Stránka 1 z 1
Napsal: stř 27.07.2011 13:52
od chaotic
Ahoj, dneska sem se pustil do broušení své e36 a čekalo mě překvapení. Předchozí majitel na všechno narval kilo kitu a přelakoval, pod tím vším to hezky tiše rezlo. Špatné jsou zadní blatníky, prahy a dveře.
Vzhledem k tomu, že mě v lednu čeká technická a na autě je potřeba udělat spoustu věcí aby prošlo, Stojím teď před otázkou: "Co stím?!"
A) Moc na to nešahat, teď obroušené zalepit kitem a nalakovat - jen kosmetická úprava a v lednu z auta udělat dárce orgánů
B) Stejně jako bod A, ale dát do cajku ostatní věci a doufat, že to přes technickou projde.
C) Udělat to pořádně - díry nechat vyvařit a nechat nalakovat od profíků.
Zajímá mě finanční náročnost posledního bodu, mám hlavně strach, že když se pustím do pořádných oprav, bude se objevovat stále další a další špatné místo a nakonec v tom utopím víc peněc, než koupit jiné auto bez koroze.

Napsal: stř 27.07.2011 14:14
od icecold
já jsem si svojí e36 nechal vyvařit prahy 2x (byly solidně na maděru) 2x zadní lemy a čelo, cena vč dílu mě stála 12tk a to jsem to dělál u docela levnýho klempíře, jestli plánuješ se v nejbližší době auta zbavovat či rozebírat tak poslední bod nepřichází v úvahu

Napsal: stř 27.07.2011 15:33
od fizzer
pokud máš přístup k dílně a céóčku, urob si sám... jinak to nemá cenu. u "profíka" za to necháš majlant a ještě můžeš dopadnout jako já - nechal jsem tam majlant a ještě postupně zjišťuju že je to odfláknutý jak kdyby to vařil cvičenej šimpanz

kdybych nebyl línej a dal kámošoj litr "na proud", tak jsem teď mohl mít auto v cajku, takhle mi po půl roce začíná zase kvýst

