Stránka 1 z 2

Napsal: úte 19.07.2011 20:16
od Svedik
Zdravím,

mám E36 compacta 323ti vanos (12/97) ... zajímalo by mě, jestli jde vyměnit škrtící klapka za větší z 325i kvůli zvýšení výkonu .... mám elektronicky řízenej plyn, tak jestli i tohle hraje nějakou roli ... ??? ....

předem děkuji za každou odpověď ... a jestli se někomu válí doma, a bude za drobný penis, tak se nabídce necukám ;-) ...

Napsal: stř 20.07.2011 07:40
od michal09
Svedik píše:a jestli se někomu válí doma, a bude za drobný penis, tak se nabídce necukám ;-) ...
:lol:

Píše se peníz, penis je něco jinýho :wink:

Jinak k tvému dotazu: Podle mě máš starý dobrý mechanický plyn na lanko, usuzuju z toho že bývalá e36 z roku 94 a i nynější e46 z roku 2000 má taky mechanický plyn. Co se samotné šrtící klaky týče, tak pochybuju že to bude zaměnitelný, M52 má šrtící klapku z boku na motoru, sice jde se k ní dostat., jde i vyndat, ale v boku motoru je výřež přesně na konkrétní určitou klapku, takže pokud by jsi tam chtěl dát větší, nedostaneš jí tam. :wink:

Napsal: stř 20.07.2011 08:19
od xSAFA
michal09 píše:v boku motoru je výřež přesně na konkrétní určitou klapku, takže pokud by jsi tam chtěl dát větší, nedostaneš jí tam. :wink:
Nemáš spíš na mysli, než na motoru tak na sání je příruba pro danou klapku?

Jinak dává se celý most sání i s klapkou z M50, postřehy jak to jede i k montáži zde na foru byly popsány několikrát, čili pokud tě to zajímá budeš se muset prohrabat forem. :wink:

A rovněž si myslím, že elektronickej plyn na M52 je blbost, nikdy jsem to neviděl a pochybuju, že by compact z posledních let byl nějaká vyjímka, ale možná je leccos no. Spíš jestli tě nezmátlo, že na klapce je shora snímač polohy a zdola lanko, které ení takřka vidět, dokud se nesundá neb se tam nesáhne.

Napsal: stř 20.07.2011 08:53
od michal09
xSAFA píše: Nemáš spíš na mysli, než na motoru tak na sání je příruba pro danou klapku?
No jasně, měl jsem na mysli přírubu do saní, musíte občas omluvit moje vyjadřovací schopnosti pánové... :oops:

Napsal: stř 20.07.2011 10:04
od Francis
Škrtící klapka je stejná pro M52B25 (323i/ti) a M50B28 (328i) a je průměrově shodná s klapkou pro M50B25/M50B25TU (325i E36).
Pochybuji, že by M54B25 měly větší průměr škrtící klapky, nadto dobrovolně se zbavit plynu ovládáného lankem a nahradit to elektronikou, to nepřinese žádné klady.

Napsal: stř 20.07.2011 10:23
od CBR1000F
Francis píše:Škrtící klapka je stejná pro M52B25 (323i/ti) a M50B28 (328i) a je průměrově shodná s klapkou pro M50B25/M50B25TU (325i E36).
Pochybuji, že by M54B25 měly větší průměr škrtící klapky, nadto dobrovolně se zbavit plynu ovládáného lankem a nahradit to elektronikou, to nepřinese žádné klady.
Tak že výměna klapky výkonu asi nepřidá. A co přehodit lištu se vstřiky? Ale to by se muselo asi i přemapovat.

Napsal: stř 20.07.2011 12:45
od Svedik
já vím jakej je rozdíl mezi penízem a penisem ... myslel sem, že to bude úsměvné :P ...

ehm .... a co tedy způsobuje to snížení výkonu u 323i oproti 325i, když né průměr škrtící klapky???

