Stránka 1 z 2

Napsal: sob 20.08.2011 18:15
od Morte
Čau, nemáte někdo z Brna a okolí nějaký přípravek na výměnu zadních silentbloků na rameni, který je připevněný ke kasti na e36ku, aby se nemuselo sundávat celý..?

Napsal: sob 20.08.2011 21:55
od fizzer
já jsem to dělal bez toho přípravku...
viz http://www.bimmerdiy.com/diy/e36rtab/

Napsal: ned 21.08.2011 18:24
od Morte
Jo, takhle nějak jsem to zkoušel, ale ten silentblok se mi tam pokaždé vzpříčil, tak jsem si říkal, že by mi ho přípravek udržel v rovině...
A Tys tam dával ten silenblok, co je focenej v tom návodu, nebo tenhle:
Obrázek

A když už tu ten obrázek mám, nevíte někdo, jsetli se někde dají sehnat ty podložky, co jsou na obrázku?

Napsal: ned 21.08.2011 18:29
od _peper
Bez přípravku tam těžko nacpeš silentblok, chce to aspoň závitouvou tyč a pak něčím proti sobě stahovat. Já jsem si vytočil na soustruhu přípravek s průměrem ramene a vnitřní průměr silentbloku, takže mi selentblo neujížděl a šel pěkně kolmo do ramene. Podložky být tebou taky vyrobím nebo by možná šla použít i nějaká velika podložka pod šroub.
Já podložky neřešil a silentblok držel tak jak měl, do té doby než jsem auto rozbil. Dával jsem ty co jsi vložil na obrázku.

Napsal: ned 21.08.2011 18:37
od Morte
No říkám, něco podobnýho jsem si z podložek a závitovky vyrobil, ale silentblok se mi stejně pokaždé vzpříčil...
Ale jak tak koukám, tak to chce asi jenom dávku trpělivosti... :(

Ty podložky okolo silentbloku vypadají plastově, to nevyrobím, nejlepší by bylo někde je koupit, ale nikde jsem je neviděl...

Napsal: ned 21.08.2011 20:11
od fizzer
chce ho tam nalisovat jen na kousek, on se šprajcne. pak stačí ho lehce poklepávat gumovou palicí, a on začne lízt rovnoměrně... chce to trpělivost no... jinak dával jsem tam taky tyhle "rozřízlý"

Napsal: ned 21.08.2011 20:26
od paveld
Nebo můžeš koupit powerflex silentbloky - dají se lisovat rukou a jsou na koncích rozšířený tak jako ty podložky v tom návodu.

Napsal: pon 22.08.2011 09:34
od Morte
Nad těma jsem taky přemýšlel, ale zbytek silentbloků mám v pořádku, tyhle musím vyměnit kvůli tomu, že mi jeden povylezl a tím se rozlámal...a vzal s sebou i ten druhej...i proto sháním ty podložky...
Kdybych dal jen dva powerflexy, tak se obavám, že mi odejde zbytek orginálních... :(

Napsal: pon 22.08.2011 10:13
od OndraZ
Taky jsem nalisovaval stylem "zavitova tyc".

Jen bych k tomu jeste dodal, ze se to zacalo nekam hybat az pote co jsem na to pouzil WD-cko. Na aute mam uz rok a zadny problem s "namazanim" nevznikl.

Napsal: pon 22.08.2011 11:20
od paveld
Já se je zas naopak bál dát na celý auto, že bude už moc tvrdý a odejdou jiný věci. Mám je jen na předních a zadních ramenech, dohromady 4ks a zatim s tim problém nemám.

Napsal: pon 22.08.2011 13:48
od _peper
A proč neobjádnáš ten novější typ silentbloku a nebudeš muset řešit podložky?

Napsal: pon 22.08.2011 16:50
od xSAFA
Na tu výměnu můžeš zkusit sehnat ty dvoupalcové trubkové dna s vnitřním závitem, tak jako v anglickém návodu... :)

Napsal: úte 23.08.2011 20:33
od Morte
Nic, zkusím to tam dostat normálně stahovákem, kašlu na přípravky...když Vám to všem šlo, mě musí taky... :)
Každopádně by mě ještě zajímalo, čím jste tlačili na ten silentblok...jestli má cenu vyrábět nejakej speciální tvar, nebo to tam mám narvat rovnou plochou přes tu přečnívající gumu?

Nicméně díky všem zúčastněným za rady a zkušenosti... ;)o tam mám narvat rovnou plochou přes tu přečnívající gumu?

Nicméně díky všem zúčastněným za rady a zkušenosti... ;)

Napsal: stř 24.08.2011 06:25
od _peper
Morte píše:nebo to tam mám narvat rovnou plochou přes tu přečnívající gumu?