Napsal: stř 27.07.2011 15:50
od xSAFA
Tak hlavní otázkou je v jakém to auto je jinak stavu a co s ním dál plánuješ... Jelikož tam píšeš něco o rozprodání na díly, tak to bude spíš nějakej horší kousek, v tom případě bych volil cestu nejmenší finanční bolesti, tedy to zapatlat kitem a samodoma láknout. Případně se na to vykašlat úplně a STK si zajistit "jinak" nebo to rozprodat rovnou, stejně jsou to vyhozený peníze (kdyby se to likvidovalo na díly).
Na druhou stranu z těch fotek mi to nepřijde jako něco extra hrozného a spíš jen klasická bolest e36tek, tedy prahy a zadní lemy. Jen škoda, že se na to předchozí majitel vysral a takto to dopatlal. Cena opravy se samozřejmě odvíjí od toho komu to dáš, co vše se pak bude lakovat, jaký stav bude v místech kam teď nevidíš a jak precizně to budeš chtít opravit. Někdy ti to vesnickej klempa, vyškolenej na škodárnách udělá na stejné úrovni jak profi firma za pětinu ceny. Pak záleží jak s lakem, jestli jen zástřik aby to nějak vypadalo nebo celý díl atd. Takhle se to těžko zodpovídá, každopádně pokud by se to mělo pořádně udělat i se slušným lakem tak bych počítal s cenou od 15tis.
Napsal: stř 27.07.2011 17:25
od chaotic
Auto bude za pár dní slavit svých 19 let. Slabý motor 1.8. Kupoval sem ho loni na jaře jako své první na vyježdění. Nechci říct, že bych se auta chtěl zbavovat, jezdí se sním dobře, ale vzhledem k tomu, ale vzhledem ke stáří bude údržba finančně docela náročná - brzdy, tlumiče, rozvody. Začínaj cvakat hydroštely.
Chci jezdit v autě, které dobře vypadá a je v dobrém technickém stavu, ale bojím se, že to bude dlouhodobě velká investice jak finančně, tak časově.
Napsal: stř 27.07.2011 17:26
od Dacud
pocitej tak kolem 10tisic za vyvareni vcetne dilu(pokud nebudes kupovat original) a v lakovne asi kolem 2500kc za dil. ja ted mam auto v lakovne a lak me prijde na 17tisic(lem, 3xdvere, oba blatniky, naraznik, maska a dosplich na zadni naraznik) a za vyvareni lemu, vyklepani celeho boku auta a oddelani katu jsem dal 5600kc vcetne novyho lemu.
Napsal: stř 27.07.2011 17:42
od xSAFA
chaotic píše:Chci jezdit v autě, které dobře vypadá a je v dobrém technickém stavu, ale bojím se, že to bude dlouhodobě velká investice jak finančně, tak časově.
Opravil bych co možná nejlevněji, autem odjezdil zimu, po zimě bude rozkvetlý ještě víc a buď ho prodal celé nebo na díly. Pak sehnat něco slušnýho, co se ti bude líbit a splňovat tvé současné požadavky, do toho pak něco zainvestovat. Dávat dohromady nějakou "plíseň" vyjde vždy daleko dráž jak koupě něčeho v daleko lepším stavu a s pořádným motorem.
Napsal: stř 27.07.2011 19:42
od Paavo
ja bych se taky pridal..........jen me zajima, jak je trvanliva oprava tzv. vystavenim,vyvarenim kastle a dilcich puchytku na zadnich lemech a prazich? Prece jen se chystam do auta narvat dalsi prachy za upgrade motoru a celkove to chyci dat hoodne do pucu.Takze me zajima, esli se mi to nerozpadne pod prdeli rychleji, nez udelam chtene upravy.
Napsal: stř 27.07.2011 20:11
od Dacud
Paavo píše:ja bych se taky pridal..........jen me zajima, jak je trvanliva oprava tzv. vystavenim,vyvarenim kastle a dilcich puchytku na zadnich lemech a prazich? Prece jen se chystam do auta narvat dalsi prachy za upgrade motoru a celkove to chyci dat hoodne do pucu.Takze me zajima, esli se mi to nerozpadne pod prdeli rychleji, nez udelam chtene upravy.
zalezi jak moc poctive ti to vyvari a nalakujou... a taky zalezi na majitelovi jak se o to stara... videl jsem 6let vyvareny lemy(neoriginal), jezdi v zime a ani puchyrek a nekdo ti napise ze rok a ma to zhnily... takze asi tak...
Napsal: čtv 28.07.2011 10:29
od varkel
xSAFA píše:chaotic píše:Chci jezdit v autě, které dobře vypadá a je v dobrém technickém stavu, ale bojím se, že to bude dlouhodobě velká investice jak finančně, tak časově.
Opravil bych co možná nejlevněji, autem odjezdil zimu, po zimě bude rozkvetlý ještě víc a buď ho prodal celé nebo na díly. Pak sehnat něco slušnýho, co se ti bude líbit a splňovat tvé současné požadavky, do toho pak něco zainvestovat. Dávat dohromady nějakou "plíseň" vyjde vždy daleko dráž jak koupě něčeho v daleko lepším stavu a s pořádným motorem.
Zase když si to všechno opravíš sám, máš jistotu že je to ok a že máš zase na delší dobu pokoj, on tohle nějak poklepe, prodá a protože nebude mít dost peněz tak zase koupí nějaký "naleštěný prd" a dostane se za pár měsíco do stejné situace. Pokud je s autem spokojený, šel by jsem do opravy, přeci jen normální tlumiče se dají sehnat sada za 5-8tis, desky a kotouče nejsou taky nejdražší, vyvaření 8-10tis a nějaké drobné k tomu. Ve výsledku do toho dá cca20tis ale zase bude mít fajnovej stroj kterej mu vydrží..
Napsal: čtv 28.07.2011 22:08
od PolarBear
to máš pravdu, ale v případě že je to takhle na sračku a je tam jen 1.8 srdce tak bych se na to osobně vy...
mám taky starou E36 s 1.6 a jsem s ní spokojený, ale snažit se jí udržet kastly jsou pro mě vyhozené peníze. Nemám z toho radost že časem pojde ale jinak to nejde. Musím používat víc hlavu než srdce
U pětušky už je to jiné tam ty peníze klidně dám, protože má už 2.8 srdíčko a je solidně vybavená
takže za mě bych to prostě prodal za pár šušnů a snažil se sehnat lepší.
Ono to máte opravu kastle, tlumiče, pak příjde zas to a tamto a je v autě za 70 klacků jen to mrkne.(pokud to bude řešit přes nové díly).

