Stránka 1 z 1
Napsal: ned 14.08.2011 20:29
od pavproch
Je tady někdo s poslední (bohužel doslova...

ať žije Brusel!) reinkarnací R6 ve formě N53B30 (200kW)?
Pokud ano, mám otázku: pozoruju totiž "zvláštní chování" tohodle motoru v mým autě (330ixT MR2011) .... zajímá mě, zdali je to "standart" (čti odflinknuté naladění SW ŘJ motoru) nebo mám "nějaký HW" problém (a tedy směřuju k reklamaci)....
Plně zahřátý motor, delší jízda s vysokým zatížením, vytočím někam nad 4k otáček a chci přeřadit nahoru, tak (po uvolnění pedálu plynu a sešlápnutí spojky) otáčky padají velmi neochotně, prakticky vůbec... při méně zahřátém motoru nebo při řazení nahoru pod 3k otáček otáčky padají správně (čti rychle dolů).
Pokud ale předtím autíčko "ženu" opravdu na max výkon (plný plyn až do omezovače), tak následně několik minut otáčky nechtějí padat (při řazení nahoru) ani v otáčkách i jen lehce nad 2k....
Nedávno jsem měl možnost se svézt starší preface e90 330i (N52B30 190kW) a tam teda otáčky padaly dolů pořád stejně (rychle) bez ohledu na stal jízdy nebo zatížení...
Napsal: ned 21.08.2011 21:03
od pavproch
Fakt nikdo?
Napsal: čtv 19.04.2012 10:19
od pavproch
Po více než půlroce vytahuju, bo mi nepadání otáček stále "otravuje" život... a sem z teho čím dáltím víc nešťastný, v podstatě každý pokus o sportovnější jízdu končí stavem menší či větší nasratosti...
V servisu mi tvrdí, že je vše OK..
Opravdu tu není nikdo se stejným motorem (N53B30O0B), kdo by mi potvrdil nebo vyvrátil, zda je to problém mého konkrétního kusu nebo obecný neduh těchto motorů (teda spíš teho posratého EURO 5)?
Napsal: čtv 19.04.2012 10:34
od bmwfan18
Mam ted cerstve e91 330i 2007 n53 a niceho takoveho sem si nevsiml. Je pravda, ze do omezovace auto nevytacim a nemel sem jeste moc moznost kde to auto opravdu potrapit, a ani se mi moc nechce. Zkusim to nejakou dobu sledovat a dam vedet.
Napsal: čtv 19.04.2012 10:37
od pavproch
kuju
Napsal: čtv 19.04.2012 14:04
od KKarlos111
mám N53 a otáčky padají plynule a stejně při jakém koliv zatížení motoru a převodoveho stupně.co to dělá tobě urcite není dobře už vzhledem k tomu že to musí mít vysokou spotřebu.
Napsal: čtv 19.04.2012 14:33
od pavproch
mám najeto skoro 40kkm, služebák, takže přesná evidence, průměr 11,05litru, maximum na jedné nádrži asi 15. minumum 8.... myslím si, že to žere přiměřeně...
Napsal: čtv 19.04.2012 14:56
od BudVlad
Mám N53B30, najeto asi 50K. Co popisuješ mi motor nedělá. Spotřebu v létě mám mezi 9l a 10l, v zimě kolem 10. Mám upravený ECU od DS Motorsport. Jediný problém jsem měl s HPFP, ale to mají všechny tyhle motory.
Napsal: čtv 19.04.2012 15:18
od BudVlad
Ještě k tomu servisu tady v ČR. Když mi odešlo vysokotlaké čerpadlo (HPFP), jel jsem do servisu kde jsem auto koupil. Zaplatil jsem 1200 Kč za diagnostiku a řekli mi že je něco s benzínem a že to tam musím nechat na podrobnější diagnostiku. Na radu kamaráda jsem s tím jel do Německa. Tam mechanik okamžitě bez diagnostiky věděl o co jde. Půjčili mi auto, druhý den to bylo opravené a neplatil jsem nic.
Napsal: čtv 19.04.2012 15:40
od pavproch
dík
Napsal: čtv 19.04.2012 18:32
od KKarlos111
jj taky mam nove cerpadlo.
Napsal: čtv 19.04.2012 18:41
od pavproch
@Bud et al ref HPFP: tohle sem před chvílí postnul na AF ve stejné věci, jako řešíme tady:
pavproch píše:@pj: když je to vlastnost, tak proč to nedělá pořád? a furt stejně?
Zcela nedávno jsem absolvoval v jednom dni asi 220km, napřed 80km po dálnici na tempomat 150, potom asi 100km hustým provozem s dynamickým předjížděním systémem plný/brzda a na závěr (téměř bez provozu) rally vložku bytča-makov-Bumbálka opravdu nadoraz..... až při příjezdu domů jsem si uvědomil, že ani jednou za celou cestu se mi nestalo, že by otáčky nepadaly tak jak mají a odstavil (spokojený) auto do garáže.... Druhý den jsem opět vyjel z garáže (zhruba stejná teplota, počasí, nedolíval jsem benzín), po zahřátí (cca 15km) to podržel pod krkem a..... a po prvním vytočení motoru nad 3000 toček a pokusu o řazení otáčky nespadly a takto se chovalo celý zbytek jízdy asi 80km.
Jako laik mám pocit, jako by si palivové čerpadlo/vstřikovací jednotka žily svým vlastním životem: někdy si po delší jízdě (je jedno, jestli předpisově nebo agresivněji) jedu třeba na trojku/čtyřku ustálenou rychlostí a potom dám nohu z plynu (dojíždím třeba ke křižovatce) ale nechám zařazenou rychlost - očekávám brždění motorem, ale motor (dle ukazatele okamžité spotřeby) ještě sekundu i dvě drží okamžitou spotřebu a jede dál v otáčkách (i když už nemám nohu na plynu!), teprve potom rafika ukazatele začne padat (na můj vkus hodně pomalu) k nule, ale při přechodu na brždění motorem auto cukne.... jindy zase po ubrání plynu okamžitě přejde plynule na brždění motorem.... taktéž meziplyny někdy jsou přesně, někdy je to boj, se trefit... taktéž popojíždění po městě na dvojku-trojku s lechtáním plynu není vždy ukázkově čistou a plynulou jízdou....
Samozřejmě ovšem může být taky SW chybka mezi sedačkou a volantem zvaná "lopata"....
Benzínem to být asi nemůže, liju do toho výhradně 100voltový MaxxMotion nebo Vervu...
žeby fakt to čerpadlo?
Napsal: čtv 19.04.2012 19:36
od BudVlad
Čerpadlo to nebude, protože by se na BC objevil žlutý symbol porucha motoru. Stalo se mi to když jsem předjížděl a bylo to jako kdybych šláp na brzdu. Motor okamžitě ztratí výkon a dostane se do limp mode.
Napsal: pát 20.04.2012 09:14
od pavproch
Taxem se neska ráno více než hodinu věnoval studiu problému:
pořádně sem autí zahřál, vyhlídl několik km dlouhý rovný přehledný úsek a začal testovat...
zkoušel jsem rychle za sebou opakovaně sekvenci rozjezd a postupné řazení 1 až 5 (na šestku byla ta rovina krátká....vždy sem řadil při dosažení stejných otáček, sekvence šly rychle za sebou, aby autí nevychladlo)
a) pod plným plynem
b) pod 1/2 až 2/3 plynem
100% plyn
při přeřazení 2500toček: nic se neděje
při řazení při 3000 toček, jednička, dvojka, trojka v pohodě, při vytočení čtyřky na 3000 a řazení za pět už to nespadlo
řazení při 3500, 4500, 5500: jednička dvojka v poho, další kvalty už nepadají
neplný plyn
při přeřazení 2500, 3000 toček: nic se neděje
při řazení při 3500 toček jednička, až při řazení čtyřka-pětka to nespadlo
řazení při 4500, 5500: jednička dvojka v poho, trojka skoro taky, další kvalty už nepadají
když sem dal mezi sekvencemi pauzu 3-5minut (stojící auto, běžící motor) a pak vyrazil, tak první následující sekvence 1 až 5 s řazením při cca 3500toček byla naprosto bez problema
při sekvenci (po odpočinku/vychladnutí viz výše) s řazením nad 5000toček až po tři včetně fpoho, čytřka už nespadla
Dále - zahřáté auto (bez vychlazení): jedu ustálenou rychlostí s ustálenými otáčkami (třeba dvojka nebo trojka a 3500toček, tj. jen pod mírným , ale několik sekund až desítek sekund stále stejným plynem), a pokusím se přeřadit, tak to nespadne, naopak, vyletí o 50-100 nahoru a až potom začne pomalu padat.
Čili shrnutí: pokud otáčky stihnou vyletět rychle (pár sekund) k okamžiku řazení, tak OK, jak to (z jakékoli příčiny - logicky nárust otáček je rychlejší na nižší stupně)) mám pod plynem delší dobu mezi řazeními, tak to nepadá..... "vychlazený" motor se chová krapet líp.
Sebejistě vylučuju "lopatu".... takže otázka fakt je: je to pičatý SW nebo tam je něco HW špatně?
Napsal: pát 20.04.2012 12:45
od BudVlad
Máš tam původní SW? Mě ho po koupi auta měnili (v roce 2008) i když jsem neměl žádný problém. SW tam mám měněný několikrát, teď mám DS Motorsport. Také jsem měl recall myslím v rove 2009 kvůli vadnému vzuchovému filtru. V té době jsem ale měl performance intake s K&N. Vloni jsem byl v Německu na servis a řekli mi, že je recall na vstřiky. Měnili je zadarmo i když bylo auto po záruce. Tady o výměně vstřiků nic nevěděli.
Napsal: pát 20.04.2012 12:49
od pavproch
sw flashovali při posledním servisu (III/2012), verzi neznám...
Napsal: sob 09.06.2012 19:57
od pavproch
Tak mě brambor zase překvapil....
Poslední dva nebo tři příjezdy domů: zajedu do garáže, zhasnu motor , vylezu z auta a.... cca 20sek po zhasnutí motoru se z motorového prostoru ozve výrazný pískavý zvuk (znějící jako cirkulárka běžící naprázdno), stálé intenzity, trvá asi 10sekund, pak 20sek pauza a ještě jednou cca 10sekund pískání.
(jo, do garáže to určitě nedávám přehřátý, protože i když jezdím často "sportovně", tak poslední 4-5km před chalupou jedu skrz obec, čili piánko 55tacho max....)
Co to může být?
(od ventilátoru před saharou ten zvuk imho nejde)