Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 14.07.2011 18:43
od luke7
Ahoj, vybírám si svoje první auto. Ještě před měsícem jsem jen věděl, že to bude BMW, teď už vím, že to bude e46 (e39 občas vidím pěknou a nahlodá mě) a bude to sedan/kupé. A bude to šestiválec (leda 318i po face bych asi ještě bral, kdyby byla pěkná). A mám tu pár dotazů pro vás, sice jsem hledal (a fakt hodně), ale budu rád, když mi ujasníte mé postřehy.
Tempomat se dá do 6ti válce dodělat tak, že se vymění volant (dá se tam s tlačítkama)? Je to tak, nebo se pletu? Jde mi o to, že co koukám po inzerátech e46 do nějakejch 140 tisíc zase tolik není, radši vezmu lepší stav, bez tempomatu a koupil bych volant s tlačítky - co myslíte, nebo je to blbost a radši koukat jen po těch co to už maj?
Navigace se dodělat nedá (je to drahý). A jak to je, když tam bude mkII/monochrom/šipková nebo jak tomu říkáte, tam se dá třeba řekněme postupně koupit mkIV a pak display dopředu?
Když něco bouchá za jízdy tak to jsou silent bloky/ ramena a je to drahý opravit. Takže takový auto brát jen když bude o dost levnější než jiný, je to tak?
Díky za vaše postřehy, vím že se to řeší pravidelně, ale nějak bych to rád měl potvrzené / a další hledající třeba taky.
Luke
Napsal: čtv 14.07.2011 20:32
od norom
multifunce
http://e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?f=17&t=308
navigace
dokoupit znamená vyměnit ... pokud se nepletu
no a když něco bouchá za jízdy ....
tak je trřeba to něco opravit .. a nemusí to bejt jen silentbloky /ramena
rany za jizdy (přeřazení apod) mužou bejt i třeba silentbloky uložení motoru "spojka" u kardanu .... v
no zkratka bych to neviděl tak jednoznačně...
Napsal: čtv 14.07.2011 20:37
od Huska
s tempomatem to není jak píšeš. rozhodující je jaký máš motor = zda má elektronický nebo mechanický plyn.
Pokud budeš kupovat auto před FL tak 320i 110KW, 323i a 328i mají mechanický a tudíž dodělání je složité včetně motorku. Pokud by jsi šel do 320i 125kw nebo 325i a 330i tak je to jen o tlačítkách a kusu kabelu.
navigace se dělala od MK2-4 (po FL MK3-4) a nezáleží na předním display i šipková může být MK4.
Narovinu hledej auto s minimální výbavou kterou požaduješ ...kupovat auto s tím, že budeš dodělávat moc věcí je nesmyl zejména z finančních důvodů.
Napsal: čtv 14.07.2011 22:06
od luke7
Díky za odpovědi.
No ten návod jsem právě četl a přišlo mi z něj, že to jde i na před FL šestiválce - respektive tam na str. 7 píše jeden člověk jestli mu to půjde na 323i a druhej mu píše, že má stejný auto a stačilo mu vyměnit ten volant. (Ale huska tvrdí, že to nejde, tak nevím.)
No s tou navi jsem to myslel tak, že bych třeba vyhodil mk2 a dal mk4 - kdybych jí někde potkal levně (třeba z bouranýho auta) a pak vyměnil ten panel vepředu za 16:9, ale na navi mi tak nesejde, to jsem myslel spíš pro zajímavost.
Huska píše:
Narovinu hledej auto s minimální výbavou kterou požaduješ ...kupovat auto s tím, že budeš dodělávat moc věcí je nesmyl zejména z finančních důvodů.
No to se snažím, ale zase se mi zdá, že těch aut není k mání tolik, abych našel, který má všechno a ještě bylo v pořádku. A mám pocit, že bude lepší koupit třeba auto s navi, výhřevem sedaček, el. sedačky bez tempomatu a dodělat si ho, než mít jen auto kde je tempomat a nic dalšího.
Jo a ještě mě napadá, že moc v inzerátech není vak na lyže - mají ho všechny? Respektive mají na něj tu díru, že by se taky případně dal sehnat?
Napsal: pát 15.07.2011 07:47
od paca
Huska píše:s tempomatem to není jak píšeš. rozhodující je jaký máš motor = zda má elektronický nebo mechanický plyn.
Pokud budeš kupovat auto před FL tak 320i 110KW, 323i a 328i mají mechanický a tudíž dodělání je složité včetně motorku. Pokud by jsi šel do 320i 125kw nebo 325i a 330i tak je to jen o tlačítkách a kusu kabelu.
Nemáš pravdu Tome, jde to dodělat u každého šestiválcového benzínu a postup je stejný, sehnat volant nebo tlačítka a zapojit káblíky (už mám 3 zapojení za sebou, jednou 323i a dvě 320D, jedna byla před FL a jedna FL)