Napsal: pát 29.07.2011 06:48
od Perunwit
já si na druhou stranu myslim, že když to udělá pořádně, tak s tim autem ještě nejakou parádu udělá a 1,8 není až tak hrozný, dlouho sem jezdil s 1,6 kombíkem a bylo to úplně v pohodě, teď mám 2,5 benzín a je to fajn, ale jestli to auto má rád a jinak ví, že je na něm všechno ok... tak bych ho dal do cajku a pak bude mít pro někoho, kdo má tyhle auta rád třeba i nějakou zůstatkovou hodnotu...
Napsal: sob 30.07.2011 15:07
od aigo
z te 2 fotky je videt ze uz vyvarovane lemy mela... prooto ten kyt, ja predchozi auto vyvarel taky a to byly prahy na šrot,ale zar po 2 letech ty svary vylezly a bylo to videt... a lemy pokud jen prekytujes tak za rok muzes znovu...jelikoz ti to udela puchyre... ja osobne bych resil jine auto.... tusim ze e36 od nejakeho roku meli polopozink kastly nebo se mylim?
Napsal: pon 08.08.2011 20:57
od chaotic
Ahoj, tak zatím si hraju se zadním lemem, už ani nevím kolikátá vrstva tmelu tam je. Ve středu bych se chtěl pustit do zadělání prahů, ale nevím jak zapatlat ty větší díry. Mám tu nějaký dvousložkový tmel, tak ten by možná použít šel.
Ale napadlo mě, samozřejmě po obroušení a stříknutí nějakou základovkou, použít na to epoxidové lepidlo v kombinaci se skelnou tkaninou. Zkoušel někdo něco takového?
Napsal: pon 08.08.2011 21:47
od mrJekill
chaotic píše:Ahoj, tak zatím si hraju se zadním lemem, už ani nevím kolikátá vrstva tmelu tam je. Ve středu bych se chtěl pustit do zadělání prahů, ale nevím jak zapatlat ty větší díry. Mám tu nějaký dvousložkový tmel, tak ten by možná použít šel.
Ale napadlo mě, samozřejmě po obroušení a stříknutí nějakou základovkou, použít na to epoxidové lepidlo v kombinaci se skelnou tkaninou. Zkoušel někdo něco takového?
Jen počkej až ti do toho na STK píchnou šroubovákem,nebo to někomu prodáš a po cestě mu odpadne kus prahu vytvarovaného z kitu.
Kašli na nějaký zapatlávání kitem před barákem a udělej to buď pořádně,nebo vůbec.
Napsal: pon 08.08.2011 21:56
od chaotic
Na STK to auto už nepůjde, teď s ním ještě pár měsíců odjezdím. A prodat to? Sem férovej chlap a něco takového nebudu prodávat aniž by o tom kupující nevěděl.
Napsal: pon 08.08.2011 22:22
od mrJekill
Tak kup laminovací sadu a oprav to tím.
Napsal: pon 08.08.2011 22:29
od mrJekill
Nebo,co se dělávalo v dobách dávno minulých : tzv.Flinstoun - prahy se vylili betonem,zakytovali a bylo to nafurt.
Podotýkám,že dnes už pouze vyvařuji špičkovou technologií.
Napsal: úte 09.08.2011 07:07
od Perunwit
Souhlas. Já jsem dělal u minulýho auta podběhy a víko kufru na kobajnu taky kitem, odstrojit, brousit, tmelit, brousit, stříkat.... sraního... a nakonec to přesně po roce vylezlo znova u toho podběhu a je to skoro stejný jako předtim. Takže buď to udělej nějak pořádne, nebo to nech bejt, je to i zbytečná práce, to je jenom doporučení, technický bych se nebál, já tam ani nemám katy...