Stránka 1 z 1
Napsal: pát 10.06.2011 20:20
od Syrup
Mam samozrejme topic i na e30 foru, ale zkousim to i tady, preci jen- vic hlav vic vi...
Uz delsi dobu resim problem s prehriavnim sveho auta...Stava se ze se hreje jak na volnobeh, tak pri vetsi zatezi na dalnici, ale naopak teplota je stabilni pri klidne jizde na okresce. Procetl jsem par topicu a nechtel jsem nechat nic nahode, tudiz jsem koupil VSE nove, cim by to mohlo byt.
Tzn: novy vetsi chladic, novou viskospojku a novy termostat.
Dnes slo vse do auta a bohuzel, problem stale trva a vse je vicemene bezezmeny!
Auto se na volnobeh zahreje- dle budiku- sem a pak teplota uz neroste.
Po rychle jizde na dalnici 180 km/h se teplota vysplahala sem..
Auto jsme pichli na diagnostiku a teplota souvisle stoupala az k nejakym 95 stupnum, kde se + - ustalila. Nenechali jsme nic nahode, nakopli druhou tricu iXo se stejnym motorem, hodili na diagnostiku a tam se teplota ustalila okolo 84-85 stupnu, tudiz moje proste hreje o 10 stupnu vice

, cimz se vyloucila zavada v budiku na palubce.
Pri opravdu klidne jizde je rucicka schopna byt
presne na pulce ukazatele, jako by normalne mela byt.
Tak a ted babo rad!... vse cim by to mohlo byt zpusobeno je vymeneno.
Muj mechanik zitra zkusi hodit termostat do hrnce, protoze jsem v aute mel wahler ktery byl novy od generalky a ted jsme koupili dalsi wahler, ktery je z uplne stejne serie. Neverim tomu ze by byly 2 spatne termostaty, hlavne z duvodu toho ze to auto proste "umi jet" s teplotou na pulce budiku.
Jeste padl napad ze by to mohlo byt zpusobeno vodni pumpou, nejakou zahdou, jenze ta je od generalky take nova...
NEKDO NEJAKY NAPAD? ...

Napsal: pát 10.06.2011 22:09
od mrJekill
Dál už teplota neleze,nebo nemáš srdce to dál držet pod plynem?
Napsal: pát 10.06.2011 22:38
od shade741
No mě jen napadá, že se sem tam dělají různé termostaty

jeden otvírá při tolika a tolika a druhej při tolika a tolika, takže je možný, že ten tvůj je nastaven na otevření při jiné teplotě, než ten, co tam má být. Konkrétně podobnou věc jsem řešil na fordu, totožné termostaty jen každy nastaven na otevření při jiné teplotě, jinak fakt nevím. Možná max, ta vodní pumpa- nová neznamená dobrá

, nebo samotné čidlo teploty?
Napsal: pát 10.06.2011 23:31
od Syrup
mrJekill píše:Dál už teplota neleze,nebo nemáš srdce to dál držet pod plynem?
nemam tu srdce a body to drzet pod plynem

... osobne to tipuju na to ze by se to hralo jeste dal, ale zatim nebyla prilezitost to mastit dlouhodobeji treba 2 kila. Navic to proste nechci uvarit

Napsal: pát 10.06.2011 23:33
od Syrup
shade741 píše:No mě jen napadá, že se sem tam dělají různé termostaty

jeden otvírá při tolika a tolika a druhej při tolika a tolika, takže je možný, že ten tvůj je nastaven na otevření při jiné teplotě, než ten, co tam má být. Konkrétně podobnou věc jsem řešil na fordu, totožné termostaty jen každy nastaven na otevření při jiné teplotě, jinak fakt nevím. Možná max, ta vodní pumpa- nová neznamená dobrá

, nebo samotné čidlo teploty?
termostaty se delaji od ruznych vyrobcu, ale tenhle termostat co tam je je vyzkousenej uz na mnoha autech a na vsech byl OK. Navic jsme zkusily 2 ruzny, takze je na 99% jisty ze to termostatem neni, pokud ovsem neni vadna cela serie ktera se prodava uz 2 mesice v elitu, coz si nemyslim
cidlo teploty by kecat mohlo, ale jsou tam 2 ruzna cidla- jedno pro budiky, druhy pro diagnostiku. Vzhledem k tomu ze jak budiky tak diagnostika stoupa/klesa s teplotou motoru, tak vadny cidlo jsme vyloucily..

