Stránka 1 z 1
Napsal: ned 19.06.2011 18:12
od mates_
Tak se jen chci svámi podělit o moje krásné zážitky při výměně tlumičů na IS-U e36, kdy vše vypadalo snadně a ani koroze nebyla moc vidět, ovšem co mne dostalo tak rozměry hlav šroubů jako 16 a 18 a to ještě nepřesné - jakoby menší ??!! a šrouby absolutně nepovolitelné, a né z oceli ale z hoven ! to jsem fakt nečekal

je to sice značený ale nakonec se to ožvejkalo ( ty 10tky s 18 hlavou co drží třmen) a muselů sem navařit starej klíč cočkem a pak to šlo
a to sem zatím jen u levéhio předního kola
nebo to nejsou 16 a 18?? nějaký ty druhý s tou jinou mírou?? nebo prostě sračka?
jinak dotaz jaký stoupání má bmw u šroubů?
já chtěl použit šrouby z toyot co mám doma který jsou i z o 10let staršího auta jak nový, ale ty mají ještě jemnější stoupání jak bmw
díky za rady
přemýším zda by se dalo sehnat tyto šrouby z nerezu a s hlavama 17 a 19 aby už tyto problémy nenastaly
pak mě ještě napadá že by to bylo z DE odkud to je tak kravsky dotažený??

Napsal: ned 19.06.2011 19:20
od pragdejf
noo tak na nerez rovnou zapomen, je to meky a taky bys moh bejt docela neprijemne prekvapenej. spis bych tipoval, ze to nekdo zalepil vysokopevnostnim lepidlem misto stredne pevnostniho a ty ted sklizis co nekdo jinej zasel. jo a srouby najdes v etk vcetne rozmeru.
a mozna tam ani uz nebyly origo srouby, protoze pevnostni trida 10.9 mi rozhodne hovno nepripomina.
Napsal: ned 19.06.2011 19:45
od _peper
Dělal jsem to minulý týden při rozebírání přední nápravy, měl jsem sundaný komplet tlumič s brzdama a s ramenem, takže to šlo ještě hůř než kdybych to sundával na autě. Ale dělel jsem to normálně trhákem źs gola sady a půlkilovým kladívkem. 3rouby byly lepené takže jak se utrhly už to šlo povolit normálně.
Napsal: ned 19.06.2011 21:04
od mates_
ano 10,9 je na tom psané, to je pravda a ano je to sračka, oproti toy se ty hlavy žvejkly

ale lepidlo jsem neviděl, spíš jak to má tu rozšířenou hlavu tak to bylo přirezlý jako prase, no porod, zítra uvidím druhou stranu

jinak já na tyhle věci lepidlo nikdy nedával a nikdy mě to nezklamalo, tak nevím, takže myslíte stavit se do bmw a šrouby koupit nové origo?? ani v kovomatě nějaký pevnostní nebrat?
a popřípadě jak stím lepidlem?
Napsal: ned 19.06.2011 21:47
od zverbo
10.9 tuhost je standard, kdyz sem mnenil tlmice mnel sem podobnej pripad ale kupoval sem novy matice - dal je v robote nechromotat a pri montazi sem pouzival /TEKUTEJ SILON 101o/ ten je zakonzervuje a par pri demontazi se to pri vedsim tlaku krasne povoli a vydrzi to 100rokou.
Utahoval sem momentovym klicem.
Napsal: ned 19.06.2011 22:31
od pragdejf
se sroubama se vubec netrap, zdrapni je a odnes do obchodu, oni na tebe neco vybalej. a lepidlo? normalne medium na pojistovani sroubu, ani by tam snad bejt nemuselo, ale ja osobne si vzdycky udelam radost, ono to pak pusobi lip. jinak funkcni (zatezovane) srobove spojeni v aute ma v mym podani jenom dve moznosti ochrany zavitu. 1) zalepit; 2) namatlat medenou pastou, at to jeste nekdy povolim.
Napsal: ned 19.06.2011 22:46
od Francis
Pokud nepoužíváš nářadí z asijské tržnice, neměl by být s demontáží problém. Zkoušel jsem i gola-sadu z PLUSu za 1300 Kč a vše vždy šlo bez problému povolit.
Ano, BMW používá šestihrany 18, 16 ba i exotičtější 15 mm.
Napsal: ned 19.06.2011 22:48
od johnyfly1
10,9 je uz sakra dost su aj vacsie sracky

