Stránka 1 z 1
Napsal: úte 09.08.2011 14:06
od Jakoob
Ahoj,
rád bych si v příštím roce koupil své první BMW. Jelikož jsem ještě student, tak mám rozpočet kolem 150-200 000 Kč. Vím, že to není moc, a proto by mě zajímalo, zdali se za to dá pořídit rozumně opotřebený kus, nebo do toho na 99% budu muset sypat další kvanta peněz za opravy.
Ideálně bych chtěl aspoň dvoulitr diesel, manuál a auto. klimu. Plánuji takřka denně přejíždět Prahu tam a zpět, v zimě Alpy, v létě toulky po EU. Zbytek výbavy je mi víceméně jedno. A facelift? Jakýkoliv! BMW jsou totiž pořád krásný
Děkuji za jakýkoliv rozumný příspěvek, jinak jsem tu hledal nějaké podobné diskuze, ale vyhledávač mi skoro nic nezobrazil....
Jakoob
Napsal: úte 09.08.2011 14:40
od Lukke
Žádné ojeté auto není bez investic. Pokud máš jen 200 tisíc, doporučuju pořídit auto za 150 (to se dá najít i slušnější 320d) a 50 tisíc mít jako rezervu na opravy (které určitě budou - ať už podvozek, brzdy, případně vstřiky či turbo). Znám plno lidí co si pořídí auto za poslední úspory (nebo dokonce na půjčku) a pak jezdí k benzince s pětikilem...
Napsal: úte 09.08.2011 14:42
od fizzer
Lukke píše:Pokud máš jen 200 tisíc, doporučuju pořídit auto za 150 (to se dá najít i slušnější 320d) a 50 tisíc mít jako rezervu na opravy
nebo koupit třícu za 50 a 150 mít na opravy

Napsal: úte 09.08.2011 14:59
od Jakoob
Lukke píše:Žádné ojeté auto není bez investic.
S tím jsem naprosto smířen, spíš mi šlo o to, aby za ty peníze nebyly jen ty největší vraky a já tak v rámci výměn dílů postupně neposkládal celý auto znova.
Napsal: úte 09.08.2011 15:57
od JanHavlicek
jo, za to podle mě seženeš slušnou E46 320d. Je to taky o štěstí, kamarád koupil před 2 lety 320d 2000 rok za 150 v lepší výbavě (kůže, xenony 18" M kola,,..) bez servisky a podle fotek v celkem nic extra stavu a dodnes jenom jezdí a lije naftu. Oprav minimum za pár korun. Náhoda no.
Nebo seženeš i slušnou E39tku, kdybys převážel víc lidí, nebo si přál víc místa. Přecijen když člověk přesedne z trojky do pětky, zase kouká, kolik je všude místa.
Napsal: úte 09.08.2011 18:44
od Totic
Tak říká se pravidlo, že do ojetiny dáte časem 15-25% z kupní ceny na takový to zběžný doladění, což potvrzuje dřívější příspěvek. Ale pak máte auto v lepším stavu než při koupi.
Napsal: úte 09.08.2011 19:56
od Huska
mám stejný názor jako Lukke za 150tis lze koupit hezkou 320d facelift a 50tis si nechat na případné výdaje je úplně v pohodě.
Napsal: úte 09.08.2011 21:16
od espejc
Doporučil bych ti spíše za 100 koupit pěknou 320d před faceliftem se slušnou výbavou v pěkným stavu. Počítej s tím že může odejít turbo a čerpadlo jak v nádrži tak vstřikovací rotační čerpadlo.
Protože za těch zbývajících 100 postupně poopravíš co bude potřeba nebo co si budeš chtít vylepšit, brzdy, tlumiče, pružiny, ramena, náplně atd.
záleží na stavu a na péči předchozího majitele.
co se ýče čerpadla vstřikovacího, dá se snadno zrepasovat za několikanásobně míňnež stojí nový asi tak okolo 10000,-
Repas turba, kdyby odešlo taky vyjde okolo 10000,-
Když to porovnáš s pofaceliftovou verzí s common railem tak to vyjde levněji např oproti ceně nových vstřiků, pokud nějaké odejdou.
Dál je tam vysokotlaký čerpadlo a pak už je to vesměs podobný jako starší jmenovaný.
Osobně se mi Facelift nelíbí, oproti starší verzi s blinkrama dolů

ve sportpacketu.
Stáhni si některý starší díly Cobry 11 a tam krásně uvidíš jak při bouračkách pěknej sportpacket 98 měnily za nabouranou faceliftou E46. Ten rozdíl je tak hodně vidět.
Jen z nostalgie jsem si před nedávnem stáhl pár dílů a zase se trašně zakoukal do té starší z klasik. Můžeš porovnat sám
Napsal: úte 09.08.2011 21:22
od espejc
před faceliftem
Napsal: úte 09.08.2011 21:30
od JanHavlicek
Chlapi neřešte, jestli koupit auto za 100 nebo 130, je to vždycky o konkrétním kusu, náhodě, výbavě a dalších faktorech
Facelift nefacelift, je to o vkusu a kusu viz výše
Jo a řekl bych, že 150 - 50 je lepší než 100 - 100
Napsal: úte 09.08.2011 21:46
od Dacud
koupil bych spis benzin... ale kdyz jsi student tak se ti nafta bude hodit vic... a jinak 320d mame doma a menil se na tom komplet podvozek za 15tisic a ten elektroventil co zavira zaluzie za chladicem... jinak se do toho lije jen nafta... za 5let zatim max spokojenost
Napsal: úte 09.08.2011 22:46
od espejc
Reál je samozřejmě blíž 50. Není nezbytné dělat všechno jak mám v v plánu já.
V podstatě čekej brzdy, dej si bacha na předek, na ramena, aby při projížďce auto neuskakovalo při projetí nerovností, dej si bacha na spojku pískající turbo.
Já bohužel neměl tyhle informace při koupi a jak jsem jel na diagnostiku k horysovi, auto jsme projížděli a zjistilo se:
Spojka KO
Přední tlumiče na výměnu
Brzdy jakžtakž
Turbo trochu píská
Pak šlo čerpadlo v nádrži
Palivové potrubí
Baterka
Bude se muset vyměnit řemen, chladící směs. Takže jak je vidět do 50 to důležitý.
Pokud budeš chtít podvozek předělat na M Technik, dáš si tam nový turbo, komplet brzdy, kotouče, desky, třmeny, a ještě další spoustu věcí podle vkusu tak to bude vypadat jinak. každopádně jak bylo napsáno je důležitý jak se k tomu auto někdo choval, jak se o něj staral, co má za sebou atd.
Napsal: úte 09.08.2011 23:01
od Dacud
espejc píše:Já bohužel neměl tyhle informace při koupi a jak jsem jel na diagnostiku k horysovi, auto jsme projížděli a zjistilo se:
Spojka KO
Přední tlumiče na výměnu
Brzdy jakžtakž
Turbo trochu píská
Pak šlo čerpadlo v nádrži
Palivové potrubí
Baterka
to jsou ale veci ktere jsis mel zkontrolovat pri koupi a vzit si nekoho kdo tomu rozumi
jinak si raci vyber vic mazlu a pak si vyber to co bude v lepsi stavu aby jsi nemel velke investice...
Napsal: úte 09.08.2011 23:09
od Jakoob
Rád bych to auto před koupí nechal prověřit v nejbližším autorizovaným servisu. Je to možné, nebo mě pošlou technici do háje? Samozřejmě bych jim za to zaplatil
Jinak ta verze před faceliftem vypadá výrazně líp, jen se tím zase posouvám směrem dolu ve stáří automobilu.
Samotný úpravy auta moc nechystám. Hádám, že minimálně několik měsíců si budu slintat při každý jízdě blahem na volant
Teda abych nelhal: Mým snem je bílá barva, černý disky, lehce tónovaný skla a hezky znějící výfuk. Ne nejsem tuner, chci to všechno decentní....
Napsal: úte 09.08.2011 23:54
od fanda1
Bílá barva na e46 není tak pěkná jak na e90....
Napsal: stř 10.08.2011 09:55
od bmw--jury
Já bych třeba ...se díval jenom po faceliftu.... předfacelift...vypadá už moc staře....
A radši bych koupil rovnou nějaký slušný kus, než levnější ....a furt do něho pak vrážet love, to člověka už ani nebaví...... Obvykle cena jistí kvalitu .....

Napsal: stř 10.08.2011 10:07
od paca
bmw--jury píše:.. Obvykle cena jistí kvalitu .....

tak to teda nevím

Napsal: stř 10.08.2011 10:55
od bmw--jury
Jasný u ojetiny...je to ...nevyspitatelný ...

Ale stejně když člověk koupí třeba 320D r.v. 2003 se serviskou ve slušným stavu ...např. za 180 000 Kč .... Tak to bude jiný auto a jiný svezení jak v 320D r.v. 1998 s najetým půl milionem stočeným na 180...

staré žlutý lampy , podvozek vymlácenej .... sedadla prosezený .....atd. ....
Jenom jsem chtěl říct, že určitě není e46-ka jako e46-ka ......

Napsal: stř 10.08.2011 14:08
od xSAFA
Nechcete dilema fcl/nfcl nechat na kupujícím?

Názory že to vypadá staře, nebo ono hnusně jsou naprosto k houslím...
Jinak cena jistí leda tak prd a neznamená vůbec nic.

Stačí se podívat do některých bazarů co se prodává za předražený vraždy. Samozřejmě pokud kupuju auto za nejnižší možnou cenu na trhu, nemůžu čekat top stav. 150tis+ mi přijde jako velice optimální částka na koupi pěkné e46. Každá ojetina je sázka do loterie a může vypadat sebelíp, ale něco se prostě poznat nedá. Platí zde samozřejmě vzít s sebou člověka znalého v oboru a vybírat podle stavu a ne kilometrů. A hlavně koupi neuspěchat.
Napsal: stř 10.08.2011 14:57
od espejc
přesně tak, hlavně na nic nespěchat.
Bohužel se mi nepodařilo najít takovej kousek v lepším stavu ale aspoň vím co všechno je opravený.
Hlavně si s sebou ale Někoho vem, šikovnýho mechanika kterýho znáš a věříš mu.
Minimálně ti stáhne cenu dolů s odborným odůvodněním. Spojka stojí tolik takže 8000 dolů.
Sou to pak zbytečný kačky v řiti.
To moje se mělo prodávat asi tak o 30-40 níž ale nadšení je sviňa, obzvlášť když máš chectáky s sebou a chceš v něm už odjet! Na to bacha. Domluvte se na ráno aby bylo dobrý světlo a jeďte se na to pořádně podívat, zvednout, pořádně projet. Výmluva typu auto ještě nemá hotovou technickou takže by jsme s tím moc jezdit neměli... pořádně projet a vyzkopušet aby neprokluzovala spojka, vyzkoušej si všechny kvalty atd, projet přes nějaký nerovnosti - trhající volant..
Pokud nevíš jak se E46 chová tak to prostě nepoznáš. já byl zvyklej na Astru 1.7 turbodiesel kde jezdíš jen s plným plynem aby to vůbec jelo:-) a tohle byl velkej rozdíl takže sem nepoznal nic z výše uvedenýho a myslel si jak je všechno super.
Teď budu spravovat.