Edit: Pomalu a opatrně na mě ... jako na dementa :D (Forum sem prošel, ale že by se někdo zajímal o úpravu z 323 na 325 ... to sem fakt nenašel)

Napsal: stř 20.07.2011 13:28
od vsemick
teď mě asi ostatní utřou jestli to napíšu blbě, ale aspoň takhle to chápu sám.1)323 má hliníkový blok,celkově užší sání, a jednu výfukovou rouru.2)325 blok-litina, "normální sání" dvě výfukové roury...takže šels na to dobře ale nejde jen o klapku, musel bys to přehodit od filtru po blok.

Napsal: stř 20.07.2011 15:13
od Francis
Stačí vyměnit sací potrubí z M50B25, vstřikovače jsou shodné, škrtící klapka má stejný průměr. Tato úprava je tu několikrát popisována.

Napsal: čtv 21.07.2011 04:31
od icecold
ale počítej s tím, že když daš sání z M50 ztratí se ti trocha krouťáku ve spodních otáčkach ale zas přibyde v otáčkach vyšších :wink:

Napsal: čtv 21.07.2011 08:07
od Svedik
tak vyměnit sání zní jednodušeji, než se hrabat v klapce ... děkuji všem za postřehy a rady :-) ...

Napsal: čtv 21.07.2011 08:13
od Francis
Taková tragedie se ztrátou "krouťáku" to není, stále se dá jezdit od 1500 rpm. Mám tuto úpravu, přijeď, svezeš se.

Napsal: čtv 21.07.2011 09:36
od Svedik
nižší otáčky a krouťák v nich mě moc netrápí :-) .... du shánět sání ... děkuji ...

Napsal: čtv 21.07.2011 13:30
od xSAFA
Ještě pro úplnost, když už je tu toto téma... Jak je to s připojením volnoběžáku, tepotního snímače a odvětrání motoru, sedí vše bez úprav?

Napsal: čtv 21.07.2011 13:54
od Francis
Bez úprav to nejde, psalo se o tom zde a návody třeba zde.
Teplotní snímač ponechat z M50B25 v sání, hadice třeba upravit a vyrobit držáky spodních vzpěr sání a vyrobit držáky palivové lišty.

Napsal: čtv 21.07.2011 14:58
od DWXak
Sice jsem OT, ale Francisi ja bych se prijel podivat. Sice mam M50B25, ale potrebuju porovnat jak to jede nekomu jinymu v trojce s tim mojim :)

Napsal: čtv 21.07.2011 15:17
od Fx
Kdyby někdo to sání z M50 sháněl, tak jedno mám a nevyužiju ho.

Napsal: čtv 21.07.2011 16:04
od Francis
Kdo chce přijet, může se objednat na 608477400 :-D

Napsal: pon 08.08.2011 14:02
od Svedik
Ehm ... ještě jednou se vrátím k mé klapce .... Může mi teda někdo prosím vysvětlit co to tedy je??? :D .... předem děkuji ...

http://img8.rajce.idnes.cz/d0803/4/4685 ... AG0031.jpg

http://img8.rajce.idnes.cz/d0803/4/4685 ... AG0030.jpg

Napsal: pon 08.08.2011 14:12
od Francis
Na foto je přídavná škrtící klapka ASC. Za běžného ježdění je plně otevřená, elektronika ji zavírá při prokluzu zadních kol. "Hlavní" škrtící klapka je ovládaná napřímo lankem od pedálu, mechanicky, bowden s lankem vede pod klapkou. Hřídel "hlavní" klapky je pod menším potenciometrem těsně vedle sacího potrubí.

Na obrázku je vlevo nahoře hlavní klapka, upostřed (díl č.4) ASC klapka. Jen je to z jiného modelu, kde hřídele klapek jsou vodorovoně kdežto v reálu na M52 jsou svisle, potenciometry na obrázku jsou po straně kdežto v reálu na M5 jsou nad klapkami.