak sem musel skoro 1,5 litru coz je dost asi to tu uz resili ale neumim tu hledat tak se radsi ptam. Kolik vam to bere oleje u e36 320i? jinak pod autem je po 3 dnech stani jen cca 3 male kapky... :( a nevim jestli mam vymenit nejake tesneni at uz pod hlavou nebo pod vanou nebo je to normal a kaslat na to...dik moc za rady a nazory

Napsal: pon 05.09.2011 13:44
od VB
1,5 litru jed dost otázkou je kolik ho tam bylo a po jaké době (vzdálenosti) to zmizelo tedy jaký je reálný únik. Pokud máš dobře opálené svíčky tak to kroužkama ani okolo ventilů neutíká. pak už jen netěsnost nějakého těsnění a tedy koukat kde máš motor mastný ať už nahoře okolo hlavy či jen víka (tam to teče i ke svíčkám) pak spodek tedy vana a gufera at už u řemenice či spojky (dole je dirka kam by to odtékalo)
také je možnost spotřeby oleje od odvětrání hlavy tedy podívat je na klapku a za ní k volnoběžnému vývodu. Někde něco najde tak vše umyj utři a po čase se podívej kde se to znovu hromadí.
AŽ budeš mít jistotu kde to utíká řešil bych dál co s tím.

Napsal: pon 05.09.2011 14:11
od aigo
ok kouknu a dam vedet... a ten olej tam je asi 3/4 roku takze nejakejch 15tis/km

Napsal: pon 05.09.2011 14:41
od icecold
já mám M50b20, najeto na novým oleji už cca 2500 km a oleje je pořád stejně, a to mi trošku prosakuje ventilové víko. Před výměnou oleje jsem ho tam měl taky dost, jestli ten olej nemáš ve vodě tak viděl bych to také na připečené kroužky...
jop, podívej se jaký ti jde kouř s výfuku a jak to smrdí :D

Napsal: pon 05.09.2011 14:47
od fizzer
aigo píše:ok kouknu a dam vedet... a ten olej tam je asi 3/4 roku takze nejakejch 15tis/km
to máš deci na tisíc... to bych neřešil, myslim že většina těchdle motorů běžně provozem sežere víc :lol:

Napsal: pon 05.09.2011 15:48
od Brody
Co jsem tu jednou čet, tak prý snad je i udávaná spotřeba oleje do 1l na 10000km. Prý to záleží podle toho jak často se motor pohybuje ve vysokých otáčkách.
Nicméně mám 2,8mu a olej mi to sežere za 10 000km na měrce tak do 2-3mm
A i co jsem měl 1,6ku s 270tis km tak mezi výměnama jsem nikdy nemusel dolívat a jestli to sežralo tak do půl litru tak je to moc. :wink:

Napsal: pon 05.09.2011 16:06
od DawletE30
kdyby jste stim jezdili normalne tak vam nezere ani kapku ale kdyz stim jezdite jako prsata tak se nedivte ze se vam straci olej :lol:

Napsal: pon 05.09.2011 17:07
od raging
Brody píše:Co jsem tu jednou čet, tak prý snad je i udávaná spotřeba oleje do 1l na 10000km.
Skoro je to tak,jen o nulu méně :lol: Jinak,např.motory M54 žerou olej už od nova.Já mám se svou 320i po faceliftu najeto 134 tkm a vezme litr na 7 tkm a to je ještě dost solidní spotřeba.

Napsal: pon 05.09.2011 18:13
od aigo
aha tak do vody mi neeprosakuje to by delalo takovou emulzi, ja prave taky cetl ze 6ti valce trosku zerou tak to bude asi normal... sem se lekl ze mam neco hodne v haji... ale olej sem dolil a auto stichlo jak svin a prestalo i klapat,a nejezdim s tim zrovna moc jako jelimanek :D ale vzdy ho nechavam poradne prohrat.

Napsal: pon 05.09.2011 18:16
od aigo
icecold píše:já mám M50b20, najeto na novým oleji už cca 2500 km a oleje je pořád stejně, a to mi trošku prosakuje ventilové víko. Před výměnou oleje jsem ho tam měl taky dost, jestli ten olej nemáš ve vodě tak viděl bych to také na připečené kroužky...
jop, podívej se jaký ti jde kouř s výfuku a jak to smrdí :D
ve vode olej neni spis je to asi stylem jizdy...a viko trosku sakne u vanosu... a kour jde z auta ze neni skoro videt...

Napsal: pon 05.09.2011 18:42
od FiliposII
Ahojte, vidím že se zde řeší problém úniku/spotřeby oleje u starých M50 motorů.
Taky mam doma jednu M50B25.
Kolik má auto najeto vím jen s těží - pokud bych byl naivní a věřil tachometru, tak to má cca 260t km, Ale skutečnost bude možná tak o 100t - 200t km jinde.
Co auto mam cca 70tkm si auto vždy něco oleje vzalo, nejprve tak 1l na 7t km, ted uz je to krapet více (ale ještě je to méně než 1l/1000km :-)).
Auto jezdí většínou do 2500ot/min, takže žádné honění.

Dále jak zde člen VB psal, již delší dobu pozoruji, že se olej odpařuje přes odvětrávání hlavy.
Olej se prostě dostává do sání.
Ale svíčky byly zatím vždy pěkně opálené a nebyly nikdy černé.

Je možná nějaká oprava, např přes nějaký odlučovač oleje a podobně? A má to vůbec ještě smysl u takových aut?
Díky za odpovědi

Napsal: pon 05.09.2011 20:11
od aigo
to jo no ale ja mam auto r.v. 1997 a motor m52

Napsal: stř 07.09.2011 19:26
od aigo
tak nevim 2 dny sem nechal auto stat v kopci a ani kapicka pod motorem... tak treba si to jen ten olej bere a netece... i kdyz mi pripada ze trosku sakne mezi motorem a prevodovkou