ja som do nich cez kluc mlatil kladivom a vydrzali uplne v pohode....ono tam je problem ze nove srobky maju na zavitoch taku ako keby pastu a potom po rokoch sa to naprd povoluje...
a o tom stupani...hmm neviem ako ostatne srobky ale co som robil taky drziak na vyfuk potrubie tak tam do origo srobkov pasovali klasicke maticky

ale srobky na naprave mozu byt ine, kto vie...treba zmeriat

Napsal: ned 19.06.2011 22:53
od zverbo
Na naprave je metrickej zavit s jinym stoupanim - tim padem maji vice zavitu napr: cepy, tycky riadenia
Napsal: pon 20.06.2011 12:23
od mates_
tak jsem sjel do bmw do mejta a sice je neměli skladem ale obědnali mi je a měl bych je zítra mít, obědnal jsem prosistotu vše nové- na třmeny a ty všechny co drží těhlice k tlumičům - jistota je jistota řekla jeptiška a natáhla na svíčku gumu já říkávám

jinak asi použiju tu měděnou mrchu aby to ještě někdy šlo

jinak po bližším skoumání s chladnou hlavou jsem našel zbytky lepidla bílé barvy...akorát mne to zdržuje od práce to čekání
ale co tlumiče sou aspoň v žlutém laku už a vertané drážkované kotouče s sportovníma deskama se nastěhují na předek i zadek, tak to zase za tu námahu stojí

Napsal: ned 24.07.2011 18:32
od Bzuker
já jsem se zasekl u zadních brzd a šroubů co drží třmen, už než jsem začal se zdály nějaké jeté, samozřejmě po nasazení ořechu a pár klepnutí kladívkem se ořech hezky protočil tak to vidím na servis
Napsal: ned 24.07.2011 20:18
od pragdejf
nahřej to hořákem, vem velký sikovky a povol to.
Napsal: ned 24.07.2011 21:03
od _peper
Bzuker píše:já jsem se zasekl u zadních brzd a šroubů co drží třmen, už než jsem začal se zdály nějaké jeté, samozřejmě po nasazení ořechu a pár klepnutí kladívkem se ořech hezky protočil tak to vidím na servis
To jsi tam musel mít nějaký bláta, určitě né šrouby co tam mají být, als ono kladivo není ideál, lepší je mít třeba metrovou trubku na klíč(ráčnu) s tou už povolíš většinu zarezlých šroubů.
Napsal: ned 24.07.2011 21:24
od Bzuker
_peper píše:Bzuker píše:já jsem se zasekl u zadních brzd a šroubů co drží třmen, už než jsem začal se zdály nějaké jeté, samozřejmě po nasazení ořechu a pár klepnutí kladívkem se ořech hezky protočil tak to vidím na servis
To jsi tam musel mít nějaký bláta, určitě né šrouby co tam mají být, als ono kladivo není ideál, lepší je mít třeba metrovou trubku na klíč(ráčnu) s tou už povolíš většinu zarezlých šroubů.
ráčnu jsem zkoušel ale bez zvedáku když mám auto na zemi tak tam není žádné místo na nějakou větší manipulaci, na pravé straně to šlo v pohodě...klíč jsem opřel o velký kus železa co jsem měl na zemi a heverem jsem auto snižoval k zemi, tím se klíč pěkně pomalu otáčel nahoru. Jenže na levé straně musí člověk právě točit směrem dolů a to se doma moc nedá. Musím nějak sehnat ten hořák.
Napsal: čtv 28.07.2011 12:44
od mates_
hořák pomůže velmi, dělal jsem tak druhou stranu, ale šrouby jdou stejně do kytek, a ty nový stojej taky zaprd a za tím si stojím, nevím je to takový divný materiál, každopádně zadek mne teprve čeká tak to se mám koukám na co těšit

( pro rýpaly : ano šrouby mám originál BMW z Horimex cars vysoké mýto z katalogu

)
Napsal: čtv 28.07.2011 18:26
od libovka
Bzuker píše:já jsem se zasekl u zadních brzd a šroubů co drží třmen, už než jsem začal se zdály nějaké jeté, samozřejmě po nasazení ořechu a pár klepnutí kladívkem se ořech hezky protočil tak to vidím na servis
Z tohodle jsem hotovej.
Všechno samodomo a když to zkurvím odvezu to do servisu a oni si stím poraděj.Takový mám nejradši.

Zachran mě a pokud možno hned jelikož zítra jedu na dovolenou.
