Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 23.06.2011 21:43
od fizzer
zdar, poslední dobou samý lepší

už asi vim proč mi to furt táhne do prava... mám nějak přesazený řízení, na jednu stranu je menší počet otáček volantu do rejdu, než na druhou (asi o čtvrt otáčky), čili hřeben asi neni uprostřed a je to dotažený geometrií (je to i vidět, jedna tyč skoro nemá vidět závit, a druhá ho má vidět kilometr). blinkry vypínaj správně, takže to nebude jen blbě nasazenej volant na hřídeli.
je nějaká možnost, jak to srovnat aniž bych musel uplně vyndávat celý řízení? s trochou námahy se dostanu na tu spojku co je na tisícihranu hnedka pod posilovačem brzd, ale co až ji povolim? je tyč řízení nějak teleskopická nebo tak něco? nebo to půjde protočit na tom povolenym tisícihranu?
dík
Napsal: čtv 23.06.2011 23:04
od paveld
Podle mě sis (nebo minulý majitel) nechával seřídit geometrii s nakřivo nasazeným volantem. Oni ho srovnali, tím byla kola nakřivo a doštelovali to spojovačkama řízení a je díky tomu celý rejd posunutý o kus na jednu stranu. Na slušný geometrii by to měli umět seřídit pokud jim vysvětlíš co potřebuješ.
Napsal: pát 24.06.2011 07:16
od _peper
Taky jsem jezdil chvíli s volantem nakřivo po rovině, ale řešit to přes spojovačku řízení by mě nenapadlo

Napsal: pát 24.06.2011 08:35
od xSAFA
Měl jsem to taky, když jsem sundával řízení a pak ho nevrátil přesně jak mělo být. Na geošce doštelovali tak aby byl volant na střed a tím pádem se mi stalo to že pneu na jedné straně při plným rejdu škrtala o podběh. Rozhodně toto nezpůsobuje táhnutí do stran...

Jedná se pouze o to, že hřebenová tyč je kousek posunutá a je to doštelováné na čepech. Jediné s čím může být problém je škrtání větších kol, protože to doraz na jedné straně nedokáže zastavit.
Řešení je zcela primitivní a pokud se chceš vyhnout placení geometrie tak to udělej následovně. Zajeť autem nejlépe na rampu a zastav tak aby byly kola a volant rovně (za předpokladu, že máš volant seřízený na rovno). Jedno kolo zablokuj proti otáčení, buďto najetím až na hranu profilu rampy nebo za pomocí špalků apod. Na palubovku si nalep třeba kus drátu nebo nějakou tyčku směřující těsně nad věnec volantu a na volant si do toho místa nalep třeba kousek izolačky. Poté povol pojistné matice na spojovačkách čepů řízení a na tyčku i čep si vyznač lihovkou nebo křídou rysku tak abys věděl o kolik otáček si otočil. Teď můžeš začít štelovat... Tam kde ti trčí více závitu se ho snažíš zašroubovat a o tolik otáček kolik zašoubuješ na jedné straně, musíš na druhé vyšroubovat. Jakmile budeš mít řízení přibližně na středu, odpoj baterku, vymontuj airbag a sundej volant a dej ho do polohy nejblíže možné středu. Poté stačí doštelovat na spojovačkách tak aby se volant natočil do roviny (poznáš podle izolačky) je potřeba dát bacha aby si vždy správně přidal na jedné a ubral na druhé nebo naopak. Nemusíš točict o celou otáčku ale i o půl nebo čtvrt ale je potřeba si to hlídat.