Toho jsem se právě bál abych silentblok nezničil, jestli máš možnost něco vytočit na soustruhu tak to udělej pořádně ať se ti přípravek opírá o co největší plochu.

Napsal: stř 24.08.2011 09:25
od assassin_tl
paveld píše:Nebo můžeš koupit powerflex silentbloky - dají se lisovat rukou a jsou na koncích rozšířený tak jako ty podložky v tom návodu.


zrovna na tohle misto se prej ty polyuretanovy (ci co je to za hmotu) silace nedoprucuji, ze prej je zrovna v tomhle miste namahanej zpusobem kterej ta hmota nema rada...

Napsal: stř 24.08.2011 12:47
od MattyX
assassin_tl píše:
paveld píše:Nebo můžeš koupit powerflex silentbloky - dají se lisovat rukou a jsou na koncích rozšířený tak jako ty podložky v tom návodu.


zrovna na tohle misto se prej ty polyuretanovy (ci co je to za hmotu) silace nedoprucuji, ze prej je zrovna v tomhle miste namahanej zpusobem kterej ta hmota nema rada...


a proto se dodavají s ocelovou podložkou aby se z boku zpevnilo , tak jako i ty (4) do nápravnice :) ;) kazdopadne strongflexy v tomto miste ( spodni rameno do karoserie) jsou hodne na presno že tam vule pro nejaky pohyby neni a pracuje to jen v tom materiálu... každopádne jízdní vlastnosti super , guma se může jít bodnout ;) 8-)

Napsal: stř 24.08.2011 15:23
od fizzer
assassin_tl píše:
paveld píše:Nebo můžeš koupit powerflex silentbloky - dají se lisovat rukou a jsou na koncích rozšířený tak jako ty podložky v tom návodu.


zrovna na tohle misto se prej ty polyuretanovy (ci co je to za hmotu) silace nedoprucuji, ze prej je zrovna v tomhle miste namahanej zpusobem kterej ta hmota nema rada...


no já zase četl, že to nemá ráda kastle (ty tvrdý slintbloky na tomhle místě), a v extrémním případě se může urvat celý to uchycení ramene z kastle. což může celkem naštvat :D

Napsal: stř 24.08.2011 19:57
od paveld
MattyX píše:
assassin_tl píše:
paveld píše:Nebo můžeš koupit powerflex silentbloky - dají se lisovat rukou a jsou na koncích rozšířený tak jako ty podložky v tom návodu.


zrovna na tohle misto se prej ty polyuretanovy (ci co je to za hmotu) silace nedoprucuji, ze prej je zrovna v tomhle miste namahanej zpusobem kterej ta hmota nema rada...


a proto se dodavají s ocelovou podložkou aby se z boku zpevnilo , tak jako i ty (4) do nápravnice :) ;) kazdopadne strongflexy v tomto miste ( spodni rameno do karoserie) jsou hodne na presno že tam vule pro nejaky pohyby neni a pracuje to jen v tom materiálu... každopádne jízdní vlastnosti super , guma se může jít bodnout ;) 8-)

Powerflexy jsou bez té podložky, ale jak píšeš jsou dost natěsno. Podle mě by měli něco vydržet, určitě jsou stokrát méně namáhaný než origo gumový, který se můžou dost hýbat do stran v té gumě.
Ať je to jak chce, chtěl jsem je zkusit, protože gumový origo (=origo koupený v bmw) v kombinaci s tužším podvozek a 18 kolama vydrželi dost málo.

Napsal: stř 24.08.2011 19:59
od paveld
fizzer píše:
assassin_tl píše:
paveld píše:Nebo můžeš koupit powerflex silentbloky - dají se lisovat rukou a jsou na koncích rozšířený tak jako ty podložky v tom návodu.


zrovna na tohle misto se prej ty polyuretanovy (ci co je to za hmotu) silace nedoprucuji, ze prej je zrovna v tomhle miste namahanej zpusobem kterej ta hmota nema rada...


no já zase četl, že to nemá ráda kastle (ty tvrdý slintbloky na tomhle místě), a v extrémním případě se může urvat celý to uchycení ramene z kastle. což může celkem naštvat :D

Nepleteš si to s uchycením nápravnice? To se vytrhává z kastle, tohle pokud vim ne a přijde mi to v čem to držá dost bytelný.

Napsal: stř 24.08.2011 20:17
od xSAFA
fizzer píše:se může urvat celý to uchycení ramene z kastle


To je blbost, viděls jak tam ta klec drží? :) Urvat by to šlo snad kdybys v kilu vzal bokem strom... :D