Jak to funguje by mě taky zajímalo, když ty benziňáky před FL mají plynové lanko
Já taky koupil auto (pro mě byl víceméně rozhodující stav auta i když té výbavě něco chybělo), kde jsem si dodělal multifunkci, samozatmívací zrcátko, ještě chci doděla výhřev sedadel a sehnat loketku. Teď jsem začal auto předělávat na MII, zatím mám přední nárazník a časem snad seženu prahy a zadní nárazník. Interiér a podvozek je od výroby m-technik. Takže auto "dodělávám" k obrazu svému

Napsal: pát 15.07.2011 19:57
od ACDC
U lanka to řídí klapka volnoběhu..
Napsal: úte 19.07.2011 22:01
od Huska
paca píše:Huska píše:s tempomatem to není jak píšeš. rozhodující je jaký máš motor = zda má elektronický nebo mechanický plyn.
Pokud budeš kupovat auto před FL tak 320i 110KW, 323i a 328i mají mechanický a tudíž dodělání je složité včetně motorku. Pokud by jsi šel do 320i 125kw nebo 325i a 330i tak je to jen o tlačítkách a kusu kabelu.
Nemáš pravdu Tome, jde to dodělat u každého šestiválcového benzínu a postup je stejný, sehnat volant nebo tlačítka a zapojit káblíky (už mám 3 zapojení za sebou, jednou 323i a dvě 320D, jedna byla před FL a jedna FL)

Jak to funguje by mě taky zajímalo, když ty benziňáky před FL mají plynové lanko

)
nepsal jsem že to nejde, ale že je to složitější. Lanko ovládá škrtící klapku = děláš to nohou a u tempomatu za klapku musí tahat motorek. Tchyně nechala dodělat tempomat na 323i a musel se kupovat i motorek táhlo apod..je to vidět v motorovém prostoru. Diesly a novější benzínové motory mají elektronický plyn tam je to jednodušší
S tou výbavou je to fakt horší a stav bych taky upřednostnil, ale na druhou stranu sám jsem hledal asi půl roku než jsem našel auto dle svých představ.
Napsal: stř 20.07.2011 07:57
od paca
Huska píše:nepsal jsem že to nejde, ale že je to složitější. Lanko ovládá škrtící klapku = děláš to nohou a u tempomatu za klapku musí tahat motorek. Tchyně nechala dodělat tempomat na 323i a musel se kupovat i motorek táhlo apod..je to vidět v motorovém prostoru.
zajímavé, mám taky 323i a stačilo zapojit pouze káblíky a sehnat volant s multifunkcí, žádný motorek atd jsem nekupoval

Napsal: stř 20.07.2011 08:38
od Mimo
napr na M52TU je plyn na lanko ale tempomat je elektronicky. v skrtiacej klapke je servomotorček,ktory to reguluje. nie je tam ziadny motorcek s lankom mimo motora a ani modul multifunkcie. preto tam staci pri dorabke len mfl volant a par kablikov