Napsal: sob 11.06.2011 00:04
od paveld
Nemůžeš mít zanešený chladící okruh v motoru nebo třeba ucpaný někde nějaký kanálek?
Napsal: sob 11.06.2011 00:12
od Syrup
paveld píše:Nemůžeš mít zanešený chladící okruh v motoru nebo třeba ucpaný někde nějaký kanálek?
no motor byl rozebranej asi pred 2ma mesicema, predpokladam ze to zaneseny zcela urcite neni ...

... kanalek, no to tezko rict, do tech hadic nevidis, ale meli by byt taky OK.
Napsal: sob 11.06.2011 00:17
od paveld
Právě že podle mě do všech míst nejde vidět co je uvnitř za bordle, ale dalo by se to zkusit propláchnout.
Napsal: sob 11.06.2011 00:21
od shade741
Aha, o těch dvou čidlech sem nevěděl sem myslel, že je tam jen jedno, tak to je fakt záhada, a co ta pumpa? četl jsem, že je tam chvíli, ale to neznamená, že je dobrá

Pak asi opravdu leda ten bugr vevnitř co to může někde blokovat, jinak to snat ani není možný

Strčit tam hadici a pod tlakem to celý propláchnout
Napsal: sob 11.06.2011 10:11
od starML
Syrup píše:....ze by to mohlo byt zpusobeno vodni pumpou, nejakou zahdou, jenze ta je od generalky take nova...
NEKDO NEJAKY NAPAD? ...

Jak vypadala ta stará pumpa, co šla při GO pryč? Měla plastovou nebo kovovou vrtuli, byla ta vrtule celá? Co když zbytek té vrtule zůstal někde v motoru, pochopitelně v tom nejjužším místě, a teď cloní cirkulaci chladící kapaliny?
Napsal: sob 11.06.2011 22:55
od Huska
pokud je jen ručička mimo střed, jinak auto drží teplotu tak používáš nevhodný termostat. Termostaty se dělají v různém teplotním otvírání od cca 84-94°C - pokud jsi koupil dva stejné tak se není čemu divit. Zkus tam dát jiný a nižším stupněm otevření.
Taky by mne zajímalo jak to odvzdušňujete, protože já měl problém, že klasickou cetostou to nešlo, vždy jsem musel řešit vývěvou (ale to pak při jízdě kolísala teplota)
PS: Za proplach sytému nedáš v porovníní s tím co jsi již utratil téměř nic, zakže to zkus nechat udělat (doporučuji obě varianty =chemicky i tlakově)
Napsal: stř 13.07.2011 20:23
od vlk87
Čau,
Po výměně chladiče si to ovzdušňoval na volnoběh, nebo i ve vyšších otáčkách?
Mě se hřála M50 v poho, ale ulomila se mi plastová příruba chladiče v hadici, takže šel do auta jinej chladič, ovzdušnili jsme to na volnoběžné otáčky a hned při první jízdě začal problém s přehříváním. Po ovdušnění při cca 4tis/min, kdy vyprskly poslední bublinky vzduchu to bylo OK.
Napsal: stř 13.07.2011 21:32
od ACDC
Odvzdušňovat čumákem do kopce, ze studeného stavu,topení atd. Možná zkusit jiný termostat. Jinak dle návodu dokud teplota nestoupne do červeného, je vše OK. Vím, hysterie BMW - do půlky, ne dál. Ale u 30 je to ještě trochu rozumné ukazování teploty, ne jako u novějších, kde je buď půl nebo červená. Takže podržet, nebát se. Pokud teplota nestoupne při volnoběhu po plné zátěži, klonil bych se také k proplachu, event. zbavení kamene...
Napsal: stř 13.07.2011 22:57
od Syrup
kluci dik za rady, ale uz je to asi 14 dni vyreseno... bylo to kombinaci spatnyho budiku, hadice od chladice, cidla teploty atd..takze uz litam jak chci a teplota se ani nehne..
tady jsem to prestal sledovat, proto jsem to neukoncil driv