Pokud pracuješ pečlivě tak geometrii nerozdrbeš.
Napsal: pát 24.06.2011 09:21
od capri
někde sem zahlíd že na vstupní hřídeli serva je dokonce i šipka která má směřovat na nálitek (šipku) na těle řízení ale nevim ted jestli to nebylo u novějších BMW pokusim se to najít
Napsal: pát 24.06.2011 09:22
od fizzer
xSAFA: a co blinkry? teď vypínají dobře a z obou stran ve stejném bodě...
paveld: někdo měnil řízení, a když ho tam nasadil tak byl volant sice rovně, ale hřeben nebyl na středu... takže kola jsou rovně, volant je +- rovně, ale jak tu padlo, na jednu stranu škrtá při plným rejdu kolo o podběh.
a navíc když pustim volant, tak to po chvilce začne dost citelně táhnout doprava... tak jsem si říkal, jestli to nedělá servo, ale nevim jestli ze sebe neudělám blbce, nevim přesně jak tam ten přepouštěcí ventil funguje

(ale jsem si téměř jist, že počítá s tím že je hřeben vycentrovanej)
Napsal: pát 24.06.2011 09:25
od fizzer
capri píše:někde sem zahlíd že na vstupní hřídeli serva je dokonce i šipka která má směřovat na nálitek (šipku) na těle řízení ale nevim ted jestli to nebylo u novějších BMW pokusim se to najít
jojo, na řízení by prej měl být nálitek, kterej má být v jedný rovině s tou "škvírou" na tom protikusu... problém je, že ty křížový spojky jsou tam dvě, jedna je dole u řízení a druhá nahoře pod posilovačem brzd. (btw jsem ten nálitek nenašel)
Napsal: pát 24.06.2011 10:22
od xSAFA
Ten spojovací mezikus sice může být vycentrovaný na nějakou šipku na řízení ale na samotné volantové tyči už nic takového není. Tzn. pokud se sundá jen samotné řízení tak se to pak nasměrovat asi dá správně (+/-) ale já měl sundaný i ten mezikus a pak už to strefit je alchymie.
Blinkry vypíná volant tzn. pokud je volant v rovině tak to vypíná správně na poloze hřebenové tyče nezáleží.
Je tedy možné, že to máš šibnuté fakt hodně a servo pak stahuje do strany, ale to nedokážu potvrdit. Mě to netahlo nikam a měl jsem to posunuté tak cca 1,5cm na jednu stranu.
Každopádně si to srovnej

Napsal: pát 24.06.2011 11:08
od fizzer
no pokud blinkry vypíná volant, tak by to bylo super easy

teda doufám, ještě jsem ho nesundaval.

zkonzultuju to s bentley manuálem, v tý český parodii o tom moc neni
Napsal: pát 24.06.2011 17:05
od libovka
To co radil xsafa je blbost.To se z toho zblázníš protože na místě to takhle nikdy nevycentruješ.Vždycky po hnutí spojovačkou musíš autem popojet aby si to sedlo.Prostě je to blbost to takhle dělat jelikož to budeš dohánět týden.
Jinak dole na řízení je ryska a na proti ní nemá bejt mezera toho hliníku volantové tyče ale je tam taková jakoby plastová podložka na které je ryska.Pokud je dáš proti sobě tak máš řízení na středu.Na tuto rysku se má štelovat geometrie a né že se pak přesazuje volan do roviny.
To že ti auto táhne do strany vypadá že máš špatnou geometrii na zadní nápravě.
Napsal: ned 26.06.2011 09:39
od fizzer
tak už jsem našel střed hřebenu, přendal jsem volant, a doladil jsem na to geometrii (jen sbíhavost, vpředu a vzadu, prozatím podle nitě a šuplery) - táhne furt, kua. asi tam bude něco špatně

Napsal: ned 26.06.2011 12:57
od paveld
A doladili ti geometrii celýho auta nebo jen tu sbíhavost? Máš všechno hodnoty z geometrie OK?
Napsal: ned 26.06.2011 14:29
od suchos
zkus na auto dat jiny gumy, me to taky trochu tahne lehce do prava, prohodim pneu z jedny strany na druhou a tahne to do leva

se zimnima pneu je to dobry..
Ale nez jsem na to prisel, udelal jsem GO naprav za X tisic....
Napsal: ned 26.06.2011 18:12
od fizzer
geo jsem dělal sám, a nebyl jsem tak přesnej jak jsem si fandil

dneska jsem to zusil znovu a lépe, už je to cajk. člověk by netušil, jakej rozdíl dokáže udělat blbejch půl milimetru
už to jede rovně a volant je taky rovně

hroznej nezvyk, když to člověk nemusí honit přes celou silnici
