Tuším, že ta klapka otevírá kolem 2000ot a je řízená podtlakem motoru. Zavírá se až po nastartování, což znamená, že je podtlakem uzavírána a jakmile motor dosáhne určitých otáček je podtlak ze sání odpojen ventilem, který je v kufru pod podlážkou a klapka se otevře. V případě, že ji máš pořád otevřenou to značí, že buďto je někde upadlá hadička nebo je klapka seklá.
Řešení:
- Zkus ji při vypnutém motoru prstem zavřít - musí jít naprosto lehce. V případě, že nechodí vem WD a prostříkej a rozhýbej tak aby chodila naprosto lehunce.
- Pokud chodí lehce tak zkontroluj její připojení - hadička je napojená shora nebo zboku do klapky a pak leze skrz kastli do kufru - zde je ventil na odpojení podtlaku. Někde tady hadičku rozpoj, nastartuj a zkus zda saje. Pokud ne je pravděpodobné, že je vypadlá u sání. Připojená je zespod tam jak separátor a volnoběžák, pokud si pamatuju sání si měl tehdá celé dole, pamatuješ si zda si ji připojil? Je to tenká hadička pr. tak 6mm a zespod sání se takové připojují dvě.
Nicméně to, že je furt otevřená bych asi nějak extra neřešil, někdo to záměrně odpojuje aby byl zvuk v nižších otáčkách hlubší. Je to hlavně kvůli zvuku a údajně by to mělo ovlivňovat i krouťák, ale tomu bych asi moc nevěřil. Zkusil jsem ji kdysi odpojit a zvukově to bylo opravdu lepší, ale nic jiného jsem nezpozoroval. Pro dobrý pocit ji mám ale přesto zapojenou...
