Stránka 1 z 1

Napsal: ned 21.08.2011 19:03
od castro
Mam takový dilema s kterym bych potřeboval poradit. Pokud si dobře vzpomínám, tak vždycky když jsem nastartoval auto, šla pára vždy z levého výfuku. Čímž soudim že pravá koncovka, tam co je klapka, se otevírala až ve vysokých otáčkách.

Jak to, že to mam teď obráceně? :-) Když nastartuju, tak mi jde pára jen z pravé koncovky... Nějak se mi to nezdá.

V čem by mohl být problém?

Napsal: pon 22.08.2011 16:46
od xSAFA
Tuším, že ta klapka otevírá kolem 2000ot a je řízená podtlakem motoru. Zavírá se až po nastartování, což znamená, že je podtlakem uzavírána a jakmile motor dosáhne určitých otáček je podtlak ze sání odpojen ventilem, který je v kufru pod podlážkou a klapka se otevře. V případě, že ji máš pořád otevřenou to značí, že buďto je někde upadlá hadička nebo je klapka seklá.

Řešení:
- Zkus ji při vypnutém motoru prstem zavřít - musí jít naprosto lehce. V případě, že nechodí vem WD a prostříkej a rozhýbej tak aby chodila naprosto lehunce.

- Pokud chodí lehce tak zkontroluj její připojení - hadička je napojená shora nebo zboku do klapky a pak leze skrz kastli do kufru - zde je ventil na odpojení podtlaku. Někde tady hadičku rozpoj, nastartuj a zkus zda saje. Pokud ne je pravděpodobné, že je vypadlá u sání. Připojená je zespod tam jak separátor a volnoběžák, pokud si pamatuju sání si měl tehdá celé dole, pamatuješ si zda si ji připojil? Je to tenká hadička pr. tak 6mm a zespod sání se takové připojují dvě.

Nicméně to, že je furt otevřená bych asi nějak extra neřešil, někdo to záměrně odpojuje aby byl zvuk v nižších otáčkách hlubší. Je to hlavně kvůli zvuku a údajně by to mělo ovlivňovat i krouťák, ale tomu bych asi moc nevěřil. Zkusil jsem ji kdysi odpojit a zvukově to bylo opravdu lepší, ale nic jiného jsem nezpozoroval. Pro dobrý pocit ji mám ale přesto zapojenou... :)

Napsal: pon 22.08.2011 21:14
od castro
děkuju moc, zkontroluju to. Vim že jsem zapojoval uplně vše když jsem dělal to sání, ale už nebyly nic moc...