Stránka 1 z 2

Napsal: stř 27.07.2011 19:33
od Radecek_271
Co tak pročítám tak tu píšete že do E36 323i se samosvor z výroby nedával. Jde mi o to jestli si ho tam mužu dát, potažmo z jakýho modelu tam mužu dát. Jenom nevim jak je to s ASC, jak se bude tvářit samosvor když mi to pri zapnutym ASC ujede, samosvor pošle zlomek výkonu na zatížený kolo a zároveň mi to kolo ASC přibrzdí.... Vím, M3 měli samosvor i ASC takže je to nejak pořešený. Dostanu teda nějak samosvor do 323i bez nějakejch šílenejch uprav???

Napsal: stř 27.07.2011 21:54
od Huska
Radecek_271 píše:Co tak pročítám tak tu píšete že do E36 323i se samosvor z výroby nedával. Jde mi o to jestli si ho tam mužu dát, potažmo z jakýho modelu tam mužu dát. Jenom nevim jak je to s ASC, jak se bude tvářit samosvor když mi to pri zapnutym ASC ujede, samosvor pošle zlomek výkonu na zatížený kolo a zároveň mi to kolo ASC přibrzdí.... Vím, M3 měli samosvor i ASC takže je to nejak pořešený. Dostanu teda nějak samosvor do 323i bez nějakejch šílenejch uprav???


do 323i se samosvor samozřejmě dával ale za příplatek. Já takové auto měl kde ve výpisu výbavy byl (já ho znovu dodělával protože po koupi tam nebyl). Když byl samosvor tak se nedávalo ASC+T ale pouze ASC. Takže pokud máš ASC + T tak není vhodné dávat samosvor, protože se bude trošku hádat a dříve odejdou lamely.

Napsal: stř 27.07.2011 22:45
od Radecek_271
Děkuju. Následuje tedy otázka, jak poznám že mam pouze ASC a ne ASC-T. Ne jde nějak odstranit "T". A z jakých modelů by se samosvor na 323 hodil.... Sakra já jsem votravnej :-D

Napsal: čtv 28.07.2011 08:15
od Francis
Rozdíl mezi ASC a ASC+T je popsán zde. Zkus příště použít tlačítko hledat.

Napsal: čtv 28.07.2011 10:11
od Radecek_271
jojo, tohle jsem našel, blbě jsem se vyjádřil. Jde spíš o to jestli mužu to přibržďování nějak vypnout, aby jsem tam mohl dát svor..

Napsal: čtv 28.07.2011 11:10
od Hanz
svor tam dát můžeš, nemá to žádnej vliv, mechanika funguje dřív než elektrika, takže to samosvoru leda pomůže...

Napsal: čtv 28.07.2011 11:21
od Radecek_271
Tak to je skvělý.. a musim hledat svory pouze z 323 nebo mužu i jiný.. Tam bude asi jinej stalej převod (nebo koncovej či jakej)... Když tam dám z M3 tak to bude asi líný????

Napsal: čtv 28.07.2011 13:19
od Huska
Radecek_271 píše:Tak to je skvělý.. a musim hledat svory pouze z 323 nebo mužu i jiný.. Tam bude asi jinej stalej převod (nebo koncovej či jakej)... Když tam dám z M3 tak to bude asi líný????


Poměr otevřeného diffu je u 323i 2,96 (stejný má i 328i) já tam dal z M3 3,0 tudíž 3,15 (stejný je i na 325i) což bylo o 7% kratší a bylo to ideální. Maximálka se trochu sníží (stejně ji nevyužuješ a tachometrových 230km/h to jede i tak), ale celkově to autu prospělo, takže ho doporučuji z 325i nebo M3 3,0.

Jinak s tou elektronikou má Hanz v podstatě pravdu při spínání, ale "odbrždění" ma zase negativní (ještě brzdí, přičemž mechanika již povolila), ale není to zásadní, takže bych se toho nebál. Když si budeš chtít zablbnout tak stejně musíš vypnout ASC.

Napsal: čtv 28.07.2011 19:47
od Radecek_271
Super, díky moc. Je mi jasný že při blbnutí ASC vypínám a potom je to v pohodě. Šlo mi jenom o to aby první přibrždění od ASC nevykur..lo diferák. Ted už jenom sehnat dif a starý gumy :-D

Napsal: pon 08.08.2011 17:59
od radekc
Ale pozor na kontrolu trakce (to "+T") funguje ikdyž je ASC vypnutý, je to simulace samosvoru, nevím o žadným způsobu jak to samostatně vypnout, krome vyžazení z chodu ABS

Napsal: pon 08.08.2011 18:07
od Francis
Nevím jak u jiných modelů, u E36 323ti po vypnutí ASC (oranžová kontrolka ASC trvale svítí) je vypnuto i +T a elektronika nezasahuje do trakce/prokluzu.

Napsal: pon 08.08.2011 18:53
od radekc
Francis píše:Nevím jak u jiných modelů, u E36 323ti po vypnutí ASC (oranžová kontrolka ASC trvale svítí) je vypnuto i +T a elektronika nezasahuje do trakce/prokluzu.
To bych se skoro hádal. Kontrola trakce (ne prokluzu) nejde vypnout, bylo by to i logický. Zapadneš třeba ve sněhu nebo na hlíně a se zapnutou kontrolou prokluzu se nevyhrabeš, ale zapnutá kontrola trakce ti pomůže.

Napsal: pon 08.08.2011 18:57
od Huska
radekc píše:
Francis píše:Nevím jak u jiných modelů, u E36 323ti po vypnutí ASC (oranžová kontrolka ASC trvale svítí) je vypnuto i +T a elektronika nezasahuje do trakce/prokluzu.
To bych se skoro hádal. Kontrola trakce (ne prokluzu) nejde vypnout, bylo by to i logický. Zapadneš třeba ve sněhu nebo na hlíně a se zapnutou kontrolou prokluzu se nevyhrabeš, ale zapnutá kontrola trakce ti pomůže.


samozřejmě jde vypnout jen je rozdíl jak dlouho držíš tlačítko. pokud jen zmáčkneš tak se při protočení kol rychlostí (tuším nad 40km/h) samo spustí. Pokud podržíš tlačítko déle (tuším 10s) tak je vypnuto úplně :wink:

Napsal: pon 08.08.2011 19:04
od radekc
Ajo, na to podržení jsem uplně zapomněl :-)
Vím, že se vypíná z bezpečnostních důvodů při rychlosti 80km/h, ale řekl bych že se zapíná při mnohem nižší rychlosti než 40km/h

Napsal: pon 08.08.2011 19:35
od Francis
Mám prakticky ověřeno, že pokud je to vypnuté, tak je to vypnuté. Až do manuálního zapnutí nebo do restartu motoru.

Podržení 10 sekund funguje, buď se jím vypne jen ASC a zůstane zapnuto +T nebo naopak, záleží na tom, zda se 10 sekund drží ze stavu vypnutého ASC nebo zapnutého. Už si nepamatuju která kombinace z jakého stavu je.

Úplné vypnutí podržením 10s je u aut s DSC, tedy 3er E46 a nebo novější.

Napsal: úte 09.08.2011 08:58
od Huska
Francis píše:Mám prakticky ověřeno, že pokud je to vypnuté, tak je to vypnuté. Až do manuálního zapnutí nebo do restartu motoru.

Podržení 10 sekund funguje, buď se jím vypne jen ASC a zůstane zapnuto +T nebo naopak, záleží na tom, zda se 10 sekund drží ze stavu vypnutého ASC nebo zapnutého. Už si nepamatuju která kombinace z jakého stavu je.

Úplné vypnutí podržením 10s je u aut s DSC, tedy 3er E46 a nebo novější.


mě u 328i e36tky ASC+T se vypínalo úplně jen když jsem hned držel 10s. Pokud jsem jen zmáčknul, tak se vyplo pouze ASC ale trakce se aktivovala po větším protočení kol.
Je pravda, že jsem při vypnutém ASC už znovu nezkoušel držet, ale je možné, že jsou i kombinace zmáčknutí a následného držení aby si člověk mohl upravit dle potřeby.

Napsal: úte 09.08.2011 12:20
od Radecek_271
Trošku stupidní otázka...Jak poznám že jsem vypnul i "T".. Jsem myslel že je tam jenom jedna kontrolka (ta oranžová uprostřed) Když to zmáčku (krátce) tak se rozsvítí a prokluz je vypnutej... Jak ale zjistim že jsem vypnul i "T" aniž by jsem to poslal do boku a zkoumal jestli mi zadek přibržďuje

Napsal: úte 09.08.2011 19:01
od Totic
Mno nevím jestli Huska zas nemyslí E46, pač tam to tak jde, ale u E36 jsem se s tím nikdy nesetkal, ani že by to psali v servisce. Navíc Huska měl i E46 328i Tour.

Napsal: úte 09.08.2011 19:46
od Huska
Totic píše:Mno nevím jestli Huska zas nemyslí E46, pač tam to tak jde, ale u E36 jsem se s tím nikdy nesetkal, ani že by to psali v servisce. Navíc Huska měl i E46 328i Tour.


měl jsem i e36 328i s ASC+T (jinak jako důkaz že to měly už některé e36tky z roku 1996 vkládám dvě stránky návodu k obsluze :-) )

v e46tce 328iT jsem měl již DSC

Napsal: úte 09.08.2011 20:16
od Totic
Huska píše:
Francis píše:Mám prakticky ověřeno, že pokud je to vypnuté, tak je to vypnuté. Až do manuálního zapnutí nebo do restartu motoru.

Podržení 10 sekund funguje, buď se jím vypne jen ASC a zůstane zapnuto +T nebo naopak, záleží na tom, zda se 10 sekund drží ze stavu vypnutého ASC nebo zapnutého. Už si nepamatuju která kombinace z jakého stavu je.

Úplné vypnutí podržením 10s je u aut s DSC, tedy 3er E46 a nebo novější.

mě u 328i e36tky ASC+T se vypínalo úplně jen když jsem hned držel 10s. Pokud jsem jen zmáčknul, tak se vyplo pouze ASC ale trakce se aktivovala po větším protočení kol.
Odpověď vskutku pohotová :) Jo tohle v servisce taky mám i když německy, díky, konečně to vidím přeložený.. :) Ale měl jsem na mysli to držení 10s a pod. To jsem nikde nevyčet a říkám, že to je dle mě jen u E46 u DSC, zobrazuje i na kontrolkách. Já když zmáčknu u svý E36 ASC(+T), tak můžu driftovat na sněhu na max a nic mi do toho nezasahuje.