Stránka 1 z 1
Napsal: úte 09.08.2011 19:08
od radekc
Mám problém s malým dobíjecím napětím. Alternátor (90A) je po opravě, viděl jsem, jak v dílně na testeru dává 60A (cca 700W) a napětí bylo 13,9V, bez zatížení 14,4V (otáčky odpovídaly prej 1400ot motoru v autě, já bych řekl, že i míň).
Hned po namontování do auta na volnoběh bylo napětí 14,2V, ale po 3km jízdy s jenom zapnutejma světlama už jen třeba 12,7V na volnoběh bez dalšího zatížení (motor+ostatní potřebný spotřebiče žerou 11A).
Další měření proběhlo při cca 1500ot, zapnul jsem skoro všechny spotřebiče, podle klešťovýho ampérmetru bylo zatížení 60A a napětí kolem 13,3V.
Napětí se měřilo přímo na motoru a na konektoru "+" u motoru, na baterce v kufru se naměřilo to samý. Baterka je úplně nová.
Někde tam jsou velký ztráty, potřeboval bych typ kde hledat, myslíte, že to může dělat startér? Startuje v pohodě...
V servise mi řekni ať to neřeším dokud to startuje a dobíjí při vetších než volnoběžných otáčkých, že je asi trochu horší stator na alernátoru, ale s tímhle řešením se nechci spokojit, věřím, že alternátor je v pohodě a zrada je jinde.
Teď jsem přisel na zajímavou věc: odpor mezi motorem a karoserii (šroub uchycení tlumiče) je kolem 0,1 Ohm, ale na volnoběh kolem 18 Ohm. Nevíte kde by se tam mohl vzit takovej odpor? Kontakty ukostření motoru jsem očistil, ale vypadali dobře, na druhej konec kabelu na uchyceni karoserie jsem se nedostal - snad někde na díře
Napsal: úte 09.08.2011 20:48
od fizzer
já bych si tipnul, že bude někde špatná kostra... napůl upadlej nebo zoxidovanej kabel... a velkej přechodovej odpor.
Napsal: úte 09.08.2011 21:38
od radekc
fizzer píše:já bych si tipnul, že bude někde špatná kostra... napůl upadlej nebo zoxidovanej kabel... a velkej přechodovej odpor.
Dost možná u startéru, ale zase ten co mi zpravoval alternátor říkal, že kdyby byla špatná kostra, tak by to nestartovalo. Ale plusovej kabel by měl být v pořádku a nic by němělo mít nadměrnej odběr, takže už zbejvá jen ta kostra nejspíš na startéru, u motoru je v pořádku.
Napsal: pon 29.08.2011 22:55
od radekc
Přidány další informace tučně v prvním příspěvku
Napsal: úte 30.08.2011 08:52
od ACDC
Jak jsi změřil odpor pod zatížením (otáčky/volnoběh)? 0,1 ohm je blbost, při startu - 100A by byl úbytek 10V !! Přechodové odpory musí být v setinách ohm. Takže zde bude problém..
Napsal: úte 30.08.2011 14:35
od radekc
0,1 Ohm je spíš nepřesnost měřáku, když spojím dráty od měřáku tak to ukazuje 0,1 ohm. Napetí při startu klesne k cca 10V. Ale není mi jasný jakto, že je odpor mezi motorem a karoserii na volnoběh bez zátěže kolem 18 Ohm a při nenastartovaným motoru nejspíš těch pár setin
Napsal: úte 30.08.2011 17:48
od PIETRO318i
repas alternatora

Napsal: úte 30.08.2011 18:30
od ACDC
Nelze přece měřit odpor (přechodový-libovolný) pod zátěží. Takže přechoďák OK..
Napsal: úte 30.08.2011 18:39
od ACDC
A napětí na AKU měřit přímo na svorkách AKU, tj ne na svorkách kabelů. Pokud tam tedy bude víc jak 13V při zatížení, tj běh motoru +světla,topení ap. a to po delší době při zatížení, je to OK. Pokud to není žádná svorka, tak jedině pochybný altík. Nejlepší je měřit úbytek při použití delších šňůr multimetru přímo + alt vůči + pól AKU a kostra motoru vůči - pól AKU...
Napsal: úte 30.08.2011 20:25
od radekc
PIETRO318i píše:repas alternatora

Je tam pul roku starej diodovej můstek a regulátor, rotor je starej měsíc. Vyndanej alternátor na testu 60A dává napětí 13,9V, naprázdno 14,5 takže problém v alternátoru snad nebude.
S multimetrem sice umim pracovat dobře, ale přechodovej odpor neznám, tak proto mě ty hodnoty překvapily...
A s tím měřením alternátoru vůči baterce mezi mezi + a + a mezi - a - jsem to takhle ještě nezkoušel, tak to je dobrej typ, vždycky jsem meřil + a kostra karoserie na alternátoru (k mínusu je hodně blbej přístup) a na baterce + a - a obe hodnoty stejný.
Když zapnu všechny spotřebiče (kolem 60A) tak na volnoběh je napětí pod 12V. Pří zvýšenejch otáčkách sotva 13V
Edit: teď me napadlo že alternátor jsem mohl meřit mezi + a kostrou motoru, abych vyločil problém kostry mezi karoserii a motorem
Napsal: čtv 01.09.2011 20:28
od radekc
Tak jsem proměřil napětí mezi "+" baterky a "+" alternátoru a obytek je 0,1V, při zapnutých všech světlech kolem 0,07V, jestli to je důležitý. Takže předpokládám, že to je v pořádku? "-" budu teprve měřit, až se dostanu k minusovymu kabelu alternátoru - ten vede přes starter?
Napsal: čtv 01.09.2011 22:31
od fizzer
vzhledem k tomu, že je to uzavřenej okruh bych řekl, že tam naměříš to samý. krom toho se domnívám, že to bude ukostřený přes motor.
zkus vzít startovací kabel, cvaknout ho na kostru alternátoru a druhej konec na nějakou dobrou kostru na skeletu (nebo nejlíp rovnou na mínus baterky, pokud ji nemáš v kufru), pak bych změřil dobíjení... tím bys měl definitivně vyloučit špatnou kostru. teda pokud není uhnilej mínusovej kabel od baterky (u baterky v kufru).
Napsal: ned 04.09.2011 11:49
od radekc
fizzer píše:zkus vzít startovací kabel, cvaknout ho na kostru alternátoru a druhej konec na nějakou dobrou kostru na skeletu (nebo nejlíp rovnou na mínus baterky, pokud ji nemáš v kufru), pak bych změřil dobíjení... tím bys měl definitivně vyloučit špatnou kostru. teda pokud není uhnilej mínusovej kabel od baterky (u baterky v kufru).
Tohle jsem udělal a žádná změna v dobíjení k lepšímu, takže můžu vyloučit kostru motoru. Kabel v kuftu u baterky je jak novej, ale pro jistotu jsem ho vyčistil.
Mezi - pólem baterky a obalem alternátoru je ubytek cca 0,01V.
Potom jsem měřil mezí - polem baterky a černým (slabším) kabelem alternátoru a tam bylo 1,8V po otočení kličku do druhý polohy, ale nevím co mi tahle hodnota přesně říká.
Asi všechny kabely kromě ty na startéru jsem promeřil a vyčistil a pořád to špatně dobíjí, takže musím sundat celý sání a kouknout